Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

Ze krijgen wortels!!! :innocent:

 

Dit is overduidelijk een vent lijkt me! :verrygood

gallery_9096_1775_411216.jpg

 

 

 

Jammer want hij is heel mooi. Alle mannetjes die ik heb kunnen ontdekken hadden mooie wortels en zagen er goed uit. De mannetjes blijken dus wat sterker en sneller te wortellen. Ik denk dat de onderste foto ook een vrouwtje is. Gelukkig zitten er geen overduidelijke haren op maar slechts inimini haartjes waarvan je denkt dat het een vrouwtje zou kunnen zijn of een heel vroeg ontwikkeld blaadje. Helaas kan ik niet mooie close-ups maken met mijn camera.

 

gallery_9096_1775_63253.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bovenste is duidelijk een mannetje, van die onderste kan ik het niet zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Dit zijn duidelijk echte mannen.Heb je ze goed genummerd dat je weet van wie ze zijn.?

 

Als je nu de eerste man bewaart om later je mooiste vrouw mee te bevruchten dan heb je volgend jaar genoeg zaad voor jezelf.

 

Toch vraag ik me af waarom je niet eerst de sex bepaald(zonder bewortelen),dat was efficienter geweest.

 

Het positieve is tenminste dat je nu kloontjes kunt maken en dat je weet uit de practijk waar het mis kan gaan,En dat hoge bodemtemp en hoge luchtvochtigheid noodzakelijk zijn.

 

De praktijk is beter dan de theorie.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt DB. Ik heb er genoeg van geleerd terwijl je denkt dat de info hier genoeg zou zijn. Praktijk doet toch meer. Ik ben nu bezig met een nieuwe kweek uit jou zaden. Die ga ik vanuit zaad opkweken in 3 weken tot mooie stevige plantjes en dan buiten zetten. Op die manier kom ik als mijn stekken ook mooie plantjes worden ruim over de 200 planten. Dus het gaat erg groen worden op mijn locaties als het allemaal mee wil werken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood gefeliciteerd man !! had dit niet verwacht vooral omdat je wel rhizo gebruikt maar niet afzuurt ..

heb je oo kstekpoeder gebruikt ?? of gewoon kraanwater met rhizo and that`s it ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lag jij maar! :verrygood

 

Alleen kraanwater met Rhizo ja. Bij de growshop wilde ik een ph meter kopen waarop hij mij vertelde dat dat zonde was. Hij verkoopt het wel maar zegt zelf ook gewoon kraanwater te gebruiken voor zijn kweek en zuurt nooit af. Elke keer prima oogsten dus ook voor mijn binnenkweekje onder TL D Reflex gebruik ik nu gewoon kraanwater en die slaan al goed aan moet ik zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunck

Jij hebt daar een goeie growshophouder getroffen,want heel veel zouden je een dure en in dit geval een onnodige PH-meter hebben verkocht door een mooi semi-wetenschappelijk verhaal verteld te hebben,misschien wel over kraanwater en zo.

 

Ik heb zoiets wel eens zelf meegemaakt waar ze mij niet kenden.

Ik liet het praatje over me heen gaan en stelde toen een paar vragen waaruit bleek dat hij wat zwamde.

Leuk om te zien hoe hij toen 180 graden draaide in zijn "voorlichtingsbabbel"

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in het verleden ook nooit afgezuurd en ook we redelijke oogsten gehad -->

im000878bi7.th.jpg

topjes aan getopte planten, gegroeid zonder meters :(

im000879uc0.th.jpg

 

 

 

nu voor het eerst met de meters aan de gang .. de opbrengst lijkt er niet veel groter door te gaan worden maar de planten bijven veel mooier groen en er zit duidlijk meer hars ...

maar de weegschaal zal het resultat eerlijk en opjectief gaan beoordelen ls het zover is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie resultaten!!! Leuk om te zien want ik vroeg me al af of anderen het ook zonder afzuren deden!

Fijn om te zien dus dat het niet echt nodig is! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar eens op binnenkweken naar het topic van god mc met "ik meet geen ph" dat is helemaal ongelovelijk !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet even de topic kopieren en plakken?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet je zeggen dat ik ook niet afzuur op aarde...

 

mix van 2 delen potgrond en 1 deel turf

dan 1 deel coco compost (cocopeat)

en flink veel kalk.

