Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buyuk

Kies Je Ph !

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik lees continue dat kwekers hun water afzuren naar 5.8, wat voor bodem ze ook gebruiken.

Ik ben ook een beginner en zat al een lange tijd te googlen naar nuttige informatie.

Voor mijn Batmix zuurde ik zelf ook af naar 5.8 (onwetend) waardoor ik verschillende problemen kreeg, met 6.5 gaat het al een stuk beter.

 

Dit tabel heb ik gevonden, de wat ervaren kwekers kunnen jullie dit info bevestigen ?

 

2qno5dc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.5 hydro steenwol etc / 5.8 cocos / aarde is het niet verplicht af te zuren sommige doen het , sommige niet.

 

tabel kent iedereen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedereen kent de tabel. Meer niet dan wel..........

Althans , ze handelen er niet naar.

'heb een PH van 5.8' .....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je een mix van onbemeste aarde + cocos gebruikt? Verhouding 50%/50%. (ik ga de starterset van Biobizz gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.5 op hydro?

Magnesium en fosfor die beide een belangrijke rol spelen in de plant hoeven er niet in?

 

5.8 -6 op hydro om de plant alles op te kunnen laten nemen.

 

Op aarde hang het van de kweekwijze en het water wat bij je uit de kraan komt af of je wel of niet aan dient te zuren.

 

@mrgdk

je doet wat biobizz aangeeft

klik en klik

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.5 op hydro?

Magnesium en fosfor die beide een belangrijke rol spelen in de plant hoeven er niet in?

 

5.8 -6 op hydro om de plant alles op te kunnen laten nemen.

Er is geen enkele waarde waarbij de plant alles kan opnemen, maar gelukkig loopt de pH op in het medium en als de planten gezond zijn en flink zuipen gaat dat snel. Derhalve kan je in de bloei ook rustig 5.4 geven als dat zo uitkomt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild net wat D zegt PH loopt op.

 

ligt niet alleen aan je kraanwater maar ook aan je voeding /orgnisch / bio / mineraal.

 

coco 5.8 loopt op naar 6.0

hydro 5.5 loopt naar 5.8

aarde kan eventueel alles zelf regelen door bodemleven.

 

kijk je niet zo scheel op 1 getal wat een nogal veranderlijk getal is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LostChild is weer lost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahgod, ze hebben elkaar weer gevonden hoor in al hun wijsheid.

Zie ook de geweldige rondes die beide heren, vol overtuigd van hun gelijk, draaien.

 

Veel beter kan je niet bezig zijn :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahgod, ze hebben elkaar weer gevonden hoor in al hun wijsheid, de meester kwekers die een dummie eb&vleod nogig hebben om een plant in leven te houden en er nog een beetje wiet aan te laten komen.

 

Zie ook de geweldige rondes die beide heren, vol overtuigd van hun gelijk, draaien.

 

Veel beter kan je niet bezig zijn :whistle:

Als iemand jouw wijze advies niet ter harte neemt word je venijnig en dat terwijl Cap noch ik ooit ruzie met je gezocht heeft. Ieders adviezen navolgen is niet mogelijk, elke kweker zoekt zijn weg en het is echt enorm zwak om doorzetters verantwoordelijk te houden voor hun fouten. Daaruit blijkt luid en duidelijk dat jij een quiter bent en geen doorzetter. Vandaar ook dat je jezelf een loser noemt, het kwartje valt (laat maar goed)!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn beste aarde rondes waren degene waar ik net boven de 6 bleef met de ph, als ik structureel lager ging kwamen er problemen/tekorten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 18lop cocos is was niks mis mee hoor ?

die ik met de broeskop water gaf ;)

 

10 kilo op 10.500 watt is niks om voor te schamen hoor?

 

dat slabs mij niet lagen zou best eens kunnen komen door de spaghetti..

 

maar waar blijft jou grote setup dan ?

zie niks alleen n grote bek 5 plantjes sturen is inderdaad makkelijker dan 3/400 sturen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ook jullie eigen topics overtuigd van je eigen gelijk en wat is het verschil ook alweer tussen een hobby en een broodkweker?

Zoveel kennis en zulke resultaten :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh vergete jy beheersd ieder medium voor 1000%

 

een brood kweker spuit gif de gehele cyclus droogt zn wiet in 2 dagen met kachel en waaier.

en intresseerd t m geen bal of zn wiet verzwaard wordt en dergelijke...

