Jump to content

Achterhoeker

Full member
  • Content Count

    1,278
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Achterhoeker

  • Rank
    Harde kern lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Achterhoek

Recent Profile Visitors

892 profile views
  1. Het is inderdaad niet verstandig zomaar ergens zwaardere zekeringen in te draaien. Dit omdat de rest van je installatie hier waarschijnlijl niet op is aangepast. Branden je zekeringen steeds door, dan kun je beter een extra groep aanleggen. Wil je ons advies negeren, dan kun je beter de passchroef vervangen. Dit is het deel in de zekering houder waar de punt van de zekering invalt. Dit is met een passchroefsleutel (of een puntbektang) los te draaien en te verwisselen voor een grotere. Voor 25A heb je volgens mij een gele nodig. 25A zekeringen met een 16A punt bestaan niet.. Gr AH *edit: zie net het laatste stukje tekst pas...
  2. hey maartenna, Onder de pannen blazen geeft weer het effect dat er geen sneeuw op je dak blijft liggen. En dat is pas opvallend! Ik heb altijd de was op zolder hangen en daarom staat het raampje eigenlijk ook heel het jaar op een kier.. Dit valt helemaal niet zo op. Het nadeel is wel dat als je maar een klein raampje hebt, je het raam al behoorlijk ver open moet zetten wil je voldoende lucht door kunnen laten. Anders krijg je alsnog zo'n suizend geluid bij je raam.. Zou je niet bijvoorbeeld de toch al koele lucht van buiten kunnen zuigen en de warme lucht een ander vertrek in blazen? Dit scheelt ook weer stook kosten Gr AH
  3. Ga nou maar gewoon, dan kan dit topiq weer over iets interessants verder gaan... @Guesswho: Hoe staat het ermee? ga je de luchtstroom door de chiller nog regelen met een thermostaat? gr
  4. Succes ermee, ik hoop nog steeds dat de ice-boxen dadelijk in Nederland verkrijgbaar zijn... Als ik de filmpjes van hydro innovations weer eens voor de zoveelste keer bekijk, denk ik steeds weer dat dit systeem heel goed geschikt is voor de 'kleinere' ruimtes. Of het ook goed werkt licht voor 99% aan de opstelling van de chiller en reservoir. Maar dat gaat met guesswho vast goed komen gr AH
  5. Thanx guys, Het doet pijn, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven. Misschien is het beter zo, dat zal ik gaan uitvinden. Wie weet ga ik over een tijdje gewoon weer verder in het klein. Ik moet eerst even wat andere zaken op orde stellen. Succes met jullie eigen kweken en hopelijk tot ziens! Gr AH
  6. Hallo mensen, Wegens psychische redenen is mijn kweek gestopt. Alle spullen worden verkocht, bij interesse zie marktplaats (overige vrije tijd en hobby.) Sorry dat ik jullie niet kan voorzien van een goed afgesloten compleet kweek verslag. Ik ben er zelf ook erg kapot van... Voor waarschijnlijk de laatste keer: Groeten uit de Achterhoek.
  7. Mooie afsluiter van een geslaagde kweek en verslag! Succes met de seet 'n sour!! Gr Ah
  8. Jha, dat idee heb ik ook. Ik ga ook zeker niet door de wortels wroeten... Hier even een update: De toppen dikken lekker aan, de groei is er bijna uit en het ziet er aardig groen uit. Ik heb weinig tijd, dus even alleen foto's: En wat close-ups: Bijna elke avond als de lamp aangaat en ik loop weer naar binnen, dan sta ik weer versteld over de snelle groei van de amnesia's. Er is één achter blijver, daar ben ik nog van aan het uitzoeken wat het is. Van het weekend komt er weer een uitgebreide update... Greetz AH