 

Kalk vinden ze heerlijk en kan je eigenlijk niet te veel doen.

Ik los vaak een hand kalk op in 10 liter water en dan aan de plantjes geven.

Vinden ze heerlijk.

Zal binnenkort wel eens laten zien hoe het gaat zonder afzuren.

 

beetje kalk en algenextract in de opgoei... guano in de bloei... super! maar das binnen.

buiten lekker voor de k-mest korrels gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Budgetkweek

Kalk is zeer goed maar ook niet overdrijven natuurlijk want wanneer de ph boven 7,2 7,3 komt dan krijg je voedingsblokkade maar als je cocopeat gebruikt dan heb je een ruime marge.

DB

 

PS heb je gezien mijn topic's hieronder(mijn schoonzoon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sorry mac heb ff nix van me laten horen jammer dat je al zo getroffen word met de mannen

 

maar ja staan die niet meer in de weg. kruis ook wat met je planten zodat je zaad heb voor volgend jaar kan altijd goed van pas komen !!!!

 

verder gaat het wel goed zie ik en wens je nog veel succes

 

ik heb trouwens ook vaak gahad dat je van die mooi planten krijgt die centimeters groeide per dag en later manne bleken tegenwoordig ga ik ook er meer van uit dat de wat kleinere planten vrouwelijk zijn( dit kan ik niet 100% garanderen maar het gebeurd vaak let maar is op )

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je best gelijk in hebben want Dame Blanche heeft diezelfde mening ook uit ervaring. Ik heb inmiddels alle mooi gewortelde plantjes in potjes aarde staan en onder TL. Het zijn er net geen 100 ik geloof 98 maar daarbij heb ik alweer 150 nieuwe zaailingen staan welke al ontkiemt zijn. Uit de ervaring die ik nu heb zijn die met 2,5 weken groot genoeg om buiten te zetten. Tegen die tijd gaan ook de stekken naar buiten en dan maar wachten op een mooie zee van groen! :verrygood

 

Alleen moet ik met zo veel planten echt heel goed opletten dat ik ook echt geen man laat staan die de hele oogst wel eens zou kunnen verpesten. Zaden kweken ga ik zoiezo doen trouwens dus heb wel wat mooie mannen nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Wat die mannen en vrouwen betrefd,toen er nog geen klonen te koop waren maar alleen zaadplante in de paar growshops die er toen waren.

Men had deze planten op de grond uitgestold,soort bij soort dan koos ik altijd de kleinste en dan bleek ik meestal tussen de de 80 en 90 % vrouwen te hebben.

 

Het is verder logisch,de man moet zijn stuifmeel boven de vrouwen loslaten om te kunnen bevruchten ook bij (bijna) windstilte.

 

Wat het bevruchten betrefd dan moet je slechts 1 man uitzoeken en wel de eerst bloeiende en daarvan thuis stuifmeel van opvangen en om daarmee slechts 1 vrouw te bestuiven.

 

Je spreekt van"" ïk ben toch meerdere mannen nodig om te bevruchten"dat is fout.

Bij het sexen kun je heel goed de eerste man vinden door tegen de tijd dat de stekken bloeivershijnselen kunnen vertonen elke dag heel nauwkeurig na te zien op bloeiverschijnselen desnoods met vergrootglas als Charleck Holmes.De mannen bloeien het eerst.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb heel veel dames tussen de stekken zitten! Dus dat is erg mooi maar dat ik nu al zo goed kan zien dat het dames zijn lijkt mij minder? Er zitten er tussen wr het echt heel duidelijk is en ook met slechts enkele haartjes die ook al bruin zijn geworden. Ze groeien echter nog wel en het zijn inmiddels hele mooie stevige plantjes geworden. Is het erg dat ze al hun geslagt hebben laten zien? Of gaat dit buiten zometeen helemaal mis? De stekken die ik voor binnen had gekocht bij de growshop hadden ook al kleine haartjes waaraan je kon zien dat het vrouwen waren ds het lijkt me dat het niet heel ongebruikelijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken moeten alleen even omschakelen van bloei weer terug in groei..

 

 

zal misschien wat stress veroorzaken en ze gaan in het begin minder snel groeien,.

