Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super silver haze uit zaad

Recommended Posts

Vandaag op 12/12 want ze groeien hard en de nieuwe scheuten na het toppen zijn zich nu goed aan het ontwikkelen.

large.foto_no_exif.jpg.e4fc3975c8c6006686ac9b16178b915c.jpg

Dat pinchen wat je zei @Plantformer ik zie t meteen 

Kijk hieronder maar, dit heb ik gedaan en de meeste planten zijn een stuk breder dan gisteren :tu

large.1251885198_foto_no_exif(2).jpg.149bdaa780f25e1133b298bba281b7d4.jpg

Behalve de 2 hieronder dan, maar toen ze nog in de voorgroeitent stonden kon je al zien welke meer de breedte in wilden.

large.927459918_foto_no_exif(4).jpg.c38016b642b88cc0ada37e29a431e9e0.jpglarge.1809327705_foto_no_exif(3).jpg.ba94e5a3bb8adab2619bf7caa7132437.jpg

Kijk maar naar deze bijvoorbeeld, wereld van verschil

large.521059408_foto_no_exif(1).jpg.417805477d2a18e37933c71c0cd21b87.jpg

Ik zit trouwens ook te denken om bij alle planten op dezelfde op 1 na bovenste internode de schutbladeren weg te halen zodat de takjes uit de schaduw komen:

large.677749528_foto_no_exif(5).jpg.a7a4805103497ad85eb143127460badd.jpg

Wat vinden jullie?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010

Ik doe dat zelf ook wel eens, die schut bladeren weghalen, dan ontwikkelen de zijscheuten zich toch iets sneller :innocent:

Maar iedereen zo zijn methodes natuurlijk :tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn vorige ronde met herma, ga ik mijn kweekje zo stressvrij mogelijk proberen te maken. Dus ff geen toppen en ontbladeren meer. Zal wel met de genetica te maken hebben gehad. Maar toch. Het zal SM worden voor mijn dames. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 12/12

Ze zijn niet veel de hoogte in gegaan maar de breedte dus wat @Plantformer zei werkt goed.

large.768784094_foto_no_exif(3).jpg.adb232e56cbafbc788083df0cbccc05e.jpglarge.1973630065_foto_no_exif(2).jpg.a04424573622418fec4ba1dcd28817ba.jpglarge.1286172236_foto_no_exif(1).jpg.60687ad98a308ea14664566bbff74913.jpg

large.foto_no_exif.jpg.5bb8c03ab184cd6daca7861371a5403c.jpg

Alleen die kleinere plantjes willen niet echt wat ik wil nog.

large.1629352694_foto_no_exif(4).jpg.d62c358255ec78cc5d94b7b2f4f4b63e.jpg

De tensio stond een paar dagen geleden op 200 en ik geloof niet dat ze die 4 liter water al op hebben. Dus ik heb er een liter per plant in gegooid waardoor na uur de tensio op 80 mbar stond. De volgende dag op 160. Dag er na liter water in waardoor de volgende ochtend de tensio op 180 stond. Vanochtend stond ie op 210. Ze gaan dus geleidelijk aan meer drinken, vanavond krijgen ze anderhalve liter per plant met een scheutje yucca. 

@Xaim Ik heb bij elke plant 2 bladeren verwijderd en de zijtakken ontwikkelen zich idd veel beter :lol:

@Fearghus Ik vind dat elke vrouw een beetje sm nodig heeft, dat houdt ze scherp en zo krijg je allebei wat je wilt :whip: 

 

Edited by 420man010
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter om de dag geven en dan gelijk een hele plons. 

Zodat het mooi door de hele pot gaat en alle worteltjes bereikt. 

Tenminste, zo heb ik het van ome @Xaim geleerd:engel

Heb jij wel die langere tensios voor die grote potten? 

Of red je het met die kortere? 

Edited by Kluns
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed.

Geef genoeg per keer dat je geeft.

