Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Proefkweek Op 100 X 3 Liter Potten

Recommended Posts

Heya bigbuttgram,

 

Hele puike opzet kerel, tot in de puntjes verzorgd.

Waarom hangen uw lampen zo hoog?

Dat oppervlak kan twee keer zoveel lampen aan ook.

 

Af en toe een geel blad is niet erg, het is niet obnormaal dat er bladeren afsterven.

Ze zijn bijna oogstklaar, dus echt nog snel Mg of Ca gaan toedienen heeft weinig zin?

 

Temperaturen onder de 16 graden, dat zorgt voor stilstand van de plant.(ook boven de 70% vochtigheid)

Maar ze komen dan wel keihard en superwit. Je zal ook zien dat de toppen kleiner gaan zijn dan als je straks een lente of zomerkweekje gaat doen.

Het zijn nu al vette meiden, maar ze kunnen zeker weten nog dikker worden op de juiste temps.

 

Doe zo verder. Een sjieke topic hoor.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben altijd al voorstander geweest van kleinere potten mooie compacte plantjes weinig losse toppen en het knipt gewoon een stuk makkelijker weg ik zou er lekker mee doorgaan :bier . M.v.g Rob69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon geen voeding meer en martelen die bitches!! :bier ( Valt het op dak in een very evil mood ben??)

 

Afrijpen die krengen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@White tooth, je hoeft inderdaad niet bang te zijn voor lage temperaturen. Een grotere pot is uiteraard makkelijker. Maar ik was nieuwschierig wat het in een 3 liter potje zou doen.

 

@Ert the man, ik zou ook allebei vandaag kopen, maar de GS lul had geen calcium. Dat krijg ik pas vrijdag. Heb wel magnesium, dus moeten de dames maar doen of het calcium is. :D :specool :lol:

 

@No-zem, ze mogen nog wel wat langer als ik de trichomen bekijk (staat wel geleerd als ik dat zeg :D )

ze hebben door de lage temp natuurlijk wel een beetje achterstand. Maar je ziet, met goede voorbemeste aarde en een 3 liter potje kun je inderdaad een volledige kweek draaien.

 

@IJskokar ;) nu zijn het nog de onderste, maar je kunt er donder op zeggen dat dit zich gaat uitbreiden. Liefst zou ik ze nog een 14 dagen laten staan,..... :bier

 

@rob69, klein potje gaat in princiepe goed. Grotere potten hebben echter ook voordelen. 1. minder aantal planten in huis, 2. meer opbrengst per plant (onder dezelfde omstandigheden). 3. grotere buffer, zodat alles niet zo secuur hoeft (bijv. niet afzuren).

 

Vanavond geef ik de dames dus een portie magnesium en vrijdag krijgen ze calcium. Of het nog wat uithaald weet ik niet, maar ik laat de dames door bloeien tot ze er bij neer vallen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBBjammie.

Die bladeren die echt aangetast zijn krijg je niet meer groen. Maar miss kan je het nog een beetje remmen.

Ik ben er niet voor om niks toe te voegen, maar dat uis mijn mening.

 

Vande week hadden we het er nog over he.

 

Nu maar hopen dat ze het een voor het ander aan zien, hahahaha,

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer geweldig uit, je over treft ons weer. zit er nog wel weer een kweek rond in je hokkie in of denk je van niet, meede dat ik las dat je tot Maart kon dus je kan nog een ronde doen.

 

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fles staat, dat het toe dienen van magnesium, een tekort aan calcium kan veroorzaken :bier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beet bitterzout zou ook kunnen helpen bij M te kort.

Mooie opstelling

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de fles staat, dat het toe dienen van magnesium, een tekort aan calcium kan veroorzaken :bier :D

 

 

in Calgreen zit Calcium EN magnesium...

misschien een tip?

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat paarse is ongetwijfeld te wijten aan de lage temperatuur. Ik denk ook aan calcium overigens, niet aan magnesium, dat geeft meer een wolkerige cholrose.

 

Magnesium (bitterzout) kun je overigens nog steeds eenvoudig spuiten op je planten als bladvoeding om te voorkomen dat je de calcium in je medium gaat verdringen, calcium kun je toevoegen aan je voeding of aan je grond, maar in niet-opgeloste vorm zal het die paar weken niet zoveel meer doen. Beetje CalGel proberen? We hebben het al eerder gedaan bij Ert.

 

Heb je de pH van je medium gemeten? Zuur je af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

 

in welke hoeveelheid voeg je dat bitterzout toe per liter?

