Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

Jouw slechte jaar lag alleen niet zo zeer aan de planten! Ik heb laatst je verslag gelezen naar aanleiding van je rode linkjes onderaan. Was een mooi verslag alleen klote einde zeg! Waren niet mijn planten maar je lee4ft behoorlijk mee en ik kan me er goed ruk om maken. Moet er niet aan denken dat iemand mij dat flikt en met guerilla is die kans ook groot natuurlijk alleen wel meer begrijpelijk. Achtertuin staat gelijk aan een auto uit je garage jatten. Waarde van die opbrengst zal trouwens niet veel gescheeld hebben.

 

Dit jaar dus flink wat spijkers op de schutting en een valse rotweiler op dieet zetten. :specool

 

Mischien moet ik zelf klemmen zetten en spijkerplanken tussen het gras in mijn omgeving ... :whistling

 

Vandaag ga ik trouwens overpotten. Worteltjes komen er bij enkele onder de potjes uit nu dus vandaag even nieuwe aarde halen. De potten heb ik al. Vanavond maak ik weer foto's! Ik heb ook gemerkt dat ik te weinig water gaf. Ik gaf ze ongeveer 6 mililiter per dag met een spuitje. Van het weekend zijn we bij mijn ouders blijven slapen en heb ze daarom eerst goed nat gemaakt. Verschil in groei was echt groot! Dus nu krijgen ze meer!

 

Ik heb de lampen er nu ook goed dicht op staan. Maximaal 2-3 cm en het worden mooie dichte plantjes. De stengel onderaan blijft lang maar die gaat dieper de grond in zometeen. Maar de bladeren bovenin groeien mooi dicht op elkaar en de steeltjes blijven dus mooi kort. Maar goed. Foto's dus vandaag nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag nog zeg je :whistling word late avond werk :specool

 

Gaat leuk zo man. Iedereen denkt lekker mee en het gaat niet alleen over jou maar

over het kweken algemeen. Super.

 

DB is ook flink actief hier. Leuk z'n stukjes te lezen.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Dame Blanche is een grote bron van inspiratie en kennis voor iedereen. Respect.

 

Jouw slechte jaar lag alleen niet zo zeer aan de planten! Ik heb laatst je verslag gelezen naar aanleiding van je rode linkjes onderaan. Was een mooi verslag alleen klote einde zeg!

 

Dit jaar dus flink wat spijkers op de schutting en een valse rotweiler op dieet zetten. :specool

 

Mischien moet ik zelf klemmen zetten en spijkerplanken tussen het gras in mijn omgeving ... :whistling

 

Ik denk dat iedereen die een keer geript is er nu wel maatregelen tegen neemt. Het lijkt me sterk dat het ze nog een keer lukt omdat ik genoeg maatregelen heb genomen en nog ga nemen. Met een beetje fantasie heb je zo een goede defense. Heb ondermeer spijkers op de schutting, lampen en geluid op bewegings- en warmte detectie, zelfs tripwires met geluidalarm. Ja en dan nog een paar dingetjes die ik niet vertel omdat die enigzins aan de vervelende kant zijn voor de ontvanger hiervan. Probeer dan maar eens rustig me tuin te rippen...

 

Ik ben heel erg benieuwd hoe je het er dit jaar vanaf gaat brengen, ik volg deze draad in ieder geval. En natuurlijk die DF, daar ben ik ook in geinteresseerd. Maar dat wordt over een jaartje pas waarschijnlijk.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als planten pas in october klaar zijn dan hangt het van het weer af of de schimmel toeslaat.

Hoe later in het jaar hoe meer kans op koude en vochtige nachten.

 

En resistentie daartegen, is genetisch niet mogelijk,dat is een verkooppraatje.

 

Ik was vroeger als amanuensis werkzaam aan het biologisch centrum te Haren en daardoor weet ik voor 100% dat het reclamepraat is.Eventueel kun je de gevoeligheid verminderen door zuivere sativa te kweken.

 

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar weer, die schimmelresistentie is dus inderdaad precies wat ik dacht. ONZIN.

Ik heb meerdere soorten gekweekt die er goed tegen zouden kunnen maar allemaal krijgen ze vroeg of laat schimmel. Zelfs paarse die over het algemeen er heel goed tegen zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slappezever en DB: Ik weet het niet hoor. Ik ben natuurlijk een beginner maar ik zie wel dat er mensen zijn die binnenplantjes van de growshop buiten hebben gezet welke echt niet goed waren buiten. En je leest toch verschillende ervaringen over goede soorten die het beter buiten doen. Als ze gewoon wilde verkopen kon ik me voorstellen dat ze alle planten als buiten en binnen aanraden. Ik kan het mis hebben hoor! :specool Jullie hebben meer ervaring dan ik!

