Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Plasma groeien en bloeien

Recommended Posts

Guest elmanito

Ik zag al iets van prijzen van rond de € 2300,- van 700 watt van het merk LG.Voorlopig reageren de planten er goed.Ik ben alleen benieuwd hoe ze reageren tijdens de bloeifase.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

die LG is al véél goedkoper te krijgen, maar heeft wel een glazen filter en als ik mij niet vergis ook een roterend gedeelte. Het is bij mijn weten het eerste commerciële model plasmalamp op de markt. Inmiddels zijn er nieuwe fabrikanten die het aangedurfd hebben om met deze techniek commerciële producten te maken en daardoor zie je veel nieuwe ontwikkelingen. Dat heeft ook een flinke prijsreductie tot gevolg. Je kunt denk ik spreken van een nieuwe generatie plasmalampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier best voorspoedig

Zoals te zien hieronder op de foto's gaan de planten als een speer en hebben ze de tijd van hun leven

 

De K.O kushes :

 

gallery_3_988_43307.jpg

 

De jackberry's :

 

gallery_3_988_133334.jpg

 

Ik verwacht nog een weekje groei en dan de klok naar 12/12 om te zetten

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant die plasma lampen maar behoorlijk ad prijs, wordt gelukkig al wel goedkoper maar ik denk dat die goedkopere uitvoeringen standaard wel die magnetron mee gaan leveren?

 

Doc gaat hier vast iets op vinden wat prijstechnisch uiteindelijk ook nog wel te doen is, zonder die magnetron :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Whazzup

Dat is fijn om te horen, als er meerdere bedrijven zijn die er zich mee bezighouden, want dat betekent altijd prijsreductie

 

@sannie

Planten vertakken ook als een gek. :verrygood Is het de soort of komt het door de lampen

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede dag Sannie!

 

Het gaat lekker daar in die 2 tentjes

 

Jammer van het blad probleem aan de ene kant, maar ze gaan als een trein!

En de Jacks, die zijn heel mooi en erg compact kwa groei.

 

Het gaat in iedergeval super lekker vind ik..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl de dames binnen de tijd van hun leven hebben staat de man buiten op de zijlijn te wachten tot de gangbang kan beginnen,zoals te zien is de man er helemaal klaar voor

 

gallery_3_988_47639.jpg

 

gallery_3_988_5010.jpg

 

Met een paar dagen verwacht ik de ko kushes wel in de bloei te kunnen zetten en kan deze man zich gaan bewijzen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is speel tijd B)

 

De ko kushes zullen vanaf vandaag de bloei ingaan aangezien ze groot genoeg zijn om de ruimte op te gaan vullen

16 dagen groei

 

gallery_3_988_65191.jpg

 

De jackberry's welke voor het eerst gebonden op het netje liggen :verrygood

13 dagen groei

 

gallery_3_988_244262.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan super Sannie!

 

Nou ben ik alleen benieuwd of het komt door de grote bakken waarin ze staan, je aardemengsel, je tabs, je ontzettende bult aan ervaring OF aan de plasma.

 

Ben echt benieuwd hoe snel en goed ze gaan bloeien.

 

Ga zo doorrrrrr!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hebben we al haartjes in zicht???? :P

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze gaan super Sannie!

 

Nou ben ik alleen benieuwd of het komt door de grote bakken waarin ze staan, je aardemengsel, je tabs, je ontzettende bult aan ervaring OF aan de plasma.

 

Ben echt benieuwd hoe snel en goed ze gaan bloeien.

 

Ga zo doorrrrrr!

 

EmTee

 

mijn gedachte!

 

vind het prachtige bosjes (stekken toch?) duidelijk verschil met hps. ga hier een abbotje op nemen ook benieuwd hoe ze de bloei doorkomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de eerste topvorming.

Ook ben ik benieuwd hoever de plant blijft doorgroeien in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat zeer voorspoedig mag ik zeggen

 

Ko kushes

 

gallery_3_988_94398.jpg

 

De zij takken groeien voorbij de hoofdstam :P

 

gallery_3_988_101773.jpg

 

De jackberry's in scrog

 

gallery_3_988_44034.jpg

 

Dit zijn snelle groeiers momenteel

 

gallery_3_988_131096.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAUW ... Dit zegt genoeg :)

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Gavita pls system werkt tot nu toe boven verwachting. :P

In de groei is het minimaal even goed als hps.

De gelijkheid van de groei is opvallend.

 

Super mooi Sannie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ziet er heel mooi uit Sannie!!! :P

 

Het lijkt dat je meteen van HPS naar Sulphur plasma kan doorschakelen en LED vergeten. :yummy: We wachten verder de bloei af, hoe dat gaat worden.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sannie!

 

Ze gaan echt als een beest!

Super mooi het groei resultaat, ben ook super benieuwd naar hoe de bloei gaat verlopen!

