Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

als je van die zak kippenkorrels over hebt en

je wilt het niet zo lang bewaren, kun je de rest

ook prima over je gazon gooien, heb je die ook

gelijk eens bemest. wel goed nat sproeien zodat

je gras niet verbrand? Gr. opa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die kippemest he, waar haal je dat. ik ben zon beetje bij het grootste tuincentrum geweest hier in de wijde omgeving, het is zelfs zo groot dat ze niet meer weten wat voor tuinspullen ze er allemaal bij moeten halen dus ze beginnen ook maar met meubels nu. toen ik bij de potgrond/mest afdeling kwam dacht ik, eindelijk, hier moeten ze het hebben, maar nee. :verrygood Wel koeienmestkorrels/poeder ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Manubus

Over die kippemest he, waar haal je dat. ik ben zon beetje bij het grootste tuincentrum geweest hier in de wijde omgeving, het is zelfs zo groot dat ze niet meer weten wat voor tuinspullen ze er allemaal bij moeten halen dus ze beginnen ook maar met meubels nu. toen ik bij de potgrond/mest afdeling kwam dacht ik, eindelijk, hier moeten ze het hebben, maar nee. :verrygood Wel koeienmestkorrels/poeder ofzo...

_______________________________________________________________________________

Als je bij google:Farmers House aanklikt dan zie je wie het maakt en je kunt hun vragen wat het dichtsbijzijnd verkoopspunt is.

 

Ik koop het bij Welkoop winkels een boeren inkoop op coöp basis.

DB

 

 

 

________________________________________________________________________________

_

@ La C

Waar haal jiij het dan vandaan Dame Blanche?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och verrek zon welkoop hebben we hier ook wel :verrygood

EDIT: oh toch niet, failliet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik de side van FarmersHouse er is ook nog een uit Raalte

DB

 

http://www.farmershouse.nl/knnis%20kaing%20mestkorrel.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, heb al gezien dichstbijzijnde Welkoop is in Denekamp. heb vanmiddag mn gat van 80x60x50 cm bemest met 80 L (bemeste) potgrond, 40 L cocosgrond, ong. 25-30 L gewoon zand en ietsjes kippenmest (wat al gemengd was door zand). Dus geen kippenmestkorrels.

Ik had die kippenmest gekregen van de buurman, ik zag de pielewormen er al in kruipen dus dat zal een goed teken zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote van Dame Blanche :

 

De kippemest is niet bedoeld als voeding voor de planten maar als voeding voor bacterien en die op hun beurt weer voor wormen.Uiteraard kun je met perliet ook dezelfde luchtigheei bereiken.

 

 

Dus als je kippen mest gebruikt in potten of kuipen doet het niets ?

Want ik veronderstel dat wormen niet in de potten / kuipen kunne kruipen.

 

En men maat heeft kippen/paarden/koeien mest liggen .

Zal ik dat gebruiken of ga ik beter naar de winkel voor kippen mest?

Edited by ThaCronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kippemest inpotten met aarde doet dan zullen de bacterien onmiddelijk aan de slag gaan.

 

Het proces start al als er water bij pure k.mest doet maar planten daarin verbranden(Overvoeding)

 

Andere mestsoorten zou ik niet nemen omdat er altijd iets ontbreekt of te weinig is en dat moet dan weer aangevuld worden.Terwijl bij k,mest de verhouding in de beste balans is

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag 2 gaten gegraven van elk ongeveer +/- 120 liter .

De gate gevuld met 110 liter coco / 65 liter potgrond / +/- 75 liter tuinaarde voor beide gaten . Ik heb maar wat meer cocos gebruikt omdat ik 3 zakken had liggen .

Bij elke 10 liter maar 2/3 van de theecup kippenmest. Heb wat minder gebruikt dan wat je hebt aangerade , want was niet 100% zeker of het wel goeie kippenmest was . De kippenmest is zwart/ donker bruin en de brokjes zijn allemaal van verschillende grootte.

De vraag is nu :Nu ik klaar ben moet ik de gevulde gaten is bevochtigen met water?

Edited by ThaCronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Dame blacnch is dit een beetje een goede verhouding

 

 

Put van 50x50 bij 25 cm diep gegevragen, en ik wil hier dus 3 kopje kippenmest bij toevoegen en bij de grond wil ik ook gewone tuinaarde er tussen mixen bijvoorbeeld van de boerenbond voor 2 euro per zak?

 

Zou dit een beetje moeten lukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet deze topic vanaf het begin even doorlezen.

5 kopjes per plantgat.

Hoeveel ltr is 1 zak van de boerenbond a 2 euro?

Wat voor grond zit daar?

 

Geef me meer informatie voordat ik je antwoord kan geven.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Voor 2 euro heb ik zoon 20 liter grond, dus dit valt wel mee koop ik iets van 5 zakken.

 

De grond van de guerille plek zitten heel veel wortels in, vandaar dat ik er wat potgrond bij de grond wil doen, ook heb ik gemerkt dat er weining wormen zitten, maar dit komt hopelijk goed met de kippenmest!

 

 

Er groeien wel brandnetels op de grond, dus het zou wel vruchtbaar moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Alfred

Inderdaad als je k.mest gebruikt dan heb je ook vrij snel wormen.

Heb wel eens een test gedaan door potten met grond in de tuin te zeten waarvan een paar met een beetje k.mest eronder en na korte tijd zag je al heel veel wormen terwijl de andere 1 of 2 bevatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ben vandaag eventjes gaan kijken voor wat kippenmest maar ik kon alleen een mix met koeienmest en kippensmest vinden dus heb ik deze maar gekocht 20 kilo voor 11 euro

 

 

IMAGE_00086.jpg

 

 

 

Zou het hiermee moeten lukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Afred

Het lukt er wel mee,maar je moet even een kleine berekening maken.

Als er b.v. 25% koemest inzit dan bij mijn voedingsadvies gewoon 1/4 bij doen.Dus inplaats van 4 nu 5 kopjes.

Snap je? De koemest negeer je alsof die er niet is!

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

 

Heb vandaag 5 kopjes in iedere put gedaan, zal wel genoeg zijn.

 

 

Nu maar wachten tot het sezion open gaat en dan kan ik beginnen met ontkiemen etc etc

 

 

Groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel % koeienmest zit er dan in ,25?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt gewoon het extra over het opp strooien en niet weer omspitten.

Db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga je met ontkiemen beginnen.

Voor je dat doet moet je zorgen dat je alle spullen en materialen hebt, klaar voor de start.

 

En als ik je een goede raad kan geven:hou een logboek bij waar je alles inzet wat je doet en je zult zien dat een eventuele volgende kweek veel soepeler verloopt.

 

Bij Action zjn heel goedkope te koop

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 2 kopjes op het oppervlakte gestooid en een beetje omgewoeld!

 

 

Had eventjes bij 1 put gekeken maar er waren nog niet echt veel wormen te bekennen (1)

 

Ik wil volgende week beginnen met ontkiemen, of over 2 weken, dan kunnen ze ongeveer half april de grond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...