 

Budget: Ik hou de sfeer graag open en warm. De lounge hoek, Playstation en het feit dat er hier binnen geblowed mag worden zorgen ervoor dat veel mensen gezellig in dit topic blijven hangen. Ook is eigen drank meenemen geen probleem hier! Ga gerust met een biertje mijn topic in! :tu

 

Ik wilde gister al foto's maken maar dat is er niet van gekomen i.v.m. werk. Ik ben zelfstandig ondernemer en kan daarom waneer ik wil op het forum maar als het druk is moet ik wel werken en het is gister laat geworden.

 

De foto's!!! ;)

 

Ze staan er in ieder geval mooi bij naar mijn mening! Je ziet ook duidelijk verschil in vorm nu. De NLX is erg mooi en groen maar wel iets kleiner dan de rest. De Nieuwe DB is nu net zo groot als de Double Fun maar oogt kleiner omdat de Double fun dikker blad heeft en er echt degelijk en stevig uit ziet. Tot nu toe echt de mooiste van het stel. Als ik dit vergelijk met afgelopen week dan zijn ze echt weer heel veel gegroeid!

gallery_9096_1504_31166.jpg

 

 

 

 

 

De nieuwe opstelling. Ik heb te weinig plek nu en had toch liever iets kleinere potten gekocht achteraf. Nu heb ik de zwakke plantjes van de nieuwe zaailingen weggegooid. Ze waren allemaal mooi maar ik heb de kleinste eruit gehaald. Deed wel even pijn en wilde de rest ook weg gooien maar kon het gewoon niet. Als er iemand interesse heeft in mooie zaailingen van de Nieuwe Damme Blanche en je woont in Noord Braband (liefts beetje west) dan kan hij een PB sturen. Ik spreek dan graag in het midden af want weggooien vind ik echt zonde. Oh ja. Ik bied ze niet aan natuurlijk want dat mag niet van het forum. We gaan er gewoon gezellig naar kijken en over praten! Dan neem ik ze weer mee. :( Ik heb er 11 over dus 5 vrouwen zou in theorie moeten lukken. Op deze foto zie je er ook eentje dichtbij en de planten van de zijkant.

gallery_9096_1504_215100.jpg

 

En dan de PH waarde. Ik heb een goedkope meter van 9 euro gekocht bij de Praxis. Ook een voor de vochtigheid. Ook 9 euro. Hier zit een lange pen aan die je in de grond steekt. Als ik de vochtmeter hoger trek zodat de gevoelige punt in het midden van de bak zit dan staat deze mooi in het midden. Onderin is het natuurlijk heel erg vochtig. Alleen de PH is dus 5,5. NIet zo best dus. Ik gebruik nu kraanwater en dat is als ik me niet vergis meestal boven de 7 dus ik neem aan dat de nieuwe aarde heel erg zuur is??? Grappig is dat ik ook de grondsamples van buiten heb getest en deze 2 waren allebij precies 7 toen er alleen nog regenwater in zat! Dus met mijn locaties is niets mis! :whistling

gallery_9096_1504_81887.jpg

 

 

 

 

Ik ben weer benieuwd naar jullie reacties en of dit nog steeds sprietende planten zijn? Het lijkt me dat ze mooi dicht groeien nu klopt dat? Zie zijkant foto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat ze nu vooral de breedte ingroeien :whistling

 

Die 2 metertjes zou ik weggooien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters zijn slecht heb vorig jaar die moisture meter gehaald zonde van mn geld.

 

Maargoed even over die double fun,.. Atmo heeft er vorig jaar een verslag van gemaakt

ze bloeien echt wel sneller af dan eind oktober.

als je verduisterd tenminste.. en ik denk zonder ook eerder.

 

Misschien de moeite waard om ff te kijken zaten reusachtige buds aan :whistling

medgallery4254240167327oc7.jpg

Dit was op 12-09-06

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling Is dat een speelgoedgitaar of een normale!?!?! Niet normaal zo groot!!! Zo heb ik ze vroeger niet mogen knippen! (indoor dan) Ik hoop dat ik ook zulke resultaten kan halen! Zo maakt hij zijn naam wel waar! Dubbelle pret zo!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mac.

Ik hoop dat je de kleintjes nog hebt want dat zijn meestal de vrouwen.

 

Vroeger voor het klonentijdperk ging ik elk voorjaar naar Wernards Positronic (Growshop) om planten te halen.De zaailingen stonden in rijen uitgestold op de vloer.De meeste klanten zochten de grootste planten uit,maar ik koos de kleinste en had altijd meer dan 80% vrouwen en dat was geen toeval.

 

Als zaailingen van hetzelde ras zijn en redelijk raszuiver zijn dan zijn de mannen altijd groter dan de vrouwen.

Ze moeten later het stuifmeel uitstrooien over de vrouwen,van boven naar beneden gaat beter dan andersom.

