Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

16xlowryder Onder 108w Tl Op 0,25m2.

Recommended Posts

De enerlaatste Tl buis

 

Mijn antwoord op de prijsvraag zonder prijs;)

Greets DS

 

Jij kan niet tellen, t is een andere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis de middelste.. die is volgens mij feller!

lijkt me wel de logischte plek om te plaatsen :wOOt

 

 

haha trouwens tof idee van dat ijstheepak..

jij maakt ook overal een potje van he ;)

volgende keer een soep blik??

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maakt mij niet uit hoor... Of het nou een plastic potje is of een pak... Het is prima hoor...

 

Het is inderdaad de 3e van achteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hats off!!!

Dit is bijzonder goed gedaan als TL kweekje, als ik me niet vegis.

Ik heb zo'n resultaat niet geboekt onder TL hoor, anders had ik me niet bedacht!

 

Zo'n suikermadam ;) Proficiat, dan heb jij toch nog een witte kerst :-)

 

Groetjes en fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zoveel doe ik niet speciaal hoor. Het enige is dat ik 400W licht per vierkante meter heb. Dat is nog steeds een stuk minder als wat je met hps zou hebben. Dus dat zal het zijn... Als ik 14 buizen op had gehangen, dan was het mooi geweest, maar dat komt nog wel... Moet momenteel alleen een nieuwe groep gaan maken ben ik bang, ik ben verhuisd en zit straks met mijn computer en tv op dezelfde groep... Dus moet even kijken hoe dat gaat werken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou zoveel doe ik niet speciaal hoor. Het enige is dat ik 400W licht per vierkante meter heb. Dat is nog steeds een stuk minder als wat je met hps zou hebben. Dus dat zal het zijn... Als ik 14 buizen op had gehangen, dan was het mooi geweest, maar dat komt nog wel... Moet momenteel alleen een nieuwe groep gaan maken ben ik bang, ik ben verhuisd en zit straks met mijn computer en tv op dezelfde groep... Dus moet even kijken hoe dat gaat werken...

 

Kees.

 

Lees ik nu verkeerd of verbruik je 400watt met TL lampen?

Want een 400watt hps belicht toch ook maar één vierkante meter?

Enfin, op dit vlak ben ik compleet een leek, maar ik had zoiets opgenomen via het internet.

 

En euh eerlijk, 14 buizen ga je toch niet hangen he? ;)

Misschien kan dat goed zijn, maar zou een hps dan niet evidenter zijn?

 

Heeft er iemand eigenlijk al het verschil geproefd/gevoeld met TL kweek en hps kweek?

Of is dat hetzelfde met een tL maar dan gewoon minder omzet?

Ik zou het zelf kunnen proberen, maar ik ga mijn einige plantje onder de hps gooien.

Ze staat ocharme al te lang onder 2x36watt.

Voorgroeien ging zo perfect! Maar nu blijven de haartjes gewoon haartjes en wacht ik op knoppen, die maar eeuwig wegblijven.

 

Anyway, je draadje is heel leuk en aangenaam om te lezen.

Keep up the good work, want ik kan aannemen dat mensen eruit leren en inspireren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he narcotica

 

ik weet dat het het topic van kees is.. maar ik kan je in ieder geval 1 antwoord geven op je vragen..

 

wiet onder TL gekweekt is vaak niet groot... meer wel superwit!! ik zie bijna altijd eigenlijk dat bij TLkweekjes de topblaadjes ook compleet onder de THC zitten..

kortom een kleine maar kwalitatief iets beter oogst vind ik zelf...

Alsof de THC aanmaak harder gaat dan de bouw van de topjes...

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn mensen die niet veel theorie weten, maar wel veel praktijkervaring hebben.

gekkekees heeft allebei.

TL kwekers zijn helden. (ja, ook jij BK!)

 

Goed om te zien dat het allemaal goed gaat.

 

Waarom zit je nog te kutten met lowryders?? Je hebt wel betere genetica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he thanx White tooth...

 

TL.. tsja het is het ultieme low-budget systeem voor eigen gebruik!

zo heb ik een beetje vertrouwen gekregen in mijn technieken...

 

kees is bezig met lowryders omdat hij volgend jaar guerilla of buiten iets mee wil gaan doen..

hij heeft ze nl bevrucht ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, de lowryders zijn voor de guerillia van volgend jaar...

