Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

Ze groeien nu eindelijk niet meer in de lengte maar nu alleen in het blad! Als het goed is krijg ik morgen hopelijk mijn nieuwe TL lampen binnen! Maar kan ook maandag worden als het tegenzit vertelde ze en dan mis ik weer een paar dagen goede groei onder betere lampen dus ik hoop echt dat ze morgen komen!

 

Ze groeien niet meer in de lengte en ik heb ze nu zo verdeeld dat ze precies onder de lampen verdeeld staan en er vlak onder. Het grappige is dat de nieuwe zaadjes wel meteen blaadjes aanmaken en niet eerst heel erg de lengte inschieten. Dus ik hoop dat deze mooi kort blijven. HEt betreft de Dame Blanche waarvan ik ze nog een keer heb gezaaid. Deze hebben dan precies 1 week achterstand. Ze slaan nu heel goed aan en bijna alle zaden zijn uitgekomen alleen helaas niet allemaal tegelijk.

 

De NLX blijven kleiner en korter dan de Dame Blanche en de Double Fun. Die 2 zijn nu even groot. Bij een aantal plantjes zie ik al blad 5 en 6 ontstaan! :)

 

Ik blijf het leuk vinden en het is jammer dat je er niet zo veel werk aan hebt. Zou er het liefst de hele dag mee bezig zijn, maar kan nu alleen maar kijken hoe ze groeien.

 

De foto's:

gallery_9096_1369_1192.jpg

gallery_9096_1369_81512.jpg

gallery_9096_1369_151260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig man.

maar de lamp kan er nog wel korter op denk ik.

ik zou wat onder de potjes van de kleinste zetten zodat die er even kort opstaan.

dit om sprieten te voorkomen uiteraard.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He budget! Bedankt! :)

 

Wilde ik ook gaan doen inderdaad (potjes omhoog). Ik hoopte dat morgen mijn lampen binnen zijn dan komen die onder een eigen TL bak te staan. Ben ook heel benieuwd hoe ze het onder de nieuwe verlichting doen. Ik heb ook al grotere potten besteld maar die zijn helaas nog steeds niet binnen. Morgen toch maar even bellen waar ze blijven dan kan ik de rest gaan overpotten. In totaal heb ik nu 35 goed groeiende planten waarvan 24 grote van de eerste zaaden en nog ruim 10 nieuwe zaden waar ik nu al aan zie dat die mooi gaan worden. Dus 15 moeders moet ik er zeker vanaf kunnen halen lijkt me!

 

En dan maar hopen dat ze een beetje groot genoeg worden tot april om genoeg stekken te knippen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen voeding,het is belangrijker dat je licht intensiever is en de temperatuur mag nu wel wat dalen om de groei wat te beperken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

He DB!

 

Ik krijg het idee dat je denkt dat ik te vroeg klaar ga zijn met de planten? Ik heb zelf het idee dat ik redelijk mooi op tijd zal zijn zometeen met al goed voorgegroeide planten. Ik doe het namelijk wel onder TL. 4x 18Watt en dat onder 3 bakken verdeeld. Ik krijg wel nieuwe lampen waarop ik denk dat ze het beter gaan doen maar in principe heb ik nog ruim 8 weken om ze groot te laten worden als ik ervan uit ga dat ik ze midden september weg ga zetten en mijn stekken ook nog een aantal weken op kracht wil laten komen.

 

Maar bedoel je trouwens NU geen voeding nog of voorlopig niet? Waneer ga jij voeding geven als je vanaf zaad kweekt? Of zet jij ze meteen buiten in de grond?

 

Oh ja! Ik heb je zaad opnieuw geprobeerd en nu doen ze het super! :whistling Slechts een enkele wil niet lekker mee doen maar ik heb zometeen wel heel veel vroege bloeiers als het mee zit! Als het klopt dat ze zo vroeg klaar zijn om te oogsten dan ga ik bij succes volgend jaar weer de DB zaaien! Voor nu hoop ik om die reden alleen al er zo veel mogelijk stekken uit te halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eindelijk weer op mijn 2 goede locaties geweest. Ik ben nog steeds op zoek naar een derde locatie maar valt toch tegen. Ik heb deze keer grond samples meegenomen maar was mijn camera weer vergeten :whistling . Wilde heel graag de grond laten zien maar nu kan ik alleen maar met de meegenomen grond laten zien.

 

Het zijn 2 locaties met vrijwel dezelfde omgeving maar toch andere grond.

 

Locatie 1: Erg dicht begroeid gebied maar geen bos. Stukken boom en grote doornstruiken. Daaromheen aleen maar riet dat nu heel dun is en makkelijk begaanbaar omdat het winter is. Daartussen lang nu bruin gras. De grond bevat zeer veel wortels van gras tot ongeveer 5 a 10 cm daarna lijkt de aarde uit allemaal peipkleine dode worteltjes gemengd met aarde. Het is lekker losse en luchtige grond. Dit is het grond sample helemaal rechts.

