Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

De oorspong van deze genetika is ook voor de Denen eigenlijk een raadsel :wacko: ...en dat zal het dus wel altijd zo blijven...

Elmanito heeft de info die je hier wil weten.

Elmanito, kom er weer eens uit?,over. <_<

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :lol: .. er wordt genoeg naar gegokt.. ook in Denemarken...maar niemand die het echt kan vertellen... <_<

....Toevallig stelde Elmanito zelf die vraag ook op een Internationaal Forum :smoke ..of had jij het ook gelezen PH :wacko: ?

gr

Carpie

ps: waarschijnlijk, verwant aan deze paarse..zei hij daar ...

 

 

gallery_22583_11040_31850.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil een zaadrun binnen gaan houden met HL06.

Vraag;

Komen dezelfde eigenschappen in het zaad terug als ik het binnen opkweek,

of geeft de omgeving (binnen dus) ook zijn kenmerken mee met de genen in het nieuwe zaad?

 

Kan je dus dezelfde zaden oogsten met 1 run, met dezelfde eigenschappen ongeacht de omgeving waarin ze staan?!?

Lijkt me nml. een goed plan de HL06 oppeil te houden, maar wil natuurlijk niets af doen aan de

eigenschappen die ze nu bezit. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ piet piraat, en dat soortje is echt helemaal weg <_<?

 

Yep, de 10e generatie zaad is door stel amateurs veels te vroeg uit mijn tuin geript. :wacko:

Zaaide elk jaar al het zaad wat ik had in de volle grond, achteraf gezien had ik beter wat zaad apart gehouden. :smoke

 

@Limbic: Ik denk dat de invloed na 1x binnen zaad kweken vrij gering is.

Grootste probleem is dat je niet de planten kunt selecteren die het buiten het best doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt PP, zoiets dacht ik ook al. Maar als je maar 10 zaden van 1 soortje heb,

is selecteren ook niet echt mogelijk, toch? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle soortjes, op 2 na, zijn weer 50 kronen. :wacko:

Potchronic x GG smaakt zeer lekker, ruikt erg goed en ook 20 sept klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand bij elkaar te noemen via welke sites er nu allemaal soorten worden aangeboden die oorspronkelijk via froebanken te koop waren? Die beginnen nu namelijk, ten opzichte van de eerdere berichten in dit onderwerp, een ersntig schraal aanbod te krijgen. Vooral duurdere soorten ipv vroeg klaar en mooie prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

froebanken heeft juist net weer de meeste soorten op 50 kronen gezet

wel een veel magerder aanbod ja, maar dat komt doordat een aantal van de zadenkekers die voormalig aan froebanken leverden wat ruzie hebben gekregen met de eigenaar(teveel censuur, hij verdient er teveel aan, teveel op winst gericht)

nu zul je de soorten van deze kwelers dus rechtstreeks van de kwekers moeten krijgen(een paar daarvan zit nu op seedshare.net trouwens)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle soortjes, op 2 na, zijn weer 50 kronen. :smoke

Potchronic x GG smaakt zeer lekker, ruikt erg goed en ook 20 sept klaar.

 

 

klinkt goed..die Guerilla Gold maakt idd soortjes potenter en vroeger...ook kleiner..das minder..

heb je toevallig een foto? of hoe groot werden de dames? is het een paars soortje?

50 kronen is idd een mooie prijs :wacko: ...iets van 0.67 cent per zaadje....

 

Die Deense Afghaan is ook 50 kronen...en ik weet dat die breeder daarvan gestopt is ( info op froebanken forum) met deze hobby...dus sla je slag :lol: .. nu het nog kan <_<

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ook kleiner..das minder

 

Goed Carpe, hier fotoos van 2 Potchronic x GG.

Fotootjes zijn van 1 september. Is 2.20m klein? :smoke

gallery_21454_9685_944273.jpg

 

Deze dame is wel een beetje fluffy gebleven door gebrek aan zon. Wel hééél veel kristallen.

 

Achter staat een echte kerstboom met compacte toppen. Jammer dat ik daar geen duidelijke foto van heb. Allebij

hebben ze een hele sterke penetrante weedgeur. (vindt een geur moeilijk te beschrijven :wacko: )

 

gallery_21454_9685_896381.jpg

 

Je ziet dat ze (bijna) net zo hoog als het mais staan. <_<

Ik wil volgend jaar meer Guerilla Gold kruisingen zetten. De smaak is ook echt goed! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook weer sativa-dominant zo te zien? Smaak is dus goed, en het effect? (bedankt trouwens voor de link naar het verzameltopic, carpe, ik heb daar totaal overheen gekeken, mijn fout).