 

Dus kijk uit:De kortste internoden dat is een nog betere voorsexmethode omdat grote ook wel eens afhangt van omstandigheden.

 

Morgen zal ik zeggen waarom outdoor geleidelijk indoor worden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Secondsun

Je zegd dat die planten wel voor eind october klaar zijn(als je ze verduisterd zeg je er achteraan)

Welnu alle soort planten zijn eerder klaar als je ze verduisterd.

 

Wat bedoelde je met die opmerking,of was dat een grapje.

 

@ M.T.

Waarom werden en worden outdoor geleidelijk indoorplantenrassen?

Als voorbeeld neem ik de Hollandse Hope.In 1995 was de HOLLANDSCHE HOOP eind september klaar en nu 3-4 weken later hoe kan dat?

 

Als men zaad verkoopt dan zijn er 2 methoden om dat zaad zuiver te houden d.w.z. het moet gelijk blijven.

Methode 1 :men heeft een moederplant en vaderplant en bewaard die over de jaren heen.het zaad wordt gewonnen van klonen van die beide sexen.Als de moeder en vader te oud worden dan moeten er klonen gemaakt worden en die weer tot nieuwe moeder en vader opgetrokken.Zo blijven de genen gelijk.

Alhoewel er enige variatie mogelijk is doordat er steeds 2 planten ten gronslag liggen...maar toch.....!

 

Methode 2 is de beste:men heeft een moederplant en laat klonen ervan bevruchten door een verwante man.

Van deze kruissing wordt zaad gewonnen en uit dit zaad wordt een zoon genomen en deze weer gekruist met een kloon van de moeder(F1 zaad) als je dat 5 x doet (F5 zaad ) dan kan men beginnen met het verkopen van zaad van een nieuw ras.Het enige wat nu moet gebeuren is er voor zorgen dat de moeder door klonen steeds dezelfde blijft en steeds als er nieuw zaad moet komen dan moet b.v. een F16 man x kloon van moeder zorgen voor F17 zaad. Eigenlijk de kip met de GOUDEN EIEREN als je naar de prijzen kijkt.

 

Blijkbaar was dit nog te veel moeite gezien de veranderingen die er hebben plaatsgevonden.

 

Zelfs indoorrassen zijn veranderd,De Afghan bloeide in 1988 eind september en nu is het een indoor geworden.

 

Door mijn leeftijd weet ik dit. En nu begrijp je ook dat ik outdoor die in october klaar zijn indoor noem.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

die metertjes kun je echt dumpen hoor. Niks waard, zonde van het geld. Het is al erg moeilijk om de grond pH te meten, dat vereist ten eerste specifieke pH sondes (speciaal voor grond), ten tweede een meting op minimaal 5-10 verschillende plaatsen. Het beste kun je de nieuwkoop handleiding volgen die hier op het forum gepubliceerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze er in staan al is het voor de sier! ;) Weggooien vind ik ook maar zonde en de PH staat nu op 6! ;)

 

DB: Ik heb nog kleintjes over maar ik heb voornamelijk de misvormde en met minder mooi of ongelijke bladeren weggedaan. De mooiste heb ik gehouden en nu allemaal weer in 1 potje gezet en in de groten potten ernaast geduwd.

 

Trouwens... gaat het mij nu makkelijk af of is het allemaal niet zo moeilijk om deze plantjes te kweken!? Ze groeien elke dag zichtbaar en staan er erg mooi bij en dat voor 18 Watt TL lampen! (12 stuks op 2 m2) Verder geef ik ze nu kraanwater want ze hebben nu te veel nodig om van regenwater te halen. En ik gebruik potgrond van het tuinscentrum. Wel de duurdere dat wel. Als je 4 euro duur kunt vinden dan. Je hebt ze ook van 2 euro.

 

Is het te vroeg om al problemen tegen te komen of heb ik gewoon geluk dat alles zo goed gaat? :whistling

 

Ik zit nu zelfs te denken om een klein bloeikastje te maken gewoon om te kijken wat mijn 965 TL daarmee doet. Zelf ben ik niet echt een blower dus zou echt voor de lol zijn. Als ik 5 jointjes in een jaar rook is het veel.

 

Ik merk trouwens wel dat sinds ik de 830 voor de 965 heb vervangen ze sneller groeien. De 830 was erg geel en de 965 is sprekend daglicht. Ook de latere saailingen doen het beter dan de eerste zaailingen die toen dezelfde leeftijd hadden. De tip van de lampverkoper was naar mijn idee dus een goede!

 

De 2 plantjes in de grond van de locatie groeien perfect!!! Niks geen verschil met de anderen en ze hadden eerst zelfs een achterstand vergeleken met de rest. Daarom heb ik die gebruikt omdat ik het anders zonde vond om grotere plantjes te gebruiken maar ze hebben de rest nu dus ingehaald en zijn nu even groot. Nu weet ik niet of zaailingen van 2 weken al veel voeding opnemen en of het dus door de grond komt of gewoon toeval is.

