Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

@ DB

 

Hey , mijn plantjes zijn nu ongeveer 2 weke oud .

Als ik ze in het gat wil zette wanneer kan ik dat?

Heb geleze dat kleine plantjes geen voeding nodig hebbe maar het gat is bemest met kippemest.

Dus 2 weke oude plantjes is te vroeg voor het gat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Leeftijd is niet belangrijk maar de grootte wel,Minstens 15 cm zodat de hoeveelheid blad te groot is voor een paar slakken.

 

Slakken blijft een gevaar maar je kunt er wat tegen doen door de onkruiden en gras wat weg te halen.

Kijk ook eens in mijn topic Schimmel....De NPK

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dame Blanche

 

Ik heb een aantal stekjes gekocht; Bubblegum. Nu wil ik het op jouw manier gaan doen met kippemest (Farmers House), Cocos en gebruikte aarde :innocent: . Nu vraag ik me alleen af waar ik Kalium kan halen. :D

Als ik het op jouw manier doe, heb ik dan kans op 200 gr. per plant of meer? Mits een goede zomer natuurlijk.

Ik hoor het wel

alvast bedankt!

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschuwing van een andere kweker over kippenmest die ooit op vleermuizen mest heeft gekweekt.

 

KIJK er ontzettend mee uit, je kan er een prima wietje op kweken, maar bij geringste overdosering is de kans erg groot dat je zelf naar kippenshit gaat ruiken. Vooral te merken de volgende dag als je onder de douche stapt.

 

Gebruik het niet of zorg dat het erg goed is opgelost, dit kost minimaal vier maanden mits het goed gemixt is.

 

 

Wil de pret verder niet bederven, maar pas goed op!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu vraag ik me alleen af waar ik Kalium kan halen. :innocent:

De kalimijnen? :blink:

 

Waar heb je extra kalium voor nodig? Zit zat in kippenmest. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalmest

 

Kippenstrooiselmest: NPK 21 26 15

 

En anders koop je gewoon een doos Vinassekali. o.a. te koop bij van ecostyle bij de meeste grote tuincentra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Dame Blanche

 

Ik heb een aantal stekjes gekocht; Bubblegum. Nu wil ik het op jouw manier gaan doen met kippemest (Farmers House), Cocos en gebruikte aarde :innocent: . Nu vraag ik me alleen af waar ik Kalium kan halen. :D

Als ik het op jouw manier doe, heb ik dan kans op 200 gr. per plant of meer? Mits een goede zomer natuurlijk.

Ik hoor het wel

alvast bedankt!

:blink:

 

________________________________________________________________________________

________

 

Waar je die kalium weghaald dat begrijp ik niet.

Kippemest heeft alle voedingsstoffen zoals :Stikstof,fosfor en kalium(NPK) in de beste verhouding in zich + Calcium en dan ook niet te vergeten alle mineraalstoffen.

Dus kalium zit er al in.

 

Wat die Bubblegum betrefd die ken ik wel als kauwgummerk maar niet als wietras,maar na wat navraag hoor ik dat het een indoorras is.

 

Met een indoor buiten haal je natuurlijk nooit uit een plant wat er met goede voeding is te behalen omdat de helft van de bloeiperiode als er gewicht in de buds komt in een tijd komt waar de nachten al veel te koud zijn.Daarom begrijp ik de keus niet.

 

Dus om een antwoord op je naam te geven.Als het aande grond zou liggen dan zou je gemakkelijk 200 gram per plant kunnen halen maar met zo'n indoorras denk ik niet,...jammer.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat denk ik ook wel! Ik denk dat ze het best goed zullen doen buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarschuwing van een andere kweker over kippenmest die ooit op vleermuizen mest heeft gekweekt.

 

KIJK er ontzettend mee uit, je kan er een prima wietje op kweken, maar bij geringste overdosering is de kans erg groot dat je zelf naar kippenshit gaat ruiken. Vooral te merken de volgende dag als je onder de douche stapt.

 

Gebruik het niet of zorg dat het erg goed is opgelost, dit kost minimaal vier maanden mits het goed gemixt is.

Wil de pret verder niet bederven, maar pas goed op!

 

Het klopt van die overdosering,datheb ik zelf ondervonden toen ik uitzocht wat de"veilige"dosering is.

Maar ik bedoel natuurlijk dat ik het zelf niet opeet zodat ik onder de douche ineens begin te stinken.

 

Dat het onder de douche ineens begon kwam misschien doordat in oplossing kwam!

 

Maar wees gerust zolang je de consumtie aan de planten overlaat en de dosering opvolgt die ik opgeef haal je het maximale uit je opbrengst.

 

Alleen begrijp ik niet dat je voor outdoor voor indoor planten kiest.

Tenzij je ook voor verduisteren kiest zoals Whazzup en La Cucharacha terecht opmerken dan haal je het gestelde doel ruimschoots.

 

Maar hoe wil je zo'n grote plant veduisteren die in een plantgat zit?

Of ga je in een grote pot kweken? zodat je de bloeiaanvang eerder kunt inzetten.?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame Blanche misschien moet je hem ff een fotootje sturen van die pvc buizen waar een minitunnelkas van wordt gemaakt waar je z/w plastic over heen trekt om te verduisteren en als hij gebruikt maakt van Wazzup,s zijn schema kost het niet eens zoveel moeite om ff 2 maandjes plastic erop te doen en eraf te trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites
//edit Whazzup alleen quoten wat nodig is!!!

Als de plantjes in de potjes staan dan kun je ze per auto s morgens bij zons opgang brengen.

Ter plaatse zet je 4 of 8 in een rechthoekige opstelling van de kisten.2 aan 2 leg je planjes over de stenen en dan strooi je wat zout over de plankjes en zet de kisten met planten hierop.Met deze opstelling komt er geen slak bij de dames.