Wat is genoeg ?

Start met 5% van de potinhoud.

Daarna gaat het vanzelf omhoog.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ik dat de korte versie heb @Kluns

Ja vorige kweek ging het goed er mee maar ik denk ook dat een langere beter is

@greentjeonatrip 5% komt neer op 3 liter nu, dat komt op zich wel overeen met wat Kluns zegt.

Vanavond ff kijken wat ze verbruikt hebben

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Pas wel op met meer dan 5%/3L dan de pot inhoud, want dan moet je al een behoorlijk stevige drinker hebben:innocent:

Want als je 4L geeft in een pot van 57L is die al behoorlijk vochtig :whistle:althans dat heb ik opgemerkt bij mijn light mix dat dat niet optimaal is:D

Maar misschien is jouw aarde samenstelling luchtiger, maar denk er aan: Er extra bij kan altijd, er uit niet. 

Gr, X

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Xaim said:

er uit niet

Ontvochtiger erin zetten. 

Maar of dat ideaal is :innocent:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/2/2020 at 1:24 PM, 420man010 said:

 5% komt neer op 3 liter nu, dat komt op zich wel overeen met wat Kluns zegt.

Vanavond ff kijken wat ze verbruikt hebben

Het is ook belangrijk dat je je potten van tevoren doet inwateren (zeker 10%), maar dat wist je al.

Dat doe je ook, omdat je wilt dat er overal in je pot leven gaat ontstaan. Dat leven begint pas bij vocht.

Van daaruit zoeken bodemleven en plantenwortels elkaar op en kan het feest beginnen. Bij mij heeft het altijd gewerkt om daarna met 5% te starten, altijd en van daaruit ging het gestaag omhoog. Uiteraard tensiowaardes noteren om een nog beter inzicht te krijgen en natuurlijk is er altijd een dipje (ook een reden om de waardes plus ml/l te noteren)

Je leert om op die manier, ongeacht de potmaat ,om je pot vol te wortelen en met behulp van het klimaat leer je de plant om te zuipen.

Als je dat niet doet, kun je mijns inziens net zo goed met 18L potjes gaan werken, want dan ben je aan het verkwisten, maar goed..........

.......het is maar hoe je een verhaal wilt neerzetten en aan de andere kant interpreteren.

Succes.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, greentjeonatrip said:

Bij mij heeft het altijd gewerkt om daarna met 5% te starten, altijd en van daaruit ging het gestaag omhoog.

Bij welke hoeveelheid L potten heb je dit geprobeerd? :innocent:

Gr, X 

6 hours ago, greentjeonatrip said:

Als je dat niet doet, kun je mijns inziens net zo goed met 18L potjes gaan werken, want dan ben je aan het verkwisten, maar goed..........

Dat is niet helemaal waar, het vocht gaat altijd wel overal naar toe, tenzij je natuurlijk maar 1L geeft in zo'n grote pot, maar dan heb je het kweken sowieso niet begrepen :rofl maar iedereen zijn methoden :tu

 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

11, 14, 18, 22, 25, 45 en 60L.

Als je structureel te weinig geeft, dan bezet je dus ook structureel te weinig aarde en leven dus ja......

Edit.

Los daarvan....het water gaat idd altijd ergens heen. Ik heb al eens een keer verteld dat een goede (samengestelde) aarde altijd voor de helft uit lucht en water zal bestaan en heb ik al tig keer uitgelegd hoe belangrijk structuur/textuur is van je grondje, zeker in bio.

Neem een kwaliteitsaarde, voeg wat cocos, witveen,10% lichte klei, wormenmest, Lavameel toe en je bent ver in de goede richting...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah oké, ik zelf heb slechte ervaring met meer dan 4L:innocent:

Klopt, de grond moet wel vochtig zijn om er leven in te hebben en houden:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbel

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit soort zoon 10 jaar gekweekt.

