Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Zo is het maar net Piet :D

 

De Denen hun grootste nadeel is dat het zo vroeg klaar is dat ik lege nest syndroom heb als ze om zijn, :) :) de akelig lege potten zien er niet uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje uit de EssensiE

 

Deense wietsoorten

Ik las afgelopen jaar veel over de zogenaamde Deense soorten die erg snel zouden zijn. Veel mensen raakten best onder de indruk van alle verhalen en hadden dit jaar dus voor één van die Deense soorten gekozen. Gelukkig nam ik een afwachtende houding aan, want helaas hebben ze dit groeiseizoen laten zien dat ze geen natte nazomer aankunnen. De meeste planten zaten al vol budrot en meeldauw voordat er ook maar iets te oogsten was dat zich loonde.

Jammer genoeg heb ik nergens kunnen vernemen wat die Deense soorten in een binnentuin doen. Een gouden regel is dat een goede buitenplant ook een goede binnenplant is. Maar een goede binnenplant hoeft zeker geen goede buitenplant te zijn. De tijd gaat het ons leren.

 

 

Wat de boer niet kent dat eet hij niet!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zie je verkeerd lion. dit gaat m geld kosten, want straks wil iederren dioe deense soorten hebben en no double fun meer :verrygood en ceesie wil graag de beste zijn en het laatste woord hebben.

je zal m langzaam gaan leren kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind double fun zowiezo al een zwak buitensoortje, teminste, een stuk zwakker dan cees doet voorkomen.

 

en buitensoortjes die midden oktober klaar zijn, sinds wanneer is dat een snelle bloeier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zal m langzaam gaan leren kennen.

ik ken hem niet.. maar zijn planten zeiden mij genoeg :verrygood ...en wat ik nu van hem lees is ook niet in zijn voordeel....

nee.. meneeer Space...scheer niet alle denen over 1 kam...en ze zijn niet allemaal vroeg.. :)

 

ook het 12/12 systeem met zaden om 7x te oogsten wordt door hem schaamteloos gepromoot ...maar hij zegt er niet bij dat je bij onverwacht bezoek...ECHT DE LUL BENT....met dat aantal plantjes...

 

ook die co2 tabletten zijn hilarische....

 

mja.. een beginner tuint erin.... :D

Gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat zie je verkeerd lion. dit gaat m geld kosten, want straks wil iederren dioe deense soorten hebben en no double fun meer :verrygood en ceesie wil graag de beste zijn en het laatste woord hebben.

je zal m langzaam gaan leren kennen.

 

Hihi zeiksnor, de grap is dat de double fun van hem (en/of van wernard) het nog slechter buiten doen dan de deentjes. Ik heb ze allebei gekweekt en er destijds nog een topic over gemaakt dat ik me zo genept voelde (veel last gehad van meeldauw in een niet al te lastig nederlands najaar, wat wil je met die fluffy toppen). Nee. Cees is in mijn ogen gewoon een commerciele zaden verkoper die met zijn 12/12 systeem zaden wil slijten. Wat ook niet blijkt te kloppen is dat vanuit zaad je even snel/sneller klaar bent. Atmo heeft volgens mij wel wat verslagen maar weet niet meer hoe lang hij er over deed. Maar ik meen wel langer dan stekken. Ja het heeft wel voordelen hoor en ben blij dat er mensen zoals hem zijn die dat soort dingen proberen, maar het is nou ook weer niet de kip met de gouden eieren.

 

Ach de schoorsteen moet ook bij hem roken he.

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er heel wat jaren uit geweest maar de kennis om binnen een paar jaar leuke buitensoort te kweken heb ik nog wel.

Les 1: Laat de natuur het werk doen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja denk dat Cees het niet wil weten, vreemd want de eigenschappen van de denen zijn top: vroeg, kwantiteit, kwaliteit, zo commercieel als wat, en bovendien de keuze is reuze ipv slechts 1 goede buitenplant. <-- mijn ervaringen zijn wel goed met de df trouwens voor october binnen en vrijwel geen rot.

Maar goed foto,s genoeg op het forum toch.

