Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Plasma groeien en bloeien

Recommended Posts

Guest elmanito

Voor zwarte piet tijdens sinterklaas hoeft er ook niet meer geschminkt te worden.:)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito

Het uv gedeelte kan idd ook als een nadeel gezien worden aangezien de lamp vanwege dit aandeel uv niet lager op het gewas gehangen kan worden.Maar wat een nadeel in de groei kan wezen kan weer een voordeel in de bloei zijn zoals miss wel een heftigere kristal aanmaak,of een andere combinatie van de thc/cbn/cbd en welke vreselijke andere stoffen er allemaal inzitten. Hoe dit uit gaat pakken is natuurlijk koffie dik kijken maar toch verwacht ik wel iets apparts van deze lamp.

Of dit zelfde verhaal ook opgaat voor zaailingen wil ik de volgende keer gaan bekijken.

 

Momenteel beginnen de planten lekker te bloeien en de eerste kleine topjes zullen niet lang op zich laten wachtten.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

cho ben echt nieuwsgierig wat hier af gaat komen :P

 

greetz

 

Juanna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Sannie

Theoretisch zou het een probleem voor sommige soorten kunnen zijn, maar dan weet je ook gelijk met welke soort je niet verder mee moet gaan en dat is weer gelijk iets positiefs.Zwakke genetica haal je er zo dan gelijk uit. :)

Een ander positief aandeel van UV-C is dat het de kweekruimte steriel maakt van schadelijke micro-organismen en voor medicinale kweek is dit heel belangrijk.De medicinale wiet van de overheid wordt nu doorgestraald, maar eigenlijk hoef het niet met dit soort lampen, omdat die de kweek al steriel maakt, verder moet het personeel wel volgens de protocollen schoon werken, anders heb je er nog niks aan.

 

Net als wat je zegt verwacht ik er zeker ook iets aparts van met deze lamp en ben trouwens overtuigd dat het iets met de harsproductie gaat doen in positieve zin.Alle soortjes uit het hooggebergte hebben iets speciaal. :yummy:

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lol kan beginnen

Het is nog niet veel maar de ko kush kennende zal er zeer snel een stuk meer te zien zijn :)

 

gallery_3_988_418224.jpg

 

gallery_3_988_284062.jpg

 

Ze groeien momenteel mn tent uit en je ziet ze met de dag langer en langer worden,ik moest vanmorgen de jackberry's nog een keer stevig op het net ninden anders zouden ze rechtstreeks de lamp in groeien :P

Er staan nu 2 tenten tot hun nok aan toe gevuld met plant,dit beloofd nog heel wat te worden.

So stay tuned

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De planten vormen zich wel mooi onder die lampen.Zou deze lamp ook niet geschikt zijn om insectenplagen in te dammen zoals spint, witte vlieg, thrips etc door de hoeveelheid UV.Betreffende insecten zitten wel onder het blad, maar het licht weerkaatst natuurlijk door de reflecterende wanden. :)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een heel stomme fout gemaakt <_< :lol: :j

Ik heb een ko kush man verwisseld met een jackberry dame tijdens het klonen

 

terwijl ik erover aan het nadenken ben schiet er bij me naar binnen dat ik dit veel eerder had kunnen zien maar ik dacht bij deze stek dat die bonzai groeide omdat het de hoofdstek was van de moeder plant, Maar deze morgen liet die toch wel heel erg duidelijk zijn mannelijke trekjes zien en heb ik de hele plant verwijderd.

 

Links voor is de schuldige

 

gallery_3_988_43479.jpg

 

Zelfde tent iets later

 

gallery_3_988_76231.jpg

 

Zoals te zien is had ik dit kunnen zien maar........................

Gelukkig groeien de andere jackberry's nog stevig door en hoop ik dat ze de openstaande ruimte nog een beetje kunnen opvullen.

