Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Koelbatterij op semi-gesloten systeem

Recommended Posts

:lol: en op vrijdag vi(p)sdag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat was lekkerrrrrrr-bek :lol: .

Voor herhaling vatbaar! :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

giet echt lekker sa !!!

blieuwe lekker met kieke.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan...mini meeting in fries dan maar...dak kenne se neit...

 

,,Ik tocht dat it al maklik wêze soe, it is ommers myn memmetaal. Mar ik hie it in bytsje ûnderskat.’’

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gaaf uit!! ben erg benieuwd naar het resultaat!

ga em bij mijn "te volgen" lijstje zetten!

 

succes met de bouw verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

Daar zijn we weer ff met een up-date. :lol:

 

Nog niks schokkends gebeurd verder, maar toch nog wat dingen gedaan.

Omdat deze koelcel inelkaar gezet is met sls-sen (houten balken) heb ik allemaal hoeken en "kieren" en aangezien op zulke plekken toch wel bacterieën kunnen gaan zitten en het iets intensiever is om het schoon te houden, heb ik maar gekozen om de ruimte alsnog te bekleden met zwart/wit-folie.

Ik heb er dus meerdere sls-sen tussen geschroefd, waar later de folie tegenaan geniet zal worden.

 

Hier een plaatje van de meerdere sls-sen die geplaatst zijn:

gallery_14245_8472_959433.jpg

 

Zoals je kunt zien hangen de beide rijen lampen(kappen) nu, maar nog niet via het katrol-systeem. De leverancier heeft ze niet meer op het schap dus moet ik hier nog ff op wachten B) .

Ze zijn elders ook wel te koop, maar voor meer als 2x zoveel, en aangezien ik er toch nog niet perse aan toe ben....... ;)

Ze hangen nu gewoon aan s-haken aan de houten balken, zodat ze niet in de weg zitten/hangen.

gallery_14245_8472_356906.jpg

 

Ik heb een pvc-buis gehaald van 40mm. Dit moet genoeg zijn om alle bedrading doorheen te voeren vanaf de schakelkast de klimaatruimte in. Ik heb hiervoor een speciale metaal-gatenzaag gehaald en hiermee het gat geboord. Het past dus als een tiet :P !!! Hier steekt de buis iets uit omdat de zw/wit folie er nog voor komt, vandaar ;) .

gallery_14245_8472_696317.jpg

 

Zoals je ziet lopen er 5 kabels naar links en 5 kabels naar rechts. De komende foto's laten zien hoe dat kan..... :D

gallery_14245_8472_52370.jpg

gallery_14245_8472_973574.jpg

 

Ahaaa, nu begrijp ik het :lol: . De kabels worden later nog mooi gebundeld met kabelbinders. Maar..... waar zijn al die dikke schroeven van die door de koelpanelen komen??? Nou..... dat gaan jullie nu ook zien... :nerd

Die zijn van deze 10 jongens:

gallery_14245_8472_174797.jpg

 

Hier zie je de bundel kabels ook door het gat komen. Er is nog genoeg ruimte voor meerdere kabels die zo de klimaatruimte in kunnen komen,..... onder het motto van:,,1 gat, kitten, en dicht is die handel :D .

 

gallery_14245_8472_125263.jpg

gallery_14245_8472_1240793.jpg

 

Ik heb als laatste nog een aluminium strip geplaatst die na wat aanpassingen nu wel perfect past. De bovenste balk zat 1 cm te laag :) . Nu sluit de deur echt hermetisch dicht, en er komt geen glimpje licht doorheen :) .

gallery_14245_8472_556401.jpg

 

Hier sluit hij perfect aan op het rubber van de koeldeur:

 

gallery_14245_8472_216123.jpg

 

 

Zo, tot zover eerst weer. Ik sluit de vsa's eerst niet aan omdat de folie er nog in moet. Dat lukt niet als de boel al is aangesloten :j . Volgende keer ff een paar tl's ophangen, ruimte cleanen, en binnenkort maar weer ff naar A&T trading :lol:

 

Groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig....prachtige ruimte, een super installatie en een topkweekster, als dit

geen geweldige resultaten gaat geven...wat dan nog wel :D

 

Het spreekwoord "Een goed begin is de sleutel voor succes" gaat hier zeker op.