  9. Haha, thanx ziekzaatje. Ik ben het met je eens. De volgende keer probeer ik echter wat lager te blijven. De lampen hangen nu zo goed als op hun max en zijn zo'n 40 tot 50 cm van de toppen. Daardoor heb ik al meerdere dames moeten 'knakken'. Het frame waar de libra bakken opstaan kan ook nog wel zo'n 10 tot 20 cm lager. Als ik de lampen iets meer van het lucht filter afhang kan ik hier ook nog zo'n 20 cm mee winnen. Ik heb net m'n meters gecalibreerd en het cocos monster gemeten, de cocos kwam daarbij op een PH van 5,9. Dit is prima. De EC zat echter op 0,58 wat ik best vreemd vind aangezien ik voeding met een EC van 2,25 de grond in pomp. Nou heb ik de monsters wel uit de boven laag van de slabs gehaald, omdat ik de slabs niet uit de bakken kan halen en de wortels niet wil beschadigen. Ik denk dat ik dus een manier moet verzinnen om een monster uit de onderlaag te halen en dan nog een meting moet doen. Nou fijn slapen, want het weekend is weer voorbij... Gr AH
  10. Weekend update!! Hey mensen, De dames doen het goed, met de hoge EC zijn de enige problemen die ik tot nu toe waar neem wat paarse steeltjes en lichtelijke claw achtige bladeren bij één van de 17.. De verbrande bladpuntjes van afgelopen week zijn aardig weggetrokken. Deze week ga ik een nieuw vat aanmaken met een totale EC van 2 tot 2,2. Ik zal dan ook beginnen met de volle dosis PK 13-14. Ik heb net een bodem monster genomen volgens de 1:1,5 extractie methode en over een uurtje of twee is deze klaar om gemeten te worden.. De aarde was aardig droog zo'n 2 uur voor de voedings gift dus die zal ik ietsjes opschroeven. Nu eerst wat foto's: Aan de zijkanten kan je goed zien dat er ook onder het bladerdek behoorlijk veel topjes ontwikkelen: Door de sativa genen hebben de amnesia's aardig lange benen, ik ben dan ook erg benieuwd hoe de uiteindelijke topvorming eruit zal zien. Het lijkt hier erg op een uit de hand gelopen scrog, de volgende ronde wil ik meer een sog gaan creeeren. Dit dan wel uit zelf geproduceerde stekken, om ziektes en andere narigheid buiten de deur te houden. Maar dat duurt nog wel zo'n 10 tot 12 weken Dat was het voor nu, vanavond laat ik nog even weten wat er uit de bodem test is gekomen. Greetz AH
  11. Hey mensen, Dit kwam ik tegen op een info paper van CANNA en leek me iets moois om te delen. Aangezien je het alleen in de members pagina's kan vinden zullen veel mensen het niet zo één twee drie tegenkomen terwijl het wel een heel geschikte methode is. De meest betrouwbare methode om de voedingstoestand in kokos te meten, is met behulp van de 1: 1.5 extractie methode. Met behulp van deze methode kan de EC en pH van het wortelmilieu worden bepaald. De pH en EC van de drain geven doorgaans geen juist beeld van de feitelijke voedingstoestand, omdat kokos in staat is een aantal elementen vast te houden of juist af te staan. Stap voor stap gaat het meten als volgt: 1: Neem een kokosmonster uit de slabs of potten (foto 1). Dit kan met een grondboor of met een schepje. Om een representatief monster te verkrijgen dient de kokos van zoveel mogelijk verschillende plaatsen verzameld te worden. Haal van verschillende potten of slabs zowel kokos boven als onder uit de pot/slab. 2: Verzamel het monster in een kom en bepaal of het de juiste hoeveelheid vocht bevat. De kokos heeft de juiste vochtigheid als er vocht tussen je vingers verdwijnt als je er in knijpt (foto 2). Breng de kokos op het juiste vochtgehalte door gedemineraliseerd water toe te dienen. Meng de kokos goed na het toedienen van het gedemineraliseerde water. 3: Neem vervolgens een 250 ml maatbeker en vul deze met 150 ml gedemineraliseerd water. Voeg hieraan kokos toe tot 250 ml (foto 3). Meng het geheel goed door en laat het minimaal twee uur rusten. 4: Meng het geheel nogmaals goed door en meet de pH. 5: Filtreer vervolgens de verkregen substantie en meet de EC. Het beste kan na 3 à 4 weken een 1:1.5 analyse worden uitgevoerd. Streefwaarden voor EC liggen tussen de 1.1 en 1.3; voor pH tussen de 5.2 en 6.2. Is de EC te hoog dan kan er op twee manieren worden ingegrepen: de EC van de voeding verlagen of de voedingsgift vergroten. Is de kokos aan de droge kant dan kan de voedingsgift omhoog. Is de kokos al aan de natte kant dan is het beter de EC van de voeding te verlagen. (Bron: www.canna.nl) Greetz AH
×
×
  • Create New...