Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste Stresser,

 

Geen blaadjes afknippen dat is verboden.

Antwoord geven op vragen is verplicht.

Beestjes lopen op je plantje maak is een close up van het blaadje met vlekjes ?

 

Weet je al waarom de stekkenboer de blaadjes afknipt ?

Vraag je moeder is ?

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_8394_1134_53.jpg

 

closeup, bedankt voor het snelle antwoord, nu nog een oplossing, de mama is om boodschappen, maar heb vernomen van iemand op msn dat dat ligt aan iets met licht waarom de stekkeknipper dat doet? ... maar wat maakt het ook uit , of ik het nu weet of niet, eraf is eraf :specool

 

gelukkig heb ik het erdan nog niet afgeknipt...

 

en ja idd dat blad ziet er niet erg gezond uit moet ik zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BEEKAA !!

 

Waar hang je uit jongen !! Deze beginneling heeft jou kennis overdracht nodig.

 

OK neem de topic van BeeKaa maar is door dan komt alles goed.

 

:specool

 

O ja die adviseur van MSN moet je blokken .... laat hem eerst hier maar is leren wat en hoe ok ?

 

Groetjes van de TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie, men stekjes met een sproeiertje watergeven, en niet alles op 1 plek, en het komt allemaal goed.

 

moet het met een sproeiertje of magik ook hetwater onderaan in het schaaltje gieten? zoniet haal ik het water eruit en doe ik het met een sproeiertje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste jaydee, heb je de zoekmachine al eens geprobeerd? Dan had je bijvoorbeeld kunnen vinden dat de blaadjes van stekken altijd geknipt worden om verdamping te voorkomen van vocht, dat de kleine worteltjes nog niet kunnen aanvoeren. Daarom moet je stekken dus ook in een vochrige omgeving laten wortelen ze net geknipt zijn en niet te warm.

 

Zie je die lichte puntjes op je blaadjes? Grote kans dat je onder je blaadjes zwarte puntjes vindt, of misschien wel wat rode. Dat kan spint zijn of luis. Kijk eens goed in forum ziektes, ongedierte en bladproblemen, daar staat een hele mooie sticky over.

 

Je bent overigens in goed gezelschap van beginnende kwekers hoor. Maar als je echt hulp wilt, en een heel ervaren kweker vraagt je iets meer te vertellen, dan kun je dat beter doen om een goed antwoord te krijgen.

 

Maar op zich een goeie vraag: Hoe oud ben je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK ben 17 jaar oud

 

... :specool

 

ga na de volleyballtraining de ziekte-topics eens lezen...

 

17 jaar, jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Jaydie,

ten eerste, lees dit eens goed door. (en daar bedoel ik dan vooral de links mee :specool )

ten tweede, met dat 8Watt lampje gaat je plantje niet veel doen denk ik.

koop gewoon een HPS-lamp

als dat geen optie is, om wat voor reden dan ook, ga dan iig voor fatsoenlijke TL's.

en dan niet van 8, maar meer van 20 of 30Watt (en dan een stuk ok 3-4 naast elkaar)

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas beschik ik over teweinig zakgeld voor een lamp,

dit is niet alleen het probleem, ook men ouders die al moeilijk doen over het plantje, zorgt er ook voor als ik voorstel om een lamp te kopen, dat ze dat te ver gezocht gaan vinden,... jullie kennen dat soort van problemen waarschijnlijk niet...

 

maar is het beter om een gloeilamp van 75 watt te gebruiken dan die tl buis van 8 watt denken jullie?

 

ik zoek nu verder naar het soort beestje dat op men plantje zit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Ja Die .......

 

neem ff snel een krantewijk .....dan heb je snel centjuss .

 

en dan kan je snel een leuk lampy kopen .........

 

en in de tussen tijd , leesje ff hier op het forum hoe diedan moet aan sluiten en zo weetjuhh

 

.........

 

De groenten van Hak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen

 

heb net geleerd dat mijn plant geen last van diertjes heeft, maar eerder van een tekort van het een of het ander

 

 

volgens mij een tekort van magnesium en/of van calcium

 

oplossing magnesium:

Veel voorkomend probleem. Magnesium is nodig voor de productie van chlorofyl. Een tekort uit zich in een wolkachtige vergeling. Komt veel tijdens de bloei voor. Voeg extra magnesium toe, bijvoorbeeld in de vorm van bitterzout.

