Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Danish Gold is een heel goed soortje om kruisingen mee te doen

 

In welke mate bedoel je dat?

Als je de vroegbloei-eigenschap bedoelt, klopt het! Alleszins bij deze toch...

 

Hier een UK08 x Danish Gold in pot...

 

gallery_26079_10328_2213670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
In welke mate bedoel je dat?

 

- schimmelresistentie

- vroegbloeiend zeker voor een sativa dominant

- snelle vegetatieve ontwikkeling

- aardige potentie (THC-gehalte)

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat klinkt goed!

 

Ik ga volgend jaar eens een zaadkweekje doen, je eigen pitjes kweken lijkt me wel fun!

Zo'n kruisinkje Danish Gold x Royal Dane staat al zeker op mn lijstje!

Hoop dat Froebanken binnenkort terug de DG in haar assortiment heeft... anders mag jij me helpen aan wat DG zaad Elmanito! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Hoop dat Froebanken binnenkort terug de DG in haar assortiment heeft... anders mag jij me helpen aan wat DG zaad Elmanito! :lol:

 

Zaden van DG zijn verhuisd naar zenseeds.com.Breeder van Danish Gold kreeg wat mot met de eigenaar van DCF.

U hebt zelf nog iets bijzonders in bezit, zoals die prachtige Royal Dane.:P

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EL Manito:

 

1)Als je in Nederland een binnen zaadkweek doet met zaad gekweekt in Denemarken, wat gaat er dan verloren aan genetika?...

 

2)wat is beter in dit geval buiten zaden kweek of binnen zaden kweek :lol: ? ( niet kwa kostprijs dus...)

 

3)Ik lees hier en daar dat wiet zich aanpast kwa afbloei tijden aan de breedte graad waar hij verbouwd is.....gaat dit in 1 generatie of 5?...of 10?...kheb geen idee hoe snel dat gaat.... :P ?

 

.....want we zijn nu bijna allemaal happy met de Deense zaden uit Denemarken.....maar nu krijgen we een berg in Nederland gekweekte Deense zaden...in het ruil topic

gr

Carpie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info Elmanito!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Lion

 

Geen dank.

 

 

1)Als je in Nederland een binnen zaadkweek doet met zaad gekweekt in Denemarken, wat gaat er dan verloren aan genetika?...

 

Dat ligt er helemaal aan om wat voor soort het gaat.Bij een F1-hybride kan je de pheno's gebruiken en daar een F2 van maken, maar bij een vast soortje zoals Danish Passion, Oldfarmer Nepal, Purple Peace zou je om alle eigenschappen te bewaren tussen de 2000 a 7000 zaden moeten uitzaaien.Een greenhouse van rond de 40000 m2 zou een goeie optie zijn.:lol:

 

wat is beter in dit geval buiten zaden kweek of binnen zaden kweek

 

Als je de planten alleen buiten wilt laten opgroeien, kan je beter een buiten zadenkweek doen dan binnen.Buiten krijgen ze dan met heel veel milieufactoren te maken en binnen moet je dat zelf doen.Wil je een schimmelresistent soortje creëren, dan kan je dat beter buiten doen.Vergeet ook niet dat de zon een uitgebreidere lichtspectra heeft dan een HPS-lamp en het is gratis.

 

Ik lees hier en daar dat wiet zich aanpast kwa afbloei tijden aan de breedte graad waar hij verbouwd is.....gaat dit in 1 generatie of 5?...of 10?...kheb geen idee hoe snel dat gaat

 

Dit ligt ook aan de soort en bij de ene gaat dat sneller (soortjes uit de Himalaya) dan bij de ander (Thai, Colombiaans).Reken toch maar tussen de 5 a 10 generaties en bij sommige zelfs nog langer.Het is trouwens ook een kwestie van goeie selectie.

 

Veel Deense soortjes hebben trouwens Himalaya-genen in zich, trouwens ook de oude soorten uit Colombia, Mexico.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ook een zaadkweek doen met het deense genetica..

ook een paar vraagjes B)

als ik binnen door ga kruisen dus bijv royal dane x purple peace potchronic henkes lolland.

en ik groei ze voor met 18 uur licht zodat ik de vroegste kan gaan gebruiken voor de volgende buitenzomer.

heb ik dan niet een hele goede kruisinng voor guerilla/buiten teelt, of moet ik hiervoor 2000+ zaden voor hebben ?

