Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

16xlowryder Onder 108w Tl Op 0,25m2.

Recommended Posts

Dat met die dozen als potten zou ook iets voor mij kunnen zijn. Ik vind het een prachtige oplossing :) . Mooi donkergroen ook, je planten. succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon een kartonnen doos (op de bodem wel wat tempex voor isolatie en stevigheid, dat kan je ook aan de zijkant doen). In de doos even een plastic zak gedaan, zit niet eens vast, maar het werkt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "HIGH-POWERRRR" kweekje gaat gewoon door, ondanks alle bouwverschijnselen die nu kennelijk last hebben van de plaatselijke bouvak. Maar goed, ik zal jullie niet lang vervelen met deze tekst, hier komen wat foto's.

 

Hier zie je de lowryders, vooral de mannen zijn duidelijk te zien, deze worden enigzinds gemarteld om te zorgen dat de vrouwen nog in de buurt van het licht kunnen komen. De mannen worden lekker gebogen en geknakt:

gallery_9137_3700_47809.jpg

 

 

Geen mooie foto maar je ziet wel de KF op de achtergrond:

gallery_9137_3700_155543.jpg

 

 

Door het vrij witte TL-licht lijken de planten niet zo groen, maar ze zijn net zo groen als op sannie's foto's, dat is ook de reden van de lichte verbranding, ik was wat te enthausiast met de voeding omdat ik ze niet echt supergroen zag, tot ik het licht een keer uit had.

gallery_9137_3700_281422.jpg

 

 

Topjes beginnen zich inmiddels te vormen dus we gaan eens kijken hoe het wordt onder 108W high power TL.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man :o

 

jammer van die verbranding... kijk dan ook uit met je voeding..:nerd

ja ik wet het het is wennen

 

bloei zit er goed in baas!

 

maarre ben er weg van

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ACh ja, zolang me toppen niet kapot gaan aan overvoeding vind ik het prima, onder hps zie je veel vaker bladverbranding dus ik ben allang blij.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei zit er goed in zag ik net zo even toen ik water aan het geven was. Ik ga vanaf nu rustig aan doen met de voeding. Tenminste, ik ga rond de 1.5ml/L zitten. Dat is de helft van de maximale dosis. Dan krijgen de plantjes vast nog wel genoeg.

 

Ik heb zoals je op de foto ziet de planten wat omwijd gescrogged eigenlijk, dit werkt wel want nu komt er onderin ook wat licht, anders was het bladerdek te bedekkend. Nu komt er eigenlijk overal wel voldoende licht dus ik kan de plant gewoon zo afbloeien zonder wat weg te dieven.

 

De lowryder vrouwen zijn lekker bestoven, ik weet nog niet hoe lang ik daar nog mee door wil/moet gaan maar voorlopig gaat het prima, de wolken mannelijkheid vliegen om de stuifmeeldraden heen dus die zijn heus allen wel bevrucht.

 

Dat was hem weer.

 

Kees.

 

Oh, en waarom staat dit nog in de bouwdoos eigenlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kees hoeist met de outdoor man?

 

je reply lees ik morgen wel ff...

 

lowryder zaad? interesting :o

 

gr

 

BK

 

ps ja idd.. mooie bouwdoos ;)

zeer compleet verslag :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, hey gaat prima man.

 

Ja dat zaad, ik moet ff wat hebben voor een guerillia volgend jaar. Lowryder is toch wel het plantje daar voor... Dus diezelfde lowryders mogen meteen het nieuwe hokje ontmaagden.

 

Tot morgen dan bk,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar weer even wat foto's, ik heb even heel kort dus ik zet alleen de foto's neer, wat het is kunnen jullie zelf wel zien.

