Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

16xlowryder Onder 108w Tl Op 0,25m2.

Recommended Posts

hey zie dat je je lowryder heb geoogst hoeveel zaden zijn het er geworden :verrygood en hoeveel ga je er strax groeien om aan het monsterlijke aantalte komen 100 tot 200 ???

 

 

suc7

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niet alle zaden uit de top, maar ik denk dat ik er zo'n 200 heb. Ik ga er niet zoveel groeien hoor... Dit was 100 per plantje, zo ongeveer, maar ik had ze veel en veel te vroeg bestoven. Dat is een les voor volgende keer. Ook wil ik volgende ronde de paar (vermoedelijke) dames met sts bekwasten voor ze in de bloei gaan om eens te kijken of er iets feminized achtigs uit is te halen... BK wilde ook met sts experimenteren, dus ik heb hem als vriend ook een beetje sts beloofd, als je toch zilver aan het oplossen bent...

 

Hier zal natuurlijk in het verslag rekening mee gehouden worden, en de sts bevruchting zal ik ook wel uitgebreid verslagen, en wellicht heb ik dan een tester nodig voor het zaad, als die zich aan dient... Voor een gorilla is het in ieder geval wel ideaal zou ik zo denken als het een beetje stabiel te krijgen is, maar dat is een later zaak. Ik tel nu wel even hoeveel zaadjes ik heb...

 

Zo ik heb ze even geteld. En ik zat goed met me schatting, het zijn er nu 201. En ik denk dat er nog een stuk of 30-40 in de top zitten die er nog niet uitgevallen zijn. Dus het zal rond de 250 liggen. Van 2 plantjes dus.

 

Kijk een bakje vol, de goede zijn er 201 zegmaar, de rest tel ik niet.

med_gallery_9137_3700_249749.jpg

 

 

Nogmaals...

gallery_9137_3700_96380.jpg

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kees,

 

Mooie opbrengst hoor :verrygood

 

Gr

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de laatste zaden er nog uitgehaald... Wat er nu nog in zit zijn pulpzaden en dingen die écht niet meer uit gaan komen... Die mogen wat butaan gaan douchen straks. Ik verwacht er niet veel olie van, maar de KF dame is er ook nog, en die heeft aardig wat in haar mars...

 

In totaal zijn het om en nabij de 350 zaden geworden, ik kan misschien één of twee telfoutjes gemaakt hebben, maar 350 of meer zullen we maar zeggen... Mag het een onsje meer zijn ?!

 

Nou goed... Nu moeten we nog meer zaden, meehr meeeehr meeeeeeehhhhhrr... :punk: Dus we gaan er straks weer een paar aanplanten en dan gaan we kijken of we nog voor de wintersport klaargekomen kunnen zijn :verrygood . Oeh wat is de Neerlandse taal toch een schone lingua...

 

Maar goed, ik ga weer eens wat foto's maken zo, van de pp stekken en den Killing Fields.

 

KeeschdenChek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi oogstje toch!

En hopelijk voor jou komt er dalijk ook nog genoeg goude stroop uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat hoop ik ook, maar samen met die KF kan dat niet mis gaan geloof ik... Dat moet een superpotent olie'tje worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie oogst kees..

Daar kun je mee vooruit :punk:

 

En dat de olie potent wordt.. daar heb ik alle vertrouwen in..

 

ps en alvast bedankt voor dat zilver he :verrygood zo kan ik mn Black Jacks en blue widows vermeerderen :punk:

Ik ga het eerst testen op een andere soort.

 

Gr

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees is lui, kees is gek, kees is stoned, ugh verder rijmt het niet meer, hier zijn foto's, vooruit met de pret...

 

De PP'tjes die via medekweker Rem hun onderdak bij mij gevonden hebben doen het goed, ze zijn nu lekker in de bloei geschoten, voor ik weg ging van het weekend was er enkel nog voorbloei, maar nu lijken de pistels te verschijnen!

gallery_9137_3700_355171.jpg

 

 

 

Een ander aangezicht...

gallery_9137_3700_129273.jpg

 

 

 

Een mislukte foto van de KF zaadtop...

gallery_9137_3700_510869.jpg

 

 

 

Nog een mislukte foto, waar het SOG wel zichtbaar is tussen de bomen door...

gallery_9137_3700_185639.jpg

 

 

 

Wat nou diepstraling !? Check de lengte van die top...

gallery_9137_3700_490349.jpg

 

 

 

M'n arm wil ook op de foto..

gallery_9137_3700_178109.jpg

 

 

 

En zo weet ik straks nog een zootje LR's kwijt te kunnen totdat de KF klaar is met bloeien. Wel ben ik dan zo slim om die PP stekken even goed af te schermen van het stuifmeel... beetje bevruchting is niet erg, al zitten ze dan waarschijnlijk in week 3-4 bloei...

