Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

Speciaal voor masteryero! :specool

 

Sorry dat ik zo lang niet heb geupdate. De stekken staan nu anderhalve week en nog geen worteltjes te bekennen. Ik heb de kappen eraf gehaald omdat de plantjes die niet onder de kappen stonden (rechts in het bakje) het beter deden dan de rest en mooier groen bleven. Ik heb 1x de lampen te laag gezet en toen waren ze allemaal slap gaan hangen. Ik was toen bang dat alles voor niets was geweest maar toen heb ik de kappen er weer op gezet voor een dag en het licht hoger. Even de plantenspuit erover heen en de volgende morgen stonden ze weer ferm omhoog! Wel grappig om te zien dat er dus wel degelijk leven en reactie in zo'n klein plantje zit.

 

In het kleine potje ernaast heb ik een paar dagen ervoor eerst 3 verschillende groottes geprobeerd om te kijken of ze niet meteen dood zouden gaan en hoe groot ze moesten zijn. Deze 3 zijn inmiddels gegroeid! De eerste 2 zijn zelfs bijna 2x zo groot die waren echt inimini. Ik was namelijk benieuwd of die hele kleintjes ook zouden aanslaan. Maar ook deze 3 hebben nog geen wortels die door het blokje heen groeien.

 

Ik gebruik wortelstimulator en verder gewoon weer kraanwater wat ze vanaf het begin hebben gehad.

 

gallery_9096_1775_120775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind wel dat je wat veel blad hebt laten zitten,ik doe het met minder i.v.m. opname en afgifte water.

 

Zo te zien zijn de voorste stekken van DF gezien het indica breedblad.

 

Waarom heb le het witte plastic aan de zijkanten weggehaald?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. De voorste bak zit vol met Double fun. Daar kwamen verreweg de meeste stekken vanaf. Ik heb er ook tussen zitten (elk soortje) die een beetje geel worden. Andere zien er weer veel mooier en lekker groen uit ook stekken die van dezelfde plan komen zijn soms verschillend. Heb jij dat probleem ook wel eens DB en wat doe jij eraan om mooie stekken gezond te houden? Tips welkom! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar vragen:1 -waarom heb je zoveel blad aan de stekken laten zitten?

2- wat is je bodemtemp? 3- wat is je luchtvochtigheid 4- wat percentage stekpoeder heb je gebruikt? en5- heb je de witte folie verwijderd?en waarom?

 

Die gele kleur kan komen door te veel blad,het kan te maken hebben met daardoor een verbruik van stoffen doordat de opname en afgifte teveel uit balans is.

 

Als je weer kloontjes maakt dan moet je experimenteren met hoeveel blad je laat zitten.

 

1 rij zo... en een ander weer anders m.a.w. een vergelijkingsproef en je zult zien dat er verschillen zijn.

Je moet wel van dezelfde soort de tests doen.

 

De DF heeft veel bredere bladeren en kortere internoden afstand dan mijn NDB dat komt door de verhouding indica/sativa.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late reactie. Ik zuur het water niet af nee en ik gebruik ook Rhizo inderdaad. Vanmiddag ga ik weer naar de Growshop om 24 meisjes voor binnen te halen en dan neem ik meteen iets mee voor de PH. Ik heb een mooi hok op zolder gebouwd voor 24 planten maar dat is een ander topic.

 

Ik heb veel grote bladeren alsnog weggeknipt op advies van DB. Ook heb ik de kappen er weer op staan nu zodat de luchtvochtigheid hoog blijft. De middelste blaadjes en topjes zien er beter uit en de grote bladeren werden wel geel. Enkele van de plantjes zijn al 1 cm gegroeid maar ze hebben nog steeds geen wortels. Maar ze leven dus wel! :verrygood Maar ik doe dus wel iets verkeerd merk ik. Ik heb ook nieuwe stekblokjes gehaald zodat ik die 100 planten wel haal want ik heb nog genoeg zaad van DB. Die ga ik deze week zaaien en onder TL laten groeien tot het mooie plantjes van 10 tot 15 cm zijn.

 

De plantjes in de achtertuin zien er gezond uit op de aangegeten bladeren door slakken na dan. Een is er omgevallen maar groeit weer netjes de lucht in. Ze hebben een paar natte dagen gehad echt zijknat en het heeft ook een aantal dagen licht gevroren en nu weer vol in de zon! Maar ze hebben het goed overleefd alleen groeien ze daardoor niet zo hard als binnen.

 

gallery_9096_1775_39849.jpg

 

Conclussie is dat ze behoorlijk wat kunnen hebben! Het gaat hier trouwens om de Dame Blanche!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

De plantjes hebben weinig last van vorst beneden 8 Graden vorst mits als ze er al langer staan.

Die NDB zou ik een heel klein beetje stikstof geven(foto)Je kunt ook 5 korrels k.mest oplossen in een gles en de gehele inhoud bij de plant gooien en je zult zien dat de nieuwe bladeren weer donkergroen worden.

 

Dat klonen wat je doet heb je die van gesexte planten? Zie anders mijn topic.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om mijn NDB ook te gaan voorgroeien onder tl (als mijn lowryder zadenkweekje exit is)

mij benieuwen hoe die gaan straks :verrygood

 

hopen dat je binnenkort worteltjes hebt aan je stekjes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame Blanche leuk dat je me topic blijft volgen en bedankt voor je tips elke keer! :verrygood

 

Ik ga deze als ze te groot worden kapot maken dus het heeft geen zin er nog moeite in te steken. Ik heb niet echt de leukste buurman en als hij ze zou zien zou hij wel eens argwaan kunnen krijgen en dat moet ik niet hebben aangezien ik nu ook een kistje op zolder heb.