 

Ik heb nu even niet zoveel tijd maar het is de bedoeling tussen de 1000-10.000 zaden te planten volgend jaar...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sow kees ;)

 

ga je hiernaa nog een zaadkweek doen met de LR??

want ik denk niet dat je meer dan 300 zaden trekt van deze 2 dames ;)

 

wat geef jij die LR's aan voeding eigenlijk?? gewoon bloeivoeding of ook met groeivoeding erbij???

ik heb gehoord dat stikstof veel verbruikt wordt bij de aanmaak van zaden...

 

alvast fijne jaarwisseling en kijk uit met VUURWERK he!..:wOOt

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn "vuurwerk" al gehad... Je weet wel waar je daar voor moet kijken bk.

 

Ja, hierna nog 1 zadenkweekje met lowryder en dan zie ik wel hoeveel ik er heb, in ieder geval gaat het helemaal vol met lowryders dan...

 

Kees.

 

BTW: Ik geef ze momenteel 2ml/L BAC bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat Keesthemad's stikstof in deze tijden van het jaar heel ergens anders heen gaat. ;)

gallery_10858_2080_162303.jpg

 

Maar ff serieus, wat kalkammonsalpeter zal in dat geval weinig kwaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad, de lowryders zijn voor de guerillia van volgend jaar...

 

Ik heb nu even niet zoveel tijd maar het is de bedoeling tussen de 1000-10.000 zaden te planten volgend jaar...

 

Naar mijn mening zijn lowryders nogal overrated en niet zo geschikt voor een guerrilla-kweek als velen denken.. Het kost veel meer werk omdat je een groter oppervlakte moet voorbewerken.. Dit oppervlak moet onkruidvrij gemaakt en gehouden (!) worden, zo nodig moeten er (dus veel meer) plantgaten gemaakt worden, en het sexen neemt meer tijd in beslag.

Eigenlijk is het enige voordeel dat ze klein blijven en vroeg kunnen afbloeien, en dus meer kans op betere kwaliteit.. Maar je blijft natuurlijk grootdeels afhankelijk van het weer.

Als je een beetje een goede guerrilla locatie hebt (waar geen mensen komen) dan zou je met een vroegbloeiend soortje en veel minder planten evengoed een leuke oogst kunnen halen; en kost het je ook nog eens minder moeite.

 

Ik hoop niet dat je dit opvat als topicvervuiling, en ik ben natuurlijk benieuwd hoe je het gaat aanpakken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
he narcotica

 

ik weet dat het het topic van kees is.. maar ik kan je in ieder geval 1 antwoord geven op je vragen..

 

wiet onder TL gekweekt is vaak niet groot... meer wel superwit!! ik zie bijna altijd eigenlijk dat bij TLkweekjes de topblaadjes ook compleet onder de THC zitten..

kortom een kleine maar kwalitatief iets beter oogst vind ik zelf...

Alsof de THC aanmaak harder gaat dan de bouw van de topjes...

gr

 

BK

 

Dag Beeka,

 

Ik merk goed dat mijn dame onder de TL als het ware THC uitstrooit op haar bladeren.

Maar ik ben enorm gaan houden van het groeien op zich en ik wil meer.

Ik denk dat deze nieuwe hobby me nog duur zal uitkomen!!!!

 

Maar bij de volgende kweek neem ik de proef op de som!

Een stekje onder de TL en een paar onder de HPS. Ik heb eigenlijk nog nooit zelfkweek gerookt!

Ik verwacht nog niets, maar hoop op het beste :-)

 

Btw, ik ga waarschijnlijk Herijuana van Sannie's shop plaatsen.

Ik heb nu white skunk, de goedkoopste van white label... het was maar om te proberen he :-)

Iemand deze al gerookt trouwens?

En sorry dat ik me schuldig maak aan topic vevuiling, MAAR.... ik maak snel m'n eigen topic aan :-) Maar eerst het materiaal opdoen zodat ik het kan onderbouwen met foto's! Anders wordt het maar saai he !

 

Groeten !!!!!

