Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

SEEDS ON HYDRODENSA GROW

Recommended Posts

Je voeding is mij prima bevallen,ik was geloof ik de eerste in Nederland die hem gekocht heeft :lol: gebruik je ook geen guanno?

 

Daar ben ik nu net mee begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

med_gallery_4254_7117_541962.jpg

 

Je ziet touwtjes met gewichtjes hangen aan de toppen die het hoogst waren , op deze manier buig ik ze. Er is namelijk niet veel ruimte meer over in de hoogte.

 

De kleinste plant is nog 70 cm hoog ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft het buigen d.m.v. gewichten minder stress dan knakken ? Ik vind het namelijk jammer dat bij het knakken van planten ze een tijdje toch wat minder hard groeien...

 

Het gaat superhard atmo, een teken dat je klimaat optimaal is, top!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat idd erguhh hard atmo ;) verder maar weinig toe te voegen

 

ik zit hier met de :lol: :lol: ;) en ben :D aan het toekijken

 

geweldig dit

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geeft het buigen d.m.v. gewichten minder stress dan knakken ? Ik vind het namelijk jammer dat bij het knakken van planten ze een tijdje toch wat minder hard groeien...

 

 

Kees.

 

Precies , daarom buig ik ze veel liever . Kwestie van goed bijhouden , en het lukt ook niet altijd gelijk ,ze hebben de neiging weer recht te trekken ook met gewichtje er aan hangend . Dus dan weer buigen en het gewicht aan het touwtje verzwaren.

 

Heel duidelijk is dat het buigen een verdikking van de steel oplevert over een centimeter of 7 steellengte . Wanneer dat eenmaal het geval is zullen ze ook niet meer kunnen terug schieten in de rechte stand .

 

Het gaat superhard atmo, een teken dat je klimaat optimaal is, top!

 

Kees.

 

 

Het gaat echt snel inderdaad , het veldje is in 3 weken tijd een meter hoger geworden . sommige kwekers zullen dit ervaren als ongewenst snelle groei, maar daar denk ik anders over . Die zelfde hoge groei snelheid zet zich namelijk na het groeien ook door in de bloei .

 

Elke dag opnieuw weer moet er bepaald worden hoe veel water en hoeveel voeding er gegeven moet worden , het waterverbruik neemt enorm toe . Zo had ik gisteren na 8 liter giftwater nog steeds geen drain .

 

De EC van de drain probeer ik tussen de 1,5 en 2,0 te houden . Met een hydrosysteem kun je goed achterhalen hoe veel voeding de planten nu werkelijk verbuiken , en dat is echt niet zo veel . Daarom moet je wanneer je op grond kweekt goed nadenken over hoe veel voeding je geeft . Grond heeft immers een geheugen werking: De voeding die je er 3 weken geleden ingooide heeft nog steeds invloed op de huidige situatie omdat de plant nu eenmaal nooit alles heeft verbruikt van wat je toen aan voeding gaf . Mensen en dieren kun je met behulp van veel voeding letterlijk vetmesten als je wilt dat ze veel gaan wegen , bij planten is dat een heel ander verhaal omdat deze hun energie niet uit de voeding halen maar uit licht .

 

Een te hoge EC waarde van het mediumwater zorgt er voor dat de plant moeilijk water op kan nemen , en dat geeft groei vertraging of erger . Aan de andere kant probeer je de plant wel te voorzien van alle voedingsstoffen die ze nodig hebben , maar het liefst niet meer dan dat . De natuur is in staat dit goed te regelen zo blijkt uit EC metingen van grondmonsters uit onaangetaste bossen . De zout(voedings)concentratie blijkt hierin enorm laag te zijn terwijl de planten niets te kort komen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_4254_7117_389095.jpg

 

Aan de linker kant loopt de ruimte nog door , dus die planten kun je op de foto niet zien . In totaal staan er 38 vrouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pas nu het volgende toe

 

EC overdag maximaal 2.0

 

EC gedurende de nacht/donkere periode 5.0 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.0? Hoe komt dat?

 

 

Mischien vind je het leuk om te weten,ik had 5x pp staan onder 2x 600watt.50liter special mix per plant en kwa voeding sweet jane 1 en 2,guano en bacterial.Het droge eind gewicht kwam op 893gram.Geen slechte oogst dus :lol: Ondanks een ph probleem toch behoorlijk leuk gedraait.Je voeding is dus goedgekeurd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker leuk om te weten :rolleyes:

 

Het bevat ook complexe verbindingen die in een groot ph bereik opneembaar zijn .

 

Er zijn al meerdere testen mee gedaan maar ik zal het alsnog eens aanbieden in de test review hier op het forum .

hier op het forum zijn tenslotte ook de ideeën ontstaan en de kennis opgedaan die hebben gezorgd voor de voeding zoals die nu is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ph van de aarde zat tussen de 4,5 en de 5,niet bepaald ideaal dus.Desondanks toch nog leuk gedraait.Ec nooit hoger gehad als 1.8.

 

Denk dat deze voeding voor mij wel een blijfertje is :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedurende de licht periode mag de EC in ieder geval niet te hoog worden ,omdat de planten dan moeite krijgen met het opnemen van water . Het gevolg hiervan is harde stugge blaadjes of bladverbranding omdat de plant zichzelf niet goed meer kan koelen door gebrek aan water .

 

Gedurende de donkere periode kun je de EC wel hoog maken en daarmee de opname van voeding te 'forceren'

In de glastuinbouw deed men proeven met planten ,ze kregen in de nacht EC 6.0 ! en nog voor de lampen weer aangingen werd er weer gespoeld . Op aarde is dit niet mogelijk . Het bleek in ieder extra op te brengen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch bezig bent zie ik zelfs voor de mensen die graag van huis gaan nog wel een oplossing als je met twee voedingsvaten werkt, één met hoge EC en één met lage EC...

