Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

Over 2 Weken is het half april. maar al zou je ze vandaag ontkiemen(zie Topic) dan kun je ze pas in mei in de grond zetten.

Als ze te klein zijn dan worden ze gegsrandeerd door slakken op gepeuzeld.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch gistere begonne.

Dacht half april te beginne maar ben eind maart / begin april begonne met ontkieme .

Heb vorig jaar ook zelfde tijdstip ontkiemt.

Ben gistere voor de easy-way ontkieming gegaan.

Gewoon potgrond en cocopeat in 7x7 potje , goed bevochtigen en zaadje ongeveer op 1cm diep .Potjes staan in de keuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The Cronic

Heb je een stukje folie erover voor de l.v. zodat het plantje zijn zaadschubben beter kan afwerpen.

 

Wanneer de 2 zonnecollectoren zich openen eraf om te voorkomen dat ze strekken door de temp.(Hoger)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

moet ik er zilver papier over doen of van die doorzichtige plastik folie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorzichtige plastic en met een elastiekje er om heen. maar er af als de blaadjes zich openen want anders sprieten ze.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dame Blanche

 

ok , heb ik gedaan . Heb ook gaatjes in de follie gemaakt of had ik beter niet gedaan?

ah ja nog 1 vraag =

ik heb de zaden op ongeveer 6mm tot 1 cm diep in de potgrond geplant.

moet ik er aarde over doen ? want als ik er aarde over doe dan zullen die zonnecollectoren nooit zon hebbe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde eroverheen , ze komen vanzelf boven.

Doe maar plastic zonder gaatjes , het is juist de bedoeling dat het vocht binnenblijft. Ik neem aan dat je die gaatjes maakt voor de zuurtstof, maar dat hebben ze nog niet nodig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tha Cronic

Dhr Dijkstra heeft je perfect geantwoord.

 

Door de gaatjes gaat er vocht verloren en daar was het juist voor bedoeld

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een merk van kippemest gezien en dit is iets beter omdat het in korrelform is (Granulaat)

 

Naam:Agriform Organic Fertilizers------Fertisol granulaat --Organiche Meststoffen Uit Raalte

DB

 

Zag ik bij de welkoopwnkel in mijn woonplaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dame blanche

 

ik heb een vraagje ik heb nu een grondje van 3 a 4 vierkante meter gemaakt maar op een diepte van 30 cm kom ik al op zwart vruchtbaargrond :(

 

maar omdat er een mooi grote boom inde buurt is zijn er ook ontzettend dikke wortels

 

ik ben bang dat als ik geen soort van wortelnet maak ( in dit gaval vuilnis zakken ) en op de bodem leg dat al die wortels van die boom het water van me wietplanten afpakken klopt dit ???

 

ik kweek overigens lowryders duzz als ik als het ware een eigenbak maak van 30 cm diep dan is het wel voldoen toch zo diep komen die wrtels niet lijkt me ????

 

 

ik hoor het graag

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

al mijn zaadjes zijn uitgekomen

maar bij 1 van de scheutjes kome 2 stengels uit de wortel

en op elke stengel 2 blaadjes , dus mijn scheut heeft 4 zonnecolectoren

ik veronderstel dat ze een siamese tweeling is ofzo?

spijtig da ik geen digitale camera heb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

masteryero

hey dame blanche

 

ik heb een vraagje ik heb nu een grondje van 3 a 4 vierkante meter gemaakt maar op een diepte van 30 cm kom ik al op zwart vruchtbaargrond :(

 

maar omdat er een mooi grote boom inde buurt is zijn er ook ontzettend dikke wortels

 

ik ben bang dat als ik geen soort van wortelnet maak ( in dit gaval vuilnis zakken ) en op de bodem leg dat al die wortels van die boom het water van me wietplanten afpakken klopt dit ???

 

ik kweek overigens lowryders duzz als ik als het ware een eigenbak maak van 30 cm diep dan is het wel voldoen toch zo diep komen die wrtels niet lijkt me ????

ik hoor het graag

 

greetzzz masteryero

________________________________________________________________________________

_____

 

Geen bak maken maar zo diepals je kan omspitten ende grond bewerken met......!,dan zal de zaadlant zijn pinwortel de rest wel doen.

Je hoeft niet bang te zijn dat de boomwortels water weghalen(dat doen de diepere wortels wel elders) wel kan er voeding aan de grond worden onttrokken maar dat is alleen op den duur van invloed.

Conclusie:niks aan de hand.

DB

-________________________________________________________________________________

_______

 

 

 

ThaCronic

hey DB

 

al mijn zaadjes zijn uitgekomen

maar bij 1 van de scheutjes kome 2 stengels uit de wortel

en op elke stengel 2 blaadjes , dus mijn scheut heeft 4 zonnecolectoren

ik veronderstel dat ze een siamese tweeling is ofzo?

spijtig da ik geen digitale camera heb .

________________________________________________________________________________

_____

 

Dat verschijnsel van dubbele aantallen is een verschijnsel van natuurlijke polyploïde-vorming.

Je kunt dit benutten dor deze plant te gebruiken voor zaadwinning onverschillig welk ras het is en ik hou me aanbevolen voor wat zaadjes.

Er is altijd kans op verassingen.

 

Als je mmer wilt weten Google met de woorden:triploïde,polyploïde en colchicine.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de kippenmest granulaatkorrels van fertisol bij welkoop gekocht, is de dosiring hiervan gelijk als bij de andere? heb nu per m2 ongeveer 5 kopjes en dat door gespit samen met wat kalk en compost

je dorpsgenoot :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dosering is gelijk maar de granulaat vorm is beter dan biksvorm.Ik ben vrijdag nog bij welkoop geweest en heb de naam overgeschreven wat op de zakken stond en via google vernam ik dat het uit Dronten komt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het verschil tusse granulaat en biksvorm .

mijn kippemest is zwart van kleur en zijn allemaal verschillende brokjes.

ziet er uit zwarte aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farmers House is een merk die biks heeft.

