Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Lumatek 600 Watt Elektronische Vsa

Recommended Posts

Dat zou ik ook zeggen als ik alleen de 600 zou hebben liggen.

En dan de powerboost aanzetten en dan jaagt ie ff meer als 600w door een 400 bulb dan kan je scherven ruimen

NIET DOEN!!!!!!

Anders heeft je 400 lamp niet zo'n lang leven

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agilles Vind 225 euro een beetje veel, dat was de prijs in het begin toen ze er net waren. Nu zijn er al verschillende shops die rond 180 euro zijn voor een 600 watter. Zou als ik jou was die 400 watt niet op de 600 watt balast zetten. Zonde van je lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuchtek, ook een goeie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de luxmeter onder mn lumatek (600W) gehad.

 

De lamp hing ongeveer 60-70cm boven de grond.

 

Aantal lux zonder boost: 19300 lux

Aantal lux met boost: 20800 lux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de 400W lumatek binnengekregen en aangesloten.

Morgen neem ik de luxmeter mee en ben benieuwd wat voor waardes deze dan geeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man wel even de afstand van de meter naar de lamp aangeven. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gemeten met de lumatek 400W.

 

De lamp hing weer ongeveer 60 cm vanaf de grond.

 

na 5 min: 11500 lux

 

met boost: 12200 lux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo wazzup

Mijn naam is tuintje .

Ik vindt het een beetje rare test als het een soft start is moet 5 stuks van 600 watt geen probleem zijn om op te starten op een 16 ampere groep.

5x600 is 3000 watt en moet dus makkelijk kunnen.

De leuchtek kan het op zeker !!!

Groeten van tuintje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuintjuh gaat zich eerst netjes voorstellen, dan de electro topics lezen op het forum, en zich dan de ogen uit de kop schamen dat ie dit heeft gepost :D Bovendien gaat hij stoppen met het forum te vervuilen met onnodige quotes en volledig loze posts met alleen maar quotes. Ben al 10 minuten bezig om alléén jouw eerste posts op te ruimen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het niet voorstellen dat doe ik dan nu .

Ik ben tuintje 41 jaar oud en kweek al meer dan 20 jaar.

Ik weet niet wat je nog meer van mij wil weten .

Ik schaam mij zeker niet voor mijn uitspraken .

En ik wil graag weten waar jij je aan stoort dan kan ik het misschien iets beter uitleggen.

Groeten van tuintje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuintjuh,

 

De Lumatek kan 6*600W op zeker opstarten. Door de softstart zal de automaat er tijdens het opstarten niet uitspringen echter zal na een paar minuten op vol vermogen deze er wel uit springen.

 

Een ballast heeft ook verliezen deze wordt namelijk warm tot heet en verbruikt in totaal zo een 670W (digitaal). Jouw voorbeeld is het opzoeken van grenzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ik me aan stoor is het gemak waarmee mensen praten over "gewoon" een groep met ruim 15A continu belasten. Dat is vragen om ongelukken. Want wellicht dat je het net red om er zoveel op aan te stuiten zonder dat de zekering het begeeft, maar is de rest van je elektrische installatie daar wel op toegerust? In de meeste gevallen in een thuissituatie zeker niet. Dus op zijn minst is het een nogal ongenuanceerde uitspraak die in 99% van de gevallen niet opgaat en m.i. ook niet te adviseren is.

 

Ik zou het overigens ook niet adviseren voor een grotere installatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier overigens het testrapport van de leuchteks: 4 x 600 gebruikt 12A, 5 gebruiken dus 15A = 3450 watt.

post-5211-1241821294_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bovenstaande testrapport is gemeten bij 227V. Nu is de spanning bij belasting vaak lager als de genoemde 227V, als de spanning lager wordt zal een digitale ballast dit compenseren door meer stroom te gebruiken. Bij 5 ballasten zal de stroom dan makelijk oplopen tot 16A of hoger. In veel gevallen zal de 16A automaat er dan nog steeds niet uitklappen, maar dit betekent niet dat dit een veilige situatie is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is, als er geen speciale aansluiting gemaakt is en er met een stekker aansluiting gewerkt wordt, sowieso al gevaarlijk om boven de 10 ampere continu te gaan. De afstand tot de meterkast en de kwaliteit van de bekabeling heeft inderdaad ook invloed op de uiteindelijke stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

lumatek wel of niet kopen? en welke moet je hebben, ik heb informatie gezocht en kon 2 soorten vinden.

zijn er bewijzen dat het werkt? foto verslag?

 

is wel duur!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

duur is relatief en een subjectief waardeoordeel, wat vind jij duur? Wat krijg je er voor? Waar vergelijk je het mee?

 

Het lijkt me dat er voldoende informatie over Lumatek nu op het forum staat... vele kweken mét lumatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik heb hem ook gezien maar dit zijn overigens slechts testen met één lamp (een Osram) en ze verantwoorden niet hoe ze het licht hebben gemeten. Ze hebben slechts simpele metingen verricht (alleen de opgenomen stroom (RMS) gemeten met een conrad meter, niet de output gemeten). Met de testen die we in Engeland doen meten we ook de harmonische vervorming, output vermogen en golfvorm etc. Daarnaast moet je eigenlijk dus met meerdere lampen testen en dan nog in een bol oid.

 

Zou best leuk zijn om eens een goede test uit te voeren maar is kostbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkeej eindelijk de vorige 12 paginas doorgeworsteld <_<

 

het wordt dus een lumatek vsa en een gavita lamp of een lumatek, adjust a wing en super hybrid lamp..

 

Eén van de 2 zou een supercombinatie moeten zijn :innocent: ... maar welke ????

 

Thanks Whazzup voor de handige tips en tests, maar wat neem ik nu eigenlijk het beste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of het aan mij ligt maar heb 13 pagina`s doorgespit maar waar zijn de uiteindelijke cijfers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels heb ik ook de regelbare Lumatek al in werking gezien! Handmatig welliswaar maar toch ;) Hier de twee types naast elkaar. De dimbare heeft overigens óók de extra lumens stand.

post-5211-1247084659_thumb.jpg

post-5211-1247084691_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul...

 

Ik heb van de week al even aan het knopje zitten draaien en voelen, het werkt goed, en je ziet ook heel duidelijk verschil!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Wat regelt ie? voltage of hertz?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...