 

12/12 Zaadplanten hebben een 3 week nodig voor voorbloei, stekken niet dus je bent al gauw 2,5 week eerder klaar met stekken, geen gedoe met verschillende hoogtes, allemaal dezelfde behoeftes, geen gedoe met timen van je nieuwe aanwas, minder ruimte nodig en stroomkosten, en denk ik ook nog de betere opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind double fun zowiezo al een zwak buitensoortje, teminste, een stuk zwakker dan cees doet voorkomen.

dat is ook precies hoe meneer spees cees in elkaar zit. praatjesmaker eerste klas

 

ook het 12/12 systeem met zaden om 7x te oogsten wordt door hem schaamteloos gepromoot ...

en dat is klinkklare onzin. je mag al heel blij zijn als je 5 keer per jaar kan oogsten. of je moet wel zo profesioneel zijn. maar dat is de doelgroep die hij zo genaamd bedoeld en gek probeerd te krijgen natuurlijk totaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atmo heeft volgens mij wel wat verslagen maar weet niet meer hoe lang hij er over deed.

plus dat het onduidelijke foto,s waren. en op mijn vraag hoe de werking, geur en smaak was heb ik nooit antwoord gekregen.

dat verslag was toen om die hydrodensa te promoten.

 

al vind ik dat wel goed spul en dioe double fun zou ik wel graag in m,n binnen hok hebben. een hele goeie medische soort is dat. eerlijhk is eerlijk. voor de rest is het een halve eikel :verrygood

 

12/12 Zaadplanten hebben een 3 week nodig voor voorbloei, stekken niet dus je bent al gauw 2,5 week eerder klaar met stekken, geen gedoe met verschillende hoogtes, allemaal dezelfde behoeftes, geen gedoe met timen van je nieuwe aanwas, minder ruimte nodig en stroomkosten, en denk ik ook nog de betere opbrengst.

daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. als je er handig in wordt vallen die dingen weg.

dan begin je met extra zaden en ga je uit selecteren.

maar al ga je dan van de beste planten moeders maken en zelf stekken maken ben je wat mij betreft de king :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat zie je verkeerd lion. dit gaat m geld kosten, want straks wil iederren dioe deense soorten hebben en no double fun meer :) en ceesie wil graag de beste zijn en het laatste woord hebben.

je zal m langzaam gaan leren kennen.

 

Hij zal het ooit wel eens doorhebben zeker dat zijn DF niet kan tippen tegen de Deense soorten! :verrygood

Ik hoef m niet te leren kennen hoor... ik bepaal zelf wel wat er in mn tuin komt! Vorig jaar had ik de Double Fun en dit jaar de Deentjes, ik moet toegeven dat de DF bij mij meeviel... maar de komende 25 jaar zullen er Denen in mn tuin staan! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je dit teminste niet voor niks staan :verrygood

 

 

Poor is the pupil who does not surpass his master!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukje uit de EssensiE

Deense wietsoorten

Ik las afgelopen jaar veel over de zogenaamde Deense soorten die erg snel zouden zijn. Veel mensen raakten best onder de indruk van alle verhalen en hadden dit jaar dus voor één van die Deense soorten gekozen. Gelukkig nam ik een afwachtende houding aan, want helaas hebben ze dit groeiseizoen laten zien dat ze geen natte nazomer aankunnen. De meeste planten zaten al vol budrot en meeldauw voordat er ook maar iets te oogsten was dat zich loonde.

Jammer genoeg heb ik nergens kunnen vernemen wat die Deense soorten in een binnentuin doen. Een gouden regel is dat een goede buitenplant ook een goede binnenplant is. Maar een goede binnenplant hoeft zeker geen goede buitenplant te zijn. De tijd gaat het ons leren.

Bron

 

Ik heb dit stukje hier geplaatst om jullie mening over de Deense soorten te krijgen.

Dit omdat ik weet dat er hier in tegenstelling tot het andere forum heel veel mensen met de Deense genetica bezig zijn geweest.

 

Het is niet mijn bedoeling dat het een SpeesCees bash wordt ! :verrygood

Met het aantonen van zijn ongelijk ben ik tevreden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een gouden regel is dat een goede buitenplant ook een goede binnenplant is.

 

Deze uitspraak mag van mij naar het land der fabelen.

