Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Uit betrouwbare bron, er komt een boel groentemateriaal omheen waardoor de buitenwereld niet ziet dat er cannabisplanten in stonden, wat afgelopen jaar genekt heeft.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belediging van Henkie in functie.

Dat is erger dan vloeken.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom menen gelovigen voor god te moeten spreken?:verrygood

 

aha,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat henkie vandaag een meisje bleek te zijn heb ik besloten om haar naar mijn nieuwe topic te verhuizen, bij deze dus het verhuisbericht..

 

Daarmee komt er een einde aan het 2007 verhaal.. Al met al geen productief jaar voor plantkas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het niet meer verwacht, maar er kwam nog een staartje aan dit verhaal.. Teruggekomen van vakantie lag er een aangetekende brief voor me klaar; Arrondissementsparket!

 

 

Dagvaardig van verdachte

 

Hierbij dagvaard ik u om als verdachte te verschijnen op vrijdag 03 oktober 2008, te 14.20 uur, ter terechtzitting van de politierechter in het arrondissement #### zitting houdende te ##### teneinde terecht te staan terzake van hetgeen hieronder is omschreven.

 

#####, 03 juli 2008

De officier van justitie

 

Aan bovenbedoelde gedagvaarde persoon wordt tenlastegelegd dat

 

hij op of omstreeks 27 september 2007 te ######, gemeente ######. opzettelijk heeft geteeld en/of bereid en/of bewerkt en/of verwerkt, in elk geval opzettelijk aanwezig heeft gehad (in een pand aan de ###########) een hoeveelheid van (in totaal) ongeveer 50.000 (vijftigduizend) gram hennep, in elk geval een hoeveelheid van meer dan 30 gram van een materiaal bevattende h zijnde hennep een middel als bedoeld in de bij de Opiumwet behoordende lijst 2, art 3 ahf/ond b Opiumwet

art11 lid 2 opiumwet

 

 

 

50 kilo van 4 planten??!! Het is ze serieus in hun bol geslagen!

 

Contact met ASGrow gehad en ondertussen ben ik op zoek naar een advocaat..

 

Later meer hierover ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, dat is balen! Ik ben er ook nog steeds bang voor dat ik zoiets zal krijgen, ik hoop het in ieder geval niet.

 

Ik wens je veel sterkte toe man en we horen wel van je hoe het afloopt.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 kilo tak en blad ja , sodeflikflak gauw een eind op zeg en dan nog niet eens , 50 kilo wiet was dat maar zo , dan zou iedereen dat wel doen

 

Justitie neemt zichzelf weer eens in het ootje , Ik zou niet zo bang wezen Plantkas want dit is absurdisme en dat weten ze zelf ook wel als justitie zichzelf ooit nog serieus wil nemen in name Hennep/Cannabis-Zaken

 

Ik leef met je mee maar mag ik even .......... 50 kilo (droge/verwerkte) wiet van PK zijn kassie :smoke ;) ;) :wacko: :wacko: :( ;)

 

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen , succes met je " Rechtzaak "

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ellende man , PK

Gelukkig heb je de foto's nog en het verslag , kun je aantonen dat het er maar 4 waren en dat top vorming net op gang was gekomen

Wat lijers 50.000 gram nat , waarschijnlijk zit daar de aarde aan de kluit ook bij en al het touw werk (en lood om de takken te buigen )

Echt klote voor je PK

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheghe wtf maatje ja das lelijk lees het nu pas ...

 

maar goed don't worry ... ze hebben geen schijn van kans en lukken van alles is ;) hierdoor is er gebrek aan onderzoek dat kun je aantonen omdat je idd een van dag tot dag of zeg maar week van week verslag heb ... en kom ze weten zelf wel dat het onmigelijk is in dit land op 12 kilo per plant te krijgen gheghe ... al is het nat dan nog 2,5 kilo per plant hahahaha :(

 

maar iig veel suc6 man

 

greetzzz masteryero

 

ps: de rest staat er nog wel allemaal ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier geen woorden voor.

 

Sterkte.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik nu ineens die passage over 30 gram eigen bezit...

 

Bedoelen ze een plant die niet meer dan 30 gram weegt ?!!?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, advocaat geregeld, betaald etc.. Enkel heb ik heb nog niet anders gesproken als over de telefoon.. Ondertussen heeft hij de zaak aangenomen en het dossier bij het OM opgevraagd.. Hieruit werd mij ook duidelijk hoe ze ooit bij die 50 kilo zijn gekomen..

