Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Guest elmanito
De Royal Dane/Heavenly enz,enz kruising zaailingen vertonen dit jaar volop toprot en hebben daar nieteens een compacte top voor nodig :huh:

Verleden jaar top, dit jaar flop :D

 

Wees blij dat ze nog overeind staan.Mijn tuin heeft de afgelopen zondag de volle laag gehad met de storm, alles omver.Hadden de Maya ouderen toch gelijk voor dit jaar.:rofl

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ships how fragile ons klimaat is,

ze hebben het weer te verduren :lol:

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wees blij dat ze nog overeind staan.

Dat mag idd een wonder heten, ik dacht zondag dat ze alle 5 plat zouden gaan !

Stormdoek heeft zijn werk gedaan :huh:

 

Gecondoleerd met jouw tuin, elmanito :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Gecondoleerd met jouw tuin, elmanito :rofl

 

Alles ligt omver, maar het wortelsysteem zit nog in de grond.We moeten niet vergeten dat het ook gewoon onkruid is.Een stormdoek zou niet gek zijn, alleen je weet nooit waar de wind vandaan komt tegenwoordig.:D In de Duitsland hadden ze pas nog een tornado. :huh:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

dat terruggaan de groei in valt nog wel mee denk ik, mijn plantjes vorig jaar hebben ook aardig wat te verduren gekregen, eerst de vensterbank, toen een afdakje buiten(ondertussen in de voorbloei en begonnen door te schieten de echte bloei in)

uiteindelijk rond eind juni/begin juli buitengezet denk ik, en 1 van die dames is toch nog ongeveer 2 meter geworden(alhoewel de rest wel maar op 1 meter bleef steken, m'n enige pure man bleef wel doorbloeien en ik had een aantal herma's(waarschijnlijk door de stress)

 

 

dus je zegt het zelf al, de meeste hadden er wel degelijk last van en werden "maar" 1 meter hoog, ok, je was wat laat maar toch, dat kan stukken beter :lol: dus is het niet aan te raden ofwel soms?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aan te raden idd, maar het kan wel, en het reveggen deden ze allemaal(terwijl de dagen toen dus alweer aan het korten waren)(en die 1 meter wijt ik vooral aan dat ik laat was en ze behoorlijk gestresst heb, mischien was ik zelfs nog wel wat later, weet alleen dat het zowieso na half juni was want toen stonden ze nog in de vensterbank)

 

jammer van die toprot, ik heb dit jaar nog geen toprot geconstateerd(ook vorig jaar niet, had het vorig jaar alleen op een paar drogende takken die ik net wat te dicht op elkaar had, maar ik heb dus nog nooit toprot op een levende plant gezien, wat geen foto was dan)

die storm heb ik ook totaal geen last van gehad, maar die heeft het noorden(of in elk geval friesland) grotendeels overgeslagen geloof ik

 

alleen 1 van m'n 2 NDB's wil niet echt vlotten met de bloei(de ander zit al lekker vol met topjes, staat ook al iets langer in bloei, maar de groene is wel al een poos geleden begonnen maar ik merk nauwelijks groei in de hoeveelheid top, m'n 2 nederlanders van deense komaf doen het op dat vlak veel beter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, je hebt dus het geslacht bepaald en ze buiten gezet in de gunstigste tijd van het jaar als je kijkt naar de lengte van de dagen ( zo rond de langste dag van het jaar 21 juni ) en toch zijn ze ontzettend gestresst, iets wat ik hier op het forum al bij meerdere mensen heb gezien.

 

collie weed was van plan om dit alles in mei al te doen, als de dagen korter zijn, dus waarschijnlijk aan ze dan meer stressen dan ze bij jouw deden, en word het dus allemaal een tandje erger.

 

wat is dan de logische conclusie? NIET doen want ze zijn TE gevoelig daarvoor. simpel toch?

wil je het toch doen? ga je gang, maar dat is echt zonde want er zit zo ontzettend veel potentie in die deense soorten, zeker voor een guerilla kweker.

 

kijk maar rond in de guerillaverslagen met deense soorten, je zult zien dat als je echt alles eruit wilt halen wat er in deze soorten zit je timing, je kweek, en je voorgroei methoden gewoon goed moeten zijn.

doe je dat, dan krijg je zulke enorme knoeperds van een planten dat het naderhand verwijderen van de mannen een acceptabel verlies is. ( in mijn ogen dan )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verleden jaar top, dit jaar flop :lol:

 

Das jammer!