 

Oplossing calcium:

Komt weinig voor maar uit zich in slappe stengels, gele puntjes op de oudere bladeren en een ongeremde groei. In principe moet er in het leidingwater voldoende calcium zitten.

 

 

Denk eerder dat een tekort van magnesium de oorzaak is, aangezien de stengels niet slap zijn, en ik de eerste 3 dagen leidingwater gebruikte (nu regenwater van de ton met ... jawel regenwater)

 

 

Maar zou ik nu m'n tl vervangen door een 75 watt gloeilamp? schiet ik daar mee op?

 

echt al bedankt voor de snelle antwoorden, ben verslaafd aan dit forum aan het worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar zou ik nu m'n tl vervangen door een 75 watt gloeilamp? schiet ik daar mee op?

mag je die wel dan?

vraag dan gelijk of je een 100Watt HPS mag kopen.

scheelt 25Watt en dan heb je tenminste een fatsoenlijke lamp.

 

ik ken je probleem, ben zelf 14 en woon dus ook nog thuis.

heb mn moeder zo ver gekregen dat ik een hokkie met 250Watter erin op mn kamer mocht.

probeer je moeder het te laten begrijpen dat het kweken van je eigen platje helemaal geen kwaat kan.

ik heb mn moeder zelf ook eens wat plantjes laten kweken, dat vond ze heel leuk.

t is helaas niks geworden, maar dat doet er verder niet echt toe :specool

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannakid heeft de tofste moeder van heel t forum.. ze helpt zelfs mee knippen!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je nog één keer de weg wijzen:

 

Licht, sticky in "De Info" (al die topics zijn verplicht leesvoer). Heb je de topics (en met name de sticky) in dit forum al gelezen?

 

En nog eentje die je allang had moeten lezen in nota bene de growguide,Licht, alls over licht en lampen:

 

http://growguide.wietforum.nl/Licht

 

Ik vind het heel knap dat je daar magnesiumgebrek in ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaydie,

zoals je merkt raad iedereen op dit forum (ook ik) je aan om zeker wat meer te lezen voor je begint. Probeer dit eerst zeker en vast eens te doen, gebruik de zoekfunctie ook (daar steek je zeker veel van op) zoals whazzup je de juiste weg wees. En uit de sticky's zal je ook ongelooflijk veel opsteken. Als ik iets interessant tegenkom, maak ik er een favoriet van op internet en vind ik hem altijd zeer snel terug. De boodschap is dus: lezen, lezen en nog eens lezen. (Ik ben nu ook al bijna een jaar lid en ben nog altijd niet bezig aan men eerste kweekje. Men kastje is wel zo goed als af, maar ik doe dit liever op men gemak, en zal pas beginnen wanneer ik weet dat ik er meer dan genoeg over weet. (Die tijd is er zo goed als hoor :specool )

BTW: gebruik van gloeilampen is niet juist, dit is niet de juiste lichtkleur (zoals je hopelijk al hebt gelezen nu)

Als je het niet zitten om een HPS lamp te kopen (bv hier: http://hanfburg.de/store/index.php?cPath=1_17),

probeer het dan met enkele TL lampen.

Hopelijk ben je iets wijzer geworden uit dit berichtje,

Greetz,

Peyo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannakid heeft de tofste moeder van heel t forum.. ze helpt zelfs mee knippen!! :blink:

haha, gelukkig wel ja :P

anders moest ik al mn buitenplanten alleen knippen ;)

 

maar dat was ook maar 1 keertje hoor, omdat ze het zielig vond dat ik de heledag alleen in de garage zat :tu

maar wel fijn hoor, als je moeder mee denkt en eventueel mee helpt :rofl :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

bedankt voor de hulp, ga uiteindelijk gewoon voor de 100 Watt Spaarlamp gaan, dit omwille mijn ouders, die aprecieren het zeker niet als ik met een echte lamp afkom, dit omdat ze men plant dan echt verdacht gaan vinden. Ik weet het, het is niet het juiste alternatief, en ik had heel graag jullie advies opgevolgd.

 

Ga nu mijn avond spenderen aan alles hier door te nemen.

 

 

 

 

Voor de rest nog een vraagje, vanaf wanneer zouden jullie het licht nou op 12 - 12 zetten,

 

ik hoor jullie al afkomen: zie het forum, maar daar zag ik: na een weekje, maar aangezien ik niet de JUISTE lamp gebruik, ... wat is volgens jullie de ideale dag... het stekje staat nu 6 dagen in de pot.

vanaf dag ... ?