En ik moet zeggen dat bij mij op aarde altijd het beste werkte om een plons water in de 2-3 dagen te geven.

Zodat het eruit begon te lopen onder aan en dan stoppen en dan weer droog laten trekken, niet te natuurlijk.

Op aarde wat droger laten worden gaf mij vaak wat donkerdere en gezonde planten.

Ik heb nog nooit een tensio gehad ik kijk er gewoon naar voel even de aarde of til de pot op bij twijfel, het blijft een plant.

Wat krijgen zij aan voeding dan?

Staan er nu ook mooi bij veel succes verder.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde overigens niet, dat als je geen tensio hebt, dat je dan net zo goed op kleinere potjes kunt kweken, maar heeft alles te maken met dat ik zie dat men vaak onregelmatig of structureel te weinig geeft.

Wat jij doet is natuurlijk prima, maar heeft ook enerzijds met de ervaring te maken, de  potmaat  en anderzijds in hoeverre je vaak of niet  op locatie bent. 

Ik heb van meet af aan op de tensio gewerkt en als je die dingen door en door kent, dan kun je daar fantastisch op sturen en zal die altijd in alle opzichten jou nog meer vertellen dan een gevorderde kweker die kweekt op potgewicht, maar dan ga je met een tensio ook de details in, maar iemand die al jaren op potgewicht geeft zal dat een worst zijn, wanneer dat goed werkt.

Ik ga straks over naar een bak van 200L of meer en dan speelt de tensio wel in het voordeel, los van de observatie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Xaim said:

Dubbel

Tikken aardig aan he, die glookies:lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja veelal 11 liter vierkant of 25 liter rond of 12l root pouches als ik potten/pouches gebruik.

Geef ze graag wat wortel ruimte, oke 200l en dan alles in 1 bak?

 

Eerder wel aarde bakken gedaan maar vond de goede dosis water altijd lastig.

Als het een keer teveel is verdampt het heel moeilijk onderin wat snel wortelrot geeft ten opzichte van potten.

 

Ik denk dat de setup die je nu gebruikt het makkelijkste is, root pouches met aarde erin.

Aarde geeft de beste smaakt, rfx het meeste gewicht in mijn optiek dit kan pp verschillen er waar je ervaring mee hebt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb tijdje terug SSH zaad gekocht maar dan van Mr Nice.

Ben benieuwd naar wat voor toppen aan jou planten gaan komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Ik ging met wat de tensio aangeeft net als vorige ronde, ik geloof net als jij ook niet dat die 4 liter er al doorheen was :P 

On 9/4/2020 at 7:49 PM, Fatamorgana said:

ik heb dit soort zoon 10 jaar gekweekt.

En ik moet zeggen dat bij mij op aarde altijd het beste werkte om een plons water in de 2-3 dagen te geven.

Zodat het eruit begon te lopen onder aan en dan stoppen en dan weer droog laten trekken, niet te natuurlijk.

Op aarde wat droger laten worden gaf mij vaak wat donkerdere en gezonde planten.

Ik heb nog nooit een tensio gehad ik kijk er gewoon naar voel even de aarde of til de pot op bij twijfel, het blijft een plant.

Wat krijgen zij aan voeding dan?

Staan er nu ook mooi bij veel succes verder.

Dank je gozer

Ik heb er in het begin bacterieen, schimmels, lavameel en wormenmest in gegooid zoals mn vorige kweek: 

 Heb er alleen geen voedingstab bij gedaan, hebben ze niet nodig ook op dit moment. Sommige bladeren vertellen me dat ze op het randje zitten qua stikstof.. geen klauw maar wel tekenen.

Ze krijgen daarom de gehele kweek door water en meer niet.

@El_Magico

Leuk dat je meekijkt, ik ben ook benieuwd ;) 

Hoe ging het met jouw planten?