 

WAAR zie je mij dat doen ???

precies ...snaveltje houden want ik geef wel om de consument en het product.

 

halve gare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee wie er gelijk heeft, maar om elkaar over en weer uit te maken voor vanalles en nog wat, draagt zeker niet bij aan een goede sfeer.

We vliegen allemaal wel eens uit de bocht, en ja, sommige leden blijven in wondjes poeren.

Maar op een gegeven moment moet je toch trachten om de boel te boel te laten.

Denk ik...

 

Ik zie van iedereen waardevolle bijdragen, zelfs van personen waarvan ik denk dat ze niet helemaal jofel zijn.

Daar ben ik blij om (om die bijdragen) en daarom hou ik vaak mijn mond als ik van diezelfde personen elders dan weer klinkklare onzin lees.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga er voor de rest ook niet meer op in, heb wel wat beters te doen fijne dag mensen ! :whistle:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien komt naar voren dat sommigen zeer slecht met kritiek om kunnen gaan en alles vooral negatief en op zichzelf betrekken Kees?

Ik lach me rot om de manier waarop de heren mijn posts interpreteren, niet 1 heeft me ooit gevraagd wat ik nu precies bedoel en dan lees je:

 

een brood kweker spuit gif de gehele cyclus droogt zn wiet in 2 dagen met kachel en waaier.

en intresseerd t m geen bal of zn wiet verzwaard wordt en dergelijke...

 

Iemand die zijn wiet verkoopt om zijn inkomen aan te vullen wordt ook wel een broodkweker genoemd.

Bedoel ik dat niet? nee vast niet :hug:

 

Ga eens een blokje om voordat je op de SEND knop ramt nadat je reageert op wat je las en jouw interpretatie ervan zou ik zeggen of ga op een cursus leren omgaan met kritiek.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

Zet mekaar gewoon op de ignore lijst dan valt er geen ambras meer te maken. Zoals kees zegt...probeer het gwn gezellig te houden :). Veel fijner om een topic te lezen zo

 

Of spreek ergens af en vecht het daar uit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild, dat jij maar blijft jammeren dat mijn planten er niet mooi bijstaan terwijl anderen die zelf ook kweken dat wel vinden, ontneemt jou het recht mij een betweter te noemen want je doet zelf waar je mij van beticht. Kennelijk ben je te stom dat te snappen, dus houd je kop maar dicht over leren omgaan met kritiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Boys, laten we wat proberen aan elkaar te hebben door van elkaar te leren en de leuke zaken van deze hobby te delen... Stop met zeuren naar elkaar toe!

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach gut,,

krijgen de heren weer niet de lof waar ze denken recht op te hebben???

 

Het lijken wel kleine kinderen met hun gescheld..

 

een loser

 

n grote bek

 

halve gare.

 

betweter dus houd je kop

 

Als iemand jouw wijze advies niet ter harte neemt word je venijnig en dat terwijl Cap noch ik ooit ruzie met je gezocht heeft.

 

Ik volg je nou al een paar jaar hier D.

En op het moment dat je tegen gas krijgt, krijg je ruzie met iedereen.

En het schelden zit kennelijk in je natuur.

 

Ik zie van iedereen waardevolle bijdragen, zelfs van personen waarvan ik denk dat ze niet helemaal jofel zijn.

Daar ben ik blij om (om die bijdragen) en daarom hou ik vaak mijn mond als ik van diezelfde personen elders dan weer klinkklare onzin lees.

 

Dat was ook altijd mijn insteek Kees.

 

 

Maar de zelf verheerlijking van de scheld kanonnen werd me de laatste tijd een beetje te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik word alleen maar kwaad als mensen onredelijk zijn. Verder zal het mij een rotzorg zijn wat jij van mijn planten vindt. Het stoort me slechts dat je mij verwijt een betweter te zijn, terwijl je jezelf als de grootste betweter neerzet. Kap daar dan ook mee.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon moderators die ingrijpen.

Dat zou al erg veel schelen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen zijn onredelijk als ze vinden dat Dilago geen voorbeeldige kwekert is, dan gaat accuut de asociale achterbuurt-scheur van het manneke open. Want owowow wat wilt-ie graag goed gevonden worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...