 

gallery_9137_3700_345693.jpg

 

 

gallery_9137_3700_391117.jpg

 

 

gallery_9137_3700_498428.jpg

 

 

gallery_9137_3700_295139.jpg

 

 

gallery_9137_3700_7220.jpg

 

 

Ik wil er alleen nog even aan toevoegen dat de bladverbranding erger lijkt dan het is. Het contrast op de foto's is erg groot en de plant staat lekker in de bloei momenteel, net als de lowryders... Dat worden dikke moppen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach joh kees die verbranding... das allang gestopt en daar kun je niets meer aan doen..

het zou ook zonde zijn om daar nu nog aandacht aan te besteden..

 

ik denk dat de lowryders het zelf ook allang vergeten zijn :nerd

 

maarre wat ik dus bedoelde: hoe is het met de man die buiten in de kou staan... die KF!

leeft die nog? kijk als die de winter overleeft heb jij dus een manier gevonden om je genetica buiten te kunnen bewaren zonder al te veel risico dat het kapot gaat ;)

 

als deze man 2008 haalt en het wordt weer warmer heb jij in april al stuifmeel als je dat wil haha :)

het effect van dit bewaren is een beteje hetzelfde als die vitro cultuur..

door koud te bewaren stagneerd de groei voor 99%... maar bij warmere temperaturen zal deze weer op gang komen..

 

kortom ik zou zo dus heel de winter planten kunnen bewaren zonder dat het ruimte kost in mijn toch al zo drukke GK...

en deze weer naar binnen hal;en als de tijd rijp is en ik weer ruimte heb..

de plant zal wel weer een weekje op gang moeten komen maargoed.. dat duurd een stuk korter dan zaad ontkiemen.

 

 

maarre ziet er verder toppie uit hoor :)

(ik zie alleen wel dat hoeveel TL's je ook naast elkaar hangt dat de diepstraling er niet drastisch van verbeterd he :o... het is wel wat beter hoor meer dan ik verwachtte... maar meer dan 10-15cm zit er niet in hoor zonder lumenverlies)

dus begrijp me niet verkeerd hoor ziet er echt goed uit, alleen je ziet al bij de mannelijke plant dat de bloemen per cm hoogte ook best veel in dikte/grootte schelen.

 

Bedankt maat.. dit is kostbare informatie voor mij.

ik weet in ieder geval dat ik onder TL altijd zal scroggen.. en strak ook!

bij hps zie ik het ook al hoor... dat toppies in de schaduw achterblijven :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bk, ik heb maar 6TL's hangen he, en ze zijn nog niet goed verdeeld... En doe s niet zo eng met dat woord dieptestraling.

 

T mannetje buiten is naar binnen verhuisd, zodat ik de hond kan leren die geur te herkennen.

 

Buiten deed hij het prima, de vorst gewoon overleefd.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en weer eens de goede camera gepakt, 3.3mpx maar met een goede macrofunctie, dus we gaan even wat mooie foto's proberen te laten zien.

 

Mevrouwtje Killing Fields is een echte body buildster, dat valt hier wel te zien. Haar schamele pootje is net geneog om haar robuuste bovenlijf te kunnen ondersteunen. Ik hoop dat ze nét niet bezwijkt onder haar eigen massa.

med_gallery_9137_3567_466360.jpg

 

 

Hier even een familiefoto van verschillende van mijn hobbies. De huls is van een AK-47, dus dan heb je enige vergelijking, foto's zonder vergelijking zijn altijd zo dimensieloos. Mooie toppen kunnen heel klein op de foto staan, maar kleine toppen kunnen met een beetje artistiek inzicht ook heel groot gefotografeerd worden, dus vandaar deze vergelijking.

gallery_9137_3567_109670.jpg

 

 

Mevrouw begint ook al lekker volwassen te worden, om het in mensentaal te houden, de haren beginnen te groeien op plaatsen waar ze nog niet eerder groeiden, alsmede de tietjes die lekker op beginnen te zwellen tot een ieders genot. (ja ik hou van Jan Wolkers). Nu is het wachten op het moment dat wij ons vrouwelijk schoon aan mogen snijden. Het aanschouwen van zo één wonder is waarschijnlijk nog mooier dan het daadwerkelijke gebruik er van.

gallery_9137_3567_645341.jpg

 

 

