Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

16xlowryder Onder 108w Tl Op 0,25m2.

Recommended Posts

TNT had het fout maar die gaat ze wel als eerste herkennen denk ik...
Was natuurlijk wel een inkoppertje, zeker als je TEveel tijd besteed met lezen hier!

 

Lekker vrachtje buizen heb je daar en netjes opgehangen :smoke , bevalt het systeem?

 

Ga je het nog op tijd redden met je kast of ga je zo lang voor een tussenoplossing?

 

Mzzl, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je het nog op tijd redden met je kast of ga je zo lang voor een tussenoplossing?

 

Tsja, dat weet niemand :smoke .

 

Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar de naastgelegen kamer, en dan gaat mijn moeders attlier (waar de lichtbak nu staat) een kwartslag weg op zolder (boerderij) en is die ruimte vanaf dan mijn hobbyruimte, dan heb ik onder de "hobbytafel", zo;'n 90cm hoog, 75cm breed en 4 meter lang alle ruimte om een mooi hokje te maken. Hier wil ik een groot hok maken waar die 36W buizen in kunnen hangen. Wellicht wel 15 in de breedte. Dit omdat ik nu zie hoe ver ik al gekomen ben met 6x18W. Ik wil gewoon proberen om vanaf zaad direct op 12/12 te gaan met TL.

 

Dan met kleur 33 te beginnen en op het moment dat er duidelijke bloei gesignaleerd wordt over te schakelen op 827:33 :: 2:1. Dat is een behoorlijke sprong in het diepe maar we zullen zien. Als ik de kosten (vooral stroom) tegen die tijd te hoog vind dan maak ik 1 hokje met 15x18W. Wellicht zal ik tegen die tijd even op de T5 gaan letten.

 

Momenteel ben ik bezig met een programma te schrijven waarmee de lichtopbrengst van TL wordt verrekend op de afstand van de lampen en de afstand tussen de bewuste lampen, het lijkt simpel maar die berekening is verrekt ingewikkeld. Ik wil namelijk ook rekening houden met de reflectiequotienten etc.

 

De planten doen het perfect momenteel onder deze lichtbak dus een hokje bouwen is voorlopig nog niet nodig. Deze planten gaan toch naar buiten en die lowryders kunnen wel tegen wat lichtvervuiling. Ik wilde ze gewoon afbloeien onder 18/6 of gaan ze daar van stressen ? Ik dacht licht=gewicht dus lichtuur=gewicht zal ook wel op gaan...

 

TnT kom er eens in... :wave:.

 

Als mijn moeder niet ineens met het room-switch idee gekomen was dan had er nu een hokje van gipsplaat gestaan maar dat ging dus even niet door.

 

Daarbij wil ik ook zeker nog meer weten van T5 :blink:, aanschaf is één ding maar draaikosten zijn erger... Hoe zit het nou écht met de aanschaf, en is het voor mij ook mogelijk om ze buiten consumentenprijs om te kopen, is het voor mij mogelijk om ze in een grote doos te kopen (als ik er toch 15 koop) van philips direct, mijn moeder wil mijn kamer hebben omdat ze een bedrijfje gaat beginnen dus een kvk nummer heb ik ook dan.

 

Groetjes, jeroen...

 

Wie al deze vragen gaat beantwoorden mag joost weten...

 

PS. Mijn moeder vind de lichtbak zo tof dat ik er nu een paar tomatenplantjes bij heb gekregen... (naja gezaaide plantjes...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE, fuck jiffy's.

 

Er zijn na een aantal dagen nog maar 3 zaden ontkiemd, de rest zitten nog dicht, daarom heb ik ze in een kopje water gedaan, dat heeft eerder gewerkt... Ik hoop dat dit beter gaat werken...

 

De grote planten gaan goed.

 

2 foto's zeggen meer dan 49 woorden.

 

med_gallery_9137_3700_371506.jpg

 

med_gallery_9137_3700_388895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt kees...

 

staat er strak bij maat.. ondanks de verfblikken etc haha zijn die soms ook om e bladeren groener te verven?

mooi donker en lekker kort en breed door de "blauwe" TL buizen

 

zo te zien heb je nog wel 23 weken voor je ze in de definitieve pot gaat zetten?

dus dan heb je daar ok meteen je deadlline voor je hokkie :wacko:

 

komt helemaal goed..

zon knutselaar als jij moet dat wel kunnen.

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 weken ?! Wat dacht je er van :wacko: :smoke .

 

Zodra de lowryders er niet meer bij passen moeten ze inschikken... Ik kan ze altijd nog bij een kennis laten afbloeien die net een nieuw hokje heeft gebouwd, maar die doet het voor het eerst en het laatste buitenplantje dat hij van mij gekregen heeft was binnen een week dood dus of ik dat zo verstandig idee vind weet ik niet.

