Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

ik ben met je eens dat productie belangrijk is, maar kwaliteit evenzo. Ik twijfel er niet aan dat je met NPK's grote planten zult krijgen.

 

Wat me echter tegen staat is dat je veel (beginnende) kwekers nu aanspoort om NPK te gaan gebruiken terwijl ze voor twee tientjes een veel betere, completere voeding kunnen kopen die ook nog een sneller wordt opgenomen, het bodemleven stimuleert, en wellicht uiteindelijk een (kwalitatief) betere opbrengst geeft. En dat terwijl je het zelf niet meer gebruikt. Bovendien maak jij zelf wel degelijk onderscheid tussen de verschillende NPK's voor de groei en bloei, dat zullen de beginnende kwekers zeker niet doen.

 

Het lijkt wel alsof ik er nou bovenop zit maar ik vond gewoon dat ik even een kritisch geluid moest laten horen. Je hebt vanwege je senioriteit en ervaring veel invloed op beginnende kwekers, ik vind het belangrijk dat zij de juiste informatie krijgen, en ook alternatieven.

 

@toetoe Dat wiet naar kippenmest gaat smaken en ruiken kan ik niet beamen, kan me wel voorstellen dat dat gebeurt als de kippenmest te vers is - dat meurt echt, dat wil je niet weten :)

 

Maar wellicht eens een blinde test doen na de zomer? We hebben tenslotte nu voldoende kwekers die kippenmest gebruiken. Ik zorg er wel voor dat de samples gecodeerd worden zodat de herkomst niet te vinden is, een mooie blinde test. In het mooie Groningen bij DB op het erf? Lijkt me gezellig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, je wiet gaat echt niet naar kippenmest meuren hoor, komop zeg.. Dat is gewoon ingebeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interresting.

Beetje laat :)

Ik heb het ook niet over eten :cry Wat ik bedoel is dat je haar ervan gaat stinken, dit is te merken als je de volgende ochtend onder de douche stapt. Die typische kippenshit lucht komt dan ff sterk naar boven.

 

Tis maar net waar je van hou en hoe goed je reukorgaantje is. Ik pik wiet gekweekt met als extra toevoeging van kippenshit er zo uit.

 

Ik heb dit wel eens voor de grap tegen mensen gezegd en ook dat je reggea-muziek moest draaien voor een speciale high.

Maar dat je dit serieus gelooft?

Ga eens op internet kijken hoe de voedingsopname gebeurd bij planten dan zul je het komische ook wel zien van die opmerking.

 

Mijn Grootvader gaf aan de prei,spruitkool en andere z.g. geile planten altijd de menselijke shit en natuurlijk merkten ze daar niets van.

 

Ik adviseer je dan ook je te verdiepen in de stofwisseling van planten.

En niet de fout te maken om planten en dieren te verwarren.

 

Vlak na de 2e wereldoorlog mengden de voederfabrikanten gemalen vismeel op zeer grote schaal door het legmeel van kippen en toen bleek dat de eieren en vlees een visgeur kreeg en wetenschappelijk gezien is dat ook te verklaren.

 

Maar planten kan dat wetenschappelijk gezien niet.

Maar ik weet zolang je niet weet dat het onmogelijk is zul je het blijven ruiken denk ik.

DB

 

@ Whazzup

Dat uitproberen op mijn erf zal moeilijk gaan in verband met mijn ziekte.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe misschien is het opgelost als bladvoeding gebruikt in de laatste week :).

 

Ken overigens wel wiet die naar kattenpis ruikt. Geen kat in de buurt geweest :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet dat je wiet er naar gaat meuren of dat jet proeft, maar jezelf de volgende dag bij OVER dosering. :)

 

En DB ik vind je adviezen soms erg interresant, maar vraag me af hoe serieus te nemen.

 

Vindt je persoonlijk een beetje erg ouderwets met je ideeen.

 

In jouw tijd dumpte ze ook allerlie stoffen onder de grond, waar weer op verbouwt werd.

Waaruit dan later weer bleek dat de produkten die gekweekt werden en genuttigt zwaar vergift waren.

Je hoort het zelfs nu nog regelmatig, dat er op bepaalde plekken de verontreinigen zo erg is dat er niks op verbouwt mag worden. Wij zullen nooit weten hoeveel het er precies waren, maar dat er mensen de pijp vanuit gegaan zijn is zeker.