 

 

Hier trouwens een fotoje van men stekje :specool

gallery_8394_1134_6916.jpg

 

en fototje na het Freakwerk

gallery_8394_1134_48236.jpg

 

en nog eentje...

gallery_8394_1134_25244.jpg

 

Om maar te doen alsof ik een afzuiging heb... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannakid heeft de tofste moeder van heel t forum.. ze helpt zelfs mee knippen!! :specool

 

helpt jou ma/pa je niet knippen dan?

 

die van mij vinden t ook prachtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eerst eens die schaal met water onder je pot leeggooien.

Je aarde is al veel te nat, en dan staat er ook nog zo'n laag water onder.

 

Je moet echt een hoop gaan lezen. Over alles wat met kweken te maken heeft.

Stickies, kweekverslagen, growguide enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Ja die ...........

 

laaten nog maar ff groeien ...tot ie zeg maar een cm of 25 is ............

 

dus pak je rol maat en ze streepjes in je hokvoor de juiste hoogte zodat je dierect in een oog op slag kan zien of hij al op 12/12 mag van ons ...............

 

en dan kan je bij de cmdie je op de binnen kant van je kast af tekend ook gelijk het aantal dagen dat je plantjuh er over doet ......... dus je begint bij dag 6 dus vandaag zeg maar .:specool

 

en laatje continu water in de schotel onder je pot staan ???

 

De groenten en de mzzl

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je niet scroggen?

 

Neem eens het sticky kweekverslag door, en dat dan in het klein. Geeft je de beste opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jaydie

 

ikzelf heb niet zo veel ervaring met het kweken van wiet maar misschien kan ik je in een paar punten helpen...(als ik ergens voud zit corrigeer me dan aub)

 

- weten je ouder(s) dat je WIET kweekt?, zo ja, praat met hen/hem/haar/ of vraag simpelweg om $$$ op je kweekkast "op orde" te krijgen, doe dit desnoods samen (ruig man famieliebonding heet dat :P lekker samen kweken! :rofl ) als argument voor het extra geld kan je oa. geven dat je dan niet meer/minder in de coffeshop met die vuige types en kleine criminelen hoeft rond te hangen om een beetje wiet te scoren ( vooral moeders zijn hier vatbaar voor :tu ) of geen bakpoeder en zware chemicaliën meer wilt roken maar het zoals op het WF wordt uitgelegd gewoon "gezond" wil kweken.Je ouder(s) lezen de krant en kennen de opgeblazen berichten ongetwijfelt

 

(- zo neen: jij stoute deugniet!)

 

- als er moeilijk wordt gedaan over evt stroomkosten, dit valt reuze mee, valt zo rond de 30-40 euro per volledige kweekronde met 1 lamp (als ik het goedheb, de calculator staat hier ergens maar ik ben lui vandaag = klik -> zoeken -> stroom berekenen -> enter.

 

- als ik het goed heb stond je plantje al in de grond voordat je bezig was met het informeren over het hoe en waarom van het goeien en/of bloeien van het lieve ding.

Probeer voordat je ook maar gaat verzinnen welke bizarre joint je gaat draaien van je mega-oogst alles iig in grote lijnen uitgedacht en opgezocht te hebben, dus':

- wat voor plant(en)

- wat voor belichting

- wat voor aarde

- wat voor ph/ec/blah-waarde moet mijn aarde hebben

- hoe lang en op wat voor manier moet het plantje groeien/bloeien

- enz

 

alles!;)

 

dit zorgt voor een hoop rust/stabititeit en zekerheid en daar slaap ik altijd erg lekker van! :specool

 

heb je hier geen zin in en/of geen tijd/geld voor, dan zullen de mensen hier je best kunnen helpen in het maken van een selectie voorwaarden waaraan je kweek MOET voldoen wil je een beetje een eindproduct kunnen krijgen... :blink:

 

en ik zou deze plant als leer-experiment gebruiken :rofl

 

dikke kus, ik hoop snel wat van je te horen/zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag hollanders,

 

SpOoFeR, merci voor het typwerk

 

 

Ik ga jullie raad allemaal opvolgen.

 

Scroggen staat niet duidelijk uitgelegd op een topic, of ik heb het nog niet gevonden, wel dat ik geen kippegaas mag gebruiken, ergens gelezen, maar de rest leer ik morgen wel

 

nu nog het schoteltje water leegtrekken en dan een uiltje nappen :specool tot morgen alweer (hip hip hoera wietforum.nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...