Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

Bedankt weer voor alle positieve reacties! :specool

 

masteryero: ik heb ze hier gekocht: http://www.growshopalien.com

Ze zijn oorspronkelijk van: www.nomercy.nl

 

Daar staat ook meer informatie en ze kunnen ook binnen. Onder TL bijvoorbeeld doen ze het erg goed! :)

 

Ze zijn nu 4 weken en 2 dagen vanaf zaad.

 

De foto's:

 

De Double Fun is een geweldig plantje! Heel stevig en verreweg de mooiste met de dikste stammetjes en dikke stevige bladeren. Ik hoop dat dit in het echt ook een mooie stevige en vooral grote plant gaat worden!

gallery_9096_1542_90641.jpg

 

 

 

De Dame Blanche is ook een mooie plant aan het worden maar wel minder dicht dan de NLX en de DF. Ik heb er nog veel van staan in kleine potjes met 1 week achterstand welke het ook goed doen. De foto met mijn hand onder het blad is een Dame Blanche. Daar omheen veel NLX. De NLX is wel kleiner dan de DF maar mooi kort en erg groeit lekker dicht.

gallery_9096_1542_68405.jpg

 

 

 

 

 

 

Dat was hem weer voor nu! Nieuwe foto's komen volgend weekend weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DF is een overwegend indica soort vandaar de stevige stam en brede bladeren.Grootste deel van de genen komt uit de Citrol een vroege indoorplant vandaar dat hij eigenlijk beter is als indoor maar buiten brengt hij behoorlijk ondanks dat hij pas in october klaar is.De zuivere Citrol idem dito. De NDB is 50% sativa/indica.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het nog steeds goed! De DF en de NDB zijn nu even groot en alleen de NLX is nog een kleine plant, maar wel erg mooi! Ik geef nog steeds gewoon kraanwater. Ik ga deze week stekken knippen om het geslacht te bepalen. Nog niet alle planten hebben een mooi takje of een te klein takje om een stek van te maken dus ik wacht nog een paar dagen.

 

Ik ga ze dan nummeren en in een bakje aan een stokje plaatsen welke ik in elke pot steek en ze zo hoog genoeg onder de TL staan. Na 12 uur licht zet ik ze dan weer weg in het donker zo heb ik geen extra lichtbak nodig. Ik ga een paar mannen over houden en deze dan ook op deze manier in de bloei zetten zodat ik daar stuifmeel vanaf kan halen.

 

Is het trouwens verstandig om nu te gaan toppen?

 

gallery_9096_1626_239750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
NDB ziet er erg goed uit!

Die ga ik dit jaar ook buiten laten groeien.

 

ich auch ik had er een aantal gekregen van DB zeer aardige gozer dat ;)

 

succes met jullie kweekjes allemaal

 

redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Nu toppen is het beste,je hebt nog tijd genoeg omvan elke plant een stek voor de sexpepaling te doen en voor beworteling een 2é.

Dat doe je als volgt:met de nagels van je duim en wijsvinger knip je bij elke plant het piepkleine topje eruit.

 

Na een paar dagen zul je zien dat overal 2 toppen ontstaan.Deze laten groeien en wanneer deze de lengte hebben dat er stekken gemaakt kunnen worden(minim.3 x 2 bladeren,beter 4.) dan gebruik je een schaar en knip je vlak boven de volgende internode eerst 1 stek af,snijd het met een stanley mes met een hoek van 45 graden af.De onderste 2 blaadjes eraf en in bierflesje steken gevuld met water tot de rand,nummeren niet vergeten.

 

Als je alles op de flessen hebt staan in een krat zetten en 24 uur in het donker wegzetten en daarna onder 12/12 zetten.Elke derde dag vers water!

