Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

SEEDS ON HYDRODENSA GROW

Recommended Posts

Zou je dat kunnen toelichten Atmo?

 

Lekker veldje al :rolleyes:

 

 

"Het vermogen van het medium om water vast te houden neemt duidelijk toe als gevolg van de wortelontwikkeling."

 

De ruimte tussen de korrels door wordt steeds meer opgevuld door wortels . Er ontstaan dus steeds smallere doorgangen hetgeen voor meer cappilaire werking zorgt en er dus ook meer water kan worden vastgehouden.

 

Ook in grond gaan de wortels op den duur hun invloed uitoefenen op de waterhuishouding,cappilaire werking en de hoeveelheid water die wordt vastgehouden. Vooral wanneer je veel wortels hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_4254_7117_979705.jpg

 

 

med_gallery_4254_7117_245643.jpg

 

Je ziet dat de open ruimte zich snel opvult in vergelijking met de foto in de vorige post .

 

Een ware groei explosie . Helemaal voorin zal ik nog een dame weghalen denk ik ,daar is het te vol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 600 watter hangt steeds op bijna 70 cm afstand (lamp zelf tot bovenkant van de plant er recht onder )

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 watter ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik s volgen,van de week meer gezien van dit spul en zag r goed uit. ik ga iemand proberen zo gek te krijgen om t te proberen.

 

kan t gemist hebben maar welke voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eigen creatie Sweet Jane 1 en Sweet Jane 2 (voor 2e helft bloei)

 

@ Markiss : het moest inderdaad 600 watt zijn , foutje

 

ik ga iemand proberen zo gek te krijgen om t te proberen.

 

Haha , ok wat is er zo gek aan dan ? :rolleyes:

 

Trouwens, ff een toelichting :

 

Omdat dit de eerste draai is op deze lokatie heeft het geen zin om een voorgroei hokje te gebruiken , daar win je dat toch geen tijd mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet dat zelfde hokje van 0,88m² misschien? Indien niet.. Wat zijn dan je exacte afmetingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zelfde hokje maar nu 1,1 m²

 

Update :

 

3 weken oud totaal !! En nu al een hok vol brede dames met dikke stelen en tot 30 cm hoogte

 

med_gallery_4254_7117_87246.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het niet dat zelfde hokje van 0,88m² misschien? Indien niet.. Wat zijn dan je exacte afmetingen?

 

Ik heb er dus een stuk aan vast gebouwd , zodat het nu precies 110 bij 100 is , hoogte weet ik ff niet meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydrodensa zit in de hoek van gepofte kleikorrels en Argex.

Hydrodensa heeft een hoger soortelijk gewicht door het kleinere formaat. Zeer heet gebakken en gesloten cellig,

wat het evt uitspoelen eenvoudiger maakt.

 

Absoluut niet te vergelijken met Seramis wat open cellig en zacht gebakken is.

Seramis zuigt net als rode gevelsteen dan ook erg veel water op. Vele malen meer dan Argex of Hydrodensa

Bufferd dan ook veel beter dan kleikorrels en aanverwanten. Gedraagt zich derhalve veel meer als een bodem met een hoge klei-humus complex.

Seramis heeft maar een nadeel: de prijs

 

Ik heb ooit een teelt gedaan met Gravel van rode baksteen. Dit was even goed als Seramis.

 

Kort en goed, Hydrodensa is Ok, maar niet beter dan Seramis, wel goedkoper.

 

Vertel eens meer over Sweet Jane. Hoe verhoud zich dat tot de talloze andere voedingen?

 

Wat is de samenstelling, stabiliteit en compatibiliteit met div bodems als aarde, Mapito, Seramis, Steenwol enz.???

 

Wat maakt het aantrekkelijk om te kopen?, zei de Hollander :rolleyes:

 

Tot zover mooi gedaan, ik volg je.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hydrodensa heeft een hoger soortelijk gewicht door het kleinere formaat

 

Hoe bedoel je dat precies ?