 

Ze gaan gewoon lekker naar buiten, dan krijgen we tenminste een strenge winter (ongeluk...) want daar hoop ik al jaren op maar die komt niet dus je zult zien dat ie straks wel komt...

 

Groetjes, Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag heb ik de lieve schatjes geprobeerd te fimmen of toppen, ik heb vrij laag afgeknipt dus wat het precies geworden is weet ik niet. Ik heb in ieder geval de scherpste schaar genomen die we hadden...

 

Ik hoop dat het mooie dames mogen worden.

 

Aan de bouw lijk ik 1 man en 1 vrouw te herkennen, één plant is een stuk ruimer en minder gevuld, de ander is toch iets compacter, of ligt dat aan de verschillende pheno's in de F1 van KF, sannie ? Ze krijgen in princiepe exact hetzelfde...

 

Tot volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja dat was een typfoutje

 

ik bedoelde 2-3 weken haha :wacko:

 

dat verschil wat je ziet zal wel verschillende pheno's zijn..

ik heb het ook wel geprobeerd aan de bouw te kunnen zien maar dat is en blijft gokken...

 

ik heb hier ook 2 totaal verschillende vrouwkes ( 1 lang dun, ander kort net lange zijscheuten...)

en de vorm van de bladeren verschild die ook??? als die lange slungel van jouw ook smalle blaadjes heeft,is het dus goed mogelijk dat het toch een vrouw is maar dan een meer sativa achtige.

 

ik zit nu al te wachten op het rookverslag van KF.. im in :smoke with the one

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die begrijp ik even niet, onder de lamp staan 2xKilling Fields en 5xLowryder (rest is nog niet ontkiemd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb ze bij wijze van experiment (eigenlijk moet er gewoon een nieuw hokje gebouwd worden en heb ik geen andere mogelijkheid en moeten ze snel weg) de lamp op 12/12 gezet. De lowryders zullen hier geen problemen van ondervinden, de hoeveelheid licht die ze krijgen is per vierkante meter nog steeds gelijk aan een 600W natriumlamp. Nu moet ik even de goede buisjes zien te vinden voordat ze in de bloei staan.

 

No pictures at this time, sorry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb 1 man ontdekt en 1 waarschijnlijk vrouw, de man is in de diamantkast gezet om te kijken hoelang deze leeft en om stuifmeel te winnen. De vrouw is overgepot naar 10 liter emmer.

 

De lowryders zijn naar een geimproviseerde aardebak...

 

Wel tonen de plantjes enige bladverbranding waarvan ik denk dat het overvoeding is dus ik heb de mediums doorgespoeld. Helaas is er door een ongelukje een kleine explosie geweest in het lab dus duidelijke foto's kan ik niet maken...

 

De lowryders gaan kickass trouwens... En de KF's beginnen nu in de bloei te gaan, de klok staat op 14/10 om iets meer licht te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe was het ook al weer? je bent een rund als je...

 

Vreemde foto's in je fotoalbum overigens. :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keesie Chemicali blaast zowat z'n arm eraf :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben een apart iemand...

 

Wijselijk heb ik de link verwijderd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat het plantje in de buitenkas, dit is een killing fields mannetje, half geveld door bladverbranding die er binnen één dag ineens in kwam. Ik heb het medium doorgespoeld en hoop dat het nu beter gaat.

gallery_9137_3700_148214.jpg

 

 

gallery_9137_3700_52010.jpg

 

 

 

Hier dan het gefimde killing fields (waarschijnlijk vrouwtje) op de tweede foto kun je goed de 3 nieuwe hoofdtoppen zien. Tussen de 2 grote begint nu een kleintje te komen.

 

gallery_9137_3700_412841.jpg

 

 

gallery_9137_3700_415288.jpg

 

 

 

Hier dan de lowryders in de aardebak welke geimproviseerd is uit een kartonnen doos en een plastic zak. Zodra deze kweek is afgerond en de ravage in het labje is opgeruimd gaan we een hokje bouwen met gipsplaat en een nieuwe belichtingsbak om het geheel even wat professioneler er uit te laten zien.

 

gallery_9137_3700_108296.jpg

 

 

 

Hier zie je goed hoe verschrikkelijk veel licht alle plantjes krijgen, de TL's hangen net een cm uit elkaar, het is 640W TL licht per vierkante meter.

