Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

Klei toedienen kan moeilijk omdat het zo kleverig is,je kunt het goed op zwart landpouwplastic leggen in de zon en dan gedroogd met een hamer fijn slaan tot poeder

Dit is binnenkort verleden tijd. Hydrodensa

 

EDIT; link ongedaan gemaakt om iemand een plezier te doen. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij nu ook al lopen spammen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rich

Hydrodensia had er nog niet van gehoord(de naam bedoel ik) want wat hiermee vermoedelijk mee bedoeld wordt denk ik wel.

 

Dat verhaal over Nepal neem ik voor kennisgeving aan omdat dat vaak gebruikt wordt om het een niet alledaagse imago te geven.

 

Als de tekst was,of naam Fijngemalen kleipoeder dan was er weinig animo voor.

 

Zo'n 15 a 20 jaar geleden waren er in Noordwolde (gron.) 2 mensen die ook gemalen klei op de markt brachten onder een naam die ook voor tuiniers als zeer wetenschappelijk onderbouwd overkwam.

 

Ik had toen al een vermoeden en daarom heb ik er een middag aan besteed en via de buren vernam ik dat mijn vermoeden juist was.

Ze hadden klei gemalen en verpakt in kleine zakjes en dat brachten ze onder de aandacht van hobbytuiniers via tuinierbladen als Moestuin.

 

Op zich was er niks mis mee,want wat ze verkochten voldeed aan wat gezegd was.Alleen de prijs was natuurlijk zeer hoog voor dat malen en verpakken.

 

 

Hetzelfde is er met de kippemestkorrel en granulaat,ik ben er zeker van wanneer de producenten van dat product het onder een meer exotische naam en niet te vergeten hogere prijs op de markt brachten het misschien overal bij de growshops ook wel zou worden aangeboden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is niks mis met kunstmest. Boeren gebruiken het al jaren en we eten met zijn alle gewassen die met kunstmest geteeld zijn. Wat je er wel vergeet bij te vertellen is dat de NPK verhoudigen van al die mesten, voor specifieke doeleinden, verschillend is en zeer uiteenlopend. Ik vind hewt dus een beetje makkelijk om "een handje willekeurige NPK" te vergelijken met een zorgvuldig uitgedokterde totaalvoeding met sporenelementen etc etc.

 

Waarom denk je dat juist nu al die verschillende soorten speciale bemestingspakketten in de handel komen? De boeren gebruiken al jaren specifieke meststoffen voor hun gewassen.

 

Overigens worden in de professionele akkerbouw ook vloeibare meststoffen gebruikt, veel voor hydrocultuur uiteraard. Maar ook speciaal oplosbare meststoffen. Kijk eens op http://www.rosier-be.com/nl/producten-en-d...rodukt/rosaliq/ - bij deze en de andere produkten zie je ook de uitgebreide verschillende recepturen meststoffen, afhankelijk van bodem en gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand soms tips om een zandbodem goed op te waarderen.

 

Het betreft een bosje, met puure zand. Er staan wel bomen op en ook zeer veel brandnetels + braambessen, dus de bovenste 5 cm is pure humus, maar daaronder is het toch minder.

We geen mogeijkheid om daar kilo's klei naar toe te voeren.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer eenvoudig,als je een kuil graaft van 40 x 40 x 40 cm en je haalt van 8 plekken met ook een opp. van 40 x 40 de 5 cm humus eraf.

je gooit vervolgens steeds bij 10 ltr van die humus 1 kopje kippemestkorrel in de kuil tot er een bult op zit dan ben je zeker van een oogst van 200-500 gram per plant mits je een ECHTE indoor soort hebt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku, maar bedoel je niet een outdoor soort, idpv een indoor soort?

En wat zou het geven, als ik nog beetje potgrond en eventueel beetje extra kleigrond erbij meng? Moet mogelijk zien 10l ofzo erbij te krijgen.

 

En van licht, het is midden in een bos, maar mits enige takken weghalen kan me plantje 3u perdag, op h warmste 100% in de zon staan, anders altijd veel licht want is licht bebost bos.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima ,wordt het alleen maar beter van.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het een moeilijke vraag is! Maar wat kan ik ongeveer verwachten van een pp plant buiten met kippenmestkorrels en de hele dag door zon, genoeg water.

 

ik begrijp dit is moeilijk te zeggen, maar moet ik meer aan 50 gram denken of zijn er mensen die met pp ook wel 400 gram de plant gehaald hebben? (in guerilla)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker een heel moeilijke vraag,temeer daar ik niet weet welke PP je bedoeld.

PP de indoor Power Plant of de PP de outdoor Purple Power.

Ik noem de eerst met de initialen altijd PPP=Pure Power Plant

 

Dus de PPP hangt natuurlijk het meest van het weer in oktober af en daar hou ik me niet mee bezig omdat ik van mening ben dat een plant voor oktober klaar moet zijn.

Wanneer ik die buiten teel dan is het voor zaadwinning en dan interesseerd de opbrengst mee niet.

Maar er is wel een manier om er achter te komen,want als je de opbrengst gegevens van anderen op het forum met minimaal met 25% verhoogd dan zit je wel bij bij een reëele verwachtingvoorspelling.

 

Natuurlijk moet je dan de mengselgegevens van hen ook nemen.

Ik durf de voorspelling wel aan dat bij goede aarde de groeisnelheid,wortelvorming en opbrengst wel met dat percentage toeneemt.