Idd, vorig jaar was wel extreem goed he?

Maar zo te zien hangt er toch nog wel wat leuks in die bomen van jou!

 

 

je zult zien dat als je echt alles eruit wilt halen wat er in deze soorten zit je timing, je kweek, en je voorgroei methoden gewoon goed moeten zijn.

 

Ik denk persoonlijk dat als je die Denen buiten kweekt dat je best ook gewoon buiten begint met zaaien, dus niet binnen voorgroeien onder TL!

Knal die zaden de grond in en laat gaan die banaan!!

Qua timing, tja niet te vroeg natuurlijk... zo rond half april is vroeg genoeg, zelfs ideaal denk ik! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knal die zaden de grond in en laat gaan die banaan!!

Qua timing, tja niet te vroeg natuurlijk... zo rond half april is vroeg genoeg, zelfs ideaal denk ik! :huh:

 

ik ben 20 april begonnen en dat is me inderdaad goed bevallen...

oke... we hadden een koude eerste 10 dagen van mei en ze waren wat gestrekt....maar dat komt allemaal goed...

 

Binnen voorgroeien onder tl of hpi :lol: ?.....ik doe het iig niet...

 

buiten op div manieren zoals direct in volle grond ala Indo das wel een optie voor me...

Dit soort bakkies kosten een paar tientjes op de mp...en gaan jaren mee :D

gallery_22583_9927_487262.jpg

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
*niet binnen voorgroeien onder TL!

 

*Knal die zaden de grond in en laat gaan die banaan!!

 

*Klopt!~niet doen brengt hera naar boven in de semi auto's!

 

*voor het beste resultaat direkt in de volle grond.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij beviel eerst binnen ontkiemen, dan binnen in een bakje met potgrond voor een paar dagen(tot ze allemaal boven zijn en hun hulsje hebben afgeworpen) en dan buiten planten met de kiembladjes gelijk aan de grond het beste(minder uitvallers dan eerst binnen kiemen en dan gelijk buiten planten)

 

van vorig jaar weet ik nog dat half juni ze nog in de vensterbank stonden, daarna hebben ze nog een tussenstop in het fietsenhok gemaakt en toen in de volle grond, dat was dus op z'n vroegst begin juli, maar zou ook best nog wel eens na haf juli geweest kunnen zijn(ik heb eerlijk gezegd geen idee, wel dat die grootste dame op een gegeven moment zowat 10 cm per dag groeide)

 

volgend jaar wil ik begin mei(of iets later) beginnen, dit jaar begon ik met NDB's ergens half april en nadat ze boven kwamen stonden ze stil tot begin mei-half mei

ook wil ik komend jaar wat meer aan slakkenbestrijding gaan doen aangeien ik er dit jaar nogal wat aan verloren heb(hou het denk ik maar bij het klassieke ingegraven potje met bier)

 

maar de denen zijn volgend jaar waarschijnlijk voor guerilla aangezien ik andere plannen voor de tuin heb, en die denen kunnen zich perfect guerilla redden

en ik ben erg benieuwd wat die denen presteren als ik ze eindelijk eens op tijd buiten zet, aangezien ze het al zo goed doen met een late start

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg ;)

 

op frobanken hebben ze ineens Purpurea Ticinensis op voorraad, voor een schijntje.. Ik had het zoeken al jaren opgegeven, was nergens meer te krijgen zonder dat het gehybridiseerd met iets anders was. Blijkbaar zijn ze alweer een tijdje on the market na wat gegoogle, maar nu dus ook voor nop bij frobanken.

 

Zaden komen van ene "Nyhed".

 

updated list per 13 September:

Afghan - phreakersphun

BBQ - Bwana

Blue Streak - Blue Ryder - pot666

Bornholmsk West Coast Collection - AIM-9

Cafeparadis UdeSkunkMix - 06 - Cafeparadis

Citrus Strong - Indica x Sativa 09 - Nyhed

DCF's Udeskunkmix

Diesel Rooster - Nyhed

Erdpurt x White Widow 07 - F-farmer

Fest Mix - Nyhed

Krydret Sativa 09 - Nyhed

Lowryder #2 - F2 - Kramme_Bamsen

Nepal 08 - dyret

Oldfarmer Nepal - oldfarmer

Potchronic x GG #2. F1 - 06

Purpurea Ticinensis - Nyhed

Ramone Mix - ramone79

Richard II - Nyhed

Royal Dane 09 - F-farmer

Royal Dane x Thyphoon - Silas

Swiss Fruit Sativa Rooster - Nyhed

Thy PotMix - dyret

UK08 - 09 - Lollipot

UK08 X Danish Gold - Læske

 

