Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

martino23

Is Het Er Door

Recommended Posts

Hallo weet iemand of het er door is ?

 

Kreeg op de radio iets mee dat kweken in 2009 legaal word gemaakt.

Weet niet of ik helemaal goed zit maar daar leek het wel op toen ik na huis reed vandaag en ik het op de radio hoorde.

 

Nou ik ben benieuwt of er mensen er meer van weten.

 

Gr martino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je gehoord wat men wil. De uitslag van de top is niet definitief het moet daarna nog in de kamer worden besproken! Zou wel te gekzijn natuurlijk, ik hoop met tientallen lampen en honderden planten

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me geweldig, maar 1 lamp lijkt me eigenlijk wel genoeg.

Wel graag wat meer dan 5 plantjes...... B)

Als er zoiets echt zou worden besloten mag ik aannemen dat het om kweek voor eigengebruik gaat.

En ik heb geen idee hoeveel je rookt, ogkush, maar volgens mij red jij die tien(tallen) lampen opstomen vast niet B) (of wel? :) )

 

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KOI,

 

Zeker wel, ik ben lui van aard dan heb ik na 1 keer mooi genoeg voor de rest van mijn leven B) . Tevens ben ik TURBO ADHD dus ik heb nogal een paar jointjes nodig op een dag. Mijn vrienden weten dat ook dus die weten die mafkees met 24/7 een joint op zijn lip altijd wel te vinden B) Gezellig man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ og

B) :) :) :D :D :D

 

Yeah!

 

B)

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

welja, zo lijkt me dat die eventuele goede bedoelingen voor 2009, die effektief kunnen helpen volgens mij, dan toch weer misbruikt gaan worden....

 

Kweken voor eigen gebruik legaliseren en alles wat buiten een bepaalde norm valt (zoals vandaag 5 planten en max 400 of 6600 watt bvb) extra hard bestraffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een andere variant is:

de enige wiet wordt door de overheid gekweekt.....

 

dan toch liever maar :voorrang aan de homegrower.

Share this post


Link to post
Share on other sites
max 400 of 6600 watt bvb

Lekker ruim genomen grenzen.....

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k dacht mezelf te corrigeren maar ik dacht dat het met een getal als 6600 wel zou overkomen als een typfout....

 

600 bedoelde ik dus, 600 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit de oplossing kunnen zijn:

 

hobbymatig kweken in alleen! vrijstaande panden met een maximum van 2000watt aan vermogen met KEMAKEUR aansluiting en veiligheidsmaterialen.

 

 

Denk dat zoiets de grootschaligheid wel onder druk zet waar men zo prat op gaat dat het probleem is ,en de economie een impuls krijgt hierdoor. Onstijgt Nederland alsnog de kredietcrisis B)

 

Zie en voel overigens nu al de gevolgen van de repressie gedoogbeleid en dat met een depressie, explosief mengseltje als je het mij vraagt.

Begint al te lijken op de drooglegging van het Amerika van de jaren 20 zoiets ,al was ik er nog net niet bij B).

 

En wat betreft scholen : alles wat niet mag als je jong bent is spannend ,dus denk dat er een veelvoud aan jongeren alsnog in aanraking komt met omdat shops verder van scholen moeten. (Zou het de uitlaat van de shopluchten zijn?) mallote regel ,hiermee schud je juist wakker wat slaapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als ze het al vrijgeven dat het helemaal niet zo leuk wordt, je zult vast een vergunning moeten aanvragen, die krijg je weer alleen wanneer je een pand bezit dat niet bewoning als bestemming heeft........ etc. I.i.g zal er wel een hoop bureaucratie mee gepaard gaan en als je het dan voorelkaar hebt dan zal je vast wel regelmatig een keer controle krijgen en allemaal van dat soort ongein.

 

Klinkt allemaal leuk die legalistie maar ik moet het nog zien.