 

Nu nummer je stekblokjes met waterbestendige viltstift en ga je stekken knippen en snijden(zie Growguide)

 

Voordat de stekken wortels hebben zijn "de meeste"mannetjes al te zien op de flessen..Deze bloeien het eerst.Nu kun je de eerste bloeiend man eruit selecteren en bij de vrooywen ook en deze 2 gebruiken voor je eigen zaadproductie.(Zeer goede selectie methode om nog vroegere planten te krijgen)

 

Op deze wijze kun je elke man door zuster kloon vervangen bij sexverhoudng van 50%

 

De planten zijn nu in de breedte gegaan en hebben 4 toppen (het ideale aantal)

Succes DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze 2 dagen geleden getopt. Ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn. Ik heb inmiddels ook een softbox stekkenvoeding en stekkenpluggen gekocht. Ik had niet genoeg geld bij me voor een filter dus die haal ik morgen even. Dan ben ik ook meteen maar klaar i.v.m. knippen. Het ruikt nu ook al meer dan ik had verwacht namelijk. Ook ga ik de bak dichtmaken morgen. Dit i.v.m. eventuele vervolgkweek binnen. Ik ben er nog niet uit of ik dan met TLD reflex of een 400 Watt lamp ga groeien.

 

Leverd in ieder geval wel weer een nieuw verslag op! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik benieuwd en hou het in de gaten!

 

Greetz freud

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een reacties! Bedankt!

 

Alleen weet ik nu niet zo goed meer hoe ik moet beginnen en ben een beetje onzeker over de aanpak geworden nu.

 

Weetje:

De lamp zal inderdaad beter werken maar ook mijn stroomkosten omhoog jagen. Ik zit er wel aan te denken om dit te doen als de groei niet naar wens gaat. Als je echter op het forum gaat zoeken naar TL kweekjes dan zie je heel veel mooie resultaten en mooie dikke planten die ze zelfs hebben laten bloeien met mooie resultaten. Dus ik wacht even af wat ze doen. Daarbij wil ik niet te veel boven mijn budget uitkomen. Ik zit nu op ongeveer 200 euro en ik moet nog voor minstens 100 euro kopen gaandeweg schat ik. Helaas wil de portemonnee niet heel goed meewerken. Maar desnoods worden het minder planten. Mijn doel is 100 of meer maar we kijken wel waar het schip strand.

 

Paddohead:

Ik heb ervaring met knippen. In mijn oude woning had ik een kamer over waar een koolstoffilter hing en een groot rek voor het drogen. Dit deed ik alleen en voor 300 planten was ik ongeveer 2 tot 3 dagen bezig afhankelijk van het soort. In het begin deed ik er 2x zo lang over maar je krijgt er handigheid in. :specool En ik begrijp dat 100 buitenplanten veel meer werk is maar dat is dan maar even doorbijten. :verrygood

 

Enige nadeel dat ik heb is dat ik er gaandeweg allergisch voor wiet droog of nat ben geworden. Eerst nooit last maar na een half jaar beetje een snotneus later jeukende ogen erbij en nu is het zo erg dat ik na 30 minuten knippen letterlijk een astma patiënte lijk en zelfs mijn huid rood is en uren jeukt waar de toppen op mijn benen liggen. In de zomer zat ik namelijk in mijn onderbroek te knippen. Grappige is dat ik met roken nergens last van heb

 

Stofkapjes enzo hielpen niks dus daar zit ik nu een beetje mee. Even op internet naar een goed masker zoeken denk ik. ;)

 

DB: Ik heb ze ontvangen! SUPER!!!! (zie ook persoonlijk bericht.)

 

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben nu alleen wel weer helemaal opnieuw aan het bedenken waar ik goed aan doe. :wacko: Morgen eerst maar even afbouwen en dan de eerste zaden maar eens proberen. In de komende dagen ga ik nog even nadenken hoeveel, waneer, hoe, moeders, lampen, stekken enz... Ben wel erg blij met de reacties zodat ik uiteindelijk met wat ik heb wel de beste resultaten hoop te halen.