 

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2x royal dane, 1x oldfarmer nepal en 1x henkies loland. 1 royal dane(uiteraad de grootste van t stel :lol: ) bloeit nog steeds niet en de rest(op de HL na) is net begonnen. Zijn er meer die zo'n late deense hebben? Deze zijn 1mei ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eigen kruising UK08xTyphoon die nu net een weekje ofzo in de bloei zijn, maar die zijn pas begin juli ontkiemd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito, bedankt voor het starten van dit topic. ik ben heel blij met de deense varianten, wat een genetica :lol: :lol:

alleen waren ze bij mij dit jaar ook wat later dan vorig jaar. ik heb nu 1 nadia in de bloei en de madonnnaxGG#3 is net aan het begin van de bloei.

wel vroeg in het jaar al geslacht kunnen zien. maar mijn eigen kruizing(AMSxtyfhoon) was het snelst dit jaar.

een tip voor goed vrouwelijk zaad: bij mijn eigen kruizing was de moeder een gefeminiseerde AMS en nu zijn de nakomelingen ook 99% vrouw.

(1 op 28 was een mannetje :lol: )

 

voor geintresseerden:

TyfhoonxAMS F1

https://www.wietforum.nl/uploads/1282155481/gal...0713_744050.jpg

 

groene groeten Japper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf Henkes Lolland zaden voor volgend seizoen guerilla (100)

is het niet beter om in maart op te kiemen in je voorgroeihokkie op 12/12?

dan heb je zaailingen en allemaal vrouwen want je selecteert ze :lol:

als ik zo een lichting of 3 heb ge-sext en uitgeplant,ben ik klaar voor een jaar guerilla zonder mannen :lol:

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar moet eerlijk toegeven, dat hoog percentage vrouw is deels mijn schuld hoor!

Zaden gekiemt in universele potgrond, wss te hoge EC!

Potten in regen gestaan, kletsnat!

Geen ph meter in die tijd ( nu wel!)! Dodelijk bij kweken in pot!

Idd Carpie, koude dagen!

 

Lijkt meer als genoeg toch om mannen te kweken!! :lol:

zo iets viel mij ook al op. ik had vorig jaar eens voor de grap 5 planten in hele kleine potjes gedaan. de aarde constand zeiknat gehouden. geen voeding. en nog werden er 4 vrouw.

volgens mij zijn dat van die verkoop praatjes. en jij weet wel waar die vandan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Ik bedoelde wel een hoog percentage MANNEN natuurlijk!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Japper

 

You're welcome, maar ben je voor heel de buurt aan het telen.Mooie planten trouwens. :lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Ik bedoelde wel een hoog percentage MANNEN natuurlijk!!! :lol:

:lol: ik had het kunnen weten

Share this post


Link to post
Share on other sites
BOMEN wil ik.

 

Als het goed is moet je ondertussen de boomhoogte bereikt hebben!

Dus ik ben benieuwd naar een paar plaatjes van je bomen, inclusief plaatjes van de toppen!!

Laat maar komen Richie!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de liefhebbers,

2 verschillende Deense genetica van Froebanken op kippenmest alla Dame Blanche.

Ik heb ze gefimt en geknakt om ze breed en niet te hoog te laten worden. Ondanks

alle regen en wind van de laatste tijd hebben ze zich redelijk staande weten te houden.

Ik heb ze wel goed vast gebonden.

 

Purple Peace x Potchronic x Henkes Lolland

Zaai datum: Begin juni

Start bloei: Eind juli

Hoogte: 1.50

Oppervlakte: 1m2

Geur: citroen fruitig zoet

 

gallery_26428_10125_2168918.jpg

 

gallery_26428_10125_3329394.jpg

 

gallery_26428_10125_3142691.jpg

 

gallery_26428_10125_3719700.jpg

 

 

Ulduz

Zaai datum: Begin juni

Start bloei: Midden augustus

Hoogte: 1.80

Geur: nog onbekend

Oppervlakte: 2m2

 

gallery_26428_10125_1097312.jpg

 

gallery_26428_10125_1651507.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan voeg ik ook even wat foto's toe van m'n eigen kruising, UK08xTyphoon f1 (sorry dat het imsgeshack is maar had het zo al ergens anders neergezet)

ze zijn pas begin-half juli ontkiemd en na een paar dagen groeien buiten gezet(ik begon met alleen NDB maar na een heftige slakkenaanval waren daar nog 3 van over, dus heb ik het toen weer even aangevuld hiermee)

ze staan nu denk ik 1-2 weken in bloei(moet ik even nakijken, weet nog dat ik wegging voir 2 dagen en toen ik terugkwam zaten er ineens toppen in, moet alleen even nakuijken of dat nou 1 of 2 weken geleden was)

geur kan ik nog niet echt mededelen aangezien mijn neus niet mn sterkste zintuig is, ik ruik af en toe wel iets maar nog niet goed genoeg om het echt te benoemen, maar ruik er zowel de moeders zware citruslucht als de zus van vaders juist zoete licht zonder citrus er wel wat in terug(vader was paars, die zus ook)

