Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Plasma groeien en bloeien

Recommended Posts

leppe shit ouwe! :verrygood

 

Ja, de beperkende factor die we nu tegenkomen is de hoogte. Dus volgende keer hoger tentje of scrog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: ziet er echt goed uit, beter als ik verwacht had nice job Sannie :verrygood

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht met nieuwschierigheid het einde van de bloeitijd af :verrygood

Maar ik heb toch al gekeken naar de vervanging van de trouwe hps lampen time to change :rolleyes: in het hok.

 

Voor de rest prima verslag Sanny ziet er hoopvol uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo even heel dit topic doorgelezen en kan maar een ding zeggen

 

Wat een mega mooi veldje groen daar, ik weet dat de JB een heerlijk rokertje is en als ik zie hoe hij nu in mijn kast staat .... foeiiii

ik merk wel dat de toppen in mijnn kast groter en voller lijken dan die in jou test , maar dan zit ik ook al in de laatste bloeiweek.

ik zal vanavond even een paar foto's maken dan kun je het verschil zien.

Die van mij komen uit zaad en komen uit de "sannies shop "

 

Ze hebben een 3 en een halve week voorgroei gehad en zijn toen in bloei gezet.

 

Maar echt een mooi veldje groen , hopen dat ze zo lekker smaken als ze dr uitzien

Share this post


Link to post
Share on other sites

LEP als in LEP gene? Gunstige naam? :rolleyes:

 

LEP kunnen worden gerelateerd aan neuro-endocriene systemen die betrokken zijn bij veroudering,

alsmede een rol spelen in leeftijd gerelateerde ziekten, zoals diabetes en atherosclerose.

 

DOC maak je maar hard voor een andere naam. :verrygood

Deze heeft niet echt relaxte fibe. Lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede suggestie zou geen kwaad kunnen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSL (Plasma Sun Light) klinkt een stuk aangenamer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic....

 

Als ik het goed heb gaat de techniek LEP (Light Emitting Plasma) heten.

Gavita LEP system. hmmmm :lol: daar moet ik nog even over nadenken.

 

LEP...... is make believe he Doc :wacko: :wacko:

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

he sannie

waar blijft de up date?????

hoop dat alles voorspodig verloopt

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sannie!

 

Het gaat nog steeds toppie daaro! Mooi hoor al die kristallen die schijnen in het licht van de camera!

Ik ben benieuwd hoe het kwa hardheid etc gaat aflopen!

Succes

 

@ Doc, ik heb me nog kapot staan lachen bij de stand waar over je verteld had van de plasma lamp.

Deze man, hij praten zulke onzin.. Ik vroeg of zijn lampen al getest werden, hij zei vluchtig ja maar krapte daarna op ze hoofd om snel een plaatsnaam te verzinnen....

 

Maar in iedergeval bedankt voor de info! Ik houw bepaalde dingen zeker in me achterhoofd..

En Whazzup ?? ( als ik het goed heb, ik ben een beetje vergeet achtig haha ) goed met je gepraat te hebben ik heb weer wat informatie gehad waar ik veel mee kan.. !

Ik ga ff nadenken over het hoe en wat met de HPS/MH en kom mischien nog wel met een paar vragies bij je langs..

 

Maarja Greets iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat snel met de jackberry's

 

gallery_3_988_49901.jpg

 

Ze is momenteel exact 6 weken in bloei

 

gallery_3_988_47003.jpg

 

Meer en meer haren zie je bruin worden nu

 

gallery_3_988_77497.jpg

 

Ze is extreem hard en is bedekt met een laag harsen en kristallen maar ik vraag me af of ze de normale 7,5-8 weken bloei wel gaat halen.

 

 

De k.o kush verbergt haar zaden

 

gallery_3_988_60192.jpg

 

Dit is waarom ik zo van de ko kush houd

 

gallery_3_988_54782.jpg

 

Ze gaat nog erg goed

 

gallery_3_988_146990.jpg

 

Tot volgende keer

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon een peukie over die bladeren heen halen en dan roken :lol:

Echt..ziet er super uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit!

 

Zou mooi zijn als de dames onder deze lampe(n) een weekje eerder klaar zijn.

Mits het gewicht uiteraard het zelfde of hoger is t.o.v. HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Sannie

Ben je met een bus poedersuiker bezig geweest in die tent????? :wacko:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

word dit topic genomineerd voor nobelprijs quantumfysica 2010?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowww die fotos zijn echt mooi san :lol:

 

Have fun :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ed Rosenthal kwam vandaag langs en zag dat het goed was :lol:. Hij was onder de indruk van de trichome-ontwikkeling en geur, en in het algemeen het lichtexperiment. Ook hij denkt dat de trichome ontwikkeling het resultaat van van UVB is en hij staat al te popelen om met plasma te gaan werken. Zijn enige opmerkingen: Zou wel een beetje warmer morgen zijn en wat extra CO2 :wacko:

post-5211-1255827630_thumb.jpg

post-5211-1255827726_thumb.jpg

post-5211-1255827759_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja over die foto's zeg ik nix meer hoor,

je kan zo bij snoeks gaan werken.

 

Over de korte afbloeitijd.

heb je wel het gevoel dat ze hun cyclus normaal doorlopen hebben, t.o.v. hps lamp?

Dergelijke verkorte afbloeitijden hebben wij alleen bereikt door ergens in het traject een fout te maken,

zou de lamp net in een bepaald spectrum te "pittig" zijn?

Ik ben heel benieuwd of ze nog doorknallen, maar ik denk het niet.