 

Ik heb in de loop van de jaren heel wat weed geknipt, heb je een normale stek van zo'n 70 cm, moet je echt doorknippen wil je er 5 in een uur doen.

Jij knipt er 300 weg in 2 a 3 dagen, moet je per dag toch gauw zo'n 25 uur knippen en als ik me goed herinner zitten er maar 24 uur in een dag en dag en nacht doorknippen in je eentje zie ik je ook niet doen !

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er ook een paar geknipt in de loop der jaren :wacko:

 

idd ria;binnenplanten zon 5 a 6 per uur

een beetje buitenplant duurt iéts langer :specool

 

 

guerilla;als er veel overblijven van die 100[wat ik betwijfel]

knip er dan de dikke hoofdtoppen uit en laat de reut zitten,dan hou je nóg genoeg over. ;) :verrygood

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wel een tip voor het oogsten

De dikke toppen knippen en de rest nog wat laten doorgroeien.

Wanneer alles wat dik is geoogst is dan ga je elk uur dat je over hebt met een z.g. vissersstoeltje,een afwasblik en een paar vuilnisplanten naar je planten.

 

Nu ga je gewoon alle buds met de hand afbreken.Met alle bedoel ik systematisch de gehele plant kaal plukken,en dan pas de volgende.

 

Wanneer je n.l. eerst weer alleen de dikste neemt dan is het resultaat dat de kleintjes niet geoogst worden en daar krijg je als het te laat is zeker spijt van.

 

De afw.t. is breed om de buds in te verzamelen en vervolgens in devuilniszak te gooien.

 

Je oogst van die dag leg je thuis ongeknipt te drogen en je kunt het de hele winter door knippen.

 

Ik weet uit ervaring dat wanneer je het kleinere laat zitten je er later spijt van krijgt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ria:

Ben niet echt iemand die verhalen groter maakt dan ze zijn maar zie dat ik dat wel heb gedaan. Hij had 2 kamers elk 150 stuks en daar heb ik 300 in 3 dagen knippen van gemaakt maar die kwamen natuurlijk niet elke keer tegelijk. Foutje dus. Ik was meestal maximaal 3 dagen met 1 kamer bezig en dan begon ik 's ochtends en was ik ook wel tot erg laat bezig en heel erg blij als je klaar bent. Na 3 dagen vollop knippen voel je je zelf ook bijna een plantje. Echt K.. werk! Dus daar zie ik wel weer heel erg tegen op eerlijk gezegd. 5 in een uur is trouwens wel goed haalbaar! Maximaal 7. Ik hield het altijd bij zodat ik kon uitrekenen hoe lang ik ongeveer nog moest. :verrygood Ik heb dit ongeveer 2 jaar om de 5 a 6 weken gedaan en af en toe een kamer van iemand anders.

 

Toen ik het de eerste keer deed waren we nog met zijn 2en en samen zelfs een volle week bezig.

 

 

DB en Ronzor:

Ik ben van plan een stoeltje mee te nemen inderdaad. Dan laat ik me daar droppen zodat de auto er niet de hele dag staat en dan ga ik een dagje knippen daar. Niet al te netjes maar wel zo goed mogelijk en dan alles thuis laten drogen. Dan heb ik inderdaad nog genoeg tjd het alsnog netjes af te maken. Alles mee naar huis nemen is gewoon niet te doen. Ik ga er ook vanauit dat 50% mooie toppen opleverd en de rest matig of niets. En dan ga ik nog niet eens uit van diefstal dus het weer en de natuur moet erg meezitten. Daarom wil ik er ook zo veel neer zetten zodat ik een zo groot mogelijke kans van slagen heb. Ik heb slechts 2 locaties die in mijn ogen 99% mens vrij zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch maar het advies van Dame lanche genomen en ik ga de mannetjes er in de natuur uit trekken. Ik heb nu ruim 150 stekken in 2 stekkenbakken. Die doen het boven vewaching. Ik had verwacht dat er veel uit zouden vallen en was zelfs bang dat ze slap zouden worden en er veel zouden doodgaan.