Hier nog een foto van mevrouw haar backbone, ze is wellicht niet perfect van vorm. Maar het gaat om het innerlijk, onder deze ruwe buitenkant zit een zacht velletje dat doorgeprikt moet worden. En net zoals in de mensenwereld, het mooiste meisje is nooit de leukste, de één na mooiste, die moet je hebben :spliff:.

gallery_9137_3700_117733.jpg

 

 

Hier is goed de opbouw van dit fantastische plantje te zien. Ze is lichtelijk bedwongen met wat stalen kabels om te zorgen dat ze wat meer in de breedte gaat, dit valt op te vatten als een primitieve manier van scroggen, maar het werkt. Ook ben ik zeer tevreden over mijn lichtbak. Het is dan slechts 108W, maar overal waar topjes zijn ontwikkelen ze even snel, er is dus zeker geen gebrek aan licht, ook 10cm lager niet, hoewel daar iets minder licht valt omdat veel blad in het opperdek het tegen houdt. Deze kweek gaat hopelijk eens en voor altijd bepalen dat met TL ook dieper gekweekt kan worden.

gallery_9137_3700_89204.jpg

 

 

 

Dan gaan we over naar de onverbeterlijke lowryder, ik heb een paar kiekjes geschoten van de topjes, en hoewel er veel stuifmeel ligt en ze redelijk stoffig lijken is wat je op de topjes ziet toch echt hars, ze zijn plakkerig ! Aan het einde van week 2 bloei ! Geweldig, en ze groeien nu ook als kool, letterlijk, de toppen knallen er in, de lengtegroei is er ongeveer wel uit geloof ik, maar genoeg geluld, lets cut the crap, op naar de eerste foto.

 

Hier een foto onder de lamp, de kleuren zijn eigenlijk heel erg verkracht op deze manier, later nog een paar foto's van onze dames en heren van het korte leven zonder lamp. Deze foto geeft wel een goed overzicht.

gallery_9137_3700_442127.jpg

 

 

Hier kun dan zien hoe de topjes beginnen te groeien, ze zijn zeker 30% gegroeid in 24 uur, ik herkende ze bijna niet terug. Op deze foto zijn de trichomen nog niet echt duidelijk zichtbaar maar dat komt daarna wel weer.

gallery_9137_3700_111353.jpg

 

 

Aanschouw de schoonheid van deze dames en heren. De heren hebben al hun kruit inmiddels al verschoten, al komt er nog wel zoveel stuifmeel uit dat ik op moet passen dat ik geen fuel air explosion krijg. Maar het einde van week twee bloei zit er op dus als het goed is hebben deze heren gedaan wat zij het besten doen. Op deze foto is wel heel mooi te zien wat voor kleur blad deze dames hebben. Een ondoorgrondelijk groen, nog niet zo mooi glimmend groen als de buurvrouw Killing Fields maar dat komt omdat zij bespoten is door grote hoeveelheden mannelijk geslachtspoeder.

gallery_9137_3700_233512.jpg

 

 

Dan nu 18+ ONLY.

 

Dit geweldige topje gaat mij nog veel plezier geven. Inmiddels zit er een heerlijk fruitige geur aan de hars die lichtelijk aan de vingers blijft hangen op aanraking. Het is onbegrijpelijk dat er al zoveel plakkerigs te vinden is op dit kneiterharde topje. Nog niet eerder heb ik zulke harde knobbeltjes gevoeld op een dame, en zeker niet op zo'n jonge dame. Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe zij zonder schaamte zo naar buiten kan komen, ondergekliederd door haar mannelijk evenbeeld. Ik vind het gewoon een fantastisch plantje dat ik jullie zeker niet wil onthouden. Het plantje dat mij vele slapeloze nachten zal bezorgen, en het plantje dat mij vele slaapvolle nachten zal gaan bezorgen.

med_gallery_9137_3567_500181.jpg

 

 