Buiten soorten behoren juist indoor door geselecteerd te worden om binnen onder lampen te kunnen wennen en optimaal te presteren.

 

Volgens mij heeft cees niet goed nagedacht over deze uitspraak.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is niet mijn bedoeling dat het een SpeesCees bash wordt ! :verrygood

Met het aantonen van zijn ongelijk ben ik tevreden :smoke

daar hoef jij je eigen niet schuldig over te voelen rich. dat heeft meneer spees cees over zich zelf af geroepen.

no mercy in dit geval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ignorance is bliss

 

 

Yet ah! why should they know their fate,

Since sorrow never comes too late,

And happiness too swiftly flies?

Thought would destroy their paradise.

No more; where ignorance is bliss,

'Tis folly to be wise.

Thomas Gray, "On a Distant Prospect of Eton College" 1742

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil toch even reageren.

Ik zie een aantal berichten van Zeiksnor, en het lag natuurlijk in de lijn de verwachting dat hij ging reageren zoals hij nu doet.

Hij is gebanned op het No Mercy forum omdat hij mensen ging bedreigen die de mening van SpeesCees niet deelden.

Daarmee schoot hij toendertijd compleet het doel van een forum voorbij.

 

Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben natuurlijk maar om mensen te gaan bedreigen vind ik een streep te ver.

SpeesCees is duidelijk geen fan van de deense soorten, laten we vooral die discusse voortzetten. IPV een bash op de man zelf.

 

Ik weiger ook te geloven dat hij nu opeens minder zaad verkoopt, zoals hier gesuggereerd wordt.

 

Groeten Bobbie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben natuurlijk maar om mensen te gaan bedreigen vind ik een streep te ver.

Er wordt hier niemand bedreigd :smoke

Wie bedreigd krijgt een ban.

Zeiksnor heeft hier in het begin wat "opstart problemen" gehad maar heeft nooit iemand bedreigd & is inmiddels een zeer gewaardeerd forum lid & forum achterwerk ;)

 

 

Ontopic;

Als Cees zelf geen fan is van de Deense soorten moet hij misschien eens wat gaan lezen op fora met meer dan 10 buitenkwekers ? Mijn excusses als hij dat al doet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil toch even reageren.

Ik zie een aantal berichten van Zeiksnor, en het lag natuurlijk in de lijn de verwachting dat hij ging reageren zoals hij nu doet.

Hij is gebanned op het No Mercy forum omdat hij mensen ging bedreigen die de mening van SpeesCees niet deelden.

Daarmee schoot hij toendertijd compleet het doel van een forum voorbij.

 

Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben natuurlijk maar om mensen te gaan bedreigen vind ik een streep te ver.

SpeesCees is duidelijk geen fan van de deense soorten, laten we vooral die discusse voortzetten. IPV een bash op de man zelf.

 

Ik weiger ook te geloven dat hij nu opeens minder zaad verkoopt, zoals hier gesuggereerd wordt.

 

Groeten Bobbie

:P haaaaaaaaaaaahahaha het lag natuurlijk in de lijn der verwachting ^_^

"jij weet niet waar je over praat knul" (of je moet roy zelf zijn) of je bent zeker gestuurd door roy van het no mercy kinderforum.

al denk ik eerder gezien jou taalgebruik dat jij roy zelf bent. als dat zo is ben je nog een heel laf mannetje ook.

want wie zou het na zo,n lange tijd anders nog kunnen zijn, die zich na mijn uitspraken hier nog op z,n pikkie getrapt voeld. en er toen de tijd nooit een bobbie was en volgens mij nu nog steeds niet.

