Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

SEEDS ON HYDRODENSA GROW

Recommended Posts

No Mercy doorworstelen schaad je kennis niet.

 

Gr. hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey atmo nice dat je er weer bent... dit gaat weer wat worden B) ben erg benieuwd naar je ..

 

maar je gaat zaiing in 100% hydrodensa kweken ???? op een hydro achtige manier ofso

 

kom op een beetje meer info graag :D

 

greetzzz masteryero

 

Klopt , het wordt wel hydro style , maar deels organisch.

Ik meet steeds de Ec en Ph van het overtollige water dat onderuit de bak loopt .

 

 

Hydrodensa doet denken aan de grote hydro/lava korrels , maar is toch heel anders . Het heeft een veel hoger soortelijk gewicht. Seramis Lijkt er nog het meeste op maar is lichter in gewicht en kan meer water opnemen .

Op een catus forum heeft iemand hydrodensa nauwkeurig vergeleken met andere soortgelijke mediums. Zijn foto en bevindingen zal ik hier ook ff plaatsen nog.

 

Hydrodensa bestaat uit ronde korreltjes met een diameter van tussen 2 en 5 millimeter.

 

Gedurende het verdere verslag zal ik de werking van dit medium uitvoerig beschrijven . Ook zal ik zo veel mogelijk informatie aan de eerste post toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daar is tie weer! B)

 

meteen weer 12/12?

 

Dit keer niet omdat het een nieuwe methode is voor mij , zaden rechtstreeks in een hydromedium .

Langer dan 1 week groei zal het niet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey atmosphere

het ziet er goed uit :o

hydrodensa heb wel wat over gelezen op het No-mercy site en moet zeggen de foto,s logen er niet om B)

zagen er goed uit de dames , ik ga je verslag met plezier lezen :D

moge je dames groeien en bloeien

keep up the good work

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hydrodensa is leipe shit,heb hier zelf ook nog 175liter staan.

 

 

Dat is zonde !!!!!!!!!!!!!! Dat spul moet je gebruiken.!!!

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel is dat te veel water geven niet kan . "bij steenwol kan dat ook niet", zullen sommigen misschien zeggen.

Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens .

 

 

Ontkiemen gaat in ieder geval goed . Er staan er nu nog erg veel , een stuk of 100 . Sommige staan 'dubbel geparkeerd' waarom ? Omdat ik te suf was om te onthouden waar ik al had ingezaaid. Geen speciale reden dus .

gallery_4254_7117_696227.jpg

 

Lastig in deze fase is dat bijna alle licht rechtstreeks op het medium valt waardoor het snel uitdroogd en snel te warm word.

Door de vrieskou buiten is de Lv binnen erg laag waardoor uitdroging van de toplaag nog sneller gaat. Het zal niet lang duren voordat er geen licht meer op het medium valt maar alleen op bladeren ,dus dan is dat probleem verholpen.

 

EC van het gift water houd ik nog erg laag(0,7) omdat de EC in het medium als gevolg van verdamping snel toeneemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Atmo,

 

Heb je bij toeval nog wat Vermiculite?

 

Als je dat er over strooit heb je een aardige IR spiegel.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf nog wel eens na zitten denken over piepschuimbolletjes, die zakken die je bij de bouwmarkt kunt kopen om kussens e.d. mee te vullen. Mijn enige gedachte was dat het gas van het extruden misschien nog in de bolletjes aanwezig was. Dit isoleert in ieder geval wel prachtig! (en het is weer eens wat anders als perliet).

 

100 plantjes op een vierkante meter inzaaien, dan heb je alle ruimte om mooie dames over te houden...

 

Je medium is alleen hydrondensa, omdat ik las dat dit met aarde gemengd moest worden?! Het is zeker een interessant medium. Dus ik wil dit wel even volgen!

 

Succes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Atmo,

 

Heb je bij toeval nog wat Vermiculite?

 

Als je dat er over strooit heb je een aardige IR spiegel.

 

Succes, hjm

 

Nee , heb ik niet .

 

Maar , het gaat wel lukken ook op deze manier , ik heb er ff wat witte papieren snippers op gegooit .

Die kan ik makkelijk weer weghalen straks .

 

Suc6 Atmo B)

Hoe dik is de laag?

 

Maximaal 15 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebbentijdelijk water gekregen met een ph van 5,2 om er voor te zorgen dat de ph van het drain water op een goede waarde uitkomt ( 6 tot 6,5 ). De korrels bevatten namelijk nog kleine resten van zouten die de ph omhoog brengen.

 

Ph van drainwater is nu goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk je altijd met drain atmo? Met de hand water geven? Hoe vaak geef je water?

 

Kleinere (hydro-)korrels absorberen per inhoud meer water, je medium is dus vochtiger dan met grote korrels.

 

Nou lees ik dat dit eigenlijk geen hydrokorrels zijn, maar meer iets tussen hydrokorrels en zachte kleikorrels. Kun je daar iets meer over vertellen? Deze zijn dus niet gepoft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn klei korrels zinken allemaal in het water :D

 

ik geloof dat dit ook zo is bij hydrodensa B) is ook gebakken geloof ik .