 

Top ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wordt heeeel mooi! :D

 

een ander lid gaf me antwoord op mijn off topic vraag om een ventilator meer brandveilig te maken...

 

een brandwerende klep..

 

gebruik je ook zoiets? misschien een ideetje voor je superhokje?

 

http://www.airflux.be/details.asp?language...roductID=221218

 

 

onderstaande persoon was er misschien wel heel erg meegeholpen geweest...

 

http://www.wietforum.nl/Friesland-Koudum-t59605.html

 

ook een rookpluim kan je lokatie bekendmaken...

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

De helft van het plezier is het bouwen van een hok. ;)

En dit hok zal op zijn beurt voor veel plezier zorgen, daar twijfel ik niet aan.

Ziet er allemaal heel erg goed uit, en ik ben benieuwd naar het koelsysteem.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hscarry, thanks :D

@carpe_diem, Bedankt voor de link :D . Ik zocht al zoiets, maar deze lijkt mij zeer geschikt. Er komen gaten in van 16cm (geloof ik zo uit mijn hoofd) dus dat is een mooie aanvulling!

@molmol, Het bouwen is erg leuk, maar neemt zo fuc*** veel tijd in beslag. Had beter een wat nieuwere koelcel aan kunnen schaffen, maar we doen het eerst hier mee. Hij kostte ook zeer weinig :) . Het koelsysteem hangt over ong. 1,5 week. Hoe het maar in de gaten ;)

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig dat je juist dit aan het bouwen bent! Ik ben nl met ook zo een cel bezig.

Kan ik mooi bij jou spieken :wave:

 

Keep it up :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je een betere cel hebt als ik :) , dat scheelt je een hoop werk!

Komt er een bouwverslag?

 

succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

 

wat n mooi kassie heb he daar gemaakt zeg

 

succes met de rest en ik neem n abo hierop :)

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er twee. 450x280 en 350x280 beide ongeveer 250 hoog.

 

12/12 zou het moeten worden maar zit nog ff te dubben hoe ik de uitlaat temp kan koelen.

Zit te denken aan blazen in een kist en daar een airco bij laten blazen en dan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmmmmmmmm............... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist!!! :)

 

@leuke Hobby; Ik kan jou maar 1 advies geven...... ga langs bij A&T Trading voordat je iets gaat aanschaffen!!!

Ik heb nu alles dubbel (of beter gezegt.. over) Ik had al voor meer als €4500,- aangeschaft, en dat is zonde geld. Ga er gewoon ff een dagje heen, het zal zeker niet voor niks zijn, dat beloof ik je.

 

Je hebt dan een perfect klimaat, perfecte temp in je gehele ruimte, en GEEN hete uitblaas!!! Het heeft alleen maar voordelen. Ik had graag gewild dat ik ze een half jaar eerder had getroffen! Dat had me veel werk bespaard!

 

 

Succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, een klein up-date..tje

 

Er gaan weer wat dingen veranderen..

Er gaat weer wat uit, er komt weer iets nieuws in etc. Dat gaat allemaal gewoon door!

 

Als eerste hebben jullie kunnen lezen dat ik bij A&T Trading ben langsgeweest. Alvast wat spullen meegenomen. Dat wil ik eerst ff met jullie delen natuurlijk. Hoe ziet he er nou in het echt uit?

 

De installatie zelf is een koeler, gelijk daaraan vast een kanaalverwarmer, en vervolgens komt daar mijn 4250m³ softbox die flink gedimd gaat worden. We hebben maar 2500m³ nodig voor deze ruimte, dus draaid hij lekker stil. Aangezien een 4250m³ softbox lang geen 4250m³ haalt in de praktijk heb ik deze hier mooi voor kunnen gebruiken :(

De softbox zal de gehele kweekronde op de zelfde snelheid blijven draaien. Het gaat om het aantal berekende verversingen van de lucht per uur. Daar stemmen we de snelheid van de box op af!

