Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Lumatek 600 Watt Elektronische Vsa

Recommended Posts

Goed, ik had dus al een 600W Lumatek, en deze kwam met Eurostekker aansluitingen, inclusief kabels. Nu heb ik van de week een 400W Lumatek aangeschaft, en tot mijn verbazing zitten hier geen kabels bij, en is ook niet uitgevoerd met geintegreerde Eurostekkers, maar je moet de losse touwtjes maar weer strippen en onder een schroefstrip vastmaken. Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje verbaasd was, want het werken met losse kabels met stekkers vind ik absoluut een voordeel van deze VSA's. Is Lumatek van de losse stekkers afgestapt, en waarom eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn verschillende Lumateks, plug and play met stekkers en andere zonder. Mijn 250 heeft stekkers, mijn 400 weer niet. Vraag anders ff aan DOC, die importeert ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan kiezen tussen 2 verschillende versies.

Een voor retrofit (vervanging van oude vsa geen niewe kabels trekken).

En plug&play met kabels.

Biede versies zijn verkrijgbaar in 250 400 600 en 1000 watt.

Even goed vragen bij je gs welke ze bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, duidelijk verhaal. Heb hem nu dus al binnen, omruilen vind ik nu ook weer niet nodig... maar als ik dit eerder had geweten had ik wel beter opgelet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Greendude,

 

De mooiste manier is kabelschoentjes gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het nog steeds de bedoeling dat er een lumen vergelijk komt tussen een conventionele ballast en lumatek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die is er al geweest, we hebben die test gecombineerd met de techone, ook in deze sectie.

 

Straks komt mijn 1 meter tentje binnen en die gaat verlicht worden met een 400 watt lumatek. De lamp ben ik nog niet over uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen een paar weken komen de jongens van Lumatek naar nederland met test equipment.

Dan komen we er nog even op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is een redelijke prijs voor Zo'n Lumatec VSA van 600W? Tussen de 150 en 200 euro? Ik heb een beetje zitten zoeken op internet maar niet echt veel gevonden tot nu toe. De meesten hebben ze nog niet eens in het assortiment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

Ben ze op verschillende sites tegen gekomen, goedkoper dan 180 eurie heb ik ze nog niet gezien......

Vanmiddag had ik een medewerker van KJ aan de tel. die kon me vertellen dat alleen de ballast al 190 eurie kost!

:lol:

 

Die moeten goedkoper kunnen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga maar meten... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die moeten goedkoper kunnen !

 

Dat lijkt mij ook. In de VS zijn ze (600w) te koop voor $180. Da's 125 euro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle wat nieuw uitkomt is duur.

Das gewoon jip en janneke taal.

 

Goed koper is niet altijd beter he, maar vind ze ook pokke duur. TRoch heb ik er 2 omgeruild met magneten.

lekker veilig en koud, meer licht. Nu nog meer opbrengst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen met de tijd wel goedkoper worden, da's met alles wat veel verkocht word. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

 

hopelijk wel dat ze goedkoper worden :lol: ,

zodra ik inet heb in m,n shoppie ga ik eens rondbellen ,miss leuk voor m,n peper en cocaplantjes

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig zijn ze er komende week weer... en in een nieuwe verpakking! Hmm... palletje verse Lumateks!

gallery_5211_261_137055.jpg

gallery_5211_261_109586.jpg

 

Nou ja, beetje off-topic maar dit is echt zo'n "leipe shit ouwe" high frequency elektronische ballast met bijbehorende afgeschermde kabel, afgeschermde fitting (anders blaas je lopik denk ik een heel blok uit de lucht :D ) en een thermostaat, die bij ingestelde maximum temperatuur je lamp terugschakelt naar 60%!!! Ideaal voor de warme periodes. Er komt ook een computer programmeerbaar model (RS232 interface)

gallery_5211_261_18663.jpg

gallery_5211_261_60910.jpg

leipe shit indeed! Ideaal ook voor pepertjes en papprika's doc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahhahaha we zijn elkaar misgelopen,....ik had de primeur :P

 

Had wel verwacht dat die je zou aanspreken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit de eerste willen zijn.

 

altijd te duur, en nog lang niet uitontwikkeld.

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet te betalen voor de grower,.......nu niet, over een jaar ook niet :P

 

Perfect voor in de kas,....als er voldoene zonlicht is kan hij de lampen dimmen,.....aardige energiebesparing :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe bij zonlicht doe je de lampen niet aan BBB - jij rookte toch niet he? :P

 

Nah dit is ook niet commercieel meer maar leuk speelgoed voor de echte techno grower. En inderdaad niet te betalen, maar ja, de echte freak... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tomas: In Amerika worden altijd alle prijzen genoemd zonder belasting (sales tax), ook in de supermarkt

(dan zie je als consument ook iedere keer goed hoeveel er aan de stijkstok blijft hangen).

Tel daar nog de verzendkosten bij op, en je bent niet goedkoper uit.

Maar als je toevallig toch daar heen gaat, breng er een paar voor me mee voor 125.

 

Als ze doen wat ze claimen, en je hebt toch al 4 lampjes hangen, dan is het of je er een lamp bij aan doet, als je overstapt.

Is dat niet betaalbaar? Licht is toch gewicht?

Ik heb er al eentje besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tevens zijn de Amerikaanse 110v dus een omvormer kan dan ook geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe invoerbelasting :D Valt nog tegen hoor! In het buitenland kopen is vaak niet zo goedkoop als het lijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...