 

Dit is een echte beginners fout en juist in deze test kan ik dit net niet gebruiken maar het wijst me wel met de neus op de feiten dat ik ook nog menselijke trekjes heb

 

Ik zal snel foto's plaatsen van de scrog en hoe het er nu bij staat,eerst maar eens relativeren :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sannie

 

Die plantjes gaan mooi onder die plasma lamp, ben echt benieuwd naar het eindresultaat maar dat is iedereen wel die deze topic volgen. <_<

Succes verder, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd nog wat foto's van de tentjes

 

De ko kushes zijn nu echt aan het bloeien en de groei is er nu ook wel uit

 

gallery_3_988_84351.jpg

 

gallery_3_988_98495.jpg

 

De jackberry's welke ik opnieuw opgebonden heb om mijn fout nog een beetje te corigeren

 

gallery_3_988_81843.jpg

 

gallery_3_988_4572.jpg

 

De paddestoelen hebben er ook weer zin in <_<

 

gallery_3_988_114620.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ko kushes zijn nu 25 dagen in bloei en volledig bestoven,je kunt dit zien vanwege de witte haren welke bruin kleuren na bestuiven.

Overzicht:

 

gallery_3_988_34474.jpg

 

De Ko kushes produceren zelfs kristallen op de kleinere fan leafs

 

gallery_3_988_122100.jpg

 

hier is mooi te zien hoe ze bestoven is

 

gallery_3_988_38408.jpg

 

Overzicht van de jackberry en duidelijk te zien dat de uitgevallen plant is opgevuld door de rest van de scrog

 

gallery_3_988_244332.jpg

 

deze buds zullen niet bestoven worden en we kunnen ze dan ook tot het einde aan toe zie afbloeien

 

gallery_3_988_117553.jpg

 

Noge een mooi plaatje

 

gallery_3_988_220620.jpg

 

Het gaat erg goed onder deze lampen tot nu toe en ben zeer onder de indruk en begin nu wel erg benieuwd te worden wat deze lampen in verhouding doen ten opzichte van HPS.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah man

dat ziet er puik uit, met die hele kleine ielepiellampies,

ik heb het nabeeld nog in mijn ogen, woeshjjj

 

Mooie kleur he,blastand, stammetjes uhm...

volgens mij heb je al eerder gekweekt? :lol:

 

en die ko kush kan er wel wat van ja, heb er ook 1 staan met een zeer felle kristal productie.

 

fijn he, dat er weer gepost kan worden <_<

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg informatief Topic Sannie,

 

planten zien er happy uit en de dames lachen je toe <_<

 

De temperatuur zei je dat die amper steeg door de lamp, verwarm je nu bij of??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is een natte droom voor elke technogrower. :lol:

Dit is de eerste keer dat iemand een plant kweekt onder deze lamp laat staan een cannabis plant.

Echt leuk dat je niet weet wat het gaat doen.

Elke dag een nieuw leermoment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels hangt er bij Sannie ook een natte droom schakelkastje. Om moeilijke vragen aan Sannie te voorkomen zal ik het maar effe uitleggen:

 

Links onderin een hoofdschakelaar, kastje is met een CEE stopcontact verbonden met het net, aardlekschakelaar zit al op de groep. Daarnaast zit een PLC, die alle bewaking doet, daarover zo meer. Sannie wilde graag analoge klokken, dus twee Grässlin Talento 111 klokjes. Er wordt (tweepolig) geschakeld: Lamp rechts, lamp links, en gecombineerd de ventilatie en auxiliary groep (voor losse fannetjes etc). Vandaar 3 relais. Daarboven is het verder met 6A C zekeringen afgezekerd (iedere lamp apart, de ventilatiegroep apart en de auxiliary groep apart). We monteren natuurlijk niet direct af op zekeringen dus netjes aansluitklemmen er naast. Voor de zekeringen zitten twee aansluitingen voor overtemperatuur thermostaatjes.

 

Het ding werkt gewoon als een kastje met twee klokken en twee relais voor lampen, maar er is wat intelligentie toegevoegd in de PLC!

 

1. Als de stroom uitvalt en weer aanschakelt gaan de lampen niet direct branden om te voorkomen dat ze uit en aan gaan binnen te korte tijd. Er zit 10 minuten vertraging in. Deze kun je afbreken met de hand (bijvoorbeeld bij voor het eerst inschakelen) - dit telt af op het display met een melding

2. Als de zekering van de ventilator er uit vliegt dan gaan de lampen ook uit. Er wordt een foutboodschap op het display weergegeven.

3. Al het in één van beide tentjes warmer wordt dan 60 graden dan wordt de gehele installatie stroomvrij gemaakt en dat kan alleen met de hand ongedaan gemaakt worden door te resetten. Op het display verschijnt een waarschuwing en waar de overtemperatuur werd geconstateerd.