 

te eerste ben ik geband omdat ik inderdaad agressief was. maar niet omdat iemand de mening van spees cees niet deelde.

wel omdat die gene zei dat ik blind achter spees cees aan zou rennen. en laat dat nou net niet correct zijn. het ging over dingen die ik zelf allang dubbel en dwars getest had. en die 100 % klopte.

deze meneer had het zelf fout toen.

dat ik dat die persoon toen wat hardmondig gezegt had wat ik van hem vond. ontstond er een zeik elkaar af spelletje. waarbij de moderator die vriendjes was met de des betreffende persoon die overigens veel praatjes had met her en der wat leugens om de boel op te mooien. alles in het voordeel van no mercy natuurlijk.

maar goed de moderator die dus vrienden was met deze persoon. begon toen opelijk partij te kiezen voor deze persoon. en posts van mij te verwijderen waarin ik aantoonde dat de des betreffende persoon veel praatjes had en her en der wat leugens vertelde om een groot kweker te lijken.

en dat verwijderen van alleen mijn posts, waarin overigens geen bedreigingen of scheldwoorden stonden. dit was dus om mij in een kwaad daglicht te zetten en schoot mij in het verkeerde keelgat ;)

en ik heb toen niet al te vriendelijk gezegt dat als die dat nog 1 keer zou doen ik in de auto zou springen en z,n computer vliegles ging geven ;) wel onder invloed van alcohol overigens. wat ik nu al lange tijd nouwelijks meer drink gelukkig.

en hij deed het daarna niet meer ;)

plus dat de persoon waar alles om ging, wie trouwens de thegreendude was een mail naar nomercy gestuurd had. met, dat als ik op het forum was hij er niet meer zou komen.

waarop ik een mail van cees en roy kreeg dat ik voor altijd geband werd omdat hun dachten dat er door mij mensen weg bleven :) en ik te agresief was. nou ik heb geloof ik 2000 keer wat gepost daar en ik schat zo,n 10 keer wat agresief/minder aardig was. wat in mijn ogen overigens geheel terecht was.

 

nou we zijn nu 1 jaar verder en dat no mercy kinder forum is zo dood als wat :P

 

wat ook heel begrijpelijk is als je weet wie de drijvende krachten zijn achter dat forum. of beter gezegt waren. want de "grote"spees cees zie ja daar nooit meer. ja heel af en toe om weer eens een commerciel praatje te houden.

 

nee ga voor de grap al mijn posts daar maar eens door lezen. die zijn voor 99,9 % heel vriendelijk en heel behulpzaam.

en als je dan toch bezig bent. lees dan ook alle post van spees cees door. en overtuig je eigen zelf dat dat een hele grote praatjes maker is. geen wonder dat iedereen weg bleef daar.

en dat was zeker niet snorro z,n schuld.

 

en eerlijk is eerlijk, ik dank god op m,n blote knieen dat ze me daar toen geband hebben :D

 

en nog iets. ik was daar de eerste die ooit een kweekverslag opende dat momenteel al meer dan 30.000 keer bekeken is. dat is tweemaal zo veel keer als de tweede meest bekeken kweekverslag en drie keer zoveel als het meest bekeken kweekverslag van spees cees him zelf (zo als ze m daar vaak noemen )

 

en wat denk je zijn alle foto,s weg in dat verslag. door te weinig ruimte. dat is nou wat ik met een kinder forum bedoel

 

"bobbie". , en nog maar 3 posts ook. ik durf te wedden dat die zich alleen aangemeld heeft om dat bericht te plaatsen al moet ie daar voor wel helderziend zijn geweest

 

maar wees niet getreurd beste bobbie/roy. ik ga beginnen met een nieuwe kweekverslag waar hydrodensa en sweet jane gebruikt gaat worden.

 

de hydrodensa omdat ik dat goed spul vind en ik op een plek ga kweken waar ik niet veel aarde heen wil slepen. een plek waar ik eigelijk maar 1 keer iets heen wil slepen. en de sweet jane,s had ik nog, en ben daar ook goed over te spreken.

maar hads eigelijk liever hesi gehad. waarom ? omdat ik dat ook hele goeie voeding vind en ik het jullie rakkers van no mercy niet meer gun.

 

en roy jij bent een sukkel om onder de naam bobbie hier te komen zeuren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
SpeesCees is duidelijk geen fan van de deense soorten, laten we vooral die discusse voortzetten. IPV een bash op de man zelf.

nou dat dacht ik even niet. NO MERCY in dit geval. als je een praatjesmaker bent kun je zulke dingen verwachten. de waarheid is mischien hard, maar wel de waarheid.