 

gallery_9137_3700_7595.jpg

 

 

 

Ik vind het altijd leuk dat je strepen in je foto krijgt van de TL's, als je het met één TL doet kun je goed berekenen wat je sluitertijd is. Maar goed, wel een leuke foto. Hier kun je wel zien dat de onderkant van de plant bijna net zoveel licht krijgt als de bovenkant. Dat komt omdat ik de TL's zo dicht op elkaar heb.

 

gallery_9137_3700_292377.jpg

 

 

 

En dan hier nog de tomatenplantjes van m'n moeder.

 

gallery_9137_3700_25295.jpg

 

 

Tot de volgende update...

 

Ze staan nu op 14/10, en ze gaan gewoon in de bloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie aardebak kees :offtopic

 

je kunt ook bijv een afgezaagde jerrycan gebruiken of speciekuip.

 

over je bladprobleem denk ik dit:

 

calciumtekort..

veroorzaakt door zuur voedingswater (ph 6,0) op grond die een onvoldoende kalkbuffer hiervoor heeft.

 

 

als het een voedingsoverschot zou zijn dan zie je dat he eerste bij de onderste bladeren volgens mij

 

een wijs kweker heeft mij ooit eens verteld dat je de N P en K goed kunt indiceren aan de ouderen bladeren

en de sporenelementen (magnesium calcium etc aan de nieuw scheuten)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het met de KF???

 

hopelijk al een stukkie beter :offtopic

 

ik w8 op fotos :D

 

 

hoeist met je arm??

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote fanleafs gaan prima, het zijn de nieuwste blaadjes die enigzinds verbranden, en wel in de puntjes. Ik heb de lamp er iets verder vanaf gehangen, ze groeiden er echt tussen dus misschien is dat ook een factor. Ik heb nog niet afgezuurd dus dat de kalkbuffer op is lijkt me sterk. We zullen zien hoe (ze) het overleeft.

 

De lowryders gaan goed, ze zijn een cm of mischien anderhalf hoog en al een kleine 8cm breed. Ik zal vanmiddag wel weer wat foto's maken.

 

Verder heb ik nog wat whitewidow zaden ontkiemd en die staan er ook even bij, deze zijn voor een vriend. Uhm, 2 vrienden. Een wil ze in de vensterbank zetten in z'n studentenkot en de ander heeft een klein kastje gemaakt. Beiden is het voor de lol en niet voor de wiet geloof ik.

 

De arm gaat prima, ik kan alles weer en ik heb helemaal geen pijn gevoeld eigenlijk, ik ga de hechtingen er zelf maar uit halen denk ik voor ik gezeur krijg bij de dokter. Daarbij is dat nou ook niet een van de lastigste dingen, ik wilde het eigenlijk eerst zelf hechten maar met 1 hand gaat dat een beetje lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan nu weer enkele illustraties om het geheel te verduidelijken.

 

Op deze foto kun je goed de diepgroene kleur van de fanleafs zien die karakteristiek zijn voor killing fields. Ook kun je bovenin het plantje de verbranding zien, zolang het niet erger wordt zal ik het laten voor wat het is, proberen het te verbeteren hoeft niet perse een positief effect te hebben. Die plastic bekertjes zijn white widow, deze gaan over een paar dagen weg.

gallery_9137_3700_198421.jpg

 

 

Hier kun je goed de verbranding zien, sinds ik enkele bladeren verwijderd heb is dit het enige dat verbrand is, volgens mij is dat een vertraging van het process dus ik denk dat het wel over gaat :offtopic.

gallery_9137_3700_198421.jpg

 

 

Weer een mooie gestreepte foto, hier kun je goed zien dat er nu 3 hoofdtoppen zijn.

gallery_9137_3700_225126.jpg

 

 

De lowryders gaan LEKKER :D. Valt niet zoveel over te zeggen eigenlijk...

gallery_9137_3700_110342.jpg

 

 

Mannetje KF, ook hier is de verbranding enigsinds gestagneerd. Je ziet wel duidelijk dat deze plant buiten staat, veel meer en groter blad door een mindere hoeveelheid licht, dit is echter voor mij wel een bewijs dat 's winters best buiten gekweekt kan worden zolang het niet vriest omdat de plant zich aan past. Hoewel de opbrengst natuurlijk wel lager zal zijn. En je moet extra oppassen met rot.

gallery_9137_3700_158132.jpg

 

 

Dat was m dan voor vandaag...

 

Groetjes, KTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je KF'jes weer aan de beterende hand zijn.. toppie

 

dan was het dus toch niet zo erg als ikzelf had gedacht... gelukkig maar

 

duielijk overvoeding want je plant is er nu dus overheen gegroeid..

(als je goed kijkt naar de positie van de bladeren op de stam (hoogte) danzkun je op het einde ook zien wanneer die plant ongeveer dat tekort/overschot heeft gehad.

