Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jullie zijn waarschijnlijk allemaal Nederlanders, wat ideaal is, om mij verder te kunnen helpen met mijn stekjes.

 

De stekjes zijn: Dutch passion seeds power plant.

 

Willen jullie mij hints geven. Ik post geregeld nieuwe fotos.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van men stekje dat ik net heb geplant:

gallery_8394_1134_17679.jpg

 

Hier een foto van een soort van growbox dat ik met een vriend geknutseld heb:

gallery_8394_1134_3248.jpg

 

Nogmaals het stekje

gallery_8394_1134_18660.jpg

 

Ik heb potgrond gebruikt, maar de kerel van de growshop zei dat ik meststoffen moest toevoegen, maar op deze site lees ik dat de potgrond gemakkelijk 3 weken voldoende voeding bevat? wat is nou het beste?

 

Welke lamp kan ik nog gebruiken buiten de tl, om het plantje over voldoende licht te laten beschikken?

en neen, ik heb niet zomaar een 400W lamp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar micro/fluo

 

3 weken geen voedsel is prina, daarna voorzichtig opbouwen. Lees het sticky kweekverslag in dit topic eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je er nu TL licht op?

 

want op je foto staat die erg ver/hoog van je plant.

zet die maar een eind naar beneden./ of je plant omhoog!

 

 

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zo te zien heeft hij geen potgrond van de GS.

En waarom die pot maar halfvol?

 

GR. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4cm boven je plantje :specool

verder, volgensmij staat ie wat nat.

hoeveel water geef je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gedaan...

 

resultaat:

 

gallery_8394_1134_22990.jpg

gallery_8394_1134_23014.jpg

 

bedankt voor de tips, ik ga nu even lezen wat jullie mij hebben aangeraden, en die potgrond kwam NIET uit de growhop trouwens...

Edited by Jaydie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mezelf voorgesteld, de growguide gelezen (Nog niet al te veel informatie daar?)

 

Wat zouden jullie nog veranderen aan m'n stekje, growbox, ...

 

ik ga nu maar eens tv kijken, heb mijn dagelijkse dosis tv nodig voor het slapen gaan.

 

Tot morgen maar weer.

 

 

edit: heb het laatse bericht nog niet helemaal gelezen CannaKid...

 

Ik heb hem eergisteren idd een overdosis water gegeven, was waarschijnlijk niet al te oplettend en heb, met men domme kloten een liter water ineens gegeven, dus nu nog even stoppen met water geven zeker?

 

heb ook een waterverstuivertje gekocht, je weet wel zo een spray-achtig busje, is dit aan te raden?

 

en nog een vraagje, zou ik nu al een ventilator op m'n stekje richten?

Edited by Jaydie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tv ging algauw vervelen endus heb ik zoals iemand op dit topic zei meer potgrond in de pot gedaan, tot aan het randje:

 

gallery_8394_1134_5293.jpg

 

Nog verdanderingen nodig? zeg het me!!

 

de groeten, en tot morgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo je joint staat te verzuipen .... ik zou minder tv kijken en meer gaan lezen is veel beter om lekker in te slapen, al dromend van een drijvende joint.

 

 

Haal dat water uit het schoteltje zodat de grond zo snel mogelijk kan uitdrogen.

En jij bepaalt niet wanneer je water geeft, dat doet je pantje.

 

Voorlopig heb ook jij een doe verbod en mag je alleen nog maar kijken.

 

Das mijn gouden tip.

 

Succes

 

TAW

 

ps: Wat voor grond heb je nou eigenlijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik heb men bloempot dus bijgevuld met potgrond tot aan het randje, de grond heeft al het water dat in het schoteltje zat opgezogen...

 

Maar hoe kan je nu zien aan het plantje wanneer het water nodig heeft?

 

de potgrond is :

asef - universele potgrond - +6maanden plantenvoeding - AVec osmocote

dat is wat er op de zak staat (10l)

 

Mag ik nu al mijn ventilator op het stekje richten (4dagen geplant)

 

en voor de rest ben ik goed bezig?

Edited by Jaydie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou meneer T.A.W ok heb gewoon grond uit de bak van de plant dienaast mijn tv stond een of andere varen of zo was al maanden dood of zo weetje wel weetje niet .

maar ik zat tv te kijken dus heb het niet gezien ...........

 

maar toen dacht ikwaarom ga ik geen weed kweken ............lekker juh eigen blowtje kweken ....Cool Man

 

.................

 

Nee geintje jaydie ..

 

gewoon ff T.A.W zijn advies volgen ff nix meer doen ..............

 

welkom op dit forum en wel ff lezen he ....ff geen tv kijken .......oke

 

maar ik vindt datje het wel relax brengt dus doe je ding man ...........

 

De goente en de Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer je had all mix moeten kopen, nu is de bewering dat er voldoende voeding in deze grond zit misschien wel niet waar.

 

Was wel het geval geweest met goede Allmix...

 

Ff serieus ... wanneer heb jij dorst ?

 

En hoe merk ik aan jou dat je bijna uitdroogt ?

 

Dus wanneer geef ik jou dan een glaasje water ?

 

Een plantje leeft dus communiceer met haar ...

 

trefwoorden:

 

gewicht van pot

kleur van grond

grondstructuur

leeftijd plant

 

En nu flink denken en lezen.