Sorry mannen, beetje late reactie. Vorige week is mijn stage begonnen en ik moet nog steeds achter de gemeente+school hun reet aan zitten om alles rond te krijgen, beetje druk in mn hoofd allemaal.

Gaat gelukkig de goede kant op eindelijk maar voor een uitkeringtrekker zoals ik komt er ineens heel veel op me af, kwestie van wennen... vooral die wisselende diensten enzo.

 

Genoeg geluld, update.

Ik heb ze gister 2 liter water gegeven pp en tensio staat nu op 115 mbar. Afgelopen week na de waterbeurt met yucca er in deden ze 2 dagen over anderhalve liter water opzuipen. Nu gaat t weer een stukje vlotter dus krijgen ze 2 maar kan ze rustig een halve liter water meer geven.

De kleinere planten zuipen minder dus die moet ik voelen met mn vinger om te vergelijken met de andere potten om te controleren hoe ver ze zijn.

Het trekt lekker vol verder, zal de kleinste vanavond in het midden zetten.

large.foto_no_exif.jpg.172859fd0270f664b4fd66e32b1b9809.jpglarge.879981192_foto_no_exif(1).jpg.cad4602a5547c3e13d8839671d0634da.jpg

Nog geen bloei verder maar zal een dezer dagen toch wel tijd worden.

Had ze wel een dag of 2 eerder op 12/12 kunnen zetten heb ik idee :innocent:

Hopelijk groeien ze straks niet de tent uit. 

Ik plet de stammetjes bovenin hier en daar af en toe nog, alles komt op dezelfde hoogte nu ongeveer :showoff:

large.1821610936_foto_no_exif(3).jpg.2e38f9413f26a46f23101f029b5cf8ee.jpglarge.1947040926_foto_no_exif(2).jpg.0cd2b456a4def2361e182234e1c7992b.jpg

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in de groeifase zeker eens af en toe, die tensio laten oplopen naar 150.....Als ze iets groter is...200....weer ietsje groter 250.....300 en in de bloei stabiel houden.

Gaat goed komen.

Have fun:yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, 420man010 said:

 

@El_Magico

Leuk dat je meekijkt, ik ben ook benieuwd ;) 

Hoe ging het met jouw planten

Ze liggen nog in de koelkast dus tot nu toe niet te klagen :D

Ben van plan om te kijken of er een degelijke moeder tussen zit maar moet eerst nog m'n moedertent in mekaar steken.

 

2 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik zou in de groeifase zeker eens af en toe, die tensio laten oplopen naar 150.....Als ze iets groter is...200....weer ietsje groter 250.....300 en in de bloei stabiel houden.

Ik dacht altijd dat als je je tensiometers zo hoog laat gaan dat ze dan worden leeggezogen.

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit.

Dat gebeurt volgens mij vooral als je structureel te weinig water geeft, of wanneer je die waarde bizar hoog hebt laten oplopen.

Je moet een heel klein plantje ook niet verdrietig gaan maken met een hele hoge waarde.

De structuur van de aarde heeft er ook mee te maken. Ik zal straks eens kijken naar een uitleg die ik ooit eens heb doorgenomen met betrekking tot die samenstelling.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik zou in de groeifase zeker eens af en toe, die tensio laten oplopen naar 150.....Als ze iets groter is...200....weer ietsje groter 250.....300 en in de bloei stabiel houden.

Gaat goed komen.

Have fun:yummy:

Om de wortelgroei te stimuleren?

Het maximale wat ik tot nu toe heb gehad is 200 mbar iig ;) 

1 hour ago, El_Magico said:

Ze liggen nog in de koelkast dus tot nu toe niet te klagen :D

Ben van plan om te kijken of er een degelijke moeder tussen zit maar moet eerst nog m'n moedertent in mekaar steken.

Aha nou ben benieuwd :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, 420man010 said:

Om de wortelgroei te stimuleren?

Het maximale wat ik tot nu toe heb gehad is 200 mbar iig ;) 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...