 

en dat vele blad is dat ook aan de lage tempratuur te danken? of mede door?

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 74 (66 dagen bloei)

 

Dames gaan gewoon door ondanks het calcium tekort. Ze redden het volgens mij nog makkelijk 2 weken.

Als ik het vrijdag echter binnen krijg zal ik wat toevoegen.

 

koudste temperatuur die ik gemeten heb was 4.2 graden :bier

 

Op verzoek van wazzup een bodem monster genomen,....met toch wel een verassing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bram, vraagje:

wat is het formaat van die 3 liter potjes???

 

succes drmee

 

ow uhmmm lees net een van je andere kweekverslagen :bier

 

 

3 liter boven=19 onder=13 hoogte=16

5 liter boven=21.5 onder=16 hoogte=20

7liter boven=24 onder=18 hoogte=22.5

12liter boven=27 onder=20 hoogte=25

 

 

je bent goed bezig man, op hoeveel lokaties heb je bordelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah

Die ec daar verbaas ik me niet over. Je grond word koud dus nemen ze minder voeding op.

 

Als jij het koud krijgt ben je ook niet vooruit te branden :bier En te warm ook niet.

 

Dat het langer duurd dat weten we wel, maar hoelang(is een chinees) ???

 

 

Je PH is egenlijk perfect te noemen. Met aarder laten we hem vaak oplopen aan het einde en bij jou gebeurd dat vanzelf.

 

 

Dus BBTovenaar Gaat lekker.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je in een koelcel aan het draaien Brammie...?? :bier

Maar ze zullen ondanks de kou, kleine potjes en een te lage EC toch lekker afbloeien..

Ga je voor de laatste 2 weken nog je EC omhoog krikken, of zal dat nu nog weinig zin hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus man, je zal wel lekkere harsvorming hebben en harde stengels door die kou...

 

Brrr...

 

Hier is het lekker warm!

 

Verder vind ik het een mooi bosje, en denk ik dat je proefkweek wel geslaagd is tot zo ver !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahahah

Die ec daar verbaas ik me niet over. Je grond word koud dus nemen ze minder voeding op.

 

.

 

gr ert

 

Dat zou zijn ec toch juist hoog moeten zijn?Als de ec in je medium laag is betekend dat het opgenomen is door de planten.

 

 

Heb je echt geen kachel ofzo?Vind het zonde om zo'n mooi hok te laten " verpesten" door de kou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarming ? Brammie is al net zo eigenwijs als ikke ben ........................Mooi man!! Sta ik niet meer alleen. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zou zijn ec toch juist hoog moeten zijn?Als de ec in je medium laag is betekend dat het opgenomen is door de planten.

Heb je echt geen kachel ofzo?Vind het zonde om zo'n mooi hok te laten " verpesten" door de kou.

 

 

helemaal mee eens, de ec zou juist hoog moeten zijn als het zo koud is omdat de planten het niet opnemen

 

met die temperaturen krijg je een buiten wietje man :bier

 

en ik zou met je ec test wat minder water gebruiken, dan krijg je betere meting

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het ec gehalte zo laag staat verbaast mij dus ook, had verwacht dat de planten niks zouden opnemen vanwege de kou. Ook de vergeelde bladpuntjes zou op overvoeding duiden (wat dus niet het geval is).

 

@ert, ph?? we laten gewoon de natuur zijn gang gaan, en je ziet dat die dat dus prima voor je regelt,....ook op een 3 liter potje.

 

@No-zem, waarom zullen we het niet opkrikken :specool eens kijken wat er gebeurt :bier

 

@Tony M, ik heb wel een elecktrische kachel, maar ik verdom het om hem aan te zetten. :lol: :D Sterker nog,...het ding staat 2 meter voor hun neus, dus mogen ze er naar kijken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk leerzaam toppic, zeker als ik dat `eigenwijze` van BolleBips zo zie.

 

Ga zo door,leuk om te volgen, zeker die nachttemperatuur.

 

Heel veel succes verder :bier

 

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Tony M, ik heb wel een elecktrische kachel, maar ik verdom het om hem aan te zetten. :specool :lol: Sterker nog,...het ding staat 2 meter voor hun neus, dus mogen ze er naar kijken. :D

 

 

Waarom? :bier Arme zieltjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondanks die kou staan je dames er neit slecht bij ( heb slechtere gevallen gezien :bier )

 

hoeveel hoop je ervanaf te kunnen halen ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...