 

Hieruit blijkt wel dat planten wel degelijk in staat zijn stoffen tot zich te nemen

 

Je advies om me daarom in de stofwisseling van een plant te verdiepen :cry

Verdiep jij je eigen eens in deze tijd, blijf niet hangen en zie dat er genoeg alternatieven beschikbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toetoe

 

Kom nou eens, deze man heeft jarenlang ervaring met het buitenkweken van onze geliefde plant. Hij deelt zijn mening en geeft adviezen, of deze adviezen daadwerlijke zo goed zijn als hij zegt zullen we zien. Maar ik ga dit zeker proberen.

 

En dat hij niet met de tijd mee gaat? Hij is 70 jaar en vind het zeker knap dat hij al zo mee doet op dit forum.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar wellicht eens een blinde test doen na de zomer? We hebben tenslotte nu voldoende kwekers die kippenmest gebruiken. Ik zorg er wel voor dat de samples gecodeerd worden zodat de herkomst niet te vinden is, een mooie blinde test. In het mooie Groningen bij DB op het erf? Lijkt me gezellig!

 

 

@ Whazzup

Dat uitproberen op mijn erf zal moeilijk gaan in verband met mijn ziekte.

DB

 

Altijd welkom in het mooie Groningen.....het mag altijd bij mij op het Erf.

DB 20 minuutjes rijden! :cry

 

en Ja de plantjes zijn mooi groen en geen bladproblemen!

Heb wel alvast voor de volgende ronde Biocanna producten aangeschaft, ff Testen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[off-topic]hear hear Priest. Vind dat DB aardig zijn weg heeft gevonden op het forum. Dat mag ook best wel eens gezegd worden.

 

We moeten in ieder geval na de zomer een paar regionale proeverijen houden dus dat zal vast wel goed komen vandenburg :) Ben je er ook bij de komende meeting? [/off-topic]

 

DB: we komen ook gewoon en petit comité graag bij je langs voor een proeverijtje hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er stond toch een meeting geplant voor 14 juli in de glory in groningen?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
[off-topic]vandenburg :) Ben je er ook bij de komende meeting? [/off-topic]

 

[off-topic]Heb de thread gelezen, heb dan de laatste nachtdienst, dus deze keer kan ik niet..vind het wel een onwijs MOI idee....

maar waarom in een koffieshop(binnen) 14 juli kan het een prachtig mooie dag worden aan het wad(buiten)

volgens de getijdentabel hebben we dan Hoogwater(spetter spatter spatter....vrolijk in het water :cry )

[/off-topic]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg niet dat je wiet er naar gaat meuren of dat jet proeft, maar jezelf de volgende dag bij OVER dosering.

 

Alsnog, onmogelijk, dat beeld je je in. Je argument dat planten voor de mens giftige stoffen op kan nemen en opslaan is hier niet echt toepasbaar, kippemest is voor een plant niets meer dan een voedingsstof, spul is voeding voor de plant, dat wordt omgezet en ruik je dus niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,ik zat een beetje met wat ik moest antwoorden op het feit dat ik ouderwets ben als ik kritiek heb op een onmogelijke stelling of bewering dat je de geur van kippemest tijdens het douchen de andere dag nog kan ruiken?

 

Gelukkig waren er genoeg die het voor mij verwoorden.

 

@toetoe dat mijn generatie veel chemische rotzooi in de grond heeft gestopt heeft toch niks te maken met je bewering dat je een meststof kunt ruiken.En die generatie waren jouw voor/ouders

 

Oud ben ik maar dat ik ouderwets ben dat geloof ik niet,maar dat laat ik liever aan anderen over.

Eigenwijs ben ik zeker wel,daar ben ik me ook van bewust.Maar dat vind ik geen negatieve eigenschap.

 

Verder was het niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken,maar als je mijn advies opvolgd en eens opzoekt hoe een plant zijn voedingsstoffen opneemt dan kom je zeker tot de conclusie dat je bewering KOMISCH is.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kippenmest-toepassing bevalt mijn early specials :)

Ben zeer tevree dat ik naar dame blanche heb geluisterd,

heb nog nooit zo'n gezonde guerilla plante gehad

 

rook ze :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reaktie's ook Via PM's.