 

het nieuwe blad is voor zover ik zie weer puntgaaf.. dus ik denk dat de stagnatie nu ook al wel voorbij is.

 

Die lowryders doen het ook goed zo... ze hebben zo lekker veel wortelruimte en dat zul je over 1 a 2 weken wel gaan merken met de groeisnelheid :offtopic

 

NIZZA?? Fo shizza my nizza.. blijf het zeggen mooie bak hahaha

had hier vandaag bij de bouwmarkt mooie rechthoekige speciekuipen gezien...

miss een ideee voor jou??

 

4,50 per stuk geloof ik voor 40 liter bakken.

 

het gaat nu nog niet zo snel, maar elk blaadje erbij is weer wat groeikracht he :D

 

ps mooi in elkaar gezette posts.. veel uitleg bij je plaatjes.. toppie

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... 40L is wel een beetje aan de krappe kant... Volgend jaar ga ik er wat feminised zaad in zetten denk ik. En dan direct op 95L, dan zullen we eens zien wat voor boompjes het gaan worden, ik wil er iets lekker sativa achtig in zetten maar ik weet nog niet precies wat :offtopic.

 

Maar goed, volgend weekend gaan we een hokje bouwe in mijn labje. Dan zijn de hechtingen er als het goed is uit en kan ik weer alles. Het hokje wordt 65x50 en er komen 10 of 12 TL's in te hangen. Ik wil hierin direct op 12/12 gaan kweken waarbij ik alle 33 lampen vervang voor 827 lampen zodra de eerste bloei zichtbaar is. Ik geef ze dan zo'n 20% meer licht als dat men met natriumlampen gewoonlijk doet (in Watts) dus in lumen zal het iets minder zijn maar het spectrum is daarintegen weer wat beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd...

 

hoop voor je dat dat echt gaat lukken... dan kan ik weer al mijn plannen voor mijn volgende hok aanpassen

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, we zullen zien :offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whehehehe UPDATE :no.

 

Meteen maar ff wat foto's er in knallen.

 

één plantje SOG, op de bodem komt vrijwel geen licht meer, en dat is niet door een gebrek aan licht, maar puur omdat het een hele dichte plant is.

gallery_9137_3700_279900.jpg

 

 

Hier nog twee foto's van het plantje :rolleyes2: '

med_gallery_9137_3700_286076.jpg

 

 

gallery_9137_3700_33726.jpg

 

 

Al met al lijkt het overvoedingsprobleem opgelost want de plekken worden in ieder geval niet groter... Verdwijnen zullen ze helaas niet, dus het plantje is net als ik scarred for life. Maar goed. Toch vind ik het plantje heel mooie :no en anders is het innerlijk wel mooi B) . O God, wat basel ik allemaal... Ik ben een beetje te filosofisch en mijn plantjes zijn mijn liefde in tijden dat ik die nodig heb... Bladieblah :no.

 

Zo en de lowryders gaan anders ook prima.

gallery_9137_3700_188556.jpg

 

 

Van de linkse twee plantjes dacht ik mannen te herkennen... Hier heb ik de verlichting weer eens hoger gezet omdat het vrij lastig is mooie foto's te krijgen, dus nu lijken ze wat lichter dan dat ze zijn.

gallery_9137_3700_47689.jpg

 

 

Het zou zeker wel zuigen als het zo zou zijn dat er van de 10 zaden waarvan er maar 5 uitkwamen waarvan er dan één weer geen penwortel had waardoor er nu nog maar 4 leven den ook nog eens meer dan 2 mannen waren :no. Maar goed, doen we allemaal niet zoveel aan... Dikke pech.

 

Ik denk dat ik die killing fields vrouw er gewoon naast laat staan en ga kijken wat er gebeurt, ik doe het niet voor het geld en ook niet voor het roken want dat doe ik niet dagelijks en ik heb nog een dikke voorraad. Dus tsjah.

 

Groeten, Keesthemad.

 

Pff, beetje wispelturige update, heel erg blij maar ook weer niet aan de ene kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag even een korte en ook hele vage foto van de planten, ik heb geen tijd voor meer foto's en al bijna niet geneog tijd om water te geven... De mannen staan fier en sterk op hun stengels, de vrouwen zijn wat gedrongener maar ze hebben beide inmiddels een paar witte haartjes dus het wachten is op het knallen. De KF dame heeft ook een paar witte haartjes laten zien, do 15nov is dus gewoon even dag 01 bloei.

 

med_gallery_9137_3700_334678.jpg

 

 

Meer kan ik er ff niet van maken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...