 

hier nog zo,n joke :verrygood http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/476

 

en als ik jullie was zou ik dat: Let wel..... No Mercy Supply heeft met dit produkt geen geldelijk gewin in gedachten. maar met een korreltje zout nemen ;)

 

beetje pure olie er op en ik durf er m,n leven op te verwedden dat het vele male sneller genezen is en ook voor altijd weg blijft.

daar heb je geen nomercy zalfje voor nodig.

 

nog even voor de duideliojkheid, het gaat mij er niet om spees cees af te zeiksnorren. maar wel om bepaalde mensen te behoeden voor bepaalde valkuilen.

maar die zijn al vele malen minder geworden sinds de "grote spees cees" vooral z,n mond houd ;)

maar goed ook, anders blijft er niemand meer over van die 1,5 bezoeker op het forum daar :P

 

 

even lekker zagen :)

 

on-topic wat zijn die deense soorten toch mooi. ook de no mercy double fun zijn heel mooi natuurlijk. voor binnen ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja die ouwe he'...

Ik kan me ook herinderen dat hij planten die op 25oktober klaar waren niet eens zag bloeien....... :verrygood

Nee dat kon niet goed zijn,lol

En nu promo tie weer de schimmelbestendige DF op ....jawel 25oktober :)

 

Ik zeg Proost!

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

....:P.....

 

@spees cees,ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen de laatste paar jaar?

 

....:verrygood.....of ben heb jij een topje double fun met meeldauw en schimmel zo hard je longen in gezogen dat jouw brein niet meer weet wat het denkt?

hoe durf je tot zo'n dusdanige stelling te komen?eej luister,die double funs van jou die hebben het niet,gaan het straks ook niet krijgen,gaan het hier in nederland ook nooit worden!why?...omdat je gewoon iets hoog probeert te houden wat jij never nooit niet kan waarmaken..

hoe durf je deense buiten genetica in twijfel te trekken ten opzichte van je eigen troep...TROEP JAH!!!hoorde je me niet goed?

ik heb die shit van jou gegroeid en (geprobeert)af te bloeien...man laat me niet lachen..die troep is net zo wack als menig zadenboer hier in nederland met hun zogenaamde beloftes over hun zogenaamde buitensoortjes.

ik durf hier de allerminste deense (buiten) genetica naast jouw allerbeste df's te zetten en er om te wedden dat je het gaat afleggen!!!

zeg het maar..we openen hier een topic en gaan deze strijd dan aan!!

anders...shut the hell up fool!!!

je weet niet eens waar je over praat,lelijke zakkenvuller!!gadverdamme kerel,wat wordt ik hier misselijk van jouw ''mening''

volgens mij moet jij maar eens een deens rokertje nuttigen zodat je kop weer ietwat recht staat..inplaats van zulke bullshit uit te kramen

 

@roy\bobby...whatever..kruip em effe lekker in zijn reet dan,maar hou je best bedoelde mening effe lekker voor je jochie..

je weet niet eens waar je over praat gast!(soortgelijke troep geinhaalleert als je donker hol verhuurder?)

DEENSE GENETICA IS WAAR MENIG NEDERLANDSE BUITENKWEKERS AL JAREN VAN DROOMDEN EN EINDELIJK""HET''(TERUG)HEBBEN GEVONDEN!!!

wat een eikels zeg...bah,bah..ik ben blij dat jullie hier beide hier niet serieus worden genomen.

zorg dat je je info straight heb voordat je je mondje hierover roert..

ik ga die battle anytime met je aan spees...zeg het maar..je blijft ineens heel stil voor iemand met zulke gespierde uitspraken!

 

 

indoflow(je weet wel..degene die al twee jaar schone harde deense kilo's kweekt)of hebben jullie dat ook over het hoofd gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

om speescees moet je je niet zo druk maken, hij probeert de race te winnen met een paard met een gebroken been :verrygood

hij kan hoog en laag springen wat hij wil maar daar schiet hij toch niks mee op.

 

het zou mij trouwens niets verbazen als over een jaar of 2 ineens een "nieuwe" doublefun op de markt zou komen die stiekem toch gekruist is met die "slechte deense genetica"

Share this post


Link to post
Share on other sites
om speescees moet je je niet zo druk maken, hij probeert de race te winnen met een paard met een gebroken been :P

:) anders geeft die dat paard toch wat c02 tabs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...