 

Als de planten een stuk grote zijn kun je zonder gevaar in de volle grond zetten.

 

 

vraagje zou dat zout niet wegwaaien dan ???

 

 

Offtopic: Db, 5 km korrels kopjes voordat de planten er in gaan en 5 ,1 week voordat ze de volle grond in gaan over het oppervlak? totaal dus 10 kopjes ,ik heb er nu 5 geschied :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dame Blanche misschien moet je hem ff een fotootje sturen van die pvc buizen waar een minitunnelkas van wordt gemaakt waar je z/w plastic over heen trekt om te verduisteren en als hij gebruikt maakt van Wazzup,s zijn schema kost het niet eens zoveel moeite om ff 2 maandjes plastic erop te doen en eraf te trekken

 

Op mijn galerij staan wat foto's van die verduisterings"hokken".(restanten)

Ze zijn 2 x 5 mtr met aan de einden halve cirkels (blijvend) zwart of zwart/wit plastic.

 

Ik had 3 rijen planten:in het midden 8 planten en 45 cm uit het midden 2 rijen van 7.

Dus in totaal 20 vrouwelijke indoorplanten.

 

De reden om dit te doen was dat de politie 3 x mijn outdooroogst in beslag nam en op deze wijze had ik geoost en boerenkoolplanten op de plek staan waar enige tijd daarvoor nog dikke buds dragende planten stonden,toen de politie begin september langskwam.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,nog steeds kan ik geen foto's van mijn galerij naar een topic plaatsen.

Anders wou ik even een proefopstelling van een verduistringskas laten zien.

Dus nog even wachten dat ik les krijg van mijn schoonzoon.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DameBlanche

 

Lees DIT eens door :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie

Deze heb ik al meermalen gelezen ook op aanraden,maar mijn denken is totaal anders dan JULLIE generatie want mijn kleinzoon van 9 leert mij vaker dingen en dan vaak te horen krijg "wat is opa toch dom".

 

Ik weet dat ik niet achterlijk ben maar in die dingen wel,het is zelfs zo dat wanneer ik iets uitgelegd krijg ik het ook weer KWIJT raak als ik het niet direkt in mijn taal en formulering op papier zet.

Vr.gr.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

he db ik zal het je zo proberen uit te leggen

 

jij zet er nu een link nr bv

http://www.wietforum.nl/uploads/1177667457..._680_424472.jpg

Dit addres(url) haal je uit je album door op de foto te klikken met je rechter muisknop en dan opties

 

Die url kopieer je en plak je hier weer neer

 

Als je deze url(addres) nu tussen deze tekens zet

Krijg je een foto te zien

 

Bij mijn foto komt er dus te staan

[ img ] http://www.wietforum.nl/uploads/1177667457..._680_424472.jpg [ /img ]

hier heb ik expres een paar spaties tussen gedaan om de tekst te kunnen laten zien

 

Als ik die weg haal krijg je dus deze foto te zien

med_gallery_5624_680_424472.jpg

 

 

 

 

 

De clu zit hem dus in het [ img ] [ /img ] als je dit gebruikt word je foto zichtbaar (zonder spaties er tussen)

 

Als je er nog niet uit komt moet je even op de chat komen en even vragen

Ik ben er normaal heel vaak en kan je dan stapgewijs helpen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

De clu zit hem dus in het [ img ] [ /img ] als je dit gebruikt word je foto zichtbaar (zonder spaties er tussen)

 

Als je er nog niet uit komt moet je even op de chat komen en even vragen

Ik ben er normaal heel vaak en kan je dan stapgewijs helpen

 

Hier heb je het al ...Op de chat komen.... wat is dat?

Begrijp je wat generatiekloof betekend?

DB

 

 

IK zal dit mijn schoonzoon laen lezen die begrijpt wel wat ik bijna niet kan om dat ik de gehele "taal"niet kan,hoe kan je dan communiniceren?

 

In elk vind ik het heel fijn dat je een poging doet,maar.....

Ik ben absoluut niet zo dat ik denk dat computers niks meer is voor mij om mijn leeftijd maar ik ben ook realist.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

he db de chat is heel makkelijk voor mij lol

 

Dit is in ieder geval met veel meer eenvoud uit te leggen

 

boven in de internetsite zie je allemaal dingen staan

oa shop , chat , links , games

 

Als je nu op chat klikt kom je er automaties op

Probeer maar eens

Ik ben nu op de chat

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dame Blanche

Heel herkenbaar fenomeen hoor :P sannie is ook pc noob,maar de mannen hier zijn erg behulpzaam

Je laat je door een plantje niet kisten laat staan door een pc :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,Ik was er net maar er kwam van alles voorbij maar verder Ho maar

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee DB, je zat goed hoor we zagen je... in dat grote venster kun je zien wat er gezegd word, in dat kleine balkje daaronder kan je je tekst typen en met de enter knop laat je het aan de andere gebruikers zien...

 

Try again...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ paffie

Inderdaad was ik daar maar het was net of ik aan een 5 baans verkeersweg stond.

Ik kan niet blind typen,1 vinger met een snelheid van een slak.

Ik ben nog bezig als de ander al weer op een ander onderwerp zit.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dame blanche

ik lees al je topics en antwoorden met erg veel plezier.

en hecht er erg veel waarde aan.

ook je manier van denken en doen vind ik uitzonderlijk,en wel in positieve zin.

zou je mischien een advies kunnen geven

over hoe een grondmengsel samen te stellen voor de binnenkweek.

waar de planten de gehele cyclus,op kunnen bloeien.

en het liefste ,op een zo,n natuurlijk mogelijke basis.

 

met vrienelijke groeten jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...