Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

SEEDS ON HYDRODENSA GROW

Recommended Posts

mooie planten zijn dat :verrygood

normaal kan je nu toch al bij sommige planten zien wat hun geslacht is ? had ik toch bij mijn laatste ronde, deze hadden 2weken voorgroei gehad en bij sommige kon ik al hun geslacht zien.

succes je kan er wat van

ik volg je

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb volgens mij nog nooit een kweekje gezien waarbij alles zo hard groeit zeg! Niet normaal! 12/12 rules :verrygood

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie planten zijn dat :verrygood

normaal kan je nu toch al bij sommige planten zien wat hun geslacht is ? had ik toch bij mijn laatste ronde, deze hadden 2weken voorgroei gehad en bij sommige kon ik al hun geslacht zien.

succes je kan er wat van

ik volg je

groeten db

 

Vanaf de 14 e levensdag van de planten kon ik de mannen er al uit halen .

 

Wat je nu ziet zijn alleen vrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey atmosphere

die dames hebben het goed naar hun zin :P

en die kleur van de bladeren ziet er toppie uit

zien goed gezond uit en de ruimte is al goed gevuld :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey atmo

De groeten vanuit de outdoorsectie :verrygood Mooi projectje hoor, altijd leuk om te zien die experimentjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb volgens mij nog nooit een kweekje gezien waarbij alles zo hard groeit zeg! Niet normaal! 12/12 rules :)

 

Gr. Chaz

 

 

de eerste foto is van 18 februari , toen waren ze 10 cm hoog gemiddeld

 

De tweede foto is van vandaag de 24 ste , nu 60 cm ongeveer

 

50 centimeter robuste groei in 6 dagen !

 

gallery_4254_7117_203807.jpg

med_gallery_4254_7117_88858.jpg

 

 

hey atmosphere

die dames hebben het goed naar hun zin B)

en die kleur van de bladeren ziet er toppie uit

zien goed gezond uit en de ruimte is al goed gevuld :verrygood

Dank je combik.

Het kan op zich nog groener maar dat kan nog komen wanneer de groei er uit is

 

Ey atmo

De groeten vanuit de outdoorsectie :P Mooi projectje hoor, altijd leuk om te zien die experimentjes.

 

Zijn de voorbereidingen daar al weer begonnen dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, er zijn er meerdere 2009 topics, persoonlijk nu bezig met voorgroeien voor de guerilla. Zie handtekening voor linkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey atmo :verrygood ben een groot fan van 12/12 kweekjes ... om dezelfde reden als dat ( volgens mij ) cees ook heeft... waarom voorgroeien ( tijd,engergie en geld ) als je vervolgens alles weer weg dieft.... daarbij komt een 600 watter ook niet veel dieper dan 50 cm en alles daaronder word aanzienlijk slechter van kwaliteit !!!

 

je zegt dat er een robuste groei is geweest ...

 

kun je misschien is 1 plant proberen te fotograferen ??? dan kunnen we de internodes opbouw zien en kijk of het gestrekte mormels zijn of keurige netjes opgebouwende planten

 

ziet er allemaal goed gelikt uit

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich heb ik wel het liefst planten van dik 70 cm omdat ik daar goede ervaringen mee heb . De spiegelwanden helpen zeer zeker mee bij het belichten van de lager gelegen plantdelen . dus als ik dief dan is het nooit veel

 

Ook direct op 12/12 worden ze soms nog 1 meter lang zelfs

 

Groei neemt nu iets af ,de grootste 5 vrouwen zijn bijna 70 cm .

 

 

 

Nog een punt is dat ik met veel planten kweek dus dan kunnen ze niet breed uitgroeien .

Ik weet nog niet eens hoe veel vrouwen er nu staan , ik zal eens gaan tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Atmo,

 

Misschien dat ik de volgende ronde je wel na doe... Als ik ergens aan hydrodensa kan komen, want ik heb dat nog nooit gezien...

Ik heb namelijk een douchebak van zo'n 15cm diep, waar ik zelf 20cm meer diepte in gemaakt heb, ik kan hier natuurlijk heel makkelijk een drain in maken...

 

Maar ehm, ik heb nu een paar vragen voor je, zo'n 12/12 kweek kun je wezelijk eigenlijk dus alleen uitvoeren in een aardebak, aangezien wortelgroei anders een probleem wordt ?

 

Wat moet ik nu eigenlijk verwachten van de doorgroei, is dat meer dan normaal bij zaadplanten, of minder ?

 

Hoe weet ik hoeveel ik er per m2 moet zetten per soortje ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 vanaf de start kan ook in potten of op slaps , zeker .

 

Zelf heb ik graag dat de wortelsbreed uit kunnen groeien , vandaar dat ik alles in één grote bak zaai .

Over het aantal planten per m² : Ik zag hier ergens op het forum iemand met maar 4 planten ,ook direct op 12/12 en dat was lang niet verkeerd gegaan, dus zelfs dat kan . Efficienter is het natuurlijk wel als je er een stuk of 15 pakt per m² . Dat gaat op voor zon beetje alle sativa/indica kruisingen. Alleen echte Indica's of Sativas zullen het misschien beter doen bij een ander aantal per m²

 

Ik denk niet dat er meer doorgroei plaatsvind ten opzichte van normaal .