Bij het 'soortelijk gewicht' van het spul zelf speelt de korrelgrootte geen rol . Hydrodensa zou ook zwaarder zijn wanneer het een groter formaat korrels betrof.

 

Telen op Seramis is in ieder geval iets heel anders dan telen op hydrodensa ,wanneer we over hydro teelt spreken.

vergelijkingen trekken is daarom erg lastig omdat er eigenlijk bijna niets overeen komt. Het heeft een verschillende vorm , verschillend formaat , .. wateropname capaciteit , ... soortelijkgewicht , enz

 

Op de voedings vragen kom ik spoedig terug ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die atmos,

 

 

Dat ziet er zeer gezond uit moet ik constateren,

prachtig ,...dat word zeker zo`n mooie bloei.

 

Wat dat betrefd gaat het spreekwoord "een goed begin is het halve werk " hier zeker op.

 

 

Suc6, :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe bedoel je dat precies ?

Bij het 'soortelijk gewicht' van het spul zelf speelt de korrelgrootte geen rol . Hydrodensa zou ook zwaarder zijn wanneer het een groter formaat korrels betrof.

 

Grotere korrels hebben een hoger lucht getal, vandaar. Ook heeft Hydrodensa kleinere luchtbellen dan de grote "kleikorrels" . "Densa" betekend compact. :D

 

Telen op Seramis is in ieder geval iets heel anders dan telen op hydrodensa ,wanneer we over hydro teelt spreken.

vergelijkingen trekken is daarom erg lastig omdat er eigenlijk bijna niets overeen komt. Het heeft een verschillende vorm , verschillend formaat , .. wateropname capaciteit , ... soortelijkgewicht , enz

 

Da's waar, kleikorrels, Hydrodensa en Argex durf ik nog wel over een kam te scheren. Seramis echter, is een klasse apart.

 

Op de voedings vragen kom ik spoedig terug ,

 

Gedoseerd inlichten????????? :rolleyes:

 

Groet, hjm

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De manier waarop ik nu kweek zou met de klassieke hydrokorrels niet lukken denk ik .

 

Gedoseerd inlichten?????????

 

Nee dat niet , maar het was al erg laat , vandaar

 

De Sweet Janes 1 en 2 zijn bijde bedoeld voor de bloei met als verschil de NPK vehouding . Gedurende de bloei veranderd immers de voedingsbehoefte van de plant. Het gaat er om om zo veel mogelijk op maat te voeden en niet op voorraad. Halverwege de bloei ga je van Sweet Jane 1 over op Sweet Jane 2 . Nog beter is eerst 1 te gebruiken dan 1 en 2 samen (elk halve dosering) en op het eind van de bloei alleen 2 .

 

 

 

Voordeel :

-Beide SJ's bestaan uit hoofdvoeding + biologische bloei stimulator in één (het is dan ook heel diep bruin tot bijna zwart van kleur)

 

Omdat er niet voor geadverteerd is , er geen reklame drukwerk voor gemaakt is en er geen personeelskosten aan verbonden waren gedurende de ontwikkelingsfase (ik krijg er niet voor betaalt), hoefde er op de grondstoffen niet te worden bezuinigd. Welke stoffen er precies in zitten laat ik nog weten.

 

Er is heel wat aan vooraf gegaan , zoals gesprekken met voedingsproducenten en research. Het idee van de 2 voedingen is gebleven overeind gebleven ondanks het advies van een producent dat het commercieel gezien interessanter is om maar één hoofdvoeding voor de bloei periode te kiezen.

 

Welke stoffen er precies in zitten laat ik nog weten , dit topic is daarvoor misschien niet de juiste plaats .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"De manier waarop ik nu kweek zou met de klassieke hydrokorrels niet lukken denk ik . "

 

Je zou inderdaat nogal problemen krijgen. Of je zou door de zeer lage buffer veel vaker water/voeding moeten geven.