 

Lijkt een kwestie van fine tuning,

of toch de lamp wat hoger?

een spreader ertussen in een bepaald stadium.?

 

Suc6 met de laatste loden,

ben wel heel benieuwd naar een plasmajointje, hihihihi.

 

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn in de laatste paar weken een stuk verder gekomen met de lamp.

De onwikkeling gaat in rap tempo door.

Er zullen binnen kort een paar dingen veranderen aan de lamp die de output minimaal gaat verdubbelen.

De volgende ronde zal getest worden met de aanpassingen.

De toppen zijn kneppelhard en dat is zeker iets opvallend.

Ook de trichomen zijn mooier dan ik ze ooit gezien heb.

Zelfs Ed was onder de indruk. :lol:

Ik verwacht dan ook ongeveer nog 2 test's nodig te hebben om het gewenste resultaat te hebben.

De afwezigheid van warmte is zeker opvallend te noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben ook allemaal het idee dat meer rood in de bloei een grote bijdrage zal leveren aan de hoogste opbrengst. Dat zagem we al in de trials met de chrysanten: De plasma alléén gaf wel het resultaat met het hoogste gehalte droge stof, maar de totale opbrengst van Plasma met LED was beter. Dat zie je denk ik hier ook terug: echt bikkelharde toppen die zeer zwaar zullen zijn en van zeer hoge kwaliteit, maar iets minder wellicht in de opbrengst. Zelf zit ik zwaar na te denken over alléén plasma in de groei en rood erbij in de bloeifase.

Share this post


Link to post
Share on other sites
echt bikkelharde toppen die zeer zwaar zullen zijn en van zeer hoge kwaliteit, maar iets minder wellicht in de opbrengst.

 

Als je het plasma verhaal zou vergeten zou je net zo goed denken dat je het hier over dezelfde jackberry zou hebben :lol:

Deze jackberry zal nooit veel grammen in de weegschaal leggen en dan ook nog een plant minder zal nog minder als eind resultaat geven.

 

Ik kijk meer uit naar de update van gavita welke de output dratisch zal verbeteren,hiernaast zal een andere aanpassing gaan zorgen voor een mega grote verandering in de efficientie van deze lampen.

Naast deze update's zullen ook de rode leds ingezet gaan worden met een totaal van rond de 100 watt,dit zullen 2 afzonderlijke kleuren rode leds gaan worden,dit alles uiteraard in goed overleg met gavita. Binnenkort zullen we een aantal 9 punts metingen gaan doen om te kijken hoe we het beste een optimaal licht recept kunnen te gaan maken.

 

Aangezien beide tentjes met 1-2 weken klaar zullen zijn staan de jack stekken al te trappelen om hun plaats in te nemen.

 

Met deze grootheden in het verschiet verwacht ik volgende ronde WEL dikke vette buds en kunnen we ook een redelijke inschatting kunnen gaan maken wat deze lamp kan presteren in termen van grammen de watt

 

Opvallendste tot nu toe is zeker de geur welke overdreven sterk en dominant is wat hoogst waarschijnlijk een voorbode is voor de smaak :wacko:

 

vandaag heb ik een topje uit elkaar geplozen en was verrast dat de zaden al bijna klaar zijn en ongeveer nog een weekje nodig hebben om af te rijpen,dit gaat dus zeer voorspoedig moet ik zeggen. De zaden welke ik eruit gepulkd heb waren mooi getijgerd en blaken van de gezondheid. Voor de gemiddelde grower niet zo intressant maar voor een zaad boer zoals mij erg handig om te zien hoe gaat dit gaat aangezien ik me altijd al verbaasd heb dat de zaden buiten vrijwel altijd mooier zijn als binnen kan ik niet wachtten tot het eind resultaat.

 

Op naar het einde

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over de korte afbloeitijd.

heb je wel het gevoel dat ze hun cyclus normaal doorlopen hebben, t.o.v. hps lamp?

Dergelijke verkorte afbloeitijden hebben wij alleen bereikt door ergens in het traject een fout te maken,

zou de lamp net in een bepaald spectrum te "pittig" zijn?

Ik ben heel benieuwd of ze nog doorknallen, maar ik denk het niet.

 

 

een spreader ertussen in een bepaald stadium.?

 

 

Weetje

 

Deze jackberry is snel en doet er normaal een week of 7,5-8 over,dus erg veel sneller zal het niet zijn. De langbloeiende jack welke er hierna ingaat zal hier een definitief antwoord op geven.

 

De lamp is in verhouding iets te pittig in het uv/uvb spectrumwaardoor de minimale afstand 50cm wordt.

 

Veel doorknallen zullen ze niet meer als de boel met vlees vullen.

Jij kent de jackberry en weet ook dat deze niet veel gewicht in de weegschaal legt,dit was de reden voor een volle scrog wat niet gelukt is vanwege 1 ontbrekende plant :wacko:

 

Geen spreader maar een soort van wobler onder de lamp welke de middelste piek kan weghalen recht onder de lamp is een optie welke is besproken :lol:

 

Als het klaar is gaan we samen een plasma jackberry roken en een oordeel vellen goed?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe in ieder geval op deze afstanden iets te pittig :lol: Wat meer afstand en LED erbij voor het rood lijkt echt een goede afbloeiconfiguratie op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant om te zien is de verschillende kleuren van de lamp bij het opstarten. Je ziet eerst het verre UV spectrum opbouwen, dan komt er naarmate de lamp opwarmt meer blauw en uiteindelijk rood bij om een volledig spectrum te geven. Hier zou wel eens een hele goede preventieve werking tegen schimmels van kunnen uitgaan!

gallery_59_23_131107.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...