 

Ik heb alle planten verwijderd en alleen nog mooie stekken over. Ook hier bleek de double fun weer de beste plant waar verreweg de meeste stekken vanaf kwamen. Deze plant wil ik dan ook gebruiken voor mijn binnenkweek onder TLd reflex. Deze ga ik vandaag bouwen en hier komen 24 planten onder. Dit verslag komt uiteraard in micro fluo.

 

De guerilla gaat overigens zeker door en ik blijf jullie op de hoogte houden hier! Het opgroeien van de planten heeft me echter heel erg enthousiast gemaakt en op het forum hier heb ik gezien dat je niet persee een hele kamer hoeft op te offeren voor een kweek maar dat je dus ook een kleine bak kunt maken welke je goed kunt verbergen.

 

Ik heb trouwens 2 plantjes 4 dagen geleden in de achtertuin gezet tussen de andere planten. Het i koud en erg nat geweest en ze staan heel mooi rechtop. Doen het prima zelfs! Deze 2 had ik over en ik wilde weten hoe sterk ze zijn. Ik denk dat ze het makkelijk gaan redden. Gaat om de DB.

 

Foto's van de stekken zal ik plaatsen als ze mooie aan het groeien zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nu dus 150 stekken die je gaat voorgroeien en over een aantal weken buiten zet? Dat zullen dan flinke bomen worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Dat begint erop te lijken, dit wordt denk ik wel een hele mooie kweek en hopelijk met flinke bossen!!!

ben benieuwd van de 2 plantjes die nu al buiten staan.

 

succes! :tu

 

:verrygood :specool :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 150 stekken buiten wilt zetten mag je wel of een hele grote tuin hebben of een hele goede guerilla plek hehe :specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 hele mooie plekken! 2 grote open stukken waar geen hond komt. Maar dat is natuurlijk altijd maar afwachten. Ik hoop dat het meerendeel van de stekken het haalt maar ik denk het wel. Ze staan er allemaal er mooi bij en alle blaadjes staan mooi omhoog en zijn niet slap. Ze lijken zelfs al te groeien maar ik denk dat dat gezichtsbedrog is gewoon omdat ze er zo fris uit zien. Ik zal vanavond even een foto maken.

 

De 2 plantjes die in de tuin achter staan zijn zelfs al iets gegroeid en het is behoorlijk koud geweest hier vanacht. Ze staan er stevig bij en hebben geen last van het natte weer. Het echte zonlicht doet ze kennelijk erg goed! Ook daarvan zal ik vanmiddag even een foto proberen te maken maar het lijkt erop dat ze behoorlijk wat kunnen hebben. Onkruid vergaat niet he! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik zapte weer is langs.

 

leuk dat het allemaal zo mee zit :verrygood

hoop dta je een flinke opbrengst mag hebben zowel binne als buiten, relax dat je stekken zo goed aanslaan

 

succes greetzzz masteryero

 

 

ps ken growshopalien niet maar tering wat een zaden was weer ruim een uur aan het lezen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen wat informatie verzameld van mensen die geen commercieel belang hebben dus objectief zijnover de DF.

 

De plant is 75% indica ongeveer en ook meer dan de helft genen van de Citral(indoor)

 

De stevigheid en gedrongenheid komt van de indica-citrol.Heel mooie symmetriscge plant om te zien.

Is ongeveer de derde week van oktober (pas) klaar vandaar de relatief kleine buds.

 

Voor guerilla mnder geschikt gezien het voorgaande.Maar in de tuin met 2-3 weken verduisteren in augustus zeer goed geschikt.

 

Het is eigenlijk geen indoor en ook geen outdoor.

 

Het GERUCHT over schimmelongevoelig blijkt zoals ik verwachtte niet waar te zijn.