 

Kees.

med_gallery_9137_3700_373290.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou echte foto's van de KF dame, omdat ik het niet laten kan...

 

De top weet van gekkigheid niet hoe die moet staan...

gallery_9137_3700_689326.jpg

 

 

Let it snow, let it snow, let it snow... Chinese pheno ?

gallery_9137_3700_410683.jpg

 

 

Blaadjes zit bijna geen kleur meer in... Zo diepgroen...

gallery_9137_3700_468017.jpg

 

 

Aaah, wat een schattig topje...

gallery_9137_3700_335001.jpg

 

 

Kijk, en dat onder TL

med_gallery_9137_3700_468667.jpg

 

 

Nog een "klein" doch mooi topje...

gallery_9137_3700_551769.jpg

 

 

Kees.

 

PS, laat ook maar, ik vind het al mooi genoeg :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat word smullen voor dolle kees..

Je houd je kastje wel lekker vol zo :punk:

zodra de ene halverwege is word er alweer een ander bijgezet.

Ga zo door :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dan heb je maar ff ruim 7000lumen dus dan moet je die ook wel tot de max gebruiken he, dan vind ik open plekken dus zonde...

 

Daar zouden veel mensen nog iets van kunnen leren. Wat me wel tegen de borst stuit is hoe ontzettend diep groen die bladeren zijn... Ik vond het onder de lamp best mee vallen, dus ik bleef maar door voeden en voeden en voeden...

 

Maar goed, nog even geduld en er staan weer wat nieuwe plantjes onder...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemtijd...

 

Omdat ik niet alle "geavanceerde" middelen heb die whazzup heeft doe ik het op een andere manier...

 

Ik gebruik geen humuszuur maar wel een extract van aarde, waar humuszuur in voorkomt. Ik zuur mijn water af met spa rood, en meet dit met Merck pH papier (goed merk). Niet supernauwkeurig, maar die 5 minuten die ze er later door ontkiemen...

 

Dit was ongeveer wat ik gebruikte... De rest zie je vanzelf wel (kwam natuurlijk dingen te kort).

gallery_9137_3700_1722.jpg

 

 

Men mengt een oplossing van kraanwater en spa rood tot deze ongeveer 6.0-6.5pH is.

med_gallery_9137_3700_75084.jpg

 

 

Men flikkert er wat aarde bij (ongeveer 50% van het volume) en roert wat door...

gallery_9137_3700_340401.jpg

 

 

Even filteren...

gallery_9137_3700_50015.jpg

 

 

Hier laten wij alle (25) zaden even in weken... Voor 5 minuten. (pH was 6.2-4)

gallery_9137_3700_324288.jpg

 

 

Het propje watten even in laten trekken met de afgezuurde humusextract oplossing...

gallery_9137_3700_226002.jpg

 

 

De zaden tussen de watten leggen en zorgen dat er nog wat lucht bij kan ook...

gallery_9137_3700_261362.jpg

 

 

Inmiddels staan ze op de CV, zodat ze lekker warm kunnen worden.

 

Dit is zo simpel, op de pH meten na dan, dat iedereen dit kan, dus mocht dit goede resultaten geven, dan kan ik dit iedereen aanraden. BTW: 25ml spa rood 50ml kraanwater zal zo rond de 6.2pH zitten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik betwijfel of je hier veel effect van krijgt Kees. 5 minuten weken heeft ook niet zo heel veel zin hoor, tussen de watten worden ze net zo nat. Wil je enig effect van voorweken hebben met een oplossing dan zit je eerder aan uren te denken voor er ook maar iets is opgenomen. Bovendien is je oplossing wel heel erg dun. Uit zo'n kleine sample aarde zul je zeer weinig humuszuur winnen. Wellicht een aantal zouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het ook niet om whazzup...