 

Mijn zaak is na het opmaken van het proces verbaal naar het arrondissementsparket gestuurd, deze heeft de zaak bekeken en retour gezonden naar de verbalisant met de vraag:

 

Is nog na te gaan wat het totale gewicht van de 4 planten is geweest. Op grond van het aantal planten krijg de verdachte namelijk een zeer laag transactievoorstel.

 

Het antwoord van de verbalisant luide als volgt;

 

Helaas niet. In het dossier is vermeld dat de 4 planten door de opruimingsdienst zijn opgehaald en vernietigd middels de verbrandingsovens. Echter konden de 4 planten net niet in een grote big-bag met inhoud van 1 m3. Hierin moesten de planten flink aangestampt worden om in de zak te passen. Om de volle zak in de auto te krijgen waren twee volwassen mannen voor nodig. Hiervan was ik, de verbalisant, er een van. Het exacte gewicht is niet meer te achterhalen echter als ik een schatting kan doen dan woog de zak zeker meer dan 50 kilogram.

 

Verder stond nog vermeld dat door de 4 planten de verdachte een zeer laag transactie voorstel zou krijgen. Ik kan me voorstellen dat er normaliter er niet eens een dossier wordt opgemaakt bij 4 plantjes. Echter waren deze 4 planten zo groot van omvang, en daarbij zaten de planten vol met honderden vette toppen, dat het gedoogbeleid naar mijn mening hier niet van toepassing was.

 

 

Hieruit kan ik dus opmaken dat die 50 kilo op een schatting is gebaseerd die 3.5 maand later is gedaan. Dat is toch geen bewijs!!?

 

 

In het dossier vind ik ook de verklaring van de agent, mn moeder, de ambtenaar, enkele foto's van de planten, mijn gegevens en eigen verklaring. Ook zit er een verklaring van de afdeling forensische opsporing na onderzoek van de genomen monsters is vastgesteld dat het met zekerheid om cannabis Sativa L., ook wel bekend als hennep of nederwiet gaat.

 

Gister heb ik mijn advocaat gebeld, enkel bleek deze 2 weken op vakantie gegaan te zijn, maar hij had nog wel een brief aan de rechtbank geschreven voor uitstel van de zaak omdat zowel hij als zijn cliënt verhinderd waren op die datum..

 

Later meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt kut voor je plantkas!

Ik schijt m nu ook de hele tijd dat ze een keer langs kunnen komen vanwege vervelende buren..

ik denk dat je wel sterk staat omdat die verklaring gewoon nergens op slaat, dat zal de rechter ook wel inzien

succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte pk

meer kan ik helaas niet tikken!

geen woorden voor sorry!

 

greetz SMOKEY !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte PK

 

Onbegrijpelijk , dit is de nederlandse rechtstaat

Alleen de lege zak weegt al 25 kilo

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stem bij de verkiezingen natuurlijk weer op de enge normengluiperds van de gristentaliban van CDA en CU.. :wave:

Getverdemme!

 

Sterkte plantkas!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey danmm plantkas maar zeg nou zelf ...

 

er zijn geen concrete aanwijzigingen over het gewicht .... het aantal was vast gestel 4 ... binnen het gedoogdbeleid... nergens word in dat gedoogdbeleid aangegeven hoe groot een plant maximaal mag worden

 

op welke poot willen ze hier staan ??? jij hebt keurig binnen die 5 planten grens gehouden ... tsjaa ze werden zeer groot wat je zelf ook niet had verwacht (zeg je dan ) over oogsten is nog geen sprake geweest dus je had ook geen 30 gram eigenbezit .... tuurlijk zat er meer op die planten dan 30 gram ... so what???? dat ging de kliko in of zou worden verbrand...

 

je advocaat moet die gasten kunnen opvouwen ... peulen schil !!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterke jong klotte is dat.

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal geen bewijs.

 

Aanklagen die agent voor fraudepleging.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff wat een nietskunner die agent zeg! Ik ga met kees mee, aanklagen die agent!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er vertrouwen in. Door het overdrijven hebben ze zichzelf in de vingers gesneden. Het enige gevaar is nu dat je een "verkeerde" rechter treft. Gelukkig zijn de rechters in ons land veel beter dan de politieagenten.

 

Hopend op een goede afloop. D.w.z. geen straf of zelfs seponering.

 

En kijk een beetje uit met bezoekers tot de oogst dit jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah... vieze spelletjes...

 

Ik hoop dat je het er goed vanaf brengt!

