Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ska!

beste shop in Amsterdam?

Recommended Posts

Grey area voor de wiet

 

greenplace voor algemeen

 

dampkring voor de wat cheapere soortjes ( Amnesia skunk , white choco )

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

mijn vaste stekkies waren normaal gesproken de Rokerij aan de Elandsgracht meestal wel een goede Haze in huis ;) zeer chille shop om te hangen, niet teveel toeristen goed personeel en bij goed weer stoeltje buiten.

 

Voor de koude en regenachtige dagen pal naast me huis The Spirit in de Westerstraat, goede klassieke WW geen chill plek om te hangen, meer een soort afhaal.

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paf, heb ik eens wat interessants geplaatst, kom jij er tussen. We hebben het niet over haringstalletjes.

 

Groeten, Nicodemus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste shops in Amsterdam

 

Katsu

Club Media

Grey Area

Anyday

Basjoe

Green Place

 

Voor mij geen Dampkring verkopen soorten onder andere naam :D

helemaal geen Boerejongens in het begin hadden ze lekkere wietjes tegenwoordig is het een triester boel daar gister tientje white russian gehaald smaakte naar karton ;) ook hadden ze LA confidential en cheese als een sativa

de rest van hun hazejes zijn allemaal Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ik ben 2 weken terug zelf nog in de Dampkring geweest met mn vriendin, maar wij waren daar toch behoorlijk tevreden over :D Goeie toko, goede service, chille mensen, wel veel toeristen ;) maar kortom een goeie shop B)

 

-WT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh ik ben 2 weken terug zelf nog in de Dampkring geweest met mn vriendin, maar wij waren daar toch behoorlijk tevreden over B) Goeie toko, goede service, chille mensen, wel veel toeristen :D maar kortom een goeie shop ;)

 

-WT

Tja dan zou ik me toch maar wat meer gaan verdiepen in verschillende soortjes

kwaliteit is niet slecht maar als ik G13 bestel wil ik geen PP ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja dan zou ik me toch maar wat meer gaan verdiepen in verschillende soortjes

kwaliteit is niet slecht maar als ik G13 bestel wil ik geen PP ;)

 

daarom eerst alle bakjes ff doorkijken en snuffelen ,

en dan zeggen IK WIL DAT !

 

als ie dan een andere doos pakt zie je t t tenminste

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarom eerst alle bakjes ff doorkijken en snuffelen ,

en dan zeggen IK WIL DAT !

 

als ie dan een andere doos pakt zie je t t tenminste

Wat hun verkopen als G13 is PP dat bedoel ik ermee te zeggen

hun Jack is geen jack maar ook een of andere witte wiet(de jack die ik ken is toch echt

een zware haze) dat zelfde geld voor hun White Russian,AK47,NLX, is mij opgevallen toen ik voor het laatst al hun bakjes heb doorsnuffeld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat hun verkopen als G13 is PP dat bedoel ik ermee te zeggen

hun Jack is geen jack maar ook een of andere witte wiet(de jack die ik ken is toch echt

een zware haze) dat zelfde geld voor hun White Russian,AK47,NLX, is mij opgevallen toen ik voor het laatst al hun bakjes heb doorsnuffeld ;)

 

ja dan koop je t niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook maar eens naar Amsterdam geweest en enkele shops aangedaan. De eerste was de Baba in de warmoesstraat.Heb daar Big buddha cheese gekocht voor 12eur/gram. Vrij duur, er was 1 goedkopere soort wiet van 7,5eur/gram. Ik vond die wiet wel heel goed! en smaakte lekker en de ik was knetterhigh:p. Heb er ook nog een hajs brownie gekocht maar nog niet getest:p. Shop is mooi ingericht met aan elke tafel een verdamper.

Hierna zijn we naar een engelsuitziend cafe in dezelfe straat gegaan, je mochter drinken en wiet roken(er werd ook eten geserveerd) maar je kon er geen wiet kopen. Mag zoiets:p?

De volgende was de rokerij( die bij bulldog rock shop en the doors coffeeshop). Er zijn geen stoelen, wel kussenachtige dingen en lage krukjes met een kussen. Goedkoopste was thai, 5eur/gram. Heb er Paki Maroc gekocht, 9eur/gram. het is een donkere hasj maar niet zwart. het kruimelt maar kan ook tot worstjes gerold worden. De warmte van je vingers is genoeg. Smaakt ook heel lekker en het effect is er wel.