 

Deze waren gewoon om te kijken hoe sterk ze zijn en ze hebben zichtzelf goed bewezen lijkt me!

 

Wat de stekken betreft heb ik eerder jullie niet verteld dat ze in vol water staan. Bij de growshop vertelde ze mij dat ze daarom dus ook geen wortels maken omdat ze genoeg water tot hun beschikking hebben zonder er moeite voor te doen. Dus nu heb ik het water uit de bak gehaald en geef ze op hun aanraden 4 dagen helemaal niets. Daarna gewoon nat houden maar zeker niet met de voetjes in het water. Hun stekken zien er mooi uit dus ze weten denk ik wel waar ze over praten. Ze gebruiken daarbij ook dezelfde stekkenpluggen als ik. Ik denk dat te veel water ook het gele blad verklaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Dat verhaal over dat water is nep.Het is gewoon de grondtemp,in jouw gevalde watertemp.

Als die 27 is dan heb je in water ook wortelvorming.

Ik weet het niet maar als ik de foto's bekijk dan heb je nog geen temp van 20 en dus kun je wachten tot st juttemis op wortels.

 

De gele kleur komt ook van dat het zo lang duurt,de plant eet zichzelf op.

 

Het gebrek aan stikstof zag ik bij dat omgevallen NDB plantje eerder.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! Ze staan rond de 20 graden. Ik zal de kachel op die kamer maar eens aanzetten vanaf nu!

Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

name='Mactrunk'

Klopt! Ze staan rond de 20 graden. Ik zal de kachel op die kamer maar eens aanzetten vanaf nu!

Bedankt voor de tip!

________________________________________________________________________________

___

Met de temp verhogen in je vertrek bereik je weinig.(zie Grow Guide) Stekken maken.

 

Je moet zorgen dat de voeten warm worden D. w.z. bodemverwarming.

Dit kun je bereiken door z.g. verwarmingsmatten

 

Om stekken te maken moet je altijd aan 2 voorwaarden voldoen.Hoge l.v.=luchtvochtigheid en een bodemtemp van 27 graden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet echt zoals ik had gehoopt met deze kweek! Er zitten nu stekken tussen die al beginnen te bloeien! :verrygood

 

Duidelijke bolletjes. Voordeel wel dat ik nu wat mannetjes eruit kan trekken! :whistling

 

Maar ik ben er niet blij mee. Ze staan op 18 uur dus het zal wel door de stres komen denk ik???

Ik hoop niet dat dit mijn hele stekken oogst gaat verknallen. :innocent:

 

Zo kan ik ze toch niet meer buiten zetten?

 

Word een duur buitenkweekje want als alles mislukt moet ik stekken kopen en deze voorgreoien en buiten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder, dat bloeien, zijn het alleen voorbloei verschijnselen? of echte bloeiverschijnselen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de NDB van mij gewoon 24 uur licht geven als het te lang duurt dan gaan ze bloeien.

 

Ook krijg je dat wanneer de plantjes te lang op te kleine potjes staan zodat de wortels zich niet kunnen verplaatsen.

 

De vrouwen kun je nog redden door nu direct maatregelen te nemen.

 

Maar ik begrijp niet waarom je niet eerst sext en daarna stekken neemt om te bewortelen.

Nu heb je straks mannelijke stekken,waarom?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik begrijp niet waarom je niet eerst sext en daarna stekken neemt om te bewortelen.

Nu heb je straks mannelijke stekken,waarom?

DB

dit begrijp ik ook niet helemaal :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook met mijn double fun, die tonen ook al naar een aantal weken voorbloei verschijnselen?

gelukkig heb ik alleen maar vrouwtjes :verrygood

med_gallery_6521_1486_61200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ik moet je teleurstellen, het is een herma. Je ziet vrouwelijke en mannelijke bloemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DB: Als ik het goed begrijp gaat (kan) het goed komen met langer licht? Als ze er niet kapot van gaan dan zet ik ze op 24 uur! Ik nam aan dat ze ook een donkere periode nodig hebben?

 

Voordeel is wel dat ik de mannetjes er alvast uit kan halen en de rest wat meer ruimte heeft.

 

Als je terug leest in mijn verslag zien jullie waarom ik deze keuze heb gemaakt. De planten begonnen te groot te worden gingen stinken en ik heb alsnog besloten de mannetjes eruit te halen als ze eenmaal beginnen te bloeien. Overigens kreeg ik in het begin van dit verslag juist de tip om op locatie tegen de bloeitijd de mannetjes eruit te halen omdat dat makkelijker is dus ik sta te kijken van deze reactie nu. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben minimaal 15 min donker nodig om hun huidmondjes te sluiten en daarna weer te kunnen openen ,heeft een wijs man hier eens gezegd.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Slecht en goed nieuws.

Het slechte je hebt de hele klonen fabricage fout aangepakt en zo heb je ongewild het goede nieuws veroorzaakt om een aanzet e maken om vrouwelijkzaad te produceren.

 

De stress heeft er voor gezorgd dat je herma's hebt van VROUWELIJKE planten ,zou je deze zichzelf lten bevruchten dan krijg je overwegend vrouwelijk zaad.

DB

 

@ D-magic hey dit is mijn Topic niet hoor

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...