Edited by narcotica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo kees,

 

zeg is het nouw een gedacht maar is het niet beter om 36watters te gebruiken, opgehangen dwars op de richting als je 18 wat buisjes nu hangen? 36 wat straalt een hoger aantal lux/wat uit als je het vergelijkt met een kleinere buis, dus een beter rendement ;) Dacht dat ik dit nog vaag in men achterhoofd had zitten en dat dit de rede was waarom ik niet onder kleinere buizen den 1,2 meter wilde groeien. ;)

 

kijk het zelf eens na zou ik zeggen, maar nu heb je zoveel buisjes hangen terwijl je makkelijk plaats hebt voor wat minder, maar langere met hogere rendement misschien :wOOt

 

Ook een beetje N meer dan een bloemenkweekje kan voor het ontwikkelen van de zaden zeker geen kwaad, succes met de lowryders verder wel een leuke boel!

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar mijn mening zijn lowryders nogal overrated en niet zo geschikt voor een guerrilla-kweek als velen denken.. Het kost veel meer werk omdat je een groter oppervlakte moet voorbewerken.. Dit oppervlak moet onkruidvrij gemaakt en gehouden (!) worden, zo nodig moeten er (dus veel meer) plantgaten gemaakt worden, en het sexen neemt meer tijd in beslag.

Eigenlijk is het enige voordeel dat ze klein blijven en vroeg kunnen afbloeien, en dus meer kans op betere kwaliteit.. Maar je blijft natuurlijk grootdeels afhankelijk van het weer.

Als je een beetje een goede guerrilla locatie hebt (waar geen mensen komen) dan zou je met een vroegbloeiend soortje en veel minder planten evengoed een leuke oogst kunnen halen; en kost het je ook nog eens minder moeite.

 

Ik hoop niet dat je dit opvat als topicvervuiling, en ik ben natuurlijk benieuwd hoe je het gaat aanpakken..

Hey, tomas, natuurlijk geen topicvervuiling, iedere gezonde discussie is een goede discussie. Het is de bedoeling om de lowryders thuis voor te groeien tot het geslacht bekend is. Dit kunnen ze doen in kleine potjes van een halve tot een liter. Dan gaan enkel de vrouwen naar de locatie. Hiervoor wordt een systeem gemaakt in de fietstassen waardoor er zo'n 40 per fiets gaan. Die bomenkuffelaar et moi (treelover) gaan dit dan lekker op de locatie planten en iedere week bijplaatsen en zo gedurende het hele seizoen planten, oogsten, drogen en curen. Dit alles om aan het einde van het seizoen met een lekkere hoeveelheid hoge kwaliteit wiet te zitten, als je mijn topic gelezen hebt over zoninval dan snap je wat ik bedoel met hoge kwaliteit. Maar er zit inderdaad meer werk in, gelukkig is kees niet lui...

 

Dag Beeka,

 

Ik merk goed dat mijn dame onder de TL als het ware THC uitstrooit op haar bladeren.

Maar ik ben enorm gaan houden van het groeien op zich en ik wil meer.

Ik denk dat deze nieuwe hobby me nog duur zal uitkomen!!!!

 

Maar bij de volgende kweek neem ik de proef op de som!

Een stekje onder de TL en een paar onder de HPS. Ik heb eigenlijk nog nooit zelfkweek gerookt!

Ik verwacht nog niets, maar hoop op het beste :-)

 

Btw, ik ga waarschijnlijk Herijuana van Sannie's shop plaatsen.

Ik heb nu white skunk, de goedkoopste van white label... het was maar om te proberen he :-)

Iemand deze al gerookt trouwens?

En sorry dat ik me schuldig maak aan topic vevuiling, MAAR.... ik maak snel m'n eigen topic aan :-) Maar eerst het materiaal opdoen zodat ik het kan onderbouwen met foto's! Anders wordt het maar saai he !

 

Groeten !!!!!

Ook al is het aan bk gericht, dit blijft mijn topic, en afwijkende berichten vind ik prima, er komt toch wel weer een keer een update en dan is de discussie weer over iets anders. Maar heri is wel een ideaal TL plantje, blijft lekker laag en maakt van zichzelf al veel van het heilige stofje aan...

 

Ik kan het je alleen niet aanraden om als eerste zelfkweek te roken, mijn zelfkweek buitenwiet was soms al sterker dan shopwiet, (standaard pp) dus zelfkweek heri is absoluut nokkie nokkie.