Vandaag dan eerst de Sheeba aangedaan omdat de Baba vol zat. Goedkoopste was AK 48 8,5eur/gram. Dure shop dus. Maar de wiet was ook weer droog en lekker. Goede high. Er stond heel de tijd reggae te draaien, chill:p.

Ook de paradox hebben we aangedaan(ligt al iets verder weg van de andere shops.).De drankjes waren er al een pak goedkoper. De wiet niet. 8,5eur/gram White Widow. Ook wel weer goede en droge wiet met degelijk effect. Wel een shops voor Amsterdammers lijkt me. Vriendelijke kerel achter de toog.

Daarna ook nog eens naar the doors gegaan maar geen wiet gekocht. Enkel geschaakt:p.

Zijn er nog mensen die in deze shops geweest zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
(...) je mochter drinken en wiet roken(er werd ook eten geserveerd) maar je kon er geen wiet kopen. Mag zoiets:p?

Volgens mij mag de uitbater dat zelf weten, mits hij zich daarbij maar houdt aan het rookverbod.

 

'k Heb zelf ook enige ervaring met de Amsterdamse wiet-horeca ondernemingen, dus bij dezen:

 

LoFt

De twee tenten van The Coffeeshops waar ik bekend mee ben (Siberië en LoFt) bevallen me qua sfeer prima: aardige bediening, altijd een muziekje, nooit gedoe. Over LoFt (in de Baarsjes, aan de Jan van Galenstraat) kan ik zeggen dat er een gram Thai voor €3,- koopt en PP (aanrader!) voor iets meer dan €8,- en dat je er kan pinnen. Er is genoeg wiet om uit te kiezen (±8 soorten), zelden uitverkocht, ze smaken prima en doen waar je voor betaalt. Ze hebben ook een klein assortiment hasj. Kwaliteit is behoorlijk consistent, er zit eens in de paar maanden een slechtere batch tussen (té droog, verder prima, geen troep ofzo). Toeristen vind je hier niet, maar bereid je voor op de aanwezigheid van de locals, met mooi weer is het behoorlijk druk. (Maar: nooit gedoe!) De rookruimte is berekend op maar een man of 5, af en toe puilt-ie uit. Er is een terras aan de voorkant, dat pas later op de middag uit de zon komt te liggen. Je zit dan wel op de Jan van Galenstraat, idyllisch is anders.

 

Siberië

Deze shop ligt in het centrum, aan de Brouwersgracht, vlakbij waar de Haarlemmerstraat overgaat in de Haarlemmerdijk en dus niet al te ver van Amsterdam CS. Ook deze shop is prima, een beetje een niet-zozeer-negatief-bedoelde krakkemikkige variant op LoFt. Ik neem aan dat ze er hetzelfde assortiment voeren als in LoFt, dus zou ik hem je zeker aanraden als je in het centrum van Amsterdam bent.

 

Het Ballonnetje

Als je bereid bent om wat verder uit de buurt te gaan kun je overwegen om naar Het Ballonnetje (ook in het centrum, aan de Roeterstraat, vlakbij het Weesperplein) te trekken. De wiet is prima, de hasj ook, maar het belangrijkste is de sfeer. Er is een prachtig terrarium met planten en beesten, waar je sinds het rookverbod helaas niet meer van binnen naar kan staren terwijl je rookt, aangezien we dat buiten op het terras of in de rookruimte op de eerste verdieping moeten doen. Er is ruimte genoeg op zowel de begane grond als in de rookruimte. Ook hier vind je nauwelijks toeristen. Wel stamgasten. [pro tip: neem de metro!]

 

The Rookies

Ben je op stap in de buurt van het Leidseplein is dit een prima plek om te blowen. Als je op het Leidseplein staat loop je tussen The Bulldog en de Burger King door de Korte Leidsedwarsstraat in en vind je op een gegeven moment aan je linkerhand The Rookies (superhandig gelegen tegenover L&B Whiskycafé, als dat je ding is). Het is flinke shop met een ruime rokersruimte. Hier zijn op een doorsnee uitgaansavond veel dagjesmensen, maar er is plek genoeg om een leuke stek uit te zoeken. Over de kwaliteit van de wiet kan ik weinig zeggen, behalve dat ik er met mevrouw Langstudierder een paar keer een voorgerolde joint gehaald heb die ons goed smaakte. Het is een prima plek om even uit te blazen, net ver genoeg van de drukte van het Leidseplein.