Deze is nog mooier anders, nog mooier, schoonheid ten top. Deze foto geeft goed de potentie weer van dit reeds plakkerige plantje. De haren zijn niet te zien, de dikke harde knobbels van het vrouwelijk schoon des te meer. Het is een prachtig schouwspel om naar te kijken. Het contrast tussen het donkergroen, ondoorgrondelijk groen en het wit, richting creme gele stuifmeel.

gallery_9137_3567_314257.jpg

 

 

Zo dan nog wat technische gegevens, we gaan nu week 3 bloei in. De preciese dag weet ik niet, en dat deert mij ook niet. Het gaat er om dat we ze succesvol tot het einde gaan brengen. Inmiddels zitten ze op 1ml/500ml BAC bloeivoeding per dag. Ze krijgen in totaal bij elkaar ongeveer 6-700ml voedingswater per dag. Niet afgezuurd, gewoon kraanwater. Ze gaan fantastisch, maar dat bleek reeds uit de foto's.

 

De mannen zijn letterlijk door de buizen heengegroeid en groeien tegen het plafond van de lichtbak aan, gelukkig worden de buizen slechts 26 graden dus dat is geen probleem. Het aluminiumfolie zorgt er voor dat zelfs de planten die niet direct onder de lamp staan - de buizen hangen met z'n 6en in het midden en er is zo'n 18cm aan beide kanten waar geen lamp hangt - het nog even goed doen, beter zelfs. De beste toppen vind ik aan de zijkant waar ze door alle reflectie veel licht krijgen. Deze toppen zijn het verste van de buizen af.

 

Dat is voor mij hét bewijs dat diepstraling een bullshit iets is, licht = licht, en als je er voor zorgt dat je licht goed verdeeld is dan kom je een eind. Ik heb hier 7.5k lumen, maar kom hier een eind mee. Dat bewijst de kracht toch maar weer!

 

Dat is meteen weer iets voor mijn nieuwe hokje, ik ga de hps en de tl bak uitwisselbaar maken, maar dan wel 14 of 16 TL's. Dan gaan we eens lekker knallen, want dat hele hokje wordt bedekt met spiegelfolie!

 

Zo, dit was het dan weer voor vandaag, vragen en opmerkingen zijn altijd welkom evenals/alsmede kritiek.

 

Veel plezier,

 

Keesthemad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker onder die TL-etjes van je :spliff:

 

Wel jammer dat die lowryder al in een vroeg stadium bestoven is, het had je een heleboel zaden kunnen schelen. Je ziet dat ze nu enkel nog met de zaadproductie bezig gaat, en er vrijwel geen meeldraden meer bijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ja tomas, jammer inderdaad, maar ik had geen mogenlijkheid om ze apart te houden. Ik probeer er gewoon het meeste uit te halen en dan zullen we wel zien.

 

Ik doe sowiso nog een ronde met lowryders, misschien dat ik dan de mannen en vrouwen wel gescheiden kan houden. De mannen kunnen desnoods voor het raam staan, dat is goed genoeg... Vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette shit man,, coole fotoos. nu ga ik eerst effe leze,, :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dacht ik toch echt een .223 huls afkomstig van de ruger 14. ;)

 

Wat een enorm verschil met de laatste keer dat ik ze heb gezien!! :spliff:

Stiekem anobole steroïden aan het maken in dat labje van je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja volgens mij ook :spliff:!

 

ziet er goed uit kees ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, bomenverkrachter.

 

Je moet maar snel weer eens komen kijken, ze zijn mooi :spliff:.

 

Ja die huls is inderdaad een 223, ik was even niet zo helder blijkbaar, maar goed das macht nicht aus. 223 is toch leuker dan 7.56x35 ofzo.

 

Nou goed, ik kwam net terug, en ik schrik er iedere keer weer van... Wat een dikke planten gaan dat worden.

 

@tomas, ja misschien wel jammer, maar ik had geen andere mogelijkheid, om ze apart te houden. Volgende ronde gaat in het nieuwe hok worden als het goed is, dan ga ik met losse potjes werken dus dan zou het goed moeten komen!

 

Kees.

