Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tomas

Paddokweekje

Recommended Posts

gallery_6949_5650_52094.jpg

 

gallery_6949_5650_15328.jpg

 

gallery_6949_5650_43772.jpg

 

gallery_6949_5650_87383.jpg

 

gallery_6949_5650_48465.jpg

 

gallery_6949_5650_6832.jpg

 

gallery_6949_5650_84746.jpg

 

Helaas net iets te laat geoogst, maar met dit warme weer groeien ze als gekken.. kwam thuis uit m'n werk en toen waren er al wat sporen verspreid..

 

Toch een leuk oogstje, nu eerst drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor, zien er mooi uit; Mycopron :doctor:

 

Ziet er een beetje uit als die bakjes kattengras als je het zo uitpakt,.

hoelang duurde deze vlucht (de eerste neem ik aan) en hoeveel heb je er nu geoogst?

 

Toch gelijk een sporenprintje gemaakt zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ongeveer 2 weken na de start in 1 keer geoogst. Ze hebben maar een week gestaan sinds de eerste stoeltjes bovenkwamen.. :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, zie ik daar op die eerste foto nou een stapel doosjes? :doctor:

Mooie paddo's, veel plezier d'rmee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke shit!

 

Lekkere stoeltjes!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook! Ik ook! Ik ook! Ik ook!

 

hoeveel licht hebben ze nou precies nodig met deze kit. Ik hoor verschillende verhalen van in de zon tot een fietslichtje op batterijen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in de huiskamer zetten, niet voor het raam of in direct zonlicht.. Heel veel licht hebben ze niet nodig. De temperatuur is belangrijker, maar in de zomer is dat geen probleem en zullen ze altijd wel goed groeien.

 

Inmiddels zijn ze droog hier, leuke opbrengst waar heel wat tripjes mee gemaakt kunnen worden :smoke

 

gallery_6949_5650_8673.jpg

 

edit: hehe da's wel een bijpassend boek wat daar ligt.. aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excl. zak?

 

Dan zijn dan toch zo een paar jaar aan trips aan paddo's (voor mij dan), nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ex zak ja (tare-knop ftw :smoke)

 

Voor mij ook hoor, gelukkig zijn ze jaren houdbaar :lol: (En altijd leuk om wat uit te kunnen delen..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik ze in een kast wil zetten??? Het heeft iets te maken met nieuwsgierige gasten die eventueel langskomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je ? Nieuwschierige gasten ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als mijn ouders langskomen of andere mensen die iets minder open staan voor de wonderen der natuur. Verder ben ik bang dat als mijn huisgenoten er lucht van krijgen zij zich er ook in willen mengen en commercieel willen gaan verbouwen/ze vinden het niet zo heel erg tof als ik het ga verbouwen. Daarom zou ik ze graag in een kast zetten en daar gewoon een slotje op zetten want het scheelt gewoon een hoop lastige vragen en andere ellende.

 

De bakjes (5 stuks) komen BTW morgen binnen dankzij de verhalen op dit forum dus ik moet jullie er hartelijk voor bedanken en ik zal jullie op de hoogte houden. Verder zijn mijn twee plantjes op het balkon aan het groeien als kool en ook daar zullen binnenkort foto's van verschijnen.

 

alvast dank,

 

olav

Edited by Olav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de bakjes altijd onder een TL balkje zetten, dat werkt altijd zolang het maar ergens rond de 20 graden Celcius is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ook! Ik ook! Ik ook! Ik ook!

 

hoeveel licht hebben ze nou precies nodig met deze kit. Ik hoor verschillende verhalen van in de zon tot een fietslichtje op batterijen...

 

Heel weinig licht, het is wel fijn als er ietsje pietsje licht en liefst van boven komt zodat ze mooi recht groeien.

Felle zon echt niet nodig, een paar ledjes of zaklamp met batterijen erin is prima.

 

Belangrijker is frisse lucht (regelmatig ventileren), luchtvochtigheid. Ze bloeien prima op kamertemperatuur.

Het mycelium echter groeit het beste zo op 28-30 graden.

 

Door frisse lucht, stijging LV en daling van temp schieten ze in bloei.

 

Succes!

 

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig dank je. Ze kunnen nu elk moment binnenkomen dus dat is mooi. ik heb nog een klein vraagje: kan ik ze eigenlijk 24u licht geven of hebben ze net zoals wiet een optimale hoeveelheid licht voor groei en voor bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24qpp55.jpg

 

Stoeltje wat gedroogd 7.4 gram weegt.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft echt prachtig.

Ik herinner mij mijn kitje nog. Echt een prachtig stukje natuur!

Ben zelf momenteel de voorbereidingen aan het treffen om dmv pf-tek te gaan kweken.

 

Smakelijk zou ik zo zeggen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ding zeg!

 

Ik ben ook weer eens bezig te kweken via de pf tek methode

Twee cakes staan in de fruitkamer en kunnen elk moment beginnen met het aanmaken van pins

 

gallery_19024_7390_598234.jpg

 

gallery_19024_7390_26627.jpg

 

De volgende twee cakes staan alweer te koloniseren die kunnen daarna naar de fruitkamer

Het soort wat ik kweek is brasil maar heb nog andere sporen prints liggen oa equador en thai

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
geweldig dank je. Ze kunnen nu elk moment binnenkomen dus dat is mooi. ik heb nog een klein vraagje: kan ik ze eigenlijk 24u licht geven of hebben ze net zoals wiet een optimale hoeveelheid licht voor groei en voor bloei?

 

Ik heb ook een kitje Psilocybe cubensis staan. Ik heb er constant licht op staan van een spaarlampje 24 uur per dag.

Nu staan ze een week tussen 22 en 23 graden en zie ik dat het begint te schimmelen maar ik zie nog niet echt een paddestoel vorming...

 

Misschien ben ik gewoon te ongelduldig maar begin me nu af te vragen of het kan komen doordat ze 24 uur per dag licht krijgen.

Kan iemand me vertellen in hoeverre de duur van licht per dag invloed heeft op de groei van de paddestoelen?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen ik heb wat handige linkjes voor wf's die geïntreseert zijn in het kweken van 'dos

 

youtube -->Let's Grow Mushrooms! pf tek part 1

 

 

fsre.nl--->site vol met topics en growlog's

 

ik ben binnen enkele maanden van plan om dit eens te proberen kweken. ( zonder kant en klare kits )

het kweken van shrooms kan volgens mij véél goedkoper dan de kant en klare kits die je kan kopen.

en de benodigde ingredienten vind je gewoon in tuincentra enzo ... dan is de enige echte kost zijn de sporenspints die je moet aanschaffen. indien je iemand kent die zelf een kweekje heeft kan je zijn sporen "printen " en hiermee kweken. dit alles staat ook op youtube of fsre in detail uitgelegd

lion of judah

lang leve de wonderen van de natuur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...