 

 

"+ biologische bloei stimulator in één (het is dan ook heel diep bruin tot bijna zwart van kleur)"

 

 

Maakt het biocomponent het niet lastig cq vervuilend in hyro systemen? Of is het nog goed bruikbaar in een

Run too Waste systeem?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha die atmos,

 

 

Dat ziet er zeer gezond uit moet ik constateren,

prachtig ,...dat word zeker zo`n mooie bloei.

 

Wat dat betrefd gaat het spreekwoord "een goed begin is het halve werk " hier zeker op.

 

Zo redeneer ik wel ja .

 

Nu zijn de transportwegen al in aanbouw die later moeten zorgen voor het vervoeren van alles wat nodig is om dikke toppen te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"De manier waarop ik nu kweek zou met de klassieke hydrokorrels niet lukken denk ik . "

 

Je zou inderdaat nogal problemen krijgen. Of je zou door de zeer lage buffer veel vaker water/voeding moeten geven.

 

 

"+ biologische bloei stimulator in één (het is dan ook heel diep bruin tot bijna zwart van kleur)"

 

 

Maakt het biocomponent het niet lastig cq vervuilend in hyro systemen? Of is het nog goed bruikbaar in een

Run too Waste systeem?

 

Groet, hjm

 

De biologische component is van zeewier/algen afkomstig en kan in hydrosystemen worden gebruikt wanneer het maar niet te lang verdund in stilstaand water blijft staan.

In een Run too Waste systeem kan het in ieder geval ja . Met een reflow systeem kun je beter voor alleen minerale voeding gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is mn medium temperatuur vrij laag nu , soms zelfs net onder de 20 graden . Bij 28 graden zouden ze te hard groeien verwacht ik . Ze worden nu al 5 cm per dag hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme voeten, Koele koppen, Veel licht en Weinig N.

 

Dan krijg je korte stevige planten. Zo teelden we alle eenjarigen en wiet is niet anders. (Al kregen die ook Alar :verrygood )

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe koel de koppen ? dat zal toch altijd nog dik boven de 20 zijn onder lampen lijkt mij .

 

De medium temperatuur bepaald in hoge mate de groei snelheid , dus beter niet onder de 18 graden gaan .

 

hoe dan ook , m'n planten zijn gelukkig ook nog stevig en breed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons streven was 23-24 gr.C in de wortel zone en 18-20 gr.C op 30cm.

 

Dat lukte niet altijd natuurlijk, maar meestal wel.

 

Daar staken we veel energie in want niemand koopt lange slappe planten natuurlijk.

 

Je begrijpt dat er de nodige trainings ventilatoren en afzuiging voor nodig is om dit te controleren.

 

De voeding gaven we in een 1:3:5 verhouding. Vind ook wiet niet vies.

 

Maar inderdaad, je planten zien er goed uit. Als de opbrengst navenant is..................... :verrygood

 

Ik begrijp alleen niet waarom je aarde over de Hydrodensa hebt gegooid. :P

 

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik liever niet gedaan maar het moest wel vanwege het vele licht dat de in het begin de nog onbedekte bovenste laag van de korrels te snel deed uitdrogen en opwarmen . Ik kon er soms dik 8 uur niet bij en ik heb geen automatische bewatering, dus toen maar een heel dun laagje grond er over . Gek genoeg was dat precies de oplossing.

 

Nu heeft dat laagje grond bovenop niet zo veel nut meer . Het enige voordeel is dat de wortels nu ook helemaal bovenin in het medium groeien omdat er daar minder uitdroging plaatsvind ,en dat is wel goed omdat de laag hydrodensa maar 10 tot 12 cm dik is.

 

Weer een foto , er is niet zo veel veranderd maar de fotos in het verslag dienen ook als naslagwerk voor mijzelf.

 

med_gallery_4254_7117_835167.jpg

 

Doordat er genoeg vrouwen waren was het mogelijk een paar minder goed ontwikkelde te verwijderen waardoor

er ook meer gelijkmatige planten over blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...