Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grasshopper

Wiet als Borrel

Recommended Posts

uit: "Andre's Cannabis Page"

url: http://www.homepages.hetnet.nl/~a_scholten.../nederwiet.html

 

Wiet als borrel

 

Een andere verwerkingsmethode is het laten trekken van wiet in sterke drank. Als basis hiervoor kiezen we bij voorkeur: jenever, brandewijn of tequilla.

 

We gaan hierbij uit van wiet die volkomen droog is. We plukken de afzonderlijke aartjes van de stengel zonder te kneuzen. Deze ongeschonden aartjes laten we een dag trekken in de drank. Langer is niet nodig: we hoeven immers alleen maar de buitenkant (de THC kliertjes) af te weken. Langer trekken heeft alleen tot gevolg dat de binnenste delen van de blaadjes vrijkomen, die hoofdzakelijk CBD bevatten.

 

Nadat de wiet een dag getrokken heeft, wordt de vloeistof gezeefd door een koffiefilter. Nadien moet de drank nog een week of zes rusten voor gebruik.

 

Wanneer we een sterkere oplossing willen hebben, herhalen we het proces nog een keer met een nieuwe portie wiet. De alkohol in de drank werkt als konserveermiddel. Dit maakt het vrijwel onbeperkt houdbaar.

 

 

greets, grasshopper :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga t binnenkort proberen maar we moeten eerst die moonshine die'k heb verziekt met jeneverbessen, kaneel, peper en suiker, opnieuw door de stook halen. Als ie dan weer zuiver is, begin ik opnieuw met smaakmaken en DAN komen er de wiettoppies bij :0}}

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga t binnenkort proberen maar we moeten eerst die moonshine die'k heb verziekt met jeneverbessen, kaneel, peper en suiker, opnieuw door de stook halen. Als ie dan weer zuiver is, begin ik opnieuw met smaakmaken en DAN komen er de wiettoppies bij :0}}

 

 

Heb j dit nu al gedaan? Want k wil t resultaat best wel weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook wel weten wat zo'n jenevertje allemaal doet :D

 

niemand die het al gedronken heeft?? zal wel stoten geven denk'k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is denk ik de bedoeling om een borrel te fabriceren waarin zoveel thc zit, dat je er maar één hoeft te drinken en geen tien.

 

Ik zou er trouwens maar mee oppassen. Als je rookt en je merkt dat je genoeg hebt, dan stop je gewoon. Als het in je maag zit is dat wat lastiger, want de opname in je bloed gaat gewoon door zolang je het niet uitkotst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jup, het heet "Green Dragon".. Maar die tekst klopt niet helemaal, de wiet moet zowiezo langer weken inde alcohol. Of je zal de alcohol wat moeten verwarmen (niet aangeraden in verband met brandgevaar enz), of je zal het zeker een aantal dagen moeten laten staan, 't liefst een paar weken (op kamertemperatuur, ~20 graden).

 

Er staat dat je alleen de "THC kliertjes" aan de buitenkant wilt, wat dus volledige onzin is.. Deze kliertjez zitten ook in de wiet zelf, ook in de bladeren alleen dan in mindere percentages. Het is niet waar dat er alleen maar CBD in de bladeren zitten, ik weet niet war ze dat vandaan halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
uit: "Andre's Cannabis Page"

url: http://www.homepages.hetnet.nl/~a_scholten.../nederwiet.html

 

Wiet als borrel

Zeer interressant om m'n knipafval te verwerken, hash in een verdamper is toch maar een plakboel.

Dit geeft een nieuwe dimensie aan 'een borreltje voor het slapengaan'.

 

Zou de glazen pot in het donker of juist in de zon moeten staan?

Bij het maken van andere kruiden-op-alcohol (zoals zweedse kruiden) moet dat in de zon staan.

 

THC breekt af in zonlicht, maar da's misschien net nodig om het in de alcohol te krijgen.

 

 

ps: De link werkt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb onlangs met de overschot van vorig jaar eens green dragon gemaakt.

 

ingrediënten en benodigdheden:

 

ongeveer 60 gr skunk nr 1 (homegrown)

 

600 ml 96° alcohol

 

een sterilisatiepot 750 ml

 

oven

 

 

hoe:

 

1) alchol en cannabis bij elkaar gevoegd in de sterilisatiepot. alcohol toevoegen tot alle cannabis is ondergedompeld.