Moeten ze het gedoogbeleid maar duidelijk maken... (Maar of dat in het voordeel van het volk zou zijn..?)

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week vrijdag naar de rechtbank geweest, de rechter had slechts een week van te voren te kennen gegeven dat hij geen uitstel van de zaak wilde geven, op aanraden van mijn advocaat ben ik heen gegaan om de rechter alsnog om uitstel van de zaak te vragen, zodat in het belang van mijn verdediging mijn advocaat er ook bij kon zijn.

 

Aangekomen in de rechtszaal moest ik plaatsnemen op een stoel tegenover de rechter. ik doe mijn korte verhaal en vraag de rechter om uitstel, dit wilde hij niet geven omdat hij ergens een artikel had waarin stond dat als de advocaat wist dat hij verhinderd was de zaak gewoon gevoerd kan worden.

 

Hiermee stond ik er in mijn eentje voor zonder dat ik ook nog maar een inhoudelijk gesprek had gehad met een advocaat. Als eerste werd er voorgelezen wat er aangetroffen was in mijn kas een jaar geleden, de rechter vroeg of ik hierop wilde reageren. Ik heb mijn verhaal uitgelegd zoals deze in mijn eigen verklaring stond. Op een aantal punten onderbrak de rechter mij om op dat punt door te vragen. Uiteindelijk heb ik mijn verhaal goed overeind weten te houden, met de nadruk op "ik bevind me binnen het gedoogbeleid" en "ik stond er bij en keer ernaar"

 

Op de 50 kilo waarvoor ik moest voorkomen heb ik ook nog gereageerd, dat ik het vreemd vond dat ze me hiervoor wilde veroordelen, aangezien het hier de gehele plant met kluit betrof. Ook heb ik aangegeven dat het hier om een schatting ging die pas 4 maanden later door de verbalisant gemaakt is.

 

Na mijn verhaal vertelde de officier van justitie dat hij me het bezit van meer dan 30 gram cannabis ten laste legde. Hiervoor een GEHEEL voorwaardelijke werkstraf van 60 uur.

 

Ik kreeg de mogelijkheid om hier op te reageren en heb de OvJ verteld dat ik er mee in kon stemmen dat de verbalisant de planten in beslag heeft genomen, maar onder geen enkele voorwaarde een straf accepteer. Hier moest de rechter even op inhaken, waarom ik er in kon komen dat de agent de planten heeft mee genomen. Ze waren gewoon erg groot. en daar heb ik het bij gehouden, naar mijn idee wilde ze me echt laten zeggen dat er misschien wel meer als 30 gram in de plant hing.

 

De OvJ had ook iets gelezen over wietplanten en ging mij vertellen hoe ik ze klein kon houden, of ik wel een van TOPPEN gehoord had? Dan zou je ze klein kunnen houden. Ik heb me maar dom gehouden en hem niet verteld dat de grootste plant wel 2x getopt was! Hij schatte ook dat er minimaal een kilo wiet van de planten zou komen en ik hier 2 to 3 duizend euro mee had kunnen verdienen. Hij vroeg me of er een zak wiet of een handje vol van de planten kwam, waarop ik zei een handje vol, alles kan toch nog wegrotten, kijk maar naar het weer buiten. Daar reageerde hij bot op met "goed dan laat ik het hierbij"

 

De rechter kon niet helemaal geloven dat ik zonder hulpmiddelen in 4 maanden zulke enorme bomen gekweekt had, en vroeg de OvJ om een nader rapport op te stellen met een deskundige.

 

De rechter heeft de zaak uiteindelijk toch aangehouden om de OvJ de tijd te geven om zijn huiswerk te doen en een rapport te schrijven. Als hij dit gedaan heeft zal ik een nieuwe brief krijgen met een nieuwe zittingsdatum. Gelukkig heb ik dan de mogelijkheid om met een advocaat te verschijnen.

 

Al met al ben ik redelijk tevreden over het resultaat, enkel bedacht ik in de trein terug dat ze met het bezit van meer als 30 gram ten laste leggen. Er is alleen GEEN enkele gram wiet aangetroffen, enkel 4 planten. In mijn ogen leggen ze me dus iets ten laste wat er niet toe doet... Het lijkt er op dat ze me eigenlijk niets kunnen maken en hard op zoek zijn naar een stok om me alsnog mee te slaan..

 

Na de volgende zitting zal ik weer een verslag doen, al ben ik bang dat dit nog wel een tijdje kan duren..

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...