Het uiteindelijke resultaat is natuurlijk in hoge mate afhankelijk van alle omstandigheden die ze voor hun kiezen krijgen . Deze bepalen voornamelijk wat de beste hoeveelheid planten per m² is, naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat zijn deze omstandigheden dan optimaal gezien volgens uw mening? :verrygood

Gebruik je ook co2 tabs tijdens de 'groei'fase op 12/12?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmo denk jezelf niet dat die enorme groei is omdat er zoveel op mekaar staan.

Als je een plant de ruimte had gegeven had hij nooit deze lengte gehad denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

die snelle ontwikkeling was er ook al toen ze nog vrij stonden , vandaar ook dat er veel mannen al op de 14 levensdag geslacht toonde .

 

Die extra lengte groei bij veelplanten per M² is inderdaad een logisch iets, ik wil ook dat die er is . Voorheen had ik er ook behoorlijk wat staan die 90 cm lang werden ,maar nadelig was dit zeker niet ! mede dankzij de spiegelwanden in mijn optiek . sprieterig zijn de planten trouwens niet echt te noemen , zie het brede blad :

med_gallery_4254_7117_820515.jpg

 

foto van vorige ronde :

Die 2 grootste vooraan staan behoorlijk dicht op elkaar , er zouden er 5 van op een meter lengte kunnen staan:

 

med_gallery_4254_232_93581.jpg

 

Vaak wordt er gekweekt met het idee zo veel mogelijk toppen bovenin te krijgen ,vooral bij stekken omdat die meestal toch weinig goede buds onderin geven . Dit idee gaat ook uit van budgroei in de lengte richting .

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat zijn deze omstandigheden dan optimaal gezien volgens uw mening? ;)

 

 

Ik begrijp deze vraag niet goed

 

 

Gebruik je ook co2 tabs tijdens de 'groei'fase op 12/12?

 

Nee, nu alleen de Sweet Jane 1 voeding zonder andere toevoegingen behalve soms wat bacteriën) , zodat ik precies kan zien wat deze voeding doet in een hydro systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker groen uit!!

 

Beste knuppels had je vorige keer! mooi man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit keer zullen er niet van die enorme uitschieters tussen zitten , maar de bezetting/plant verdeling is in elk geval beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Atmo!

 

Ik was nu aan het denken over jou manier van luchtinlaat enzo.. Gebruik je de techniek van afzuigen en inblazen bovenaan het hok zoals vermeld op cees zijn site? Of zijn er nog andere luchtinlaten in dit hok? Zouden ventilatoren zoals PC-fans de luchtcirculatie niet verhogen en jouw circulatietechniek verstoren? Ook vroeg ik mij af moest het voordelig zijn een Adjust-a-wing te plaatsen als je spiegelwanden in je hok hebt en ook zonder dat je het kweekoppervlak vergroot (de opp. dat een adjust-a-wing aangeeft dat je kunt verlichten) of zou een adjust a wing de spiegelwanden juist overbodig maken? Ik dacht er ook aan.. Aangezien de wing redelijk groot is.. Komt deze dan niet dichter bij de koele lucht die binnenkomt langs de bovenkant met de kans dat de hete kap de koele lucht opwarmt, waardoor de verse lucht warm is en niet helemaal naar beneden zakt waardoor je planten geen verse lucht krijgen.. Of is dit allemaal veel te ver gezocht? Alvast bedankt voor hetkomend antwoord ;)

 

Markiss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een wing een goede optie is met spiegelwanden ook al is de ruimte niet zo groot als men aangeeft voor een wing . Je benut de wanden dan nog beter.

 

Lucht komt langs boven inderdaad . Ruimte voor pc fans of andere fans heb ik eigenlijk niet ,maar het lijkt mij niet dat dit de luchtstroom op een nadelige manier beïnvloed.

 

Ben een klein beetje aan het dieven geweest helemaal onderin :

 

med_gallery_4254_7117_112909.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan mooi man. Top.

 

Wat doe je de volgende teeld met de Hydrodensa?

 

Probeer je hem schoon te krijgen of laat je de grond gewoon zo.?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wil ik nog iets meer hydrodensa, en neem zo veel mogelijk grond eerst weg . Het is overigens maar heel weinig grond , voegt nu helemaal niets toe .

 

Er staan nu ongeveer 30 dames

Ik begin nu met het buigen ( niet kanken) van de bovenste 10 cm van de langste 6 planten , dat is misschien maar tijdelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg je!!

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu combineer ik de Sweet Jane 1 en de Sweet Jane 2 voeding , en dan beide halve dosis ( tot de drain EC 2.0 is )

 

Het is overigens geen A+B voeding zoals die vaak voor hydro wordt gebruikt.

 

Ik was op zoek naar een totaal voeding waarvan je de NPK verhoudingen gedurende de bloei kunt aanpassen. toen ontstond het idee om zelf 2 flessen op de markt te zetten waarmee dat mogelijk is .

 

want voeding geven doe je het beste "niet op voorraad maar op maat"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voeding is mij prima bevallen,ik was geloof ik de eerste in Nederland die hem gekocht heeft :lol: gebruik je ook geen guanno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar vind ik goede info over NPK verhoudingen, wanneer de plant welke behoefte heeft?

beetje biologie.. en niet specifiek wietgerelateerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...