Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Vanwege de laatbloeiers met wortelrot, heb ik besloten om volgend jaar een hoop deentjes in de mais te knallen.

 

@ carpe:

Als ik het goed zie op die foto met dat plastieken hok, zet jij je planten toch ook in een pot?

Had jij dan herma's?

ik heb alle zaailingen buiten voorgegroeid in een koude bak...de meeste in de roottrainers van 20cm en dan meteen de vollen grond in van de spots, geen herma's gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom is direct in de volle grond beter? heeft dat met het medium zelf te maken of zodat de wortels in 1 klap verder naar beneden kunnen groeien?

 

Alles zonder stress zoals in de natuur gaat het het best.

overpotten levert stress!

anderaarde ook,temp,licht,alles.

Daar hebbie geen last van met direkt inzaaien,het best in de volle grond....waarom?

Zelfregulatie :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carpie , hier ben ik het niet helemaal met je mee eens...

Ik heb ongeveer 70 planten op deze manier gedaan dit jaar, geen enkel probleem gehad!

 

Verder heb ik geen kritiek op je uitspraak , je mag best weten dan ik fan van je ben :lol:

 

 

ik heb er meer gehad in roottrainers, bekertjes en potjes.....kheb ook geen echt probleem gehad maar ook nog geen windkracht 9 wel, even 8........maar feit blijft dat dit niet optimaal is....directzaaien in vollegrond geeft het beste wortel stelsel...

zelf heb ik niet direct in de volle grond gezaaid...

gr

Carpie

 

ps: had wel een aantal planten die met stok en al schuingewaaid waren...waren simpel weer recht te zetten....had met direct in de volle grond zaaien ws niet gehoeven... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist ja...... de Purpurea Ticinensis is verdwenen bij Froebanken. :lol:

Heb ze gisteren besteld bij ze. Toen waren ze er nog. Ben nou wel benieuwd of ik ze nog krijg?

 

Swiss Fruit Sativa Rooster

Richard II

Krydret Sativa 09

Diesel Rooster

Citrus Strong - Indica x Sativa 09

 

Iemand bekend met een van deze (50kronen) soortjes? Staat echt niks bij de produkt omschrijving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk was jij dan de laatste die die soort heeft,

je mag van geluk spreken, want ik wou ze ook net bestellen :lol:

 

De meeste deense soortjes blijven toch wel vrij onbekend...

ik heb nu riskov II freebees gekregen, probeer er wat over te vinden op google,

maar helaas, waarschijnlijk een nieuw soortje?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

via google kun je eigenlijk niks over de deense soorten inden, enige manier om erachter te komen is kijken of er wat over op dat dcf forum staat of aan een deemse grower vragen of die er wat van weet

maar meestal zal het toch gewoob op uitproberen aankomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist ja...... de Purpurea Ticinensis is verdwenen bij Froebanken. :lol:

Heb ze gisteren besteld bij ze. Toen waren ze er nog. Ben nou wel benieuwd of ik ze nog krijg?

 

Anders kun je ze nog uit Zwitserland verkrijgen. :lol: -> LINK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ben nieuw op dit forum, en aardig onder de indruk van jullie kunde, kennis en kweekverslagen. Nu zit ik met de vraag, hoe zaden te bestellen van froebanken. Heb zelf uiteraard een bankpas- volgens mijn dochter mag het de naam "creditcard" niet dragen-, maar kan wel internetbankieren. Zou één van jullie mij stap voor stap willen uitleggen, hoe ik een bestelling plaats, zeg twee zakjes zaden van 100.00 DKK per stuk. Stap voor stap is belangrijk, want de bankwereld is mij behoorlijk vreemd. Voor als het nog van belang is: ik zit bij de RABO-bank.

Voor de te nemen moeite, enorm bedankt!

Edited by nicodemus

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zeer simpel,

 

 

stap 1 acount maken doe je zo klik hier

 

stap 2 zaden uitkiezen, hier klikken

 

stap 3 geld overmaken

hier staan de bankgegevens waar je het kan overmaken, staat trouwens ook in je mail als je besteld hebt. ook belangrijk ordernummer vermelden bij je betaling

 

 

stap 4

geduldig wachten op de post uit denemarken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wachten op de post duurde vorig jaar niet zo lang

alleen dit jaar zal waarschijnlijk wel eendeel van de soorten niet meer te krijgen zijn via dcf, een stel breeders zijn daar een poos geleden weggegaan omdat ze ontevreden waren over de koers die het ging(mod forum verdient er veel aan+censuur)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel jammer dat ze veel soortjes niet meer hebben :lol:.

zoals de henkes loland. En ik heb het gevoel dat hun aanbod in zaden aanzienelijk daalt.

 

Laten we hopen dat binnenkort de nieuwe kwekers dit jaar een goede oogst hebben gehad.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat afname van het aanbod komt dus door die vertrokken breeders, maar die zijn niet gestopt zaden te maken

je moet ze alleen via andere plekken bestellen

zenseeds of seedshare bijv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand toevallig een idee waar henkes lolland te verkrijgen is?

Op de genoemde sites kan ik ze niet vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de breeder van HL doet een zaadrun, dus die komen wel in de verkoop verwacht ik :lol: ..info van enkele maanden geleden...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahha heel mooi :lol:.