 

Morgen of overmorgen maak ik weer foto's. Dan is het verschil nog groter namelijk met de andere foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen reacties maar ik post gewoon door hoor! :whistling

 

Er zijn een paar blaadjes verbrand. Deze kwamen tegen de transformator van de lamp aan. Die worden behoorlijk heet. Ook hebben enkele plantjes verbrande? blaadjes die niet tegen de lampen of transformator komen en ver onder de bovenste bladeren zitten. Weet iemand wat dit is en hoe dit kan?

 

Verder gaan ze gewoon lekker! Ook de plantjes in de grond van buiten doen het geweldig goed terwijl dit eerder de kleinste plantjes waren!

 

Hieronder de recente foto's.

 

gallery_9096_1542_269740.jpg

 

 

 

Links Dame Blanche en NLX en rechts de Double Fun.Het verschil is behoorlijk. De Double Fun is een flinke stevige plant vergeleken met de rest.

gallery_9096_1542_53867.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie plantjes :whistling

Die double fun ga ik dit jaar zeker regelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MT

De Double Fun is eigenlijk een veredelde Citrol (vroege indoorras )

Doordat het een overwegend indica is is het een meer gedrongen plant met steviger stam.

 

Het verschil kun je ook zien aan het blad de DF heeft meer afgeronde bladpunten terwijl deNDB scherpere punten heeft.

 

In de NDB zitten trouwens ook genen van de Citrol in maar het verschil is toch duidelijk te zien.

 

Een super indica was de VIKING van Wernard,dat was zo een gedrongen plant dat ik haar voor mijn huis in de bloementuin had en niemand zag dat het geen bijzondere conifeer was.

 

Misschien heeft Wernard nog foto van die inmiddels ook verdwenen outdoor.

 

Als je trouwens nog zaden wint van de DF dan hou ik me aanbevolen.Ik heb trouwens de oorspronkelijke moeder nog van de Citrol,dan kan ik ze vergelijken volgend jaar.

D.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai dame blanche

 

 

ken de oercitral van posi nog goed!was één van m'n eerste binnensoortjes,mooie plant met weinig blad in de toppen.

en een fantastische frisse citrusgeur. :whistling

 

 

heb wat info voor je over de viking,check je pmbox.

 

 

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citral is overigens een erg rotbestending soortje, ik had er begin november nog 1 staan waar vrijwel geen rot in zat. Ik begrijp nu waarom DF ermee is gekruist..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslagje man.

je bent er druk mee, anders dan ikzelf :specool

ja heb te veel te doen voor Budgetkweek zelf om de topic up to date te houden.

binnenkort weer.

 

succes verder

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was weer een weekend weg. Ik heb ze extra water gegeven vooraf en toen ik thuis kwam meteen weer naar boven gegaan en wat zijn ze weer gegroeid!!! :)

 

Die dingen gaan als een speer! Ik ben van plan een eigen hokje te gaan bouwen als dit allemaal goed uitpakt. Heb nu echt de smaak te pakken en wil klein thuis gaan kweken of ik koop een compleet bouw pakket hok.

 

DB: je bent de eerste die zaden van mij krijgt als ik ga sexen!!!

 

 

Ik merk nu wel dat de plantjes ook zonder toppen gaan ruiken. Niet heel sterk maar het ruikt wel en toch ook wel een beetje naar wiet. Nu wil ik een filter kopen maar weet niet zo heel goed welke ik moet kopen en wat afdoende is. De kamer is ongeveer 3,5x2,5x2,3 dus 20m3 dus. Nu zie ik veel koolstoffilters vanaf 150m3 maar dat is dan per uur filteren. Wat is geschikt voor een kamer als deze en moet de lucht perse naar buiten afgevoerd worden of kan de lucht ook binnenhuis circuleren? Als ik moet knippen moet ik dit probleem ook oplossen dus kan ik er net zo goed nu al achteraan. Het liefst een zo goedkoop mogelijke oplossing want ik zit al behoorlijk over mijn budget. ls iemand nog een 2de handsje heeft liggen dan kom ik hem ook graag halen voor een mooi prijsje! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

MT

Ik vind het bij planten in de groei niet nodig als je de neus ertegen doet,ja dan ruik je wat.

 

Enfin als je het wel doet dan nooit naar buiten blazen.Het geconcenteerd naar buiten blazen is gevaarlijker nog dan de geur(warmtekamera' s)

 

Van de regen in de drup zou ik zeggen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mac trunk waar heb je die df vandaan, kunnen ze zou wel binen als buiten en wat kosten ze?

 

groeten masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...