Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Voor het geval dát je het plan zou hebben en op je knip moet letten het volgende ( insite news) >>> Het aanschaffen van een Tensiometers kun je beter nog héél ff mee wachten, omdat ik samen met Velda een deal aan het afronden ben met Blumat om onze eigen Tensiometers met onze naam erop te hebben. Dat ze dan ( ook vanwege de hoeveelheid van inkoop) een stuk goedkoper zijn dan de huidige tensiometers mag duidelijk zijn.

Hier dan meteen ook een antwoord op de meest gestelde vraag bij No Mercy Supply aangaande de Tensiometers >>> De diepte van een Tensiometer kun je het best bepalen door te berekenen hoe diep je moet steken om nét niet de bodem te raken ! Is je medium dieper dan de lengte van je tensiometer.....pak dan een plastick potje waar je de bodem afsnijd en in de grond duwt, waarna je de grond binnen in het potje uitgraaft. Zo creëer je ruimte om je tensiometer dieper te kunnen steken. Kwestie van ff logisch bij denken. <<<

 

Het was maar ff een nieuwsberichtje en een handigheidje, maar ik denk toch wel nuttige info !

 

SpeesCees :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben aan het peinzen om toch maar een hps lamp te kopen...

 

wel wil ik niet overdrijven aan wattage, stel, ik koop een hps van 100 watt, doe ik er dan echt veeeeel voordeel mee i p v 2 x 20 spaarlampjes

ik zou dan men hps lamp pas gaan gebruiken voor de bloei uiteraard

+ iemand een idee waar ik een hps lamp kan kopen? (in belgie)

 

effie foototje van vandaag :

gallery_8394_1134_7376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon online bestellen vanuit Nederland dacht ik, hier is dergelijk materiaal toch wat vrijer verkrijgbaar :j Ze zullen je doos echt niet scannen voordat hij België in komt hoor :specool Kijk eens op iets als: leafmantrading of de site van Growshop Aliën..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Ja die .............

 

ik zou zeker een 100W hps gaan kopen....................

 

dat zal zeker een verschil gaan opleveren tegen over je spaarlampen .........

 

en je kan hem ook online bestelen ........

 

Mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn slechte ervaring met op internet bestellen, heb ik me voorgenomen, geen internetbestellingen meer te maken. (had namelijk op azarius zaadjes besteld, maar zijn niet aangekomen, wacht nu op mijn terugbetaling na ik gebeld heb, weekje geleden.)

 

Ik ga waarschijnlijk voor de 100 watt hps lamp.

 

Ik wil deze liefst in Belgie kopen. desnoods in Holland.

Is er hier een belg aanwezig die weet waar hij een hps lamp kan kopen in Belgie?

 

Groeten jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal je al naar speciale industriele zaken moeten gaan zoeken...

Online orderen op de duitse site (macwedweed zen topic) lijkt me het makelijkst, hij had geen problemen.. :specool

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wachten tot je bloei overigens? Ook in de groei is licht belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow,

 

heb wat rondgezocht op internet, raar maar waar blijkt er een winkel te zijn nog geen 20 minuten fietsen van bij me thuis die dat verkoopt. :specool

 

ik pinkte even een traantje weg...

 

dit verkopen ze:

gallery_8394_1134_10421.jpg

 

op internet opgezochte afbeelding van dat type:

gallery_8394_1134_9493.jpg

 

Het is er dus eentje van 70 watt.

 

Wat is jullie denken hierover, en ja een hoger wattage, kost me niet Veel meer, maar het is om men ouders niet ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo

 

ok de lamp, maar wat ik me heb laten wijsmaken is dat je ook voor een lamp als die ik ga kopen, je een vsa nodig hebt, kmaar het lijkt me eerder onwaarschijnlijkt, omdat de lamp een aansluiting heeft, net hetzelfde als mijn spaarlampjes.

 

dus ik vraag me af waar ik die vsa dan zou moeten tussenkoppelen? of hoe werkt dat juist,

indien ik een vsa nodig heb ga ik moeten passen...