 

Het gaat er om dat ontkiemen tussen watjes normaal al redelijk gaat, ik probeer dat alleen wat te optimaliseren door de omstandigheden wat "normaler" te maken. Buiten hebben ze op dezelfde hoeveelheid grond waarin ze ontkiemen dezelfde hoeveelheid humuszuur en zouten etc. Daar zijn de zaden voor gemaakt. Daarom probeer ik dat zo goed en zo kwaad mogelijk na te bootsen.

 

Vandaar dat ze ook een middagje vriezer gehad hebben...

 

Kees.

 

Laatste keer dat ik ze een middagje in de vriezer legde (Freebees) waren sommigen binnen 12uur ontkiemd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil niet veel zeggen; het werkt...

 

De altijd zo lastig ontkiemende lowryders zijn er nu zo'n 5-6 open gebarsten, na slechts 16uur...

 

Dat vind ik toch hoeraatje waard...

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat ze snel ontkiemen kees

 

En 25 stuks is ook een lekker aantal om mee verder te kweken :verrygood

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das inderdaad mooi snel, hoeveel planten wil je uiteindelijk overhouden uit deze zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mogelijk vrouwen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh :verrygood

 

Maar ik neem niet aan dat als je er 25 hebt, je er ook 25 laat staan.

Of heb je hier genoeg ruimte voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kans is zo klein... :verrygood . Dan gaan de overigen gewoon in de vensterbank ofzo...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn er 17 ontkiemd... Een stuk beter dan mijn eerdere lowryder ontkiemingspercentage...

 

Kees.

 

PS. Plaatstekort...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe kees

 

In ieder geval kan zoon goede start nooit kwaad

ALs je plaats te kort hebt is dit in je selectie eigenlijks alleen maar mooi

De achterblijvers en de lelekerd kan je er nu uit laten en de knallers ga je mee verder

Dit geeft alleen maar meer kans op een mooi nageslagd

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie voorbereiding kees!

 

toppie :verrygood

 

suc6 met de Selectie.. waar ga je zoal op letten/wat wil je in het nageslacht nog meer/sterker terugzien?

 

gr

 

Beetje Knetter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet het tnt... Maar momenteel zitten alle kopjes nog onder de aarde.

 

Ik noem ontkiemd "ontkiemd" als het zaadje opengebarsten is en ik een klein wit wurmpje te wereld zie komen...

 

Maar goed, ik ga ze gewoon allemaal in de grond proberen te zetten en onder de lamp, dan maar beetje proppen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, kees ging uit zaaien...

 

Inmiddels zijn 19 zaden uitgekomen, BINNEN 24 uur... Kommaar op met je humuszuur enzo ;).

 

Whaha... nja doet er ook niet toe, binnenpretje.

 

Maar goed, jullie willen foto's zien.

 

Omdat ik zo'n "beperkte" ruimte heb, die ook nog eens ingepikt wordt door een ste PP's en een KF (de helft). Heb ik moeten wrikken, passen en meten... Maar ik ben er dan nu 20 kwijtgeraakt onder of vlak naast de bak, maar toch nog redelijk in het licht... We zullen zien hoe ze het doen. Ik hou er niet zo van om uit te selecteren voordat alles opgekomen is, ik heb liever gewoon een selectie van planten in plaats van ontkiemde zaden.

 

Maar goed, voor de handbaarheid heb ik zo maar even wat plastic bakjes aan elkaar getaped boven en onder.

med_gallery_9137_3700_313257.jpg

 

 

Daar staan de 8 laatst opgekomen planten (7 eigenlijk) en er kan er dus nog één bij...

gallery_9137_3700_108694.jpg

 

 

De eerst opgekomenen hebben VIP (very important plant) plaatsen.

med_gallery_9137_3700_243699.jpg

 

 

Over alle zaadjes zit een paar mm aarde, om de eerste strekfase een beetje in te dammen. Als je goed kijkt kun je op deze foto de PP's zien... Die zitten tussen de potjes, zoals ik al zei, het is niet ruim, maar het past :verrygood .

gallery_9137_3700_4872.jpg

 

 

Foto's met de telefoon moeten nog mooi worden ;).

gallery_9137_3700_333274.jpg

 

 

Zo, spannende dag voor de planten vandaag...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...