In iedergeval veel succes!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou de gelijkheid van de groei komen omdat je nu geen hotspots hebt zoals bij de hps? (omdat die erg warm worden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen reflector= geen hotspots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er waanzinnig uit Sannie,als de bloei ook zo gaat :P

Merk je tot nu toe ook nadelen t.ov. hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nadelen tot nu toe zijn dat je te weinig warmte kan hebben aangezien de lamp zorgt voor een temp stijging van ongeveer 2-3 graden.

Tevens zul je heel voorzichtig moeten zijn met net gewortelde stekjes.

De herrie makende voeding wordt aan geweerkt bij gavita dus gaat goed komen,als daar meer over bekend is zal ik daarin updaten.

 

Verder buiten de prijs kan ik geen nadelen vinden

 

Grootste voordeel voor mij is dat het compleet nieuw is en elke dag mn tentjes open doe met de vraag hoe ze gaan vandaag,dit fenomeen heb ik al even niet gehad en juist dit maakt deze grow zo leuk en intressant. Er is geen vergelijkings materiaal waar ik wat mee kan dus ik moet alles zelf uitveugelen (met behulp van gavita en whazzup uiteraard )

 

Tot nu toe is het een genot om met deze lampen te werken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er kunnen nog wat nadelen zijn en dat is het UV-gedeelte.Veel soorten voor binnen zijn generaties lang zonder UV-belichting opgegroeid en die kunnen problemen krijgen met de hoeveelheid UV die deze lamp uitzendt.Wat ik begrepen heb, heb je met deze lamp UV-A, UV-B en UV-C.Met Whazzup heb ik er al overgehad dat deze lamp prima is voor soortjes uit het hooggebergte, omdat die al een grote hoeveelheid UV gewend zijn, maar voor sommige binnensoortjes kunnen er problemen ontstaan tijdens de groei, dat verwacht ik.

 

Veel soortjes uit het hooggebergte produceren een hoeveelheid THCV, dat naast CBD ook een antagonist is van THC.Waarschijnlijk is UV hiervan ook een veroorzaker van.Terwijl THC de eetlust stimuleert, remt THCV juist de eetlust.Voor sommige personen die uit medische motieven cannabis gebruiken voor eetlust opwekking, moeten dus niet extra een hoeveelheid THCV in de wiet hebben.Verder onderzoek moet nog blijken of je dat met deze lamp ook krijgt en ik denk ook dat een deel genetisch bepaalt is, maar theoretisch is het mogelijk.

 

Een ander nadeel is de uitstraling van UV-C, dat voor de mens de gevaarlijkste UV-vorm is dan de andere.Het lijkt me wel verstandig om voorzorg maatregelen te nemen ter bescherming van de huid en ogen.Zeker dat laatste niet vergeten ivm grijze staar ontwikkeling.Ik moet er wel bij zeggen dat UV ook nodig is voor de mens ivm aanmaak van vitamine D.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, UVC... In het zonlicht hier op aarde zit geen significant UVC, dat wordt door de ozonlaag uitgefilterd. Hoeveel UVC er daadwerkelijk in de lamp zit heb ik uitgezocht, want UVC is inderdaad niet fijn (om het maar eens voorzichtig te zeggen) en ik heb niet voor niets zonnebrilletjes voorgesteld :P. Allerlei uitspraken op opengrow over UVC (zoals evenveel UVC als op een heldere dag op de evenaar om 12 uur) zijn dus volstrekte onzin. Maar goed, we speuren naar data, de leverancier is niet zo scheutig maar gelukkig werkt distributeur Gavita wel goed mee :):

 

Daglicht - Plasma

UV 1 - 400 5,81% - 5,72%

 

UVA 315 - 400 4,20% - 4,03%

UVB 280 - 315 0,45% - 0,45%

UVC 178 - 280 1,16% - 1,24%

 

100% is 178 Nm tot 882 NM

 

Het verschil tussen zonlicht hier in Nederland (!!) gemeten op een heldere dag in Aalsmeer is dus niet significant. Natuurlijk moet je niet op korte afstand in het lampje gaan kijken (dat doe je ook niet in de zon), maar het lijkt mij niet dat dit enig probleem gaat opleveren.

 

Gemeten spectrum:

post-5211-1252319451.jpg

 

Gepubliceerd met toestemming van Gavita (waarvoor dank!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het lijkt mij, wanneer je eens in de zoveel tijd ermee in aanraking komt, het niet echt uitmaakt, maar bij dag in dag uit ermee in aanraking komen lijkt het mij toch wel verstandig om een bergzonnebril + gepaste donkere kleding te dragen. :yummy:

 

Een positief punt is wel dat je 's winters geen vitamine D tekort komt zoals velen, dus ook het krijgen van griep is velen malen lager.:)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) Sannie zet deze winter iedere dag zijn hele familie een uurtje voor de tentje met een zonnebrilletje op! Zo kan de indoor grower die nooit buiten komt tóch nog een gezonde blos op zijn wangen krijgen. Zoals we zaterdag al besproken... Iedereen die 's winters bruin is groeit onder een plasmalamp :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...