 

La Cachuracha zijn foto's tonen ook aan dat het"werkt"

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de methode ook toegepast, maar dan met pelikanen guano, wat op hetzelfde als kippemest neerkomt. En mijn planten groeien ook echt lekker. Ben ook blij dat ik het op aanraden van DB heb gedaan.

 

Groeten

Chrisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,regelmatig krijg ik PM's om voedingsadvies,gisteren 3 stuks,en dat is niet erg.Maar steeds vaker kunnen ze geen kippemestkorrel of kippemestgranulaat krijgen.

En mensen die in steden wonen kennen vaak geen mensen met kippen of duiven,want dat is net zogoed als het gedroogd is.

 

Daarom zet ik nu een paar voedingsadviezen in dit topic waar het ook aansluit bij het onderwerp.

1) De beste:45%potgrond(Goede land),45%cocos,10%klei(drogen en daarna met hamer fijn slaan)en dan het belangrijkste per 10 ltr mengsel steeds 1 kopje kippemest.

Waarschuwing niet meer geven en bij hergebruik grond 2 jaar niets weer toedienen.

 

De kippemest moet droog zijn want anders kun je het niet goed mengen en dan krijg je op plekken te hoge concentratie's.

 

De naam van de potgrond is misschien ook Landleven maar het is te koop bij de z.g. Welkoopwinkels een soort boerenaankoopcentralewinkelketen.Google'n om dichtsbijzijnde winkels te zoeken.

Deze potgrond heb ik zeer nauwkeurig getest in vergelijkings tests

Dit was dus Landleven, mijn eigen potgrond en de meest bekende potgrond uit de growshop.

De tests waren met planten op 10ltrs potten die steeds om en om waren opgesteld onder precies gelijke omstandigheden.

Resultaat: mijn grond was het best maar Landleven volgde direct

terwijl het speciale cannabisgrond ver achter bleef.

Ik had alles berekend tenaanzien van 3 x 12 planten hun opbrengsten en de gewichten stonden in de verhoudingen:100:95:70.

 

2)Er is ook potgrond bij de Welkoop waar reeds klei in zit dan wordt het :55%deze potgrond,45% cocos en 1kopje kmk per 10 ltr mengsel

 

3)als je geen klei kunt krijgen:50%,50% en 1 kopje kmk

 

4)als je geen kippemestkorrel kunt krijgen dan heb ik helaas geen advies en danblijft het advies vraag het in de Growshop en hoop dat het met andere middelen als All-mix van Bio-Bizz wat wordt.

Dit heb ik altijd de beste gevonden voor mijn KM ontdekking.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een klein vraagje over de npk's en hun waarden... (vindt het niet meer trug in de topic... sorry :$) Er was sprake van onderscheid in waarde voor groei en bloei, maar klopt het dat voor groei dan alles gewoon min of meer gelijk moet zijn (9,9,9 vb.) en bij bloei de fosfor hoger (9,13,9)? en nog iets anders wel over het zelfde, om nu te strooien (oplossen in water en dan op de akker/plantgaten) welke waarden verhoudingen zijn da het beste. Misschien handig omweten, ze staan al in voorbloei, maar niet allemaal... alleen de oudste, kome vandaag nog nieuwe bij van pakweg een dikke week oud (mooie ndb's :) waarvoor dank).

grtz, Si1en

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Si1en

Je moet niet te zwaar tillen aan die getallen.Ik weet niet wat je hebt,maar dat hoeft niet perce 9-9-9 te zijn.

 

Ik bedoel dat wanneer je het aanschaft en je hebt de keus kies dan voor de hoogste P.

 

Je kunt bij bloei ook simpel van 1 lepel naar 2 gaan.

 

Ook kun je het weglaten als de rest van je grondmengsel goed is.

De NPK is er slechts voor om juist dat laatste nog te geven.

