Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Cannakid heeft de tofste moeder van heel t forum.. ze helpt zelfs mee knippen!! ;)

kan je mijn schoonmoeder nog niet....vraagd om de week of ze er al in kan...hahahaha :specool :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joe,

 

ja heb vandaag niets groots gedaan aan de plant (eindelijk he)

 

hier een foto van dag 7

med_gallery_8394_1134_14634.jpg

 

fotoje van de cole fan

gallery_8394_1134_33536.jpg

 

Nog een hippe foto door de fan

gallery_8394_1134_8756.jpg

 

 

dom van me ik zocht enkel naar SCROGGEN ipv scrog vandaar ik die topics niet vond waarschijnlijk whazzup.

 

Maar dat scroggen, is maar voor als ik het licht op 12 12 zet, dus daar heb ik nog wel effie tijd voor.

 

Er staat trouwens nu een spaarlamp van 20 watt op :specool in de colruyt verkochten ze niets harder dan 20 watt, dus hield ik het maar bij een spaarlamp van bij ons thuis van 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo fier heeft men stekje tot hiertoe nog nooit gestaan...

gallery_8394_1134_24956.jpg

 

Gisteren was dat blad dat naar de cam wijst nog maar slapjes naar beneden hangend...

 

jes man!

 

kgaan iets make voor wietforum.nl uit verveling nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n klein kweekje!

 

Probeer vooral niet te veel te willen en blijf bij de basis. Je hoeft niet meteen een optimale situatie te creeren!

 

Twee belangrijke dingen waar je WEL echt op moet letten:

 

1. Het is heel belangrijk dat je die lamp, zoals TAW al heeft gezegd, recht boven je plantje en heel dichtbij het plantje hangt!

De hoeveelheid licht dat op de bladeren komt, neemt namelijk heel erg af, als de afstand van de bladeren tot de lamp toeneemt! Je hebt al niet zoveel licht en dus moet je het licht dat je hebt goed gebruiken! Hang er zoveel mogelijk spaarlampen bij als je mag/kan!

 

2. Niet te veel water! Zorg dat de aarde niet constant zeiknat is. Beter te weinig dan te veel! De aarde mag best een beetje droog aanvoelen. Bij twijfel gewoon nog een dagje wachten met water geven!

 

 

 

Veel succes ermee en blijf ons updaten met mooie fotos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ja die

 

 

kijk nu komen we ergens he , gewoon ff lezen en luisteren naar ons ........

 

komt het helemaal goed met je plantjuhh

 

sucses .........

 

en hasng je licht er goed boven zodat zij lekker het licht op haar topy krijgt ....

 

Mzzl Harry ..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste growers :specool

 

heb net een tweede spaarlamp erbij gehangen, boven de plant

 

denk dat ik nu een vrij goede situatie heb, de grond voelt in de verte beetje vochtig aan, en de lampen hangen zoals ik het in gedachten had. Hier enkele fototjes:

 

 

gallery_8394_1134_32691.jpg

 

gallery_8394_1134_16444.jpg

 

gallery_8394_1134_6505.jpg

 

gallery_8394_1134_24559.jpg

 

 

Wat denken jullie ervan? ( 2 x 20 watt spaarlampen trouwens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor! :specool

 

Het is heel moeilijk om te voelen hoe nat aarde is, aarde kan droog aanvoelen terwijl het nog meer dan genoeg vocht bevat voor de plant!

 

Wanneer heb je voor het laatst water gegeven? Hoeveel?

 

Hoe hoog hangen de lampen nu boven je top? Het kan misschien nog wel een stuk dichterbij!

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi annom,

 

heb eergisteren men plant 250 ml water gegeven, dit gecombineert met 1.5 ml, groeistoffen van de growshop

 

denk dat ik morgen men plantje nogmaals 250 ml + 2 ml groeistoffen ga geven, dit aangezien ik geen giter heb, in het schaaltje waar de bloempot opstaat.

 

 

de lampen laat ik voorlopig nog zo hangen, aangezien het makkelijker lijkt dan het is om deze bvb een cm te verlagen, mss morgen, als ik het weer aankan. Nu staar ik liever nog op me plantje tot ik ga slapen

 

KPVDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ja die

 

doe nog maar ff rustig aan met de voeding .............

 

en je lampen hangen een stuk beter dan eerst

 

nu nog een kapje er boven he ......

 

Mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen zin hebt om je lampen te verlagen kan je toch simpel een boek onder je plant zetten?