 

Op het display van de PLC wordt aangegeven welke lamp aan is en welke uit, de bedrijfsuren van elke lamp worden bijgehouden en kunnen worden afgelezen.

 

Kast en programma op mijn specs custom gebouwd door Scott van Vekto. Ik vertellen wat ik wil en hij lekker freaken met dat mooie PLC programma :lol:.

 

Genoeg geluld... Hier istie!

gallery_5211_120_10696.jpg

gallery_5211_120_187323.jpg

gallery_5211_120_234498.jpg

gallery_5211_120_327302.jpg

gallery_5211_120_115722.jpg

gallery_5211_120_226051.jpg

 

Als je je nou afvraagt wat dat nou kost.... dan kun je het niet betalen B)

 

Een goed idee - gratis

Een veilig schakelkastje - tig honderd euro

Veilig slapen - onbetaalbaar

 

Met de groenten van de plantjes -_-

gallery_5211_120_250951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig hoor

 

die voltregelaars lijken wel een antiek voorwerp

blijf me verbazen over het uiterlijk van die dingen

 

greetZZZZZZZZZZZZZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer profi schakelkastje!!!

 

echt netjes!!

 

Nou is die display een leuke toevoeging maar dat zal ook wel het duurste geweest zijn.

Wat zekeringen en relais valt op zich wel mee lijkt me.. evenals de analoge schakelaars..

 

Wil zelf nog iets van een temp beveiliging erin zetten maar heb geen idee hoe ik dit kan opzetten.. moet toch eens weer wat meer gaan lezen hiero...eerder vooral buiten gekweekt dus dan heb je dat allemaal niet nodig.

 

Ook een automatische brandblusser ga ik nog in de tent hangen...

 

Verder zien de planten er echt wel vet uit en reageren ze blijkbaar heel goed op deze lampjes!! Kan niet wachten om te zien wat het verschil is van hps...

Sannie de voorloper :lol:

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogste tijd voor een update

 

Ko Kush 28 dagen in bloei en volledig bestoven

 

gallery_3_988_94605.jpg

 

Ze zullen niet veel groter worden aangezien een bestoven plant stopt met nieuwe bloemen aanmaken.

 

gallery_3_988_52615.jpg

 

Glittering price

 

gallery_3_988_299872.jpg

 

Nog een ko kush macro

 

gallery_3_988_1025841.jpg

 

jackberry 24 dagen in bloei

 

gallery_3_988_106882.jpg

 

Zij zal wel elke dag groeien :lol:

 

gallery_3_988_110481.jpg

 

Aangezien jackberry mijn favo overdag rokertje is kan ik niet wachtten tot het zover is

 

gallery_3_988_56148.jpg

 

Jackberry macro shot

 

gallery_3_988_136520.jpg

 

Zoals te zien is gaat het erg goed

Tot de volgende update

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie macro foto's .. vooral bij de bestuifde plant zie je veel thricomen...

misschien nog wel goed om lekker botertje mee te maken?

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's zeg,wat voor toestel gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sannie!

 

Hartstikke mooie foto's ! Die planten daar gaan echt goed onder de plasma..

Het ziet er echt top uit, ik zelf heb nog nooit echt zulke plantjes gezien met zoveel kristallen overal!

 

Veel succes nog!

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dit is een gevalletje van ik hoef niks te zeggen met dat soort foto's :lol:

 

 

nog wat info over de lamp.

307_luxim_funktionsschema.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, vind het leuke test en zeker interessante lamp,maar op deze manier kom je nog niet aan gram/watt ratio! B) (ben zeer benieuwd wat het doet zonder bestuiven !) :lol: (of ga je de zaadjes tellen en vergelijken met natrium?) -_-

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

blij getuige te mogen zijn... ben ook heel erg benieuwd naar resultaten.

suuk6!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja, vind het leuke test en zeker interessante lamp,maar op deze manier kom je nog niet aan gram/watt ratio! B) (ben zeer benieuwd wat het doet zonder bestuiven !) :lol: (of ga je de zaadjes tellen en vergelijken met natrium?) -_-

 

kusjes fotografe

 

 

psssssst fotografe

de linker tent is voor toppen

fluisteren-t14428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...