 

Biks heeft eenvorm vankorte cilindertjes die een lengte en diameter van 0,5 cm hebben

 

Granulaat is korrelig als zand.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DB

 

Heb is naar de wortel systeem van het siamese tweeling gekeke wanneer ik verpotte.

Tot mijn grote verbazing heb ik 2 penwortels ondekt .

heb ze met gemak uiteen gehaald en ze zijn nu al paar dage gescheiden :(. Operatie geslaagd !

ze zijn nu in verschillende potten overgepot.

Heb je dit al is gezien? Uit 1 zaadje 2 plante !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dosering van kippemest in biksvorm of graulaat is gelijk maar men is de boel al weer aan het verpesten door nu ook iets op de markt te brengen met 25% gedroogde koemest.

 

Gelukkig bevat koemest zeer veel kalium daarom kun je de dosering die ik uitgezocht heb eenvoudig met 25 % verhogen en de koemest negeren.

 

Het blijft natuurlijk ergerlijk dat men steeds trucjes bedenkt om de prijs iets te kunnen verhogen of de winstmarge te vergroten.

 

Hetzelfde zie je bij BEMESTE potgrond.

Men doet er voor 10 cent aan kunstmest bij en vraagt er desnoods 1 euro meer voor.

Ik heb al veel reactie's gehad van beginnende kwekers die vroegen of ze ook rekening moesten houden met dat"bemeste" Dus niet is en was mijn advies.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Dame Blanche,

 

Naar aanleiding van je topic heb ik geinformeerd bij Farmers House waar de kippenmest te verkrijgen is in de buurt van Eindhoven. En ik heb netjes een mail terug gekregen met de volgende gegevens.

 

Plantentuin "De Oirsprong"

Eindhovensedijk 34 B

5688 GN OIRSCHOT

Tel: (040) 262 10 21

 

Dit leek me de beste plek om het even te melden voor alle geinteresseerden in de buurt van Eindhoven.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ DB

 

Heb is naar de wortel systeem van het siamese tweeling gekeke wanneer ik verpotte.

Tot mijn grote verbazing heb ik 2 penwortels ondekt .

heb ze met gemak uiteen gehaald en ze zijn nu al paar dage gescheiden :(. Operatie geslaagd !

ze zijn nu in verschillende potten overgepot.

Heb je dit al is gezien? Uit 1 zaadje 2 plante !!!

 

Nee dit heb ik nog niet eerder gezien,als het een 1 cellige 2-ling is dan moet het geslacht ook gelijkzijn.

 

Ik zou eens proberen om hier zaad van te winnen.

 

Als het 2 mannen zijn dan kun je er duizenden zaden mee MAKEN en desnoods de dochters ook weer met dat stuifmeel bevruchten.

 

Ik zou graag wat van zulk stuifmeel willen hebben.

 

Even fantaseren:Stel je koopt later 10 zaadjes en er komen 20 uit dus dat betekend 50% goedkoper.

 

Maar serieus hou het in de gatn misschien is er iets leuks mee te doen.

 

Hoe je stuifmeel kunt winnen en jaren kunt bewaren dat kan ik je desgevraagd wel uitleggen

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint om stuifmeel zonder plantedelen te krijgen.

Daarvoor plaats ik een man die op het punt staat zijn bloemen te openen in een vertrek(windvrij) op alluminiumfolie die ik op de grond onder de pot uitsprei.

 

Je kunt er 12/12 belichting boven plaatsen en na 2 weken ligt er een mooi laagje op de folie en dat is vermengd met bloemblaadjes.

 

Het is zaak dit zo zuiver mogelijk te zuiveren en daarom gebruik ik een 70 din zeef daarvoor(zeefdruk).

 

Plante delen kunnen vocht,schimmel enz bevatten.

 

Na het zeven doe je alles in een potje met een opening die groot gennoe om een kleine kwastof penseel door te laten.

 

Na etikettering en 2 boterhamzakjes kun je het potje in het vriesvak plaatsen.

 

Telkens als je het gebruikt is het zaak het potje zo snel mogelijk weer terug plaatsen.

 

Voor het scoonmaken van de koelkast vries ik het potje vasst in een ijsblokje(Half in een kop water invriezen)

 

Dame Blanche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo DB

 

Denk dat het moeilijk zal zijn om van dees 2 planten zaad af te hale .

Het zaadje is grapefruit van female seeds.

Zogezegd zou het female en niet feminised zijn( zo staat het op de alien growshop site ), dus weinig kans op mannelijke plante .

kga toch voor de zekerheid enkele stekken pakken en dees in bloei plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tha Cronic

 

Je kunt wel zaad winnen van deze 2 vrouwelijke planten maar ik bedoelde te zeggen dat je met een man wel 1000 planten kan bevruchten maar een vrouw kan maar 1 x bevrucht worden.

 

Daarom kun je van 1 man veel meer verwant zaad winnen dan van 1 vrouw.

 

Je kunt ook slechts 1 tak bevruchten zodat je opbrengst er weinig door beïnvloed word.

Als je dat wil weten dan moet je me maar een PM sturen.

DB

_______________________________________________________________________________

 

@ La Cucharacha

Bedankt voor het plakken van de methode om stuifmeel jarenlang te bewaren.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...