Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super silver haze uit zaad

Recommended Posts

Hier is die uitleg (betreft een bepaald type tensio) wat ik destijds heb doorgenomen, met een interessant verhaaltje, afbeeldingen, grafiekje, over zuigspanning, onderdruk, gronddeeltjes, water, lucht, blablabla....

Verplichte kost:P

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja.....die beschadiging van de wortels....

Het is onkruid hé.....

Ik zou niet willen dat ik ineens door jouw hoofdje ga spoken, wanneer je niet kunt slapen:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om de beschadiging van de wortels zitten er genoeg in maar zou bijna een grondboor nodig hebben om ze er in te krijgen :D

 Enne... blijf maar uit m'n hoofd... had het op die lap tekst :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2020 at 8:55 AM, 420man010 said:

Ik zit trouwens ook te denken om bij alle planten op dezelfde op 1 na bovenste internode de schutbladeren weg te halen zodat de takjes uit de schaduw komen:

large.677749528_foto_no_exif(5).jpg.a7a4805103497ad85eb143127460badd.jpg

Wat vinden jullie?

Onthoud dat bovengronds altijd in balans probeert te komen met ondergronds.

Voor iedere keer dat je boven schade aanricht, zal dat ook gevolgen hebben voor je wortelactiviteit.

Concreet houdt dit in, wanneer je bovengronds tekeer gaat, de wortelgroei zal verminderen en indien nodig, zelfs stoppen.

Dat wordt gedaan om de balans te herstellen, omdat de energie dan weer eerst verlegd wordt in nieuwe aanmaak van blad en stelen.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 4 ondergelegen taken daar door meer licht krijgen compenseert dat toch? Lijkt me dat 2 blaadjes verwijderen geen grote stress geeft, de plant maakt in de groei altijd nieuwe blad en stelen aan dat is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwijder zelf ook hoor, maar wil nog weleens aanzetten tot denken, ook op basis van plantenmorfologie en meer dan dat is het niet.

Ik vind het vooral interessant, wanneer mensen hogere gelegen bladeren gaan verwijderen, om zodoende ondergelegen takken/bladeren/toppen meer in het licht te zetten.

Dat strookt in mijn optiek niet altijd met de plantkunde die ik ken, tegenover de produktie en energieverlies.

Om welke onderste zijtakken gaat het ?

De onderste, de tweede, de derde ?

Ik ga zelf de volgende ronde door met enkel node 3 en 4, omdat ik verwacht dat daar de verhouding in produktie, uniformiteit, weerstand en energieverlies wat meer in balans is.

We zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3e en 4e zijvertakking vanaf de onderkant stam naar boven bekeken.

Edit.

Ik pas daarbij wel nog steeds de techniek van Monty toe, alleen op een andere vertakking (de 4e)....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 17 12/12

Ze staan sinds een dag of 2 echt in bloei, dus 2 weken 12/12 ongeveer voordat ze de bloei in gaan.

Volgende ronde in de voorgroei al toppen zodat ze in de "grote" tent na een dag of 2 ofzo op 12/12 kunnen, misschien zelfs meteen

Hier is waarom :rofl:

large.foto_no_exif.jpg.0a04d029c72a54cfdbe9034bf121d4be.jpglarge.194321841_foto_no_exif(4).jpg.bfab3f2b84a20954128cbec05c321b6c.jpg

Ik heb ze bespoten met dit spul wat @MisterX gebruikte, vlak nadat t licht uit ging. Op de verpakking staat iets met lage lichtsterkte, vandaar 

large.1952755920_foto_no_exif(5).jpg.2f5bc862f0ee3a7ab0bcd4e69d1fc0e2.jpg

Halve liter aangemaakt en verneveld, de kleinste plant (staat nu in t midden) een beetje ontweken zodat die evt nog wat verder kan groeien

large.787826308_foto_no_exif(3).jpg.17b4fa48e8c4f98bfc39649d3a4f0229.jpg

Een plant kwam dichtbij de lamp, die werd een beetje bleekjes zoals een blm demonstratie