Inde Frø:

 

Deep Chunk/Skunk #1 x Papaya

Dragon Haze F1

Jahwis's Joy #2 - Ghana - Jahwi

Sensi Star/Skunk #1 x Papaya

White Rhino F1 - AIM-9

Share this post


Link to post
Share on other sites

o, ik dacht dat nyhed nieuw betekende in het deens?

omdat het er telkens vet en rood achter staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb een vraagje: ik heb zonet iets besteld bij frobanken. Ik met mijn domme kop begree niet echt hoe dat betalen ging dus drukte maar op confirm, en nu staat er van: your order will arive in 2 - 5 days. Maar er staat niet over betalingen ofzo :S Hoe moet ik hun nou betalen?

 

Het gaat om 102.00DKK. Ik heb dit even snel opgezogt en google zegt dat dit 13.6977907 euro's is. Maarja ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie mij hiermee kunnen helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het goed is heb je een bestel nr van ik dacht 4 cijfers gekregen.

Op de site bij informatie staat links boven een betaal pagina daar staan de bank nr etc.

overmaken ovv dat bestel nr.

gr

Carpie

ps: ik dacht dat je dk moest overmaken ipv euros...maar dat weet ik niet meer precies.. :P je kan ze ook even mailen voor de zekerheid...je krijgt snel antwoord ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gewoon in euro's overgemaakt

als je in kronen overmaakt geld het als internstionaal en moet je 10 euro extra betalen

maak je het over in euro's dan valt het onder een of ander europees verdrag(waar denemarken ook bij zit) waarbij binnenlands tarief(=gratis) geldt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie ook bij de henkes loland en royal dane dat je wel een top krijgt die eigenlijk alleen maar uit blad bestaat? De toppen zijn wel al redelijk ontwikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is direct in de volle grond beter? heeft dat met het medium zelf te maken of zodat de wortels in 1 klap verder naar beneden kunnen groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbeterde wortelgroei, zeker met zaadplanten, die penwortel schiet naar beneden en als dat eenamal gebeurd is zit je gebakken.:lol:

 

die verbeterde wortelgroei heeft weer als voordeel dat je geen water hoeft te geven, zelfs niet tijdens een hittegolf.

en ze kunnen meer voedingsstoffen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd en de zijwortels kunnen recht doorgroeien, in een pot gaan wortels rondjes draaien, en dat komt niet echt meer goed met de verankering van de plant na overplanten in volle grond...ook wat ph zei...met de semi-automaten ze krijgen geen stress en herma kans wordt kleiner...

nadeel ze zijn kwetsbaar in de eerste 4 weken buiten dus moet je daar wat op verzinnen....tentje, tunnel, bekertjes....ook slakken zijn dol op jong groen...ook met een pittige regenbui leggen zaailingen plat..

 

mja... je moet wel wat....

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege de laatbloeiers met wortelrot, heb ik besloten om volgend jaar een hoop deentjes in de mais te knallen.

 

@ carpe:

Als ik het goed zie op die foto met dat plastieken hok, zet jij je planten toch ook in een pot?

Had jij dan herma's?

 

Als je zaden teveel hebt, zou je ze misschien wel direct in de grond kunnen knallen,

maar als ze betaald zijn van de shop, kies ik er toch voor om ze even voor te groeien onder licht.

 

En die herma's gaat het dan om een paar ballen per plant, of 50%ballen en 50% haren?

het kan ook gewoon een phenotype zijn dat de plant een beetje hermatrekjes heeft.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd en de zijwortels kunnen recht doorgroeien, in een pot gaan wortels rondjes draaien, en dat komt niet echt meer goed met de verankering van de plant na overplanten in volle grond.

 

Carpie , hier ben ik het niet helemaal met je mee eens...

Ik heb ongeveer 70 planten op deze manier gedaan dit jaar, geen enkel probleem gehad!

 

Verder heb ik geen kritiek op je uitspraak , je mag best weten dan ik fan van je ben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...