Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kees A

Gavita-lampen

Recommended Posts

Lezen Bruut, niet alleen plaatjes kijken B)

 

Er zat inderdaad altijd een klein kapje bijgeleverd waar je de lamp in kon bevestigen om deze daar weer aan op te hangen.

 

Ik gooi mijn greenpowers met adjust a wings in de aanbieding als ik een setje hiervan had.

De meest prettige lamp welke ik gebruikt heb in kleine kweek ruimte's,met mega resultaten !

Nadeel is dat het diepstralers zijn en je dus minder kan spelen met de hoogte als dat je een verstelbare kap hebt,al heb ik dit zelf nooit als nadeel ervaren.

 

Ik kan niet wachten tot ze er weer zijn

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftewel in andere woorden: in combinatie met een evsa is het de beste combinatie.

En hoe zit het dan met het aantal lumen van deze lamp?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het in combinatie met een evsa een goede combinatie is moeten we nog afwachten. Niet alle lampen zijn even goed tegen de evsa opgewassen.

 

Bovendien is het een beetje voorbarig om dit maar gelijk tot de "beste lamp" uit te roepen, ligt ook aan de situatie, en het is dus een diepstraler. Wat ik alleen zeker weet is dat het een favoriet is van enkele goede kwekers.

 

aantal lumen lees je bij de specs van de fabrikant parve. klikkerdeklik naar gavita.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik begrepen heb, is dat het kapje in de kassen vooral bedoeld was om te lamp te beschermen tegen neerdruppelend condenswater.

 

Ik ben zeer benieuwd of ze binnenkort (breed) beschikbaar komen.

tot nu toe heb ik geen GS kunnen vinden die ze heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na herhaalde vragen van o.a. sannie heb ik volgende week een afspraak met Gavita :wacko:

Ik zal mijn best doen om deze lampen zo vlug mogelijk beschikbaar te maken voor het forum B)

greetz, Doc

 

En doc, heb je de afspraak met Gavita nog gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry was ziek maar de lampen zijn leverbaar.

Ik heb ze gevraagd hoe de combinatie met Lumatek is en dat wordt onderzocht.

Heb hiervoor een Lumatek naar Gavita gestuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer.

Gavita had beter een lamp kunnen sturen................................naar ERT :wacko: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt als goed nieuws!

Zeer benieuwd naar de uitkomst van de test met een EVSA.

 

Is er ook aan een prijs-indicatie voor consumenten te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom melde ik het ook :wacko:

 

Ze hebben afgelopen jaren ook op de site gestaan en toen waren ze helemaal niet leverbaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita heeft al lampen met EVSA, waarom dan een lumatek ervoor? Denk dat je voordeliger uit bent als je de armaturen met EVSA koopt, ben alleen wel benieuwd of deze ook leverbaar zijn? Wel alleen in 600 watt zie k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zij zijn niet de enige die zich daar 'schuldig' aanmaken.

Een site up to date houden is lastig.

Maar ze deden ook niet echt aan actieve verkoop, dus het valt nog mee.

 

Maar on-topic: Ik zie ze graag komen, die lampen. En ervaring van een gebruiker is ook meer dan welkom.

Als ik hoor dat Sannie er helemaal gek op was, zal het toch wel wat zijn!

 

En ik denk ook dat Gavita beter een paar lampjes naar Doc kan sturen om ze te testen in combinatie met een Lumatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie (of iemand anders) weet je toevallig niet op welke afstand je de lamp kan hangen van de toppen en welk oppervlakte ze dan effectief belicht? Aangezien het diepstralers zijn.. Doc, hou je ons iig up to date ivm die lampen? :wacko: Bedankt!

 

 

 

marKiss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het topic over Sunpulse lampen (Dr. Livingstoned test) lees ik zjuist dat Doc de topicstarter een aanbod doet om met een Gavita aan de slag te gaan. Dat klinkt als leuk nieuws.

Dan kan Doc ons binnenkort alle technische en financiele omstandigheden vertellen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag de Gavita lampen wel in de US te koop voor $75 400W / $95 600W (excl btw)

 

NL prijzen zullen dan wel rond die prijs in Euro's liggen

 

het spectrum en de stralings hoek:

gavwave.jpg RL_GAVcross.jpg

 

De 400W is 55.000 lumen en de 600W 90.000 lumen

 

 

"The unique design creates a very uniform light spread; since there's no reflector to trap heat users can place the bulb much closer to their plants"

 

Lamp kan dus dichter op de planten aangezien er geen warmte onder de kap blijft hangen, goed nieuws dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien deze dus een interne reflector hebben, hoe zit je dan met de lichtspreiding, wat dek je per 600watter aan oppervlak? Zo`n 1.2m2 ook of?

 

Zou wel een gat in de markt zijn als hier een mooi systeem voor gemaakt word waardoor de lampen ook in hoogte te verstellen gaan worden, zonder dat je moet lopen frunikken met je oude kappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd naar de gavita's.

Er zal ongetwijfeld een test van komen, omdat er een hoop positieve aspecten aan deze lampen zitten :verrygood

Zit vast wel een forumkorting in :whistle: , kunnen we ze mooi op de zomermeeting afhalen :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien deze dus een interne reflector hebben, hoe zit je dan met de lichtspreiding, wat dek je per 600watter aan oppervlak? Zo`n 1.2m2 ook of?

 

Deze vraag is ook nogal voor mij bepalend als ik de lamp wil of niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de test van gavita op lumatek .

Doc hou ons op de hoogte he :verrygood

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook erg benieuwd naar de min. hoogte ,de m2's, de prijs per bulb, evt set compleet met evsa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...