 

dus het type van aansluiting is e27

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit soort lampen heeft inderdaad een vsa nodig. De fitting doet niet ter zake. Een setje is vaak het goedkoopst, maar die worden meestal in 400 of 600 watt geleverd.

 

Lees ook de andere topics eens of gebruik de zoekmachine, dan kom je dit topic tegen met een link voor een compleet setje! In hetzelfde forum nota bene :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wat rondgehoord voor geintegreerde vsa, en dat kwam op 134 euro, dus dat lach ik effe weg...

 

zal dan toch maar met de spaarlampjes werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh :specool ?? heb je wel goed gekeken???? lamp 70W plus fitting plus reflector plus vsa samen 45 euro!! Wat wil je nou nog goedkoper? Moeten we het nog voor je bestellen ook? Ik geef je nota bene de link (die je als je je huiswerk had gedaan allang had gevonden!!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, we zien wel wat er van me plantje afkomt, eerder voor het plezier

 

weer eens zuurverdiende zakgeldcenten investeren, heb ik er niet meer voor over.

 

stekje dag 12:

gallery_8394_1134_9961.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das Nou Jammer Ja Die ...............:specool

 

je zult een veel beter resultaat krijgen met een Hps lamp ........

 

Maar ja we moeten niet vergeten dat je nog zo jong bent he .........

 

Dus sucses met je vedere strijd ...........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoeveel je blowt, maar ik denk dat je de kosten van een 70 of 100W lamp er binnen 1 kweek al uit haalt. Hoe meer opbrengst, des te minder geld je naar de shops hoeft te dragen toch? Bij mij is die 600W lamp alleen maar een besparing op de kosten hoor :specool

 

Het plantje ziet er redelijk gezond uit, veel succes verder!

 

 

Greetz,

 

 

Burning Seed...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallow

 

even wat informatie opgezocht...

 

men 2 x 20 watt die erboven hangen, zijn goed voor 1000 en 1200 lumen

 

is dat dan in totaal 2200 lumen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000+1200=2200 :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekje dag 14:

gallery_8394_1134_25611.jpg

 

Ik heb wat zitten knutselen om het grootschaliger aan te pakken, want kgaan em late groeie tot 60 cm alvorens 12-12

 

nieuwen box:

gallery_8394_1134_23901.jpg

 

gallery_8394_1134_24763.jpg

 

gallery_8394_1134_11663.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vrees ik dat je hokje wat klein gaat zijn, je plantje gaat immers nog enkele weken goed blijven

doorgroeien na je het licht op 12/12 hebt gezet.

Greetz,

Peyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 cm met 40 watt spaarlamp :specool ?? Waar is dat goed voor? Je kunt alleen het bovenste topje daarvan belichten. Verder heeft het licht geen enkele kracht over om daaronder nog enig topje van betekenis te laten groeien.

 

Dus toppen, buigen en scroggen die hap! Een klein dicht scrogje geeft je de meeste kans op een rokertje. En zoals burning seed zegt: Die investering van 50 euri heb je er bij een gram of 8 al uit. Ik garandeer je dat je met 70 of 100 watt HPS met kap dat er direct dubbel en dwars uithaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnt leerde me, (voor alzek dit papierke ooit kwijtraak)

 

spaarlamp kan maar 10 cm effectief schijnen.

 

gaas dat ze ook voor hekken gebruiken, van dat een net spannen beetje boven bovenste blaadjes

 

na 2-3 weken heb je mooi veldje en dan kan je bloei (12-12) starten

 

mss in bleoi nog 2 lampjes bijhangen

 

 

 

tnt is den beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaydie,moei me niet veel meer want de mod's verrichten prima begeleiding,daarom alleen ff

luisteren naar Whazzup's wijze woorden...ga NU maar toppen,wat buigen en schroggen!Het stekje is al groot genoeg om het netje te spannen en de 12/12 bloeifase te starten,ok?Mvg.Piefke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...