 

Locatie 2. Eerst veel weiland en dan een strook bos met daartussen precies in het midden aan het water een grote open plek die lijkt op de andere locatie alleen groeien hier meer brandnetels op de plek waar ik wil planten. Je moet hier eerst 10 minuten letterlijk een weg over dode omgevallen bomen, doorstruiken, brandnetels en natte moeras achtige stukken voordat je op deze open plek komt. Ik moet er niet aan denken hoe dat in de zomer is daar dus ideale locatie vooral omdat het in zeer licht bevolt gebied is en ook nog verboden toegang. Dat geld ook voor de andere locatie. De grond is hier donker en klei achtig als je het samen drukt maar toch heel luchtig en los. Je hoeft er geen moeite voor te doen om erdoorheen te komen en op het oog lijkt het mij hele mooie schone aarde. maar uiterlijk zegt niks geloof ik. Sample links.

 

Bij deze een foto van mijn grond nu en de 2 nieuwe:

 

gallery_9096_1481_62481.jpg

 

De grond op bijde locaties is nu erg nat. Niet doordrengt maar wel vochtig en het grondwater begind op minimaal 40 cm. In de zomer zal het natuurlijk wat droger zijn maar ik vraag me toch af of dit problemen gaat geven aan de wortels omdat ik ook wel eens op het forum heb gelezen dat mensen wortelrot hadden. Andere planten en bomen groeien er echter ook goed dus lijkt me geen probleem?

 

Oke dat was het voor de grond.

 

De plantjes doen het heel goed en als ik naar de fotos van 3 dagen geleden kijk dan zit de groei er naar mijn idee goed in! :tu

 

De NLX is kleiner dan de Double Fun maar doet het verder heel mooi en ze zijn ook allemaal ongeveer even groot:

gallery_9096_1481_195219.jpg

 

 

 

 

Hier een foto van de Double Fun met daarboven 1 week vanaf zaad oude Dame Blanch om mijn tekort aan te vullen:

gallery_9096_1481_207602.jpg

 

 

 

 

De Dame Blanche zien er allemaal goed uit. Hier een mooie foto Net een beetje kleiner dan de Double Fun maar groter dan de NLX:

gallery_9096_1481_148084.jpg

 

 

 

 

Ik weet niet of ik nu een mierenneuker ben maar ik heb een vraag. Op deze foto zie je heel licht kleine kleurverschillen op de blaadjes. Lijkt mij niks aangezien het maar kleine stipjes zijn en ook niet opvallen. Is dit erg of is dit normaal en maak ik me druk om niets? Ik ben namelijk als de dood dat ze ineens een ziekte krijgen of zomaar geel gaan worden! :specool

gallery_9096_1481_166492.jpg

 

Dat was hem weer! Ik hoor graag wat jullie persoonlijk van de grond denken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Als je bedenkt dat deNieuwe Dame Blanche(NDB) pas in mei buiten zonderbijverlichting kunnen met het oog dat sommige nog vroegere planten in april al in de bloei gaan omdat de daglengte gelijk is aan juli/augustes dan is het wel een lange tijd nog dat je ze binnen moet laten bij kustlicht.

 

Ik heb nog geen individuele vrouw uitgekozen om daar steeds op terug te kruissen.Om die redenen is het ook nog geen nieuw ras.

 

Daarom is er ook nog veel variatie b.v. aanvang bloei kan varieren van half juli-3 e week aug. en 1 x domineerd indica en de andere x sativa.

 

GROND;Je kunt niet te vroeg zijn met de plantgaten te graven.Een scherpe schep is belangrijk en het opp. van 30-40 cm. moet omgekeerd worden,2 steken diep ik legde de 4 zoden aan 1 kant van het gat en de volgende 4 aan de andere kant,dan vervolgens de zode omgekeerd onderin en dan de aarde erop.

Nu kunnen de kippemestkorrels erover gestrooid en de regen,bacterien en wormen doen de rest.

 

Morgen ga ik verder heb nu geen tijd meer.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mactrunk

 

Ik zou niet 4 kleine plantjes in 1 potje doen!

Deze moet je anders straks van elkaar aftrekken en mol je de wortels.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
De grond op bijde locaties is nu erg nat. Niet doordrengt maar wel vochtig en het grondwater begind op minimaal 40 cm. In de zomer zal het natuurlijk wat droger zijn maar ik vraag me toch af of dit problemen gaat geven aan de wortels omdat ik ook wel eens op het forum heb gelezen dat mensen wortelrot hadden. Andere planten en bomen groeien er echter ook goed dus lijkt me geen probleem?

 

Maak je geen zorgen.