 

Zie je zelf enig verschil?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ik zag verschil /verbetering , de bladeren werden donkerder van kleur .

 

dit kon echter ook te maken hebben met een verbetering in PH waarde . Een hoge EC oplossing met een bepaalde ph waarde zal zeer dominerend zijn in ph ten opzichte van het water in je medium dat een lagere EC heeft.

Dus uitsluitsel kan ik nog niet geven .

 

Duidelijk is wel dat ze in de donkere periode verschrikkelijk hoge EC waardes kunnen verdragen omdat verdamping van water aan de bladeren nauwelijks een rol speelt .

 

 

die hoge EC in de donkere periode dient dus echt om osmose te forceren en niet omdat de planten werkelijk zo veel voeding gaan opnemen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort nieuwe foto's , ze gaan goed in elk geval .

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_4254_7117_88193.jpg

 

med_gallery_4254_7117_286575.jpg

 

Dit keer staat het hele hok compleet vol met dames . Je kunt ze op de fotos lang niet allemaal zien omdat er achterin ook

iets lagere planten staan . De planten die te ver boven de meter uit wilden gaan groeien heb ik gebogen , 4 stuks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwaar die lichte strekking? Geen HPI mss?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ziet er al lekker uit <_< ben alleen benieuwd of die toppen onderin ook echt aan willen dikke ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he atmo

 

 

zou je dat van die hoge ec mij nog een keer goed kunnen uitleggen want ik snap dat niet helemaal.

werkt dit alleen op hydrodensa of ook op andere hydromediums? En hoe zit dat dan precies als je in de

nacht een hoge ec geeft dan blijft deze hoge Ec toch in je medium zitten overdag? Of gaat dit door het spoelen er weer volledig

uit ik neem aan dat dit in een bak vol hydrodensa je nooit alles er weer uitkrijgt met spoelen. Of spoel je net zo lang tot je een

bepaalde ec in je drain hebt en vult dit vervolgens weer aan tot je de gewenste drain hebt?

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanwaar die lichte strekking? Geen HPI mss?

 

Quote van een ander forum. Zelfde kweek.

 

Ik ben er nu achter dat het extra strekken de laatste 2 weken komt door een stokoude 600 watt bulp . Ik had ooit een oude in een verpakking gestopt ,en later heb ik die gewoon gepakt met het idee dat het een nieuwe was .

Dat verklaart veel , gelukkig heb ik eerst die 2 andere lichtbakken er nog boven gehad . Toen ik die eenmaal had weggehaald begon ook precies het extra strekken.

 

Gisteren een nieuwe 600 watter gepakt,veruit de meeste bloei moet gelukkig nog komen (verschil met de oude lamp was zelfs heel goed zichtbaar !)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanwaar die lichte strekking? Geen HPI mss?

 

Dat is inderdaad de veroorzaker van wat extra strekken , dank je 'Rich'

 

he atmo

 

 

zou je dat van die hoge ec mij nog een keer goed kunnen uitleggen want ik snap dat niet helemaal.

werkt dit alleen op hydrodensa of ook op andere hydromediums? En hoe zit dat dan precies als je in de

nacht een hoge ec geeft dan blijft deze hoge Ec toch in je medium zitten overdag? Of gaat dit door het spoelen er weer volledig

uit ik neem aan dat dit in een bak vol hydrodensa je nooit alles er weer uitkrijgt met spoelen. Of spoel je net zo lang tot je een

bepaalde ec in je drain hebt en vult dit vervolgens weer aan tot je de gewenste drain hebt?

 

groetjes parve

 

Het kan ook op andere hydro mediums

Uitspoelen is inderdaad noodzakelijk totdat EC 2.0 is bereikt , Later meer hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites
he atmo

 

 

zou je dat van die hoge ec mij nog een keer goed kunnen uitleggen want ik snap dat niet helemaal.

werkt dit alleen op hydrodensa of ook op andere hydromediums? En hoe zit dat dan precies als je in de

nacht een hoge ec geeft dan blijft deze hoge Ec toch in je medium zitten overdag? Of gaat dit door het spoelen er weer volledig

uit ik neem aan dat dit in een bak vol hydrodensa je nooit alles er weer uitkrijgt met spoelen. Of spoel je net zo lang tot je een

bepaalde ec in je drain hebt en vult dit vervolgens weer aan tot je de gewenste drain hebt?

 

groetjes parve

 

Ik kweek overigens zo wie zo steeds met veel drain omdat je op die manier de EC van je giftwater nagenoeg gelijk trekt met de EC in het medium .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heb je zo op deze manier niet ontzettend veel voeding nodig en hoe staat dit dan in relatie tot de kosten van de voeding en de werkelijke meer opbrengst die je verkrijgt door op deze manier te kweken.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je er nog? Ze gaan toch niet zo hard dat je ze zelf bent gaan onder steunen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar heb je zo op deze manier niet ontzettend veel voeding nodig en hoe staat dit dan in relatie tot de kosten van de voeding en de werkelijke meer opbrengst die je verkrijgt door op deze manier te kweken.

 

groetjes parve

 

 

Hydrodensa houd weinig water vast , dus echt veel voeding heb ik niet nodig . Voor de teelt van andere gewassen zal de hogere productie niet opwegen tegen de extra voedingskosten, maar met ons gewas wellicht wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben je er nog? Ze gaan toch niet zo hard dat je ze zelf bent gaan onder steunen. :smoke

 

Haha , nee dat nog niet

Gelukkig is de groei er al echt uit nu trouwens .

 

 

Binnenkort weer foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...