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, heb al veel gelezen, en ik hou niet op tot een uur of twaalf, maar wat ik nu al besef, is dat ik met een tl - lampje van +/- 40 watt, wat ik nu nog gebruik om het stekje te laten groeien niet ver zal komen,

 

Is het beter als ik een gewone gloeilamp of spaarlamp ga gebruiken vanaf ik het licht op 12 uur aan 12 uit zet vanaf de plant groot genoeg is naar mijn goesting?

 

En welk wattage zouden jullie mij aanraden? (het is maar een plantje voor het plezier dus geen 1000 watters aub :specool )

 

Ik heb al effie in de kast gekeken en het hoogste wattage wat er te rapen viel was 75 watt, is dat een winnaar?

 

Ik zou zeggen, als het lukt, trakteer ik, maar daar pas ik waarschijnlijk voor eens ik de wietjes in mijn handen heb :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Je geeft nu een klassiek voorbeeld van :

 

Ik lul tegen een muur ....

 

Geef is antwoord op mijn vragen als jij wilt weten hoeveel water je nog meer moet geven om je plantje voorgoed te KILLEN ?

 

Of heb je er overheen gelezen wat ik allemaal typ voor jou.

 

Groetjes

 

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool Hey Warrior,rustig nou...diene jongen doet verrekkes goed zijn best,zo zijn er nie veel...

zal je eens ff wat vertellen,Jaydie,heel die waterhuishouding van een plant is iets moeilijker te controleren dan de rest.Er wordt snel teveel gegeven,maar...je schoteltje is leeg,dus ff bijvullen...je glas water heb je opgedronken,dus als je nog dorst hebt zet je de fles klaar om je glas bij te vullen.

Om het water van het schoteltje niet direkt in contakt te komen met de potaarde,heb ik op de bodem van mijn pot een laagje hydrokorrels gelegd.Van de moment dat er wortels in je schoteltje verschijnen,kan je't beter niet meer droog laten vallen.Dit zijn de waterdragende wortels,de anderen,die de voedingsstoffen selekteren blijven in je potgrond zitten.Door dit alles te combineren,kweek ik planten van ongeveer 1,5 tot 2 meter op in een potje van 13x13x13 (1L Grond?) die ik in emmers plaats waar ik om de 2 dagen een liter water bijkap en klaar is Piefke. :blink:

Nog iets...de afvalstoffen worden altijd nog rond de stam bovenaan de grond afgezet,dus dit literke grond gebruik je best op de humushoop.Heb vroeger véél gesleept met grote zakken grond,die tijden zijn voorbij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen

 

TAW, ik apprecier je hulp echt enorm man, maar ik antwoord misschien wat verkeerd...

Men moeder haar hobby is tuinbouw, en zij zegt, dat je het plantje in het begin altijd veel water moet geven, dat doe ik dan ook, maar nu ik TAW zijn fotoalbum heb gezien, kwam ik tot ontdekking dat ik mss beter jullie raad opvolg :specool

 

Ik heb hier ook in het oog dat jullie allemaal professionals zijn, en ik waarschijnlijk een beetje belachelijk overkom, maar dat houd mij niet tegen, op dit topic het verloop van mijn plantje te vermelden, mijne kammeraad, heb ik ook aangemoedigd om hier lid te worden en op dit topic mee zijn plantje te bespreken.

 

Nu, ik merkte vandaag op dat de bladeren die men in de growshop heeft afgeknipt (per ongeluk denk ik) dat daar vreemde plekjes opkomen. is dit normaal? , want op de ongeschonden blaadjes valt niets op te merken... even een afbeelding:

 

gallery_8394_1134_11277.jpg

 

Hier probeer ik duidelijk te maken, dat de bladen waarvan de verkoper de topjes van heeft gemarteld, vlekken vertonen, misschien niet zo duidelijk te zien op de foto? Het plantje heeft uiteraard in het totaal wel wat stress gekent aangezien ik het, alsook voor mijn kammeraad, 5-6 uur in onze trekrugzak heeft moeten zitten, maar de verkoper zei dat dat wel goedkwam als we onze stekjes 48 uur continu licht gaven, wat we ook hebben gedaan. Nu is mijn stekje al 5 dagen geplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okay, heb al veel gelezen, en ik hou niet op tot een uur of twaalf, maar wat ik nu al besef, is dat ik met een tl - lampje van +/- 40 watt, wat ik nu nog gebruik om het stekje te laten groeien niet ver zal komen,

 

Is het beter als ik een gewone gloeilamp of spaarlamp ga gebruiken vanaf ik het licht op 12 uur aan 12 uit zet vanaf de plant groot genoeg is naar mijn goesting?

 

En welk wattage zouden jullie mij aanraden? (het is maar een plantje voor het plezier dus geen 1000 watters aub ;) )

 

Ik heb al effie in de kast gekeken en het hoogste wattage wat er te rapen viel was 75 watt, is dat een winnaar?

 

Ik zou zeggen, als het lukt, trakteer ik, maar daar pas ik waarschijnlijk voor eens ik de wietjes in mijn handen heb :P

eeej jaydie, 40 watt lampje zei je? :blink: ik zie tog duidelijk 8 w erop staan :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt beestjes ... bedank je leverancier maar.

 

Wat voor grond heeft je moeder geadviseerd om te gebruiken ?

 

En wie weet waarom een stekje altijd afgeknipte bladeren heeft ? Deze vraag is al 100 x beantwoord.

 

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok 8 watt :specool me mijn scheel ogen, maar beestjes ? valt daar iets tegen te doen? of hopeloos?

 

mss dat blad afknippen, het gaat toch maar over een blad..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...