Je hebt water wortel er lucht wortels.

Dit regeld mevrouw zelf. zorg jij maar voor een goede bodem en ze gaan wel.

als ze langer dan 24uur helemaal onder water staan kan je problemen verwachten maar grondwater op 40 cm is perfect.

hoef je ook niet bij te wateren.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priest: Heb je gelijk in. Ik ga ze vanavond allemaal in potjes verdelen. Ik heb vandaag namelijk pas mijn nieuwe lampen binnen gekregen en had eerder niet genoeg ruimte omdat ik niet genoeg lampen had. Sinds vandaag heb ik in alle drie de TL bakken lampen dus vanavond kan ik er weer even mee bezig zijn! :specool Alleen kijken is ook maar saai.

 

Budget: Dan hoop ik dat we niet zulke weken krijgen als afgelopen jaar einde zomer. :whistling Kan me voorstellen dat het daar dan best behoorlijk nat kan zijn. Het is maar afwachten en hopen dat moedertje natuur mij een goede oogst gunt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte puntjes kunnen misschien luisjes (trips) zijn, die heb ik vorig jaar op al mn nieuwe zaailingen gehad...

Als je goed kijkt zie je ze opspingen als je een tikje tegen de rand geeft, het zijn bladzuigers vandaar die gele puntjes.

Je kunt speciale middeltjes (bio) kopen hiertegen maar wat ik heb gedaan is ze vangen hahah :whistling

en de blaadjes elke dag voorzichtig afvegen met een nat watteschijfje.. als ze straks iets groter zijn en buiten staan heb je er als het goed is geen last meer van, of het is een zwakke plant.

 

succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ M.

Gewoon laten zitten,in de natuur hebben zij ook weer hun prooidiertjes.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het zijn geen beestjes. 100% niet want dan had ik ze al gezien. Ik zit er elke dag met mijn neus bovenop namelijk. Ik denk dat ik me druk maak om niets eigenlijk. Ik heb alleen wel last van vliegjes. Geen zwermen maar ik zie er altijd wel een of maximaal 2. Volgens mij zijn het fruitvliegjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tomas

All mix ga je toch niet op de koude grond gebruiken laat staan in je tuin.

Als je dat goed zou willen doen dan kost het een vermogen.

Persoonlijk gebruik ik het nog niet voor indoor daarvoor maak ik mijn eigen grondje wat bijna niks kost en zich kan meten met de beste grondmengsels die in de handel zijn.Heb er wel heel wat jaartjes aan besteed om het uit te zoeken.Ben ook wel op de boerderij geweest waar deze overigen zeer goede all-mix werd gemaakt.

 

In de tuin gebruik je ook geen vloeibare voeding.Staat gelijk water naar de zee dragen.

 

Wel gebruik ik kunstmest tijdens de laatste weken bloei,niet als voeding maar als alternatief voor het dure slakkenkorrel-----Het werkt net zo goed en dan heb de voedingswaarde er nog bij.

 

De redenen dat ik slakken verdrijf of vernietig is dat slakken de schimmelsporen helpen om op de planten hun verwoestend werk te doen.Na veel observeren ontdekte ik dat op het slakkeslijm op de bladeren de sporen zich kunnen vastzetten en dan vooral de buds aantasten. Als je ze ziet dan is het leed geschied.

Beter voorkomen dan genezen en 1 x per week een handje NPK rondom de stam strooien.

 

@ Mactrunk

De vliegjes zullen wel fruitvliegjes zijn als ze heel klein

zijn.

Nog een tip voor de plantgaten:Eenweek voordat je de planten op je plek(ken) plant dan kun je rondom het gat de planten (gras en onkruid) bespuiten met Allround oplossing in een nevelspuit.Het is geen gif maar er zit een groeistof in die via de bladeren getransporteerd wordt door de hele plant di door deze groeistof als het ware de groei niet kan bijhouden en afsterft.

Insecten hebben er geen hinder van en omdat het een natuurlijk samen gestelde stof is(alleen grote concentratie) breekt het dict weer af als het zijn werking heeft gedaan.

 

Als je een week later de p. plant dan kun je iets zien maar dat is alleen maar iets geligs pas na 3 w is het gebeurd en je vrouwtjes hebben deRUIMTE en zon.

DB

 

Oh ja...Deze planten heten geen Dame Blanche maar NIEUWE DAME BLANCHE .

Het zou onrecht doen aan de echte D.B--D,B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat ziet er zeer belovend uit, ik ben zelf ook begonnen aan zon projectje.

 

Ik ben ook bezig met double fun & snow white, heb nu 13 zaailingen staan, die ik onder 4 tl's heb hangen.

Als ze groter zijn ga ik ze ook stekken en moeders selecteren.