De resterende ruimte tussen lamp en plafond is nog 30 cm :rolleyes:

large.290871547_foto_no_exif(1).jpg.76e29b220d59453e2f50cc800c718e7c.jpg

Verder gaan ze allemaal mooi op zich

large.1457302338_foto_no_exif(2).jpg.4829a792a2b3589f99efd50b55e2cdf1.jpg

Ben al beetje nutteloze takjes onderin aan het verwijderen, zal ook hier en daar een groot blad weg halen komende weken.

Ik ga de afstand tussen lamp en plant goed in de gaten houden om te zien of het spul werkt, mocht het de groei alleen remmen dan kan ik altijd nog veel knakken.

Want dat zullen ze dan nodig hebben gezien hoe hard t groeit <_<

Gisteravond 3 liter water p/p gegeven, tensio stond namelijk op 300 mbar en vanochtend weer op 70 mbar

Edited by 420man010
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een correcte meting en afstemming, kun je het beste op hetzelfde tijdstip, 24 uur later kijken.

Vanavond dus.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, greentjeonatrip said:

Voor een correcte meting en afstemming, kun je het beste op hetzelfde tijdstip, 24 uur later kijken.

Vanavond dus.

 

86 mbar ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Prima vocht gehalte in de pot :tu gaat goed zo te zien, ze groeien weer lekker  door :rofl:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dank je man, gaat inderdaad weer eng hard :P

Als ze morgen toch nog gegroeid zijn sproei ik weer die remmer er op 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, gaan ze weer te hard? :rofl

Misschien de uitlopers snoeien die laag zitten, dat remt ook wel iets... Meestal :rofl

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is die groei stop? Ze zitten toch in de bloei is dat dan goed? Zorgt het voor kortere internodes? Ik geef ze juist dingen waar ze juist (goed) van groeien.

Als je hoogte over hebt is er ook een tent van 2.35 hoog en een inline filter buiten je tent scheel misschien ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

internode's komen korter in elkaar en ze zullen minder hard groeien. met growstop

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Komende dagen ga ik snoeien hier en daar. Planten zijn niet veel hoger gegroeid vannacht dus het spul werkt. 1 plant wel ff geknakt, die is nog een beetje eigenwijs :lol:

@Limbic Goed groeien is juist het probleem :lol: Die SSH wil jij niet helpen groeien hoor haha, dat doen ze zelf wel

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24 12/12

Ik had nog een 2e keer growstop gesproeid, ze groeien helemaal niet meer nu.

Lamp hangt weer op 60 cm van de planten af.

Alleen is hier en daar wat blad verkleurd, denk dat ik te snel achter elkaar heb gesproeid:rolleyes:

large.foto_no_exif.jpg.e87ba3f7633fcbf7d2a88f7a225efb18.jpglarge.344828810_foto_no_exif(1).jpg.f5618015b46ff1a82b2d8e8395979e76.jpglarge.1913848170_foto_no_exif(2).jpg.cc36095ec989d315d5b285965fb93161.jpg

Verder ben ik nog steeds af en toe bezig om de uitlopers en nutteloze takken te verwijderen, soms een blad dat boven een top hangt.

large.1885651899_foto_no_exif(3).jpg.24828ed14aa4a0a0060ce11170d6b59c.jpg

Ik geef ze nog steeds 3 liter water p/p, ene keer doen ze er 2 dagen mee, andere keer 3 

Edited by 420man010
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke vlekken zijn dat.

Hebben ze dit allemaal of is het er 1?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

Hebben de meesten bovenin na de 2e keer sproeien, andere bladeren zijn mooi gebleven dus ik heb het vermoeden dat het daardoor komt

Wordt niet erger maar ziet er niet zo mooi uit 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...