 

2) 1 dag laten trekken. hoeft niet als je de volgende stap doet, anders zal je inderdaad zeker 10 dagen moeten laten rijpen (zie eerdere posts).

 

3) in oven laten opwarmen. ik heb hem in MIJN oven laten opwarmen tot 90°C (ik heb er de hele tijd naastgezeten om erop te letten dat er geen bellen ontstonden). Hou alles wel goed in het oog, alcohol kookt op 70°C. En er kunnen dus grote drukken onstaan in de pot.

Er zijn 3 voordelen om het zo te doen, ten eerste je kan iets hogere temperaturen aanhouden dan normaal. ten tweede het ruikt niet (sterilisatiepotten zijn hermetisch afgesloten). Ten laatstse na 1 uur (en misschien wel vroeger) is het proces afgelopen.

 

uiteindelijk heb ik 400ml green dragon.

 

effecten:

 

ik heb 4 ml in een shot gin (38°) gedaan (of het equivalent van 0.4 tot 0.6 gr wiet). het geeft een lichtgroene troebele vloeistof. na een half uur à 3 kwartier begonnen de effecten (vnl stoned), met een hoogtepunt na 1.5 à 2 uur. Je voelt je wel ijl tot de dag nadien. Let wel 1 "shot" was genoeg om de draad kwijt te raken van "PLanet Terror" (welke toch vrij eenvoudig moet zijn :wacko: ).

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niks dit. sowieso gaat alcohol de werking van wiet tegen toch.

buiten dat rook ik liever gewoon een joint dan dat ik mijn wiet ga vertiefen met alcohol.

 

klinkt wel erg leuk allemaal hoor, en snap dat mensen het graag willen proberen, maar niks voor mij dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een goed idee! Alhoewel wiet en alcohol niet voor iedereen een goede combi is, drink ik toch vaak een redelijke hoeveelheid bier bij mijn jointjes :specool . Maar aangezien ik net allemaal superplakkerig knipafval heb, kan ik eens kijken of ik niet een flesje alcohol met de blaadjes kan mengen. Is weer eens wat anders dan er hasj of spacecake/wietboter van te maken.

 

Ik ga eens kijken waar je veilig en goedkoop zo een fles alcohol kan scoren. Idee van Cerberus in de oven vind ik alleen een beetje riskant. :smoke Wil me oven niet naar de tering helpen, ik heb netjes geduld :wacko:

 

Grtz, Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de apotheek kan je dat meestal wel kopen (bij mij 32 EUR/l). het afval zal je best ook laten drogen, denk ik (correct me if i'm wrong): anders zal er ook veel water (ea) uit de planten getrokken worden.

 

bij mij is de alcohol enkel functioneel om de THC op te lossen, je zal er niet zat van worden. ik gebruik 4 ml en in 1 pint zit een 10-15 ml alcohol. ik zou wel een drank gebruiken met een alcohol percentage boven de 20°. thc zal immers neerslaan in een te lage concentratie (te veel water). zeker als je de drank eventjes laat staan.

 

de oven is inderdaad riskant, maar het was wel een berekend risico. als je helemaal geen kans op explosie wil hebben moet je onder het kookpunt van alcohol blijven. ik heb een electrische oven waar je de temperatuur toch ook vrij goed kan regelen.

ik zou ook nooit alcohol in open lucht (bij mij was alles hermetisch afgesloten) in de oven zetten: het zal verdampen en een zeer explosief/brandbaar mengsel vormen met de lucht!!!

 

btw het drankje smaakt echt sterk naar wiet.

 

veel geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet zou volgens mij oplossen vanaf 75% alcohol. Dit betekend dus dat je het beste een fles (of 2)strohrum '80 (80% alcohol dus). Volg dan gewoon het recept.

 

Niet gewoon opdrinken, maar even een lekker cocktailtje maken (ik heb het eens gemengd met ijsthee, zonder wiet natuurlijk). Je kan het natuurlijk ook met andere drank mengen. Stroh 80 is echter zo sterk, dat je het ongeveer 1 op 10 of 1 op 5 moet mengen.

 

Kijk wel uit met in de zon zetten. Kan de drank dan niet verder gisten, vooral omdat je er ook nog wiet in hebt gedaan. Dan kan de fles exploderen.