in deze korte tijd zijn ze aardig omhooggeschoten, nu rond 1,20-1,30 denk ik

(het zijn 2 dames, eentje neigt wat meer de UK08 kant op, de andere meer typhoon, maar dat is pas te zien nu in de bloei, die ene die naar de UK08 neigt heeft ook een topopbouw die me haast doet denken aan foto's van landrassen die ik zie, de UK08 herken ik vooral terug in de plaatsing van de toppen en zijtakken, de zijtakken boijven namelijk erg dicht bij de stam en zitten vooral halverwege, moeder had vorig jaar bij de oogst echt de vorm van stuk kale stam-bol van toppen met ervboven uistekende nog een dunne hoofdtop, de typhhon neigende doet me kwa topopbouw meer denken aan de grootste zus, die begon met allemaal plukjes top die daarna wat maar elkaaer toegroeiden en er nog meer bijkwamen, en haar zijtakken gaan wat verder van de plant af)

UK08-pheno:

img1393y.jpg

img1394u.jpg

beide dames, zijtakken ndb op de voorgrond, rechts is typhoonpheno en links UK08pheno

img1409s.jpg

en de typhoonpheno

img1391o.jpg

img1392qo.jpg

 

en een bladshot van een poosje geleden(voor de bloei, toen ze nog bijna exact hetzelfde leken)

img1369jf.jpg

 

en de man van de eigen kruising(die ballen kwamen heel snel op nadat de eersten er eenmaal waren)(deze man is nu al een poosje weg btw, heb er beide dames mee bestoven maar vooral de UK08 pheno)

img1371p.jpg

 

nog geen herma's gespot terwijl ik bij de originele zaden wel wat herma's had

ook heb ik tot nu toe 100% ontkieming met zelfgemaajte zaden :lol: (tot nu toe 26 geprobeerd, 6 waar deze 2 dames van over zijn(en een uk van 20 cm, wss voornamelijk zo klein gebleven door nogal heftige slakkenvraat), en 20 typhoons)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb zelf Henkes Lolland zaden voor volgend seizoen guerilla (100)

is het niet beter om in maart op te kiemen in je voorgroeihokkie op 12/12?

dan heb je zaailingen en allemaal vrouwen want je selecteert ze :lol:

als ik zo een lichting of 3 heb ge-sext en uitgeplant,ben ik klaar voor een jaar guerilla zonder mannen :huh:

Peace,

Collie Weed.

 

nee dat zou ik niet doen, vanwege de vroege bloei eigenschappen hebben ze zeer veel moeite om na geslachtsbepaling door middel van een 12/12 lichtregime outdoor weer in de groei te komen.

dit kan leiden tot een eachterstand of zelfs een bloei die doorzet, het is ook aan te raden om ze pas rond juni buiten te zetten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

dat terruggaan de groei in valt nog wel mee denk ik, mijn plantjes vorig jaar hebben ook aardig wat te verduren gekregen, eerst de vensterbank, toen een afdakje buiten(ondertussen in de voorbloei en begonnen door te schieten de echte bloei in)

uiteindelijk rond eind juni/begin juli buitengezet denk ik, en 1 van die dames is toch nog ongeveer 2 meter geworden(alhoewel de rest wel maar op 1 meter bleef steken, m'n enige pure man bleef wel doorbloeien en ik had een aantal herma's(waarschijnlijk door de stress)

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan bij jou ook al lekker in de bloei he :lol:

Ik ben wel verlieft op je Purple Peace x Potchronic x Henkes Lolland

Het is een mooi mengelmoesje aan soortjes maar wat word ze mooi :huh:

Succes en wees zuinig op der he hihihihi

 

 

De groen paarse groeten Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die Purple Peace x Potchronic x Henkes Lolland is idd een hele mooie varieteit, waar de kenmerken van de Purple Peace & Henkes Lolland boven uit steken.Ik ben benieuwd naar het rookslag van dit soortje.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BOMEN wil ik.
Als het goed is moet je ondertussen de boomhoogte bereikt hebben!

Dus ik ben benieuwd naar een paar plaatjes van je bomen, inclusief plaatjes van de toppen!!

Laat maar komen Richie!! :rofl

Komtiedan, Lion :D

 

Foto van 13-08-2010

Zie het "mannetje" (ongeveer 2meter :rofl ) die rechts loopt om een idee van de grootte te krijgen....

post-6678-1283354909_thumb.jpg

 

Foto van 23-08-2010

post-6678-1283354968_thumb.jpg

 

Inmiddels zat overal wat toprot in en heb ik de rechter plant neergehaald ivm wortel/stamrot (STINKEN!!!)

De Nieuw Dame Blanche waren alledrie verschillend dus ik ga op zoek naar stabiele NDB zaden.

 

De Royal Dane/Heavenly enz,enz kruising zaailingen vertonen dit jaar volop toprot en hebben daar nieteens een compacte top voor nodig :lol:

Verleden jaar top, dit jaar flop :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...