 

gr,

speed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou echt nog even wachten met water geven zolang je dame nog mooi gezond rechtop staat!

 

Maar laat anderen ook maar even hun mening geven want ik ben nog een niet al te ervaren met kweker.

 

Boek onder je pot is natuurlijk een goed idee als de lampen verlagen te veel moeite is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

speedway,

 

ik ben blijkbaar geestelijk gelimiteerd :specool

 

bedankt voor den bangelijken tip gast !

 

waar schoolboeken niet handig voor zijn

 

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 10

 

ja, ben echt blij dat er nu 2 lampen bovenhangen, men kamer ruikt er heerlijk naar, en men stekje ziet er gezonder dan ooit uit.

 

beelden zeggen meer dan woorden:

 

gallery_8394_1134_22440.jpg

 

gallery_8394_1134_6553.jpg

 

 

En deze foto vind ik tot hiertoe men mooiste, en gezondste:

 

gallery_8394_1134_37061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blad links is toch een beetje gelig of komt dat door de verlichting ?

 

voeding moet je ook niet elke dag geven, plantjes kunnen er lang meedoen hoor!

om de dag zou ik voeding geven en het ligt er ook nog eens aan wat je ze geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

het is de verlichting, heb het effie gechekt.

 

voeding geef ik ze 1.5 ml hesi bloeicomplex + 250 ml regenwater, dat om de 2 dagen.

 

 

 

Algemene vaststelling: een ventilator op de plant is ok, maar zet de ventilator niet te hard, en vooral niet te lang op de plant, daar gaan mijn blaadjes, triest van hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jaydie...dat gaat goed daar geloof ik en de leden deden puik werk om je op het juiste spoor te zetten!

Het licht,daar ben ik niet kapot van maar weet wel dat dit niet anders kan voorlopig...en dan dat water geven...en die voeding!!!Veel te veel hoor!De algemene richtlijn bij de meeste growshopvoedingen(zijn erg geconsentreerde voedingen!)is 2 ml./liter water.Het grote gevaar is namelijk een voedselvergiftiging voor je plant,meer bepaald een stikstofvergiftiging van jewelste(Ph gaat dramatisch dalen,de grond wordt zuur!)!Jij geeft nu 1,5 ml/250 ml water....das dus het 3-voudige van de aanbeveling,en dié aanbeveling komt van de handelaars,dus best ff delen door 2(voor de kenners)omdat commerce blijft commerce!Ook las ik hier dat het zeer nat blijven van de potgrond nefaste gevolgen geeft met schimmels,stam-en wortelrot e.d. Dat hangt er vanaf...als je water geeft langs onder zou ik kleine potjes aanraden van 13cm. in lengte-breedte-hoogte,dit bevat amper een litertje aarde en staat echt de hele cyclus "zeiknat",en geeft me geen enkel rotprobleem,zolang er een goede cirkulatie en afvoer is van de lucht en de luchtvochtigheid onder de 60% blijft.Diene thermometer is dus beter een weerstation met een aparte meetcel voor buiten de kweekruimte.

Mvg,Piefke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 - 6 vraagje

 

ik heb de lichtciclus dus op 18 - 6 staan, maar ik vraag me af of het normaal is dat men plantje altijd om 10 uur smorgens veel fierder staat dan 20 uur (licht is aan van 4.00 u - 22 u)

 

dus is het normaal dat het plantje beetje verslapt, minderfier wordt, als het licht al lang brand (naar het einde van de 18 u)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaydie,

 

Echt stoppen met wateren en voeden totdat de plant weer krachtig is ...

 

geduld !!

 

Kapjes maak je van aluminium plaat die je scharrelt bij je pa van zijn motorkap ofzo.

 

groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, 250 ml in de 2 dagen is veeels teveel... en vraag maar aan TAW ik kan het weten :j

 

dus volgens jouw drinkt ie 125 ml per dag?? onder 40 watt??

 

ik schat ongeveer max. 50 ml per dag... maar beter geef je haar nu nog even niets, tot de toplaag mooi uitgedroogd is. vergelijk jouw plant niet met planten die onder 400 watt staan he, die groeien harder en er verdampt ook meer en hebben dus daarom meer water nodig.

 

steek dan je vinger in de aarde, als je topje nog nat is geef dan nog maar even niets en hou der goed in de gaten... verstandig is om regelmatig te voelen aan de pot hoe zwaar deze is voordat je gaat wateren en erna.

 

dan krijg je een beetje een idee van wat ze zuipen.

 

Groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...