Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super silver haze uit zaad

Recommended Posts

... van Nirvana

Dus geen beestenboel en meeldauw erbij als cadeau :P

Ik ga hetzelfde gebruiken en doen als met de lemon og haze, alleen hergebruik ik de aarde, eerder op 12/12 en 3 liter wormenmest ipv 2 en wat aarde om de potten wat beter te vullen.

 

Na deze kweek wil ik wel eens wat andere soorten gaan proberen, ik heb Papaya en Candy Kush zaden liggen alvast.

Maar dat komt in een andere tent (met waarschijnlijk LED) tegen die tijd. Een tent voor mn 2 favoriete haze soortjes, andere tent voor wat anders ;) 

Dus nu ff kijken hoe het met SSH uit zaad zal gaan. Niet voor greenhouse gekozen want die vinden het heel normaal dat de ene plant na 8 weken al klaar is en de ander na 12. 

Ik heb goede ervaringen met Nirvana, dus als je wilde weten waarom, bij deze :P 

large.foto_no_exif.jpg.a5ff7d14f76374fd118e5b729d403239.jpg

2 weken geleden ontkiemen

large.354540171_foto_no_exif(1).jpg.b7a4dc1289ebc2ec14a03131099ddd7f.jpg

na 3 dagen

large.395699984_foto_no_exif(2).jpg.59e193e08b52bb8a2ad4df46b02bc011.jpg

Nu 

Laatste zaadje dat uit kwam is zoals gewoonlijk ook degene die het slechtst groeit, maar 10/10 vind ik niet slecht.

Over een dikke week gaan ze als ze goed blijven groeien de 50 (60) liter potten in en begint het nieuwe avontuur.

En anders wachten ze maar ff ;) 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar gaat die weer :tu

Zorg er voortaan voor dat de steeltjes niet nat worden ( foto 2)de eerste maand! Dus geef water via onder.

De steeltjes van zaailingen zijn de eerste weken week ,en bij één druppel water op de stam kiept ze om ...

suc6 deze ronden 

 

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal vergeten @P H donner

Gelukkig staan ze allemaal nog :P

Ik ga mijn best doen, dankjewel 

Hoef eigenlijk alleen maar hetzelfde te doen als vorige ronde alleen eerder 12/12, hopelijk doe ik t niet te vroeg.

Dat is ook hetgene waar ik me nu een soort van zorgen om maak :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend weer!

Is dit de eerste keer dat je op gebruikte aarde kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic Ja is mijn eerste keer maar ik doe het op Xaim's manier dus ik heb er vertrouwen in B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Fearghus 

Aan de planten ligt het niet, die groeien aardig, op degene na die het laatst uit kwam :showoff:

large.foto_no_exif.jpg.aa8bda6d0be33954a3990f7a6eff19b1.jpglarge.107733929_foto_no_exif(1).jpg.403b15755d1d53534e1b80eac6e4a2a1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @420man010, lekker groen:tu hoeveel planten wil je over gaan houden?:D

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee @Xaim

Ideaal  zou 9 zijn maar zoals ik zag in vorige ronde zal het met minder ook wel vol komen :lol:

Alleen minder hoog natuurlijk, hopelijk. Ik had met die lemon og gewoon ze er uit moeten trekken toen ze tegen de lamp aan groeiden en overnieuw.

Dus als dat deze ronde gebeurt weet ik wat ik moet doen. Ik wacht sowieso ff met toppen tot ik zie dat ze er weer als een idioot vandoor gaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Je hoeft dan niet overnieuw te beginnen, dan hou je gewoon minder planten in de tent en trek je de stengels plat:tu scheelt je dan weer 5 weken groei/bloei:innocent:

En je kan altijd nog stengels knakken als het echt uit de hand loopt. Als het echt te vol komt te staan haal je de slechtste er tussenuit. 

Het toppen kan je het beste doen voor dat ze 12/12 gaan. Als je dan zorgt dat ze maar 4 of 6 uitlopers hebben zullen ze waarschijnlijk minder vol komen en heb je ook wat ruimte om te knakken :rolleyes: qua hoogte is altijd afwachten, want Haze groeit stevig door over het algemeen :P

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wanneer je eigenlijk moet toppen, maar mijn idee was om ze daarmee af te remmen als t weer uit de hand loopt.