 

Als je mijn Topic leest over indirecte schimmelbestrijding leest dan zul je zien dat ik de NPK ook in korrelvorm gebruik met een dubbel doel.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik al gelezen, maar dat ging dan over bestrijding van slakken en niet zozeer over het verbeteren van de bloei... hadden thuis nog npk's ligge vooral hoge k... maarja zijn nog belange niet in de echte bloei en ik zou stellen dat de grond zelf wel best naar behoren is al. Maarja een klein extra'tje iss mss goed meegenomen. Hoedanook niet in overdrijven lijkt me zowiezo de beste redenering. Mss even kort nog een ander vraagje wel wat offtopic maarja... hebben mierenesten een effect op de grond (op de bladluis bescherming na, maar die zitten er toch niet, dus np's daar...) want heb ondervonden dat die rotzakjes zich vooral in goeie grond weten te nestele (overlaats in de stekgrond...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo , ik heb van een vriend gehoord dat je ook met tomatenvoeding ( korrels ) een mooie kweek zou kunnen maken . Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en vraag daarom of hier iemand ervaring mee heeft ?

zou allesins wel een pak goedkoper zijn als voeding uit de growshop aangezien ik ook nergens van die kippenmestkorrels kan vinden en een niet zo hoog budget heb ( heb zelfs men zaad gewoon uit men wiet gehaald ; ) )

 

toedels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de methode ook toegepast, maar dan met pelikanen guano, wat op hetzelfde als kippemest neerkomt. En mijn planten groeien ook echt lekker. Ben ook blij dat ik het op aanraden van DB heb gedaan.

 

Groeten

Chrisse

 

Pelikanen guano is wel goed maar niet zo goed als kippemestkorrel omdat pelikanen geen zaadetende vogels zijn zoals duiven en kippen.Bovendien is het duurder.Maar wees gerust het is wel goed hoor.

DB

 

 

. Mss even kort nog een ander vraagje wel wat offtopic maarja... hebben mierenesten een effect op de grond (op de bladluis bescherming na, maar die zitten er toch niet, dus np's daar...) want heb ondervonden dat die rotzakjes zich vooral in goeie grond weten te nestele (overlaats in de stekgrond...).

 

Het is mij niet bekend of het aanwezig zijn van mierennesten effect heeft.Helaas laten ze slakken ongemoeid maar rupsen zijn niet veilig voor hun.

Vanwaar rotzakjes?steken?....En stekgrond is geen goeie grond in de zin van bemesting dus ik neem aan dat er geen verband is met bemesting wel of niet.

DB

 

 

hallo , ik heb van een vriend gehoord dat je ook met tomatenvoeding ( korrels ) een mooie kweek zou kunnen maken . Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en vraag daarom of hier iemand ervaring mee heeft ?

zou allesins wel een pak goedkoper zijn als voeding uit de growshop aangezien ik ook nergens van die kippenmestkorrels kan vinden en een niet zo hoog budget heb ( heb zelfs men zaad gewoon uit men wiet gehaald ; ) )

 

toedels

 

Tomatenvoeding(korrels) die bestaan niet,misschien bedoelde die vriend voedingskorrels die ze OOK aan

tomaten kunt geven.

Kippemestkorrels zijn er nog steeds niet te vinden bij Growshops maar wel bij z.g. Welkoopwinkels.

Via Google kun je misschien er achter komen waar de dichtsbijzijnde winkel voor jou is.

 

Wat dat zaadbudget betreft stuur me je adres maar per PM dan zal ik je gratis wat outdoor zaad sturen.

Want ik vermoed dat dat zaad wat jij gevonden hebt is van indoor en/of van hermafrodietenplanten.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is soms moeilijk om er achter te komen waar het dichtsbijzijnde Welkoopwinkel is te vinden.

 

http://www.welkoop.nl/application/applicat...spx?ItemId=2076

 

Wanneer je welkoopwinkels zoekt bij jou in de buurt vul postcode in op de side van hen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

die helaas komt van het feit dat ze bladluizen helpen... voor de rest niet echt last van, maarja natuurlijk niet bepaald de meest aangename diertjes om te hebbben... maarja aangezien we met een (processie)rupsen probleem zitten, zal ik ze maar laten zitten zekers :)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Si1en

Mieren helpen bladluizen niet.

Mieren hebben bladluizen op stal staan en deze worden gevoerd door de mieren en de b.luizen scheiden dan een zoete vloeistof(melk/en)af die de mieren gebruiken voor hun kroost.

 

Dus heel interessante ROT beestjes

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben plaatsje ontdekt, stekken zijn aan het voorgroeien in serre.

 

we hebben geen gebruikte grond en kunnen aan geraken.

 

is het ok om mengeling te maken van 1/3 potgrond uit tuincentrum, 1/3 cocos uit tuincentrum 1/3 growmix beetje hydrokorrels en kopje kippemest (k mest per 9l)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...