 

BTW, die lowryders ruiken wel lekker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan nu even een paar lelijke foto's... Het is helaas niet anders.

 

Ik heb de goede camera even niet tot mijn beschikking, dus jullie zullen het moeten doen met 3mpx Samsung foto's.

 

med_gallery_9137_3700_6894.jpg

 

 

 

gallery_9137_3700_257268.jpg

 

 

 

gallery_9137_3700_286632.jpg

 

 

 

Even een korte update, de bladverbranding ziet er nog steeds waardeloos uit, terwijl ze heel mooi gaan verder. Ze staan lekker in de bloei en de KF begint lekker te ruiken. Ik heb de "wanden" van het hokje ook maar even met aluminiumfolie bedekt om nog iets meer licht te benutten... Eerst was alleen het plafond bedekt.

 

Maar goed.

 

Tot betere foto's.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lelijke fotos.. mooie plantjes :spliff:

 

dit houd me wel even zoet ;)

 

ik kan me voorstellen dat ze lekker begint te ruiken :P lekker zoet? of toch meer Jack achtig zwaar?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lowryders ruiken lekker zoet, ik vind ze meer naar een lekkere sappige sinasappel ruiken...

 

De KF dame, tsja, die ruikt écht kruidig, meer richting de specerijen.. Nootmuskaatje ofzo... Wel superlekker, niet sterk overgens, maar ik ben bang dat dat nog komt :spliff: .

 

Zo dat was m dan weer even.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey KTM,

Eventjes geen tijd en gelijk een enorme achterstand in het bijhouden van de vele leuke topics, heb deze gelukkig door kunnen worstelen en het gaat daar best lekker volgens mij :P

 

Jammer dat je mannen wat te vroeg kwamen, is niet ongebruikelijk hoor ;)

 

Maar die consimilla toppen is kicken, keiharde vette toppen!

 

:spliff:

Zelf heb ik maar één top bestoven en de plant gaat gewoon door met nieuwe bloemen aanmaken, zelfs op de bestoven top komen nog nieuwe bloemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey,

 

Daar zijn we weer.

 

De toppen van de lowryder beginnen lekker te zwellen, en de topjes van de KF dame zijn ook aardig op aan het schieten, er begint nu vaart in te zitten zoals jullie kunnen zien.

 

Ik heb als verandering even een laag met spiegelfolie aangebracht, want ik merkte dat heel veel licht niet op de planten kwam. Nu heb ik eigenlijk meteen gemerkt dat dit effect heeft, (had ik dit maar eerder gedaan :spliff:).

 

Maar goed, ze zien er mooi uit verder, zal geen superresultaat worden, maar dat zien we dan wel weer.

 

Excuses trouwens voor het op z'n kant staan van de foto's, ik heb ze gedraaid en opgeslagen alleen het forum laat ze weer in de originele stand zien, helaas.

 

Hier de kleine lowryder dame (+/- 2.5weken bloei):

med_gallery_9137_3700_137518.jpg

 

 

De grote lowryder dame (+/- 2.5weken bloei:

gallery_9137_3700_29077.jpg

 

 

De dames naast elkaar:

gallery_9137_3700_187025.jpg

 

 

Killing fields dame (+/- 2weken bloei):

gallery_9137_3700_112470.jpg

 

 

Sorry voor alle stijve nekken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee maat ziet er goed uit...

 

laatste foto van je KF, heb je die bewust bestoven..

kijk maar eens goed aan het begin van die top die 2 BALLEN... wedden dat dat zaden zijn!

KF x lowryder :spliff:

 

maarre keep it going my friend!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot hatelijkheid van sannie ja, ze zijn bestoven :spliff: ...

 

Gewoon ff kijken wat er uit komt... Het grootste deel van de plant is gedurende 2 weken bestoven maar ik zie nog nieuwe haren komen dus volgens mij is er nog wel een lekker wietje van te maken, al daar niet gecrushed... En anders trekken we er toch olie van ? Iemand iets op tegen!

 

Thx bk ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...