 

Zelf heb ik geen ervaring maar de mensen van wie ik het heb daar weet ik van dat ze wel objectief kritisch waren tegenover mijn kreaties.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgensm ij heb ik dit toppic een eetje gemist

 

ziek man je gaat meer als 100 planten Guerilla

 

de plante zien er nu perfect uit man

 

ga zo door ik kan haast niet wachten tot ik foto's zie van een groene zee aan wietplante in het bos ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup

Ik heb gezegd dat informatie uit niet commerciele hoek van 3 kennissen kwam die ik wel objectief vind en die waren slechts gebruikers en geen verkopers van zaden.

 

Het is toch logisch dat men niet met kritiek adverteerd.

Overigens was het niet negatief maar wanneer je ze wat helpt door in augustus 3 weken te verduisteren dan blijken de buds groter te zijn door minder koude nachten in oktober(Is eigenlijk in ons klimaat net iets te laat)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het GERUCHT over schimmelongevoelig blijkt zoals ik verwachtte niet waar te zijn.

Geen enkele plant is volledig schimmelbestendig, DF is echter wel geselecteerd op een hogere mate van ongevoeligheid hiervoor. Overigens vind ik niet dat je alle "commerciële bronnen" per definitie als onbetrouwbaar kunt bestempelen. Over de ervaringen uit je omgeving: Welk zaad is er bijvoorbeeld gebruikt, is dat tweede of derde generatie eigen teelt? Ik denk dat Wernard wel weet waar hij het over heeft.

 

Gezien de ervaringen op het forum lijkt me DF nog steeds een zeer antrekkelijke plant. Ik heb hem zelf gerookt van Atmo (zie zijn verslag DF) en ik moet eerlijk zeggen: Toppie wietje! Zal niet snel gaan vervelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

name='whazzup'

Geen enkele plant is volledig schimmelbestendig, DF is echter wel geselecteerd op een hogere mate van ongevoeligheid hiervoor. Overigens vind ik niet dat je alle "commerciële bronnen" per definitie als onbetrouwbaar kunt bestempelen. Over de ervaringen uit je omgeving: Welk zaad is er bijvoorbeeld gebruikt, is dat tweede of derde generatie eigen teelt? Ik denk dat Wernard wel weet waar hij het over heeft.

 

Gezien de ervaringen op het forum lijkt me DF nog steeds een zeer antrekkelijke plant. Ik heb hem zelf gerookt van Atmo (zie zijn verslag DF) en ik moet eerlijk zeggen: Toppie wietje! Zal niet snel gaan vervelen.

________________________________________________________________________________

_________

 

Ik ben niet van plan om de DF af te kraken maar ik wist niks van deze soort daarom heb ik een paar vrienden gesproken die mij ïnformeerden"hun oordeel was niet negatief,integendeel.

 

De kwaliteit om te roken was uitstekend maar dat is de Citral ook.Na ik later hoorde is het grootste deel van de genen van deze sterke overwegend indica indoor plant uitgeleend aan de DF.

 

Deze Citrol heb ik al langer dan 10 jaar als oermoeder en ze doet het outdoor heel goed maar doordat ze PAS de 3e week van oktober klaar is komt de bud- grote te kort door de koudere nachten.

 

Commerciele bronnen bestempel ik niet per defenitie als onbetrouwbaar maar ik neem ze natuurlijk niet altijd serieus.

 

Wat wernard betrefd die had na 1996 geen echte outdoor genen ter beschikking zoals VIKING en DAME BLANCHE en de echte HOLLANDCHE HOOP.

 

De laatste heb ik van Nirwane gehad.Niet alleen de naam is gedegenereerd maar ook de vroegrijpheid.

Het heet nu HOLLANDS HOPE die mooie sch is ook weg.

 

De z.g. schimmelongevoeligheid daar zijn we het over eens dat er eigenlijk geen plant is en NIET KAN KOMEN die dat is.Want de kosten omdat te via wetenschappelijk onderzoek zijn te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...