 

 

maar na een tijdje is er na mijn mening weinig aan te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen! Er zitten namelijk heeeel veel vrouwtjes tussen en het zou zonde zijn als deze niet mooi door zouden groeien. Onder de lampen doen ze het trouwens ook erg goed hoor!!! Ze groeien heel mooi en zien er niet uit als stekken maar net als de zaadplanten die ik eerst had en onder de 36 watt blijven ze veel korter en worden ze mooi vol. Dat verschill is heel goed te zien de grootte had iknamelijk nog onder de 18 watt staan en deze gaan wel meer de lengte in.

 

 

Omdat het deze week mooi weer gaat worden ga ik vanavond al de eerste planten buiten zetten. Ik zal er foto's van maken als ik niet weer mijn camera vergeet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalk is zeer goed maar ook niet overdrijven natuurlijk want wanneer de ph boven 7,2 7,3 komt dan krijg je voedingsblokkade maar als je cocopeat gebruikt dan heb je een ruime marge.

DB

hehe en hoe kom je daar dan achter zonder pH meter DB? :( Je kunt het treffen met kraanwater overigens. Maar lang niet altijd. Aarde heeft een hele goede bufferende werking dus als je basis goed is (en groot!! Flinke kuip of volle grond) dan gebeurt er niet zoveel en moet je het wel bont maken om echt foute waarden te krijgen. Bij sommige voedingen, en met name de binnenteelt op een beperkt medium, is het wel degelijk belangrijk om je pH goed in de gaten te houden. Ik ben volstrekt niet onder de indruk van kwekers die zeggen dat pH meten onzin is. Ik denk dat wel vaststaat dat de pH van je medium wel degelijk belangrijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het gebruik van een PH-meter wel degelijk zin heeft.

 

Alleen ik hoef er geen te gebruiken omdat ik een veilige marge heb ingebouwd door een constante samenstellingvan mijn medium.

 

Ik maak zeer veel gebruik van aarde die soms al jaren zeer veel wormen bevat en die zorgen ook voor het benaderen van de ïdeale PH.

 

Maar ik zal anderen nooit afraden om een PH meter te gebruiken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had foto's beloofd maar ben in de haast weer de camera vergeten. :(

Ik heb nu ook een partner in crime wat het allemaal wat makkelijker maakt met o.a. vervoer zodat de auto niet op de locatie staat en samen is het ook beter te doen en leuker ook!

 

Er staan nu 20 stevige vrouwen buiten op mijn locatie en ik heb nog 20 herkenbare vrouwtjes gespot + 50 onherkenbaar geslacht dus ik ga ervan uit dat daar nog minimaal 5 vrouwen tussen zitten. Ik ga deze ook de komende dagen minder licht geven om te kijken of ze voor het weekend ook nog kleine haartjes of knopjes laten zien. Bij de growshop kreeg ik hetzelfde antwoord als hier dat ze gewoon door de beginbloei heen groeien buiten. De stekken tonen immers ook al hun geslacht maar gaan bij 12/12 pas echt in de bloei.

 

Ik heb de planten op de locatie helaas geen water meer kunnen geven maar de grond daar was gelukkig wel vochtig en ze hadden nog een natte kluit dus ik denk dat het wel goed komt. Tegen de tijd dat ik klaar was was het al bijna donker en had ik al moeite om uit het bos te komen in de schemering. eenmaal eruit was het donker. Je schrikt je rot als er ineens een eend of fassant voor je neus in het donker op vliegt. Maar wederom bewezen dat het een perfecte locatie is. Het barst er van de brandnetels een groot groen brandnetelveld is het en moeilijk begaanbaar door omgevallen bomen en plassen en poelen. Van het weekend zet ik alle andere planten buiten. Ik heb ook nog 12 stekken gekocht welke in ieder geval € 3,40 per gram opleveren. Dus de 100 planten haal ik helaas niet. Ik zit nu als het mee zit aan de 65 vrouwen. Ik heb namelijk ook nog 20 goede zaadplantjes staan die over 1 week ook naar buiten kunnen. Ik ga ervan uit dat daar dus 10 vrouwen tusen zitten. Van mijn binnenkweek ga ik ook nog stekken maken zoadat ik er dan als die aanslaan ook nog 20 bij heb.

 

Ik heb de topic naam ook even aangepast want die 100 red ik niet meer. Als die stekken van de growshop goed aanslaan dan koop ik volgend jaar alleen maar stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...