Beetje PTSD aan overgehouden haha

Ja die uitlopers moeten weg :td

Ik zal wel regelmatig ff wat fotos maken van hoe het allemaal groeit enzo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan werkt toppen goed als je ze wat wilt remmen, alleen houdt wel in de gaten als je niet topt dat je kerstbomen krijgt:innocent: dus 1 grote hoofdtop en de rest blijft laag:P

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou wel eens het soortje van mijn volgende ronde kunnen worden. Dus ik volg met extra interesse. succes

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En doooor!! :dj:

Succes weer:whip:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist alles verpot, de 1literpotjes waren goed doorworteld en plantjes groeien hard.

Heb er totaal 200 liter aarde bij gegooid :rofl

Elke pot 4 liter water in gegooid, groeien bitches

large.foto_no_exif.jpg.44fc60f717a7c17a506a8ad0f10929f5.jpg

1 plantje vind ik wat minder, als ik 2 planten heb die meer ruimte willen gooi ik die er tussen uit 

large.1954865895_foto_no_exif(1).jpg.2636c3809ecf258a2197315d800833b5.jpg

Vergeleken met deze bijv

large.1068216060_foto_no_exif(2).jpg.cbf43ccbc57b97364a22f33db0289c53.jpg

Lekker bossig en zo zijn de andere plantjes ook :tu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het groeit weer aardig hard, ik heb ze vandaag getopt, morgen mogen ze op 12/12 waarschijnlijk 

large.foto_no_exif.jpg.5b4dff6e3f0766ebd22f36b2af2b0e2c.jpglarge.1452162394_foto_no_exif(3).jpg.e64239b699e55e4d7590faaa40fe77f1.jpglarge.430631663_foto_no_exif(2).jpg.3ac18efe9490f7bc646610b27ddaac33.jpglarge.155385857_foto_no_exif(1).jpg.0e53d384fffb7db25403156d4d9ac76e.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @420man010:tuen behoorlijk uniform :innocent:ben benieuwd wat er gebeurd als je op 12/12 gaat:rofl

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Haha nee:rofl komt sowieso wel vol gok ik zo en je hebt ruimte zat om te buigen mocht het toch te hard gaan:tu 

Maar begin dan wel op tijd met buigen:innocent:

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi op dezelfde hoogte, fijn zo uit zaad.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote: Ik weet wanneer je eigenlijk moet toppen, maar mijn idee was om ze daarmee af te remmen als t weer uit de hand loopt. 

Steeltjes pinchen onder op de internodes van de uitlopers, werkt erg goed en je stimuleerd de breedte groei, is iets minder rigoreus als knakken en effectiever dan buigen.

Persoonlijk zou ik niet een dag na het toppen op 12/12 gaan, maar eerst wachten totdat de nieuwe uitlopers fatsoenlijk blad hebben, dan op 12/12. Te vroeg op 12/12 na het toppen geeft kleinere hoofdtopppen.

Edited by Plantformer
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plantformer

Klopt, dat doe ik normaal gesproken ook alleen ben ik bang dat als ik langer wacht dat het weer tegen de lamp aan gaat groeien.

Maar ik kan nog wel een dagje wachten op zich, fijn dat je t zegt :tu

Dat van die steeltjes, heb je daar een plaatje van of zoiets?

@Xaim Ik ga er bovenop zitten :innocent:

@Fearghus Ja ik had geen zin meer in meeldauw en dierentuinen, ben er ook blij mee dat ze nog enigzins gelijk op gaan :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010: pinchen is pletten tussen duim en wijsvinger, https://www.cnnbs.nl/toppen-afknijpen-hoe-doe-je-dat/

Goed kijken naar je planten, zie je dat ze gaan strekken dan gewoon de tak op meerdere plaatsen kneuzen, daarmee verleg je de sapstroom. Ook heb ik gemerkt dat op de plaatsen waar je pincht

dat de tak daar gaat verhouten en geeft harde stevige stelen. Op het moment dat de bloeiverschijnselen komen gaan vooral sativa dominante soortjes graag de hoogte in, dit is een gegeven waar je rekening mee kunt houden,  pichen doe ik vooral de eerste 2 weken 12/12, daarna niet meer ivm stress en herma trigger.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...