 

EDIT - recept strohrum

 

http://www.stroh.at/pages2.php?ln=de&id=19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar maak er geen hasj/paddo jenever van. Die maakt je echt waus, maar dan niet leuk meer zo wzzzz. ligt dan op bed, verlamd van de thc, en trippend van de paddo's, en die kameraad van me begon steeds raarder na te denken. En heeft in de bloembak gepist, hij stond op het balkon, maar piste dus bij het raam naar binnen....ipv over de reling naar buiten. :offtopic Gelukkig niet bij mij thuis. Het was niet echt een stoned gevoel, of trippend, maar alsof er in je hoofd ineens een harde suizing zit, die je wegduwt zeg maar. dat na één borreltje. We waren van plan een halfe fles ineens te doen, gelukkig niet zeg. :S :S

 

Wiet zou volgens mij oplossen vanaf 75% alcohol. Dit betekend dus dat je het beste een fles (of 2)strohrum '80 (80% alcohol dus). Volg dan gewoon het recept.

 

Niet gewoon opdrinken, maar even een lekker cocktailtje maken (ik heb het eens gemengd met ijsthee, zonder wiet natuurlijk). Je kan het natuurlijk ook met andere drank mengen. Stroh 80 is echter zo sterk, dat je het ongeveer 1 op 10 of 1 op 5 moet mengen.

 

Kijk wel uit met in de zon zetten. Kan de drank dan niet verder gisten, vooral omdat je er ook nog wiet in hebt gedaan. Dan kan de fles exploderen.

 

EDIT - recept strohrum

 

http://www.stroh.at/pages2.php?ln=de&id=19

 

 

na 80% kan het niet meer gisten. gistcellen gaan dood bij ongeveer 35% alcohol, maar de alcoholdampen kunnen wel nare dingen veroorzaken.

 

lijkt me niks dit. sowieso gaat alcohol de werking van wiet tegen toch.

buiten dat rook ik liever gewoon een joint dan dat ik mijn wiet ga vertiefen met alcohol.

 

klinkt wel erg leuk allemaal hoor, en snap dat mensen het graag willen proberen, maar niks voor mij dit.

 

 

Alhocol versterkt de werking van wiet, en andersom.

 

 

1 + 1 = 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
uit: "Andre's Cannabis Page"

url: http://www.homepages.hetnet.nl/~a_scholten.../nederwiet.html

Wiet als borrel

Een andere verwerkingsmethode is het laten trekken van wiet in sterke drank. Als basis hiervoor kiezen we bij voorkeur: jenever, brandewijn of tequilla.

We gaan hierbij uit van wiet die volkomen droog is. We plukken de afzonderlijke aartjes van de stengel zonder te kneuzen. Deze ongeschonden aartjes laten we een dag trekken in de drank. Langer is niet nodig: we hoeven immers alleen maar de buitenkant (de THC kliertjes) af te weken. Langer trekken heeft alleen tot gevolg dat de binnenste delen van de blaadjes vrijkomen, die hoofdzakelijk CBD bevatten.

Nadat de wiet een dag getrokken heeft, wordt de vloeistof gezeefd door een koffiefilter. Nadien moet de drank nog een week of zes rusten voor gebruik.

Wanneer we een sterkere oplossing willen hebben, herhalen we het proces nog een keer met een nieuwe portie wiet. De alkohol in de drank werkt als konserveermiddel. Dit maakt het vrijwel onbeperkt houdbaar.

greets, grasshopper :wink:

 

Ik zie dat het al een oudere topic is, toch even de vraag wat de verhouding zou zijn op een standaard fles whiskey zoals je die in de winkel koop met een inhoud van 70 cl, hoeveel gram wiet gaat hier dan op??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ganapathi das: THC lost niet op in whiskey. Het alcoholpercentage moet bove de 75 procent zitte, maar je kan best gewoon een flesje ontsmettingsalcohol gaan hale bij de apotheker, en er dan een cocktail van make. uitrekene hoeveel alcohol je moet hebbe om aan 1 gram wiet te kome, en die hoeveelheid opdrinke. Zou meer dan voldoende moete zijn om lekker te space ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan m beter wat sterker maken(meer wiet) en dan door mixdrankjes gooien, anders ben je al dronken voordat je de thc merkt... ;)

 

pure ethalol. zonder methanol. en deze op smaak brengen met suikerwater, en dingetjes naar keuze : limonade, sinaasappelsap, cola. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...