 

Voor de PP geld de aarde in het plantgat natuurlijk netzo.

Kippemest in geelzand geeft ook lage opbrengsten.

 

Om op een guerillaplek de grond optimaal te maken is heel moeilijk,zeg maar onmogelijk en dus zal de opbrengst ondanks de kippemest ook minder hoog zijn.

 

Ik hoop dat je aan deze uitleg iets zult hebben,al kan ik geen gewichten noemen.

La Cucharacha haalde per plant tot 400gram en hij gebruikt nu op mijn advies ook kippemest en ik verwacht dat hij nu wel 100 gram meer zal halen

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat je aan deze uitleg iets zult hebben,al kan ik geen gewichten noemen.

La Cucharacha haalde per plant tot 400gram en hij gebruikt nu op mijn advies ook kippemest en ik verwacht dat hij nu wel 100 gram meer zal halen

DB

 

Dat is dan wel purple en geen powerplant uiteraard !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard,voor de PPP haal je misschien nu wel 60 gram in plaats van 50 voorheen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple begin ik niet aan, dat brengt ook niet veel op qua verkoop!

Maar welk soort zou je mij aanbevelen als echte guerilla plant voor buiten qua opbrengst (wel witte wiet).

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat DB de Nieuw Dame Blanche gaat aanraden...

En ik moet zeggen dat plantje wat ik van DB heb..., wat al bloei heeft vertoont stinkt lekker zoet

Ik ken NDB nog niet goed(dit is pas de eerste keer)maar als ze ongeveer tegerlijkertijd met purple klaar is en witte wiet levert is dit wat je zoekt lijkt mij..

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ppp is overigens een hele andere plant dan de pp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej jonges

ik wil het allemaal niet zo professioneel doen maar ik wil toch een wat betere grond voor me schatjes...

wat raden jullie me aan te doen? kan ik niet gewoon een zak aarde kopen bij het tuincentrum? en zo ja welke is me dan aan te raden

dat lijkt me toch al veel beter dan de grond die nu in mijn tuin licht want dat is meer zand achtig dan aarde....

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over power plant. Heb ook wat NDB, moet alleen nog even kijken wat het is.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Purple begin ik niet aan, dat brengt ook niet veel op qua verkoop!

Maar welk soort zou je mij aanbevelen als echte guerilla plant voor buiten qua opbrengst (wel witte wiet).

 

Priest

 

Als je nu 1 euro voor de Purple krijgt en je hebt 3 x zoveel als de Power Plant dan moet je al 3 euro daarvoor hebben wat hier in het noorden niet wordt gegeven.

Terwijl het in werkelijkheid nog een veel groter opbrengst verschil is ,eerder bij 6.

 

De opbrengsten van de NDB liggen ook veel lager dan van de Purple Power

DB

 

 

de ppp is overigens een hele andere plant dan de pp.

 

Dat weet ik dat er ook een PPP is maar ik gebruik PPP om niet in de war te komen.

Ik kan ook overgaan op PPPP maar aangezien de PPP bijna nooit genoemd wordt houd ik het bij 3 x

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol je kunt het ook gewoon powerplant noemen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup

Mijn etiketten zijn niet zo groot.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sjaakie, zoek eens op kippernkorrels / kippenmest , hier of h forum. Maar normaal per plant 1 potje ongeveer ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej jonges

ik wil het allemaal niet zo professioneel doen maar ik wil toch een wat betere grond voor me schatjes...

wat raden jullie me aan te doen? kan ik niet gewoon een zak aarde kopen bij het tuincentrum? en zo ja welke is me dan aan te raden

dat lijkt me toch al veel beter dan de grond die nu in mijn tuin licht want dat is meer zand achtig dan aarde....

groetjess

 

Ik heb proeven gedaan met vele soorten potgrond en daar stak Landgoed van Welkoop ver boven uit ook nog t.a.v. grond van Growshops wat speciaal voor cannabis was samengesteld.

Hoe dat kan weet ik niet,maar dat was het resultaat van vergelijkingstesten met gelijke planten en gelijke omstandigheden. (zie ook antwoord Driesken)

DB

 

 

@ sjaakie, zoek eens op kippernkorrels / kippenmest , hier of h forum. Maar normaal per plant 1 potje ongeveer ...

 

Dat is niet helemaal juist,het moet zijn:1 theekopje op 10 ltr aarde / mengsel.

D.w.z. als je een kuip hebt van 50ltr dan moet je 5 kopjes geven.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor mijn planten buiten een ander merk kippenmestkorrel gebruikt, ik neem aan dat dat op zich niet veel uit maakt?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Priest

Wat merk het is maakt niet uit,behalve wanneer men het vermengd met 25% koeiemest want dan is de dosering die ik heb uitgezocht enigszins in de war.

 

Ik adviseer dan om die koeiemest maar te vergeten want dat stelt niet zoveel voor.

 

Dus de dosering met 25% verhogen:als je op 40 ltr grondmengsel normaal 4kopjes deed dan dus 5.

 

Als je een naam hebt dan is het misschien wel handig om het hier even te vermelden.

Enige tijd geleden heb ik hun een mail gestuurd met een tip om wat reclame te maken in bladen als Essensie in Highlife.

 

Helaas geen reactie,misschien een taak voor een serieuze growshop.De producenten weten blijkbaar zelf niet dat ze zo'n waardevol product maken en verkopen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...