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor ik toch vannavond op tv dat de gemeente Eindhoven zelf z'n plantjes wil gaan kweken B)

 

Go Eindhoven, Go!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als zoiets erdoor komt willen ze er ook zelf controle over hebben. Ze klagen elke keer over te hoge THC waardes etc. dus reken er maar op dat we nu beter af zullen zijn, zowel als regelmatige roker als grower....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn topic is ook nog wat te lezen hierover:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry494129

 

Ik denk niet dat we er veel mee opschieten,

en we zullen wel weer genaaid worden waar we bijstaan.

Denk aan vergunning, zeer veel regels, belasting.. etc etc..

 

Ik weet het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat iedereen denkt dat ze straks mischien "zelf" legaal mogen kweken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nou niet de indruk dat iedereen dat denkt hoor B)

 

in ieder geval de hobbykwekers voelen de bui al aankomen,

voor de ''grote jongens'' maakt het eigenlijk allemaal niets uit, die werden toch al niet gedoogd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon net als bij tomaten het bedrijfsleven in, dus niet dezelfde fout maken als met alcohol en tabak, geen torenhoge belasting, waardoor je weer een ilegale markt stimuleerd, denk aan goedkopere sloffen sigaretten en of moonshine, maar gewoon zoals elk ander product in het bedrijfsleven. Er wordt dan ook gewoon belasting betaald voor het verkopen van de gekweekte wiet aan de coffeeshop en alles is gewoon controleerbaar...De Cannabranche is volwassen genoeg om zelf op een fatsoenlijke manier de aanvoer van wiet te reguleren. Het zou een boost geven in het bedrijfsleven van heb ik jouw daar. B)

 

Die stadskwekerijen worden straks echt niet door neerlands beste canna kwekers gerund hoor, dus al de ervaring die nederlandse coffeeshop/Homegrowers hebben opgedaan gaat hopelijk niet in rook op.. Ik wil graag een lekker soortje wiet kenne kopen in de shops, en niet overal dezelfde PP. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn relaas uit een ander topic, hier wellicht beter op zn plaats:

 

Al met al toch wel positief, in de zin dat er gelukkig niet alleen meer in verboden wordt gesproken en het CDA, CU (+SGP) regime afgeremd wordt. De burgervaders en moeders hebben blijkbaar verstand en zien dat repressie de oplossing niet is, in mijn ogen is dát de grootste winst die er geboekt is, het opend misschien deuren voor de toekomst.

 

Legalisatie zal alleen maar in een testomgeving plaatsvinden, volledige legalisatie zal het buitenland keihard afstraffen, dat gaat dus gewoon niet gebeuren. punt.

 

Bij het legaal ,of beter gezegd, gereguleerd aanleveren zal de overheid een vette vinger (lees 2 handen en een been) in de pap gaan houden en er elke cent willen uitslaan (belastingen,BTW, genotstax etc). De controle bij en over de kweek zal groot zijn en alle kosten worden doorberekend, het wietje in de shop zal gewoon teveel gaan kosten en dan is het nog maar de vraag wat je natuurlijk voorgeschoteld krijgt. Diversiteit zal ver te zoeken zijn, evenals de THC.

 

Logischerwijs zal er alsnog een grote markt zijn voor criminelen en bijverdieners want wiet kweken voor de export daar doet de overheid niet aan. De paar euro die ze aan de shops gaan missen zal ze niet veel uitmaken. Dealen onder de prijs van de "overheidswiet" zal ook nog zeker lonen.

Wat het criminele aspect betreft gaat er dus gewoon niets veranderen, enkel verharden.

 

Voor ons hobbykwekers gaat er ook niets veranderen. wij, de burger, mogen waarschijnlijk alsnog gewoon niet legaal kweken, dat is niet te handhaven. Gezien we directe concurrenten zijn van de overheid zal de aanpak denk ik nog harder worden.