 

Jo kees,

 

zeg is het nouw een gedacht maar is het niet beter om 36watters te gebruiken, opgehangen dwars op de richting als je 18 wat buisjes nu hangen? 36 wat straalt een hoger aantal lux/wat uit als je het vergelijkt met een kleinere buis, dus een beter rendement ;) Dacht dat ik dit nog vaag in men achterhoofd had zitten en dat dit de rede was waarom ik niet onder kleinere buizen den 1,2 meter wilde groeien. ;)

 

kijk het zelf eens na zou ik zeggen, maar nu heb je zoveel buisjes hangen terwijl je makkelijk plaats hebt voor wat minder, maar langere met hogere rendement misschien :wOOt

 

Ook een beetje N meer dan een bloemenkweekje kan voor het ontwikkelen van de zaden zeker geen kwaad, succes met de lowryders verder wel een leuke boel!

 

mazzel

Yo TK,

 

Die TL's hebben toch allemaal het zelfde rendament ? Of vergis ik me nu ? Nou ja helaas heb ik geen ruimte voor die 120cm TL's, anders had ik dat in eerste instantie wel al gedaan... Maar goed, er komt straks nog een hokje bij... Dus misschien een 120cm breed TL hok met 14 buizen... Maar dan moet ik straks alweer een nieuwe groep gaan maken omdat alles op die groep zit...

 

Als update wil ik nog even toevoegen dat de zaadhulsjes al beginnen met openbarsten, dus ik denk dat het tijd wordt om de planten volgend weekend te slachten, de KF dame mag nog een weekje of 1-2 en dan wordt deze ook geveld...

 

Binnenkort ook foto's natuurlijk... Maar ik zit nu met me flapflop in een lege kamer... Ben aan het verhuizen binnen het huis dus het is allemaal even een troepje.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SCHLACHTZEIT!!!

 

De lowryders zijn dus gekapt...

 

De laatste aanblikken alvorens onze dames sterven aan het mes.

gallery_9137_3700_121335.jpg

 

 

Tweede last request.

gallery_9137_3700_238261.jpg

 

 

Helaas heb ik momenteel geen toegang tot een macro beschikkende camera, vandaar deze minder mooie foto, maar aan het contrast valt goed af te lijden hoe wit deze plantjes zijn. Ik denk dat 50% van het gewicht hars is, van het knipafval dan.

med_gallery_9137_3700_109466.jpg

 

 

Foto van de hoofdzaadtop van het grootte plantje, helaas zijn ze te vroeg bestoven, anders had dit een monster geweest..... Maar dit is toch een 2-3 grams topje.

gallery_9137_3700_193853.jpg

 

 

't is niet veel, maar 't is wel mooi...

gallery_9137_3700_143830.jpg

 

 

De killing fields dame mag nog even, en de pp stekken gaan al de bloei in geloof ik... Volgende update komt snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

You Killer You! :verrygood

 

Erg jammer dat dit topic nog steeds in De Bouwdoos verstopt staat, heb het nu

pas ontdekt, was heel leuk leesvoer en 't ziet er heel fraai uit.

 

Gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd man!

 

ik ben benieuwd hoeveel zaden je hebt!!

hopelijk genoeg voor een grote orgie :verrygood

 

dan zit je van de zomer zeker gebakken!!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
You Killer You! :verrygood

 

Erg jammer dat dit topic nog steeds in De Bouwdoos verstopt staat, heb het nu

pas ontdekt, was heel leuk leesvoer en 't ziet er heel fraai uit.

 

Gr.

 

Spewey

 

 

Ja, dat is zeker jammer, ik heb het al enkele keren opgenoemd, gespamed naar de mods, in de chat gedroped, tot mijn eigen verveling zelf geprobeerd te verplaatsen... Maar goed :punk:...

 

Hehe...

 

@bk,

 

Jaja, en dan even hier een geheimpje tussen ons bk: er komt nog een zadenkweekje... en willicht nog wel één... en het is ook de bedoeling dat er wat olie jou kant op komt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha, volgens mij heeft ie de moderators moeten omkopen om z'n topiq hier te houden :verrygood

 

Ziet er leuk uit, hoop voor je dat je genoeg zaden hebt!

 

Gr, AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat hoop ik ook, zou niet weten wat ik met te weinig moet (perfectionisme), wel te veel :verrygood.

 

BTW:

Hehe, zaden kweken is volgens mij veel rendabeler als wiet kweken...

 

Ik snap sannie wel :punk:

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...