Daarna hoop ik ook flink wat planten te groeien en rond de 50 guerilla te kweken 5 in de tuin, en dan nog een paar in me hokje te laten bloeien voor zaad :whistling

 

dat gaat helemaal goedkomen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Snow White is toch een indoor(in de tuin?)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dame blanche dat klopt misschien wel maar je kan het altijd buiten zetten

 

Jack Herrer, Shiva, Silver Pearl.... van originen binnen planten.

Heb ze wel buiten afgebloeid en is super te roken! gewoon goed.

 

Ik ben van mening dat buitenkweek gaat en staat met het najaar.

 

Inderdaad is het lekker als ze al in september klaar zijn maar als ze bij wijze van spreken pas in november klaar zijn en goed zijn dan is dat toch ook mooi :whistling

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

secondsun: Leuk dat je ook guerilla gaat en goede keus die double fun!! :whistling

De DF staat er bij mij het mooiste bij en ziet eruit als een sterke ferme plant. Ik hoop dat dit in de toekomst ook zo zal zijn!

 

Ik heb je foto album bekeken maar geen verslag gevonden. Ga je die maken? We willen natuurlijk wel alles volgen! :tu

 

DB: Excuses! Nieuwe Dame Blanche dus! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

De Double Fun is een van de weinige buitenplanten die ik nog niet heb geteeld, omdat ik geen positieve berichten kreeg.

Maar op het Forum hoor ik veel lof, weet jij iets meer informatie te geven of iemand anders?

 

Mij interesseerd vooral de afbloei tijd.

 

@ Budgetkweek

Sneeuwwitje ken ik wel van buiten omdat ik ook genen heb gebruikt voor mijn NDB

De kwaliteit is natuurlijk uitstekend maar door de koude nachten werden de buds te klein(onvolgroeid)

 

De PP is iets eerder buiten klaar.Met PP bedoel ik de Power Plant en niet de Purple Power.Het geeft vaak verwarring als je afkortingen gebruikt.

Wist je overigens dat de echte Purple Power van Wernard ook niet meer bestaat en dat de plant die nu zo genoemd wordt eigenlijk de Dubbel Paars heette? Maar ja engelse namen doen het nu eenmaal beter!

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Tomas

All mix ga je toch niet op de koude grond gebruiken laat staan in je tuin.

Als je dat goed zou willen doen dan kost het een vermogen.

 

Hij had het over verpotten, dan is het het handigst om gewoon een zak aarde bij de GS te halen, waar voor 3-4 weken voeding in zit. Uiteraard is het zinloos om in een guerillagebied dure aarde te gaan storten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas: Klopt is voor potjes binnen. Ik ga gewoon goede aarde halen maar dan bij de Praxis. Daar heb je ook goede zakken volgens mij. De prijzen tussen de goedkope en de dure verschillen behoorlijk dus zal vast geen rommel zijn.

 

DB:

 

Double fun - Plant of the year for outdoor growing

 

A highly stable variety, very well suitable for both indoor and outdoor growing.

Sativa/Indica 25/75%

Looks: fat buds with white hairs

Smell: specific, lemon-like smell

Taste: sweet, friendly and authentic

Yield outdoors: 250-500 gram

Yield indoors: 350-500 gram/m2

Flowertime indoors: 60 days

harvest time outdoors: beginning of october

Growth traits:

frost- and fungi-resistant

Effect traits: strong, psychoactive

 

Als je geïnteresseerd bent in het plantje kan ik je wel iets eehm... uitlenen. :whistling Even PB hiervoor.

Ik denk echter dat je begin oktober te laat vind bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mac.

October vind ik te laat,maar toch ben ik wel geïnteresseerd om een kruissing met een zeer vroege man van mij te doen.

 

Heb nog zaad van een plant waar de vader en moeder al bloeiden op de langste dag.

D.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen ervaring met de double fun maar heb er ook jubel verhalen over gelezen. Neemt niet weg dat ik liever een jaartje vroege bloeiers uitprobeer. Die double fun is dat niet, schijnt wel weer schimmelresistent te zijn. Maar dat zeggen ze over andere soorten die ik gekweekt heb ook. En dat klopte ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet dat je gelijk hebt slappezever. Want dat is de reden dat ik hem heb gekocht. De toekomst zal het zeggen! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn fotos van DF waar de sneeuw op staat. Op zich zegt dat een hoop over een plant. Maar eigenlijk ook weer helemaal niks omdat de ene plant de andere niet is. Ik weet ook niet of die DF F1 of hoger is. Zou je eens uit moeten zoeken. Wernard Bruining (ook op dit forum) kan je een heleboel meer vertellen.

 

Eerlijk gezegd wacht ik komend jaar wel weer even af. Er zijn er een hoop die de DF gaan kweken dus ik zie het wel in de verslagen voordat ik me er aan ga wagen. Heb al een slecht jaar achter de rug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...