Share this post


Link to post
Share on other sites
froebanken heeft juist net weer de meeste soorten op 50 kronen gezet

wel een veel magerder aanbod ja, maar dat komt doordat een aantal van de zadenkekers die voormalig aan froebanken leverden wat ruzie hebben gekregen met de eigenaar(teveel censuur, hij verdient er teveel aan, teveel op winst gericht)

nu zul je de soorten van deze kwelers dus rechtstreeks van de kwekers moeten krijgen(een paar daarvan zit nu op seedshare.net trouwens)

 

Hey,

 

Zou je misschien even kunnen helpen ivm seedshare.net? Al wat ik op de site zie is de balk in de bijgevoegde afbeelding, voor de rest een blanco scherm... <_< Of is dit normaal? En de eerste zoektermen die in me opkomen, leveren ook geen resultaat op. (ps: ben geen pc-leek, andere site's werken perfect)

 

Alvast bedankt,

 

Teiwaz

 

gallery_22347_8178_2449.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het aanbod bij Froebanken is weer uitgebreid met ettelijke soortjes (nog steeds voor 50 kronen). Ook zijn er nu zaadjes van Barney's Farm, Grass-O-Matic, Lowlife Seeds, Seedsman en The Joint Doctor te verkrijgen.

 

Nieuwe DCF zaden:

Geldig van 27. Oktober

 

Ude Frø:

 

Afghan - phreakersphun

BBQ - Bwana

Blue Streak - Blue Ryder - pot666

Bornholmsk West Coast Collection - AIM-9

Cafeparadis UdeSkunkMix - 06 - Cafeparadis

cph-O-matic - whambo

Citrus Strong - Indica x Sativa 09

Dansk DNA Pot - Nyhed

DCF's Udeskunkmix

Diesel Rooster

Doctor's Rooster

Erdpurt x White Widow 07 - F-farmer

Fest Mix

Janosh Rex - Charles-Ingalls

Krydret Sativa 09

Lowryder #2 - F2 - Kramme_Bamsen

Nadia Regina - Charles-Ingalls

Oldfarmer Nepal - oldfarmer

Owen's Danish Gold

Potchronic x GG #2. F1 - 06

Prærie Mix Charles-Ingalls

Ramone Mix - ramone79

Richard II

Royal Dane 09 - F-farmer

Royal Dane Thyphoon 09

Swiss Fruit Sativa Rooster

Thy PotMix - dyret

UK08 - 09 - Lollipot

UK08 X Danish Gold - Læske

 

Inde Frø:

 

Deep Chunk/Skunk #1 x Papaya

Dragon Haze F1

Duckfoot x Low Snow F2 - slem

Jahwis's Joy #2 - Ghana - Jahwi

Sensi Star/Skunk #1 x Papaya

 

Van alle DCF-soorten is er een beperkt aantal!

 

Groetjes,

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dacht ik eindelijk eens een koopje te pakken hebben.

 

Alle soortjes staan weer op 75 DKK :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correctie, 100DKK (€13,41 dus), nog steeds lekker doenbaar imo :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ben ik blij dat ik een paar dagen geleden wat danish gold aan 50dkk heb besteld.

 

eergisteren stond er ook een mix aan 25dkk = 3,35 eur :whistling

 

dan betaal je zowat 10 euro (incl verzndkosten) voor 10 zaadjes + freebees.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb ik gisteren niet getwijfeld :whistling

 

Vandaag de meeste inderdaad aan 100 DKK.

 

Denk dat ze een stuk minder zaden dan vorig jaar hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje uit de EssensiE

Deense wietsoorten

Ik las afgelopen jaar veel over de zogenaamde Deense soorten die erg snel zouden zijn. Veel mensen raakten best onder de indruk van alle verhalen en hadden dit jaar dus voor één van die Deense soorten gekozen. Gelukkig nam ik een afwachtende houding aan, want helaas hebben ze dit groeiseizoen laten zien dat ze geen natte nazomer aankunnen. De meeste planten zaten al vol budrot en meeldauw voordat er ook maar iets te oogsten was dat zich loonde.

Jammer genoeg heb ik nergens kunnen vernemen wat die Deense soorten in een binnentuin doen. Een gouden regel is dat een goede buitenplant ook een goede binnenplant is. Maar een goede binnenplant hoeft zeker geen goede buitenplant te zijn. De tijd gaat het ons leren.

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even reagerend op het door richard boven mij aangehaalde citaat.

 

Ik vind het flauwekul te stellen dat de Denen zo slecht met meeldauw budrot omgaan en dan een mooi woordje over zijn eigen gemuteerde planten.

 

Het ligt er wel erg dik bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...dat essensie dat publiceerd... :D

 

tja...Mijn topic zegt genoeg over Dubble fun...tegen beter weten en lezen in, heb ik ze toch ingezet om het een kans te geven...

 

heb beide links van Rich gelezen..

 

Speescees is behoorlijk in zijn aanzien bij mij gezakt....door het ijs eigenlijk... :verrygood

je zou de man bijna een gratis abo op wf aansmeren... :)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn resultaten zijn anders een stuk anders:

2 planten UK08xTyphoon(f1 door mij, dus ook nog eens in nl gemaakt en pas begin juli gestart, geen ideale condities dus)

beide vroeg klaar, samen met 1e NDB, in 1 geen rot de andere 1 kleine foxtail, rot was al dood/verdroogd toen ik het ontdekte

 

NDB, bewezen buitenplant, eind april gestart, 1 plant 1 topje rot in bloei, nog 2-3 topjes verwijderd bij in pot stoppen voor curen(zo weiig rot dat het toen pas zichtbaar werd, tegen de stam aan)

en de 2e plant later klaar en vol rot

 

deense soorten dus beste resultaat(al is de oogst van de NDB een stuk meer, maar die waren dan opok een stuk groter en hadden veel meer groeitijd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...