Ik was al bang dat er helemaal niet aan te komen was :lol:

Weet je toevallig ook bij welke zaadbank ze dan terecht komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel een opmerking over die HL, volgens de denen geeft ze wel opbrengst van iets mindere kwaliteit als anderen(maar dus wel veel)

is dus iets meer een commerciele plant

of als hasjplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaden van Froebanken zijn binnen gekomen binnen 5 dagen!! Alleen erg jammer

dat 18 v.d. 22 Purpurea Ticinensis zaden kapot zijn. ;) De andere soortjes (met Freebee)waren wel intact.

Moet ik er iets van zeggen? Is de 1e keer dat zoiets me gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Hl.. tja wie wat bewaard die heeft wat :D Al moet ik zeggen dat ik er niet echt over te spreken ben. Zoeizo vallen mij de deense wat tegen. Al 2 jaar op een rij zijn ze laat(dus nog niet klaar en vol rot) Wel een topopbouw alleen dat bestaat eigenlijk alleen maar uit blad ;)

 

Grtz Steven

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij waren ze vorig jaar echt vroeg, en ook dit jaar was de eigen kruising van de denen van vorig jaar gelijk met de vroegste NDB klaar

maar ik ben tevredener over de denen dan de NDB, aangeziern de andere NDB eerst am[er top had, toen wel maar elke dag nieuwe rot, en uiteindelijk een flutoogst aan fluffy rottopjes gegeven heeft(en daar war geen rot inzit valt de potentie ook nog eens zwaar tegen)

de andere NDB was prachtig overigens, mooie grote oogst aan prachtige paarse topjes met een lekkere high, vroeg klaar en maar minimale rot(1 topje toen de plant nog stond, nog 2-3 na het drogen maar deze laatsten alleen lichtjes verkleurt en pas te zien dat het rot is bij goeie inspectie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie die vroege denen eigenlijk meer als kruisingsmateriaal om een potente soort te kweken die buiten half/eind September afgebloeid is met flinke opbrengst, zo'n 2 a 2.5 m hoogte en 2,5 m doorsnee. :D

 

Heb zo'n soort ooit gehad uit kruising Brabantse Nederwiet x Skunk.

Helaas is die verloren gegaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar de denen hebben dat zo al in zich, vorig jaar had ik een typhoon die begin juli(of mischien nog wel wat later, maar in elk geval niet vroeger) buitengezet, was toen zo'n 30-40 cm(alleen kwam ze vanachter de vensterbank dus nogal gestrekt)

die is uiteindelijk zo'n 2 ,eter hoog geworden, breedte weet ik niet maar had een kerstboomvorm

eigen kruising UK08xTyphoon lijkt ook aardig potent te zijn(nog niet zoveel getest aangezien ik er net zo veel van heb en het nog moet curen, 2 dames maar begin juli vanaf zaad pas gestart vanwege opengevallen plekjes in de tuin)

deze heeft dan wel weer minder opbrengst(naast dat ze niet meer zoveel tijd hadden om te groeien heeft ze heel luchtige foxtaltoppen, wel vol met kristallen inclusief de kleinere blaadjes in de toppen dus laat ik die er maar gewoon aanzitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

In begin jaren 80 hadden we in Brabant nederwiet die erg veel op de Denen leek, bijv. het Brabants paars.

Toen de skunk opkwam heb ik die 2 gekruist en daarmee 9 generaties gekweekt doordat ik altijd te laat was met mannen weghalen. ;) .

Resultaat vrij eenvormige planten met kerstboomvorm en veel betere toppen die toch zo rond half September afgebloeid waren met uitlopers naar eind September, 75%- 25%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ piet piraat, en dat soortje is echt helemaal weg ;)?

 

Heb ook wat Purpurea Ticinensis zaden besteld voor volgend jaar, nog andere echte guerilla aanraders voor volgend jaar (behalve NDB die zoek ik ook nog)?

UK08 en Lebanon of libanon of wat de correcte naam nou dan ook is, lijken me ook wel mooie soortjes, denk dat ik die ook ga bestellen voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de breeder van HL doet een zaadrun, dus die komen wel in de verkoop verwacht ik <_< ..info van enkele maanden geleden...

gr

Carpie

 

 

Herstel: die froebanken breeder heeft geen succesvolle seedrun 2010 gedaan...de laatste HL-2006 zijn overgedaan aan deze eend :smoke .

De breeder heeft er nog enkele voor eigen gebruik...hij heeft wel een kruising gemaakt met een paarse "tuttiefruttie"( vind zijn miss lekker) ....daar krijg ik er ook een paar van....mja zonde he,...de hl moet je wit houden... vind ik ... en intact.. :lol:

gr

Carpie

ps: zijn zaad komt ook van Froebanken,....een onbekende kweker heeft er in 2003 een aantal overgedaan aan Froebanken.

Daarvan had hij ( kweker van HL06) er 20 gekocht...

De oorspong van deze genetika in het Deense, is ook voor de Denen eigenlijk een raadsel :wacko: ...en dat zal het dus wel altijd zo blijven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...