 

Verder wordt de temp. perfect gestuurd d.m.v. de koeler en de kanaalverwarmer door de regelkast. De luchtverdeelslangen komen straks vlak naast de lampen te hangen en zullen schuin naar het midden onder de lampen door blazen om de hitte van de lampen niet direct op je gewas te krijgen, maar perfect verdeeld door je gehele ruimte! Een ideale uitvinding :), simpel maar zeer doeltreffend!

 

Hier eerst wat plaatjes:

 

Hier zie je de koeler, daarnaast de luchtverdeelslangen (opgerold), kanaalverwarmer, LV-regelklep, en de pomp voor de bron/koeler.

 

gallery_14245_8472_1079900.jpg

 

Close-up van de koeler

 

gallery_14245_8472_3910.jpg

gallery_14245_8472_537113.jpg

 

Hier de LV (luchtvochtigheid) regelklep. Bij een te hoge LV zal de klep afblazen in de hal. Deze uitblaas is ook slechts 18 graden celsius!

 

gallery_14245_8472_337119.jpg

gallery_14245_8472_1074669.jpg

 

Met het "stangetje"dat uitsteekt op het oranje gedeelte, daar kun je de klep mechanisch mee afstellen. Hij staat hier op de foto iets open. Je kunt hem ook volledig dichtzetten, net wat het beste uitkomt. De elektrische draad is om hem aan te sluiten op de contrôle-unit. Bij een te hoge LV stuurt die een signaal naar de klep, en gooit hem open!

 

Hier zien jullie de kanaalverwarmer:

 

gallery_14245_8472_419487.jpg

gallery_14245_8472_773113.jpg

 

Hier is de DAB-pomp. Een behoorlijke pomp, en een van een goede kwaliteit. Voor de bewatering heb ik ook een iets kleinere DAB!

 

gallery_14245_8472_555904.jpg

gallery_14245_8472_838614.jpg

 

We hebben alvast de boel uitgemeten waar wat komt te hangen, en hebben dit afgetekend op het plafond!

Ze komen achterelkaar te hangen, en moeten uiteraard mooi in lijn, en vrij van trillingen kunnen werken.

 

gallery_14245_8472_349869.jpg

 

Wat balken ertegenaan geschroefd waar de steunen op worden gemonteerd. Deze balken zitten straks mooi achter de zw/wit-folie om de boel mooi steriel te houden!

 

gallery_14245_8472_570168.jpg

 

 

Zo, tot zover eerst weer. Volgende keer gaan we aardebakken maken met een speciaal lucht-circulatie-systeem. Wat????? :D ach...... dat zie je de volgende keer!!! :wave:

 

groeten van green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan dat begint ergens op te lijken

Ben heel benieuwd naar je resultaten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe je schroeft die balkjes toch wel met meer dan schroefjes het plafond he :)

 

Mooi spul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schroefjes??? :)

16cm zelfborende zelftappers, 6mm dik. Daar kunnen wij met zijn beiden wel aan hangen :wave:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een behoorlijk klusje.

Ben benieuwd naar het resultaat.

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een joekel van een pomp. :)

Is wel electrisch, maar zal dat niet veel lawaai maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc, ja...jij bent niet de enigste die daar benieuwd naar is. Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat opleveren! Aan het klimaat zal het niet liggen en aan de hygiëne ook niet, want het hok wordt redelijk steriel. Nu nog hopen op goede stekken!

 

@molmol, de pomp komt te staan op een 1cm dikke rubberen mat met daaromheen een geluidsdempende kist.

Dat gaat goedkomen :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk :)

Heerlijk verslag om eens rustig door te lezen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Greenlady,

 

Super om te zien....maar ik denk dat ik weet waar Whazzup op doelt...de schroeven kunnen wel 6cm zijn maar je schroeft maar in een koel paneel..en die is maar 1.5mm dik en dan krijg je piepschuim.

Zelftappers zijn zijn niet echt geschikt voor iets aan te hangen als je maar een beperkte dikte hebt om in te schroeven.

Een zelftapper zit er maar met bv 1 gang in(technische he :) ) en die leutert snel uit.

 

Verder top dat het nu wat opschiet :wave:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...