 

De Rokerij

De shops die ik hierboven beschreef liggen, als je in Amsterdam aan het stappen bent, allemaal een beetje uit de route. De vier shops van de Rokerij keten hebben daar geen last van. Ik heb er altijd prima wiet gehaald, maar meestal was het er te druk om binnen te gaan zitten. Volgens mij is een stukje terug in deze thread een uitgebreidere beschrijving te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

best shop zou ik niet weten....ik weet wel waar ze de beste Amnees hebben :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vertrek binnen twee weken naar amsterdam, coffeeshoptour!

 

zal proberen zoveel mogelijk van de bovenstaande te bezoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vertrek binnen twee weken naar amsterdam, coffeeshoptour!

 

zal proberen zoveel mogelijk van de bovenstaande te bezoeken!

Vergeet Paradox niet te bezoeken voor de smakelijkste spacecake (op zelf bakken na dan :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites
greenplace voor algemeen

Meen je dat nou? Ben er pas een keer geweest omdat m'n vaste shop (arabica lounge) nog dicht was. Ik vond ze erg duur en ik werd ook weer eens genaaid met het gewicht (0,91 gram i.p.v. 1 gram). Ongelofelijk hoeveel shops dat doen. Bij arabica lounge is me dat nog nooit overkomen. Het zit wel vol Marokkanen, maar ik haal er toch alleen maar af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 juni vertrek ik naar Amsterdam voor enkele dagen.

Welke shops moet ik zeker bezoeken (liefst niet te toeristisch, dit voor prijs-kwaliteit, toeristen komen vaak niet terug...)

Liever een shop voor locals, die prijs kwaliteit in orde is...

 

Suggesties?

 

Grtz

 

Foefje_Skunk :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boerejonges

 

en

 

Arabica voor hasjies en naast arabica heb je old amsterdam die heeft ook goede hasj maar is niet vaak open. Daarnaast heeft arabica heel goede santa maria.

 

en

 

Speak Easy(echte bubbelgum)

 

en

 

2e kamer... hier haal je hees

 

Als je de deur van 2 kamer uit komt naar rechts, over de brug naar links en 50 m doorlopen heb je een kei lekker bankje om effe van amsterdam te genieten.

Het is daar gek genoeg lkkr rustig.

 

Bij al deze shops muv speak easy, maar die is gewoon heeel goedkoop en heel goed kan je ook kleine hoeveelheden kopen... zien ruiken van de wiet is geen probleem.

 

Daarom zijn dit voor mij de betere shops van die stad.

 

gr

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zweer bij

 

La Tertulia ( 5euro baggies :o )

 

Greenplace ( kushes en trainwreck )

 

Club media ( kk stonerende hindukush @ cheap ! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

de manala cream bij de blue bird is geweldig!!!!

en de zeeeeeer goedkope meuk afghaan hash, knocked out stoned, erg lekker maar of het erg pure hash is?!?!?!?!?! geen idee.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon zelf al me hele leven in Amsterdam. en het beste is gwn om coffeeshops op toeristische plekken te vermijden. Ik zelf ga bijna altijd naar Coffeeshop Funky Munky.

Goede prijs/kwaliteit aardig personeel een top rook ruimte met pooltafel, schaken en gratis internet. die zit op de kruising van de rozengracht/marnixstraat (tegenover de brandweer) Verder is de AMG van rokerij elandsgracht aan te raden, zeker ff halen als je in de buurt bent.

 

Groet Amnesiahaze22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Amnesiahaze22.

 

Welke soortje hebben ze bij AMG van rokerij.

 

Al vast bedankt groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik woon zelf al me hele leven in Amsterdam. en het beste is gwn om coffeeshops op toeristische plekken te vermijden.

Groet Amnesiahaze22

 

Isse simpel!!

 

In de grachten gordel zijn de huur prijzen enorm!

Vandaar dat de amsterdammer zijn zakje koopt in de buurtshop,goedkoop(er) en altijd goed!

Moet ook wel,anders komen de klanten niet meer trug :o

 

Maar als kweker is de grachten gordel weer een whahala,deze shops hebben wel 30/40soortjes inda hous.

Daar kan je zelfs je buitenweedje kwijd,iets wat de buurtshop weer niet zo snel zal kopen :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zweer bij

 

La Tertulia ( 5euro baggies :o )

 

Greenplace ( kushes en trainwreck )

 

Club media ( kk stonerende hindukush @ cheap ! )

Idd La Tertulia is goed en een chille sfeer altijd. Paradox is ook relaxt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...