 

Het klinkt allemaal mooi, maar het is de overheid die straks de touwtjes in handen heeft, en ergens heb ik het vermoeden dat het er niet beter op gaat worden en zal het einde van de cannacultuur betekenen zoals we het nu kennen.

 

Voordat er uberhaupt een beslissing genomen gaat worden zal er eerst een politiek slagveld zijn waarin de tegenstanders van de regulering alleen hun stem kwijt willen als er wordt voldaan aan een groot en uitgebreid eisenpakket, bv het alsnog sluiten van de growshops om thuisteelt te ontmoedigen, een genotstax of speciaal drugsbelastingtarief (ze verzinnen het gerust), zwaardere straffen en boetes op overtredingen (we gaan een melkkoe worden) en je kunt er de klok op gelijk zetten dat men iets met registratie van gebruikers wil doorvoeren, iedereen een pas met foto en een chip, zijn ze dol op de laatste tijd.

 

Dit gaat gewoon niet werken en zal uiteindelijk meer kapot maken dan ons lief is. Een volledig verbod, een volledige legalisatie of een evt. aangepast gedoogbeleid zal kunnen werken, dit niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze de kweek voor een aantal (profesionele) kwekers legaal maken hoe kom je dan als kleine kweker van je lekkernij af?

dan word het voor de kleine jongen toch wel hel moeilijk om er vanaf te komen.

van mij mag het lekker illegaal blijven met een gedoog beleid zoals het nu is. houd het ook lekker spannend.

rook zelf niet maar inkomsten zijn voor mij helaas wel bittere nood zaak.

tomaatje

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook zelf niet maar inkomsten zijn voor mij helaas wel bittere nood zaak.

tomaatje

 

 

Dan is het toch helemaal mooi?

kun je dus een legale onderneming starten.

 

 

Dan zou het dus zo zijn dat je als kleine kweker alleen in je eigen behoefte mag voorzien.

Ofwel je moet een keuze maken.

wordt het een baan of niet.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er al iets versoepeld wordt dan is dat staatswiet, en ben jij nog steeds fout met je zolderkweek. Enkel en alleen al vanwege het feit dat je bedrijfsmatige activiteiten uitvoert in een woonhuis.

 

Ik zie het in mijn dromen al helemaal gebeuren. Volledige legalisatie.

[blabla\]

Door het verbod op tabak neemt het roken van de staatswiet een enorme vlucht. Hoewel die wiet een laag percentage thc heeft krijg je met het roken van een flinke toeter nog genoeg binnen om lekker high te worden.

Pharmaceutische bedrijven nemen de productie van medicinale wiet op zich. Aanvankelijk kochten die de zaadbanken op internet leeg, maar na een paar jaar kwamen die met op specifieke aandoeningen gerichte wietsoorten.

 

De overheid bemoeit zich tegen die tijd al niet meer met het bestrijden van thuisteelt. Die heeft een licensie aan diezelfde pharmaceutische industrie verleend om die opsporing zelf te regelen. Dat leverde de pillendraaiers aanvankelijk veel getalenteerde breeders op, die het naast voor het vorstelijke salaris ook deden voor de onbeperkte onderzoeksmogelijkheden.

Een nieuwe generatie thuiskwekers was opgestaan. Tieners. Met veel lef en fantasie omzeilden zij de leeftijdsgrens bij koffieshops en creeerden tegelijkertijd een soort ondergrondse van blowende tieners.

[\blabla]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@White Tooth

Wordt het niet eens tijd een boek te gaan schrijven.Begin is er al!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me vinden in het argument van weetje, bram en de anderen...

 

Legale wiet = lage kwaliteit, goedkoop geproduceerd, lage THC, geen smaak geteelde wiet op hydro (zonder liefde...). Geknipt in de machine.

 

Etc.

 

Legaal is niet leuk

Verbieden ook niet...

 

Kunnen we niet ECHT gedogen ? Waarbij mensen gewoon hun verstand gebruiken in plaats van een wetboek...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...