 

Maar zeker weten doen ik het niet meer ,het bestaat al een tijdje.

 

Ik gebruik mijn korrels door me aarde heen en in me propagators.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
werk je altijd met drain atmo? Met de hand water geven? Hoe vaak geef je water?

 

Kleinere (hydro-)korrels absorberen per inhoud meer water, je medium is dus vochtiger dan met grote korrels.

 

Nou lees ik dat dit eigenlijk geen hydrokorrels zijn, maar meer iets tussen hydrokorrels en zachte kleikorrels. Kun je daar iets meer over vertellen? Deze zijn dus niet gepoft?

 

Ik werk niet altijd met drain , maar bij dit systeem wel. Nu geef ik 4 keer per dag water of nog vaker ,met behulp van zo'n 5 liter drukspuit (langs boven) dat gaat heel snel . Nu de lampen nog rechtstreeks op de korrels schijnen is regelmatig wateren nog noodzakelijk .

 

Een kub droge hydrodensa weegt ongeveer 1100 kilo , dat is dus een vrij hoog soortelijk gewicht . Het bestaat uit 3 soorten normale gebakken klei in de vorm van keiharde ronde bolletjes die in diameter varieren van 1 tot 5 millimeter.

De korreltjes nemen niet meer dan 10% van hun eigen gewicht aan water op .

 

Eenmaal genoeg wortels kun je ook langs onder water geven . Tot dusver zijn ze overigens vooral in eb en vloed systemen gebruikt als het gaat om de toepassing als hydromedium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks! in ieder geval dus heel wat anders dan de normale hydrokorrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

zo,n zware bende dat spul??? ,nee laat maar dan ,met m,n houten voor de eerste wereld oorlog huis B)

 

wel heel genieus zi iets ,ik kijk stiekum mee :D

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat heb je zeker nog wel vaak moeten spoelen atmo?

 

laterzz

 

Klopt inderdaad.

Ik was de gene die ongeveer 2 jaar geleden de eerste sample hydrodensa ontving , inclusief technische specificaties . Hierop stond een erg lage EC waarde vermeld , nog geen 0,5 .

Vervolgens ben ik gaan testen en toen bleek dat dit niet klopte . Hoe men dan aan die lage EC waarde kwam is nog altijd niet duidelijk . Omdat de fabrikant geen gespoelde hydrodensa kan leveren ,zijn we dat nu zelf gaan doen met behulp van grote vaten (1000 liter)omdat het de moeite waart is.

 

 

Waarom ik hydrodensa gebruik gaat als het goed is duidelijk worden in dit verslag. Ik verwacht van niemand zo maar te gaan geloven dat het goed spul is. Het moet gewoon zichtbaar worden, ook hier , in de vorm van een volledig verslag (en dikke opbrengst).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot dusver gebruik ik alleen voeding die volledig van organisch materiaal afkomstig is ( bladvoeding) .

 

EC giftwater is nu maximaal 0,7 de ph +/- 6.0

 

Doelstelling is steeds zo veel mogelijk op maat te voeden en niet op voorraad . Bij voorraad bemesting loop je kans op een te hoge EC waarde waardoor het opnemen van water voor de planten steeds moeilijker word.

 

De voedingsbehoefte van plantjes tot 3 weken oud is nihil , daarom een lage EC waarde van een voeding die wel alle noodzakelijke stoffen bevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hola

 

zo,n zware bende dat spul??? ,nee laat maar dan ,met m,n houten voor de eerste wereld oorlog huis :wacko:

 

wel heel genieus zi iets ,ik kijk stiekum mee :specool

 

mvgr thunder

 

Je hebt er wel een minder groot volume van nodig als bij grond , dus dan kom je ongeveer op het zelfde gewicht uit .

 

Overigens , na de teelt kun je de korrels gewoon van tussen de wortels schudden en weer hergebruiken . De eigenschappen van dit medium blijven hetzelfde ook na 10 keer kweken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er al een stuk of 6 verwijderd , en er zullen er nog meer worden weggehaald nog voor dat het geslacht zichtbaar word.

 

Ze staan al weer een paar dagen op 12/12 overigens .

De EC waarde van de drain is ongeveer 1,3 hetgeen behoorlijk wat lager is dan de EC waarde waar de wortels in verse potgrond mee geconfronteerd worden.

 

Giftwater :

- EC = 0,8

- ph = 5,5 tot 6

Drainwater:

- EC = 1,3

- ph = 6,6

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_4254_7117_1857276.jpg

 

Dit is een foto van 2 dagen geleden . Hier staan alleen die lichtbakken aan ,hetgeen een merkwaardige kleur geeft op de foto.

Op dit moment zijn er nog ongeveer 75 stuks over.

 

Wanneer je stekken kweekt zijn deze ook het resultaat van een selectie dus doe ik dat ook bij zaailingen ,vandaar dat grote aantal ook .

 

Er blijkt maar weer dat het strekken van zaailingen in de allereerste plaats voorkomen kan worden door genoeg licht toe te passen want zelfs bij hoge temperaturen blijven ze dan nog steeds laag .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...