Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
egomaniac

Gepakt,wat Nu?

Recommended Posts

@Kees A

Kweken uit medische noodzaak

 

De aandacht gaat vooral uit naar dit laatste voorbehoud in de regelgeving als het gaat om medicinale patiënten die door medische omstandigheden gedwongen zijn zelf thuis te telen. Zij hebben feitelijk geen andere keus dan zelf kweken en dan ook nog uitsluitend voor eigen gebruik. Cannabis van apotheker of coffeeshop biedt geen soelaas.

 

Toch moet worden bedacht dat ontbinding en ontruiming slechts in zeer bijzondere omstandigheden wordt voorkomen door uitzonderlijke omstandigheden aan de zijde van de huurder. Rechters stellen erg zware eisen aan omstandigheden die aan ontruiming in de weg staan. De hoofdregel is dus ontbinding en ontruiming, tenzij sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, die voor de huurder als het ware een noodsituatie opleveren en vallen te begrijpen onder de clausule dat de tekortkoming van bijzondere aard en geringe betekenis is.

 

Een medicinale cannabispatiënt die op kleine schaal genoodzaakt is om zelf te telen, .. , moet goed beslagen ten ijs komen om een kans te maken een succesvol beroep te doen op de uitzonderingssituatie zodat een rechter ontruiming afwijst vanwege een persoonlijke noodtoestand.

Hij moet over goede medische verklaringen beschikken die duidelijk maken dat cannabis als medicinaal gebruik geïndiceerd is. Voorts moet duidelijk zijn dat de cannabissoorten uit de apotheek niet de gewenste werking hebben of anderszins onbruikbaar zijn.

 

Tijd voor maatschappelijk debat

De medicinale kleine thuisteler moet als huurder kortgezegd aantonen dat hij met de rug tegen de muur staat. Alleen dan maakt hij, mits sprake is van een brandveilige situatie zoals in het citaat staat beschreven, een kansje.

De medicinale teler moet het vooral hebben van de kleinschaligheid van de teelt, zodat de rechter dit kan vatten onder de geringe betekenis van de tekortkoming en haar bijzondere aard. Het is tijd voor een maatschappelijk debat over dit probleem, dat in omvang steeds groter lijkt te worden.

 

Bron

 

Blader de DSM 5 bijbel er eens op na wat cannabis aan gaat en vraag je af of het wel zo slim is daar je heil te zoeken voor onderbouwing..

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

contact opnemen met Maurice Veldman (advocaat die volgens mij vooral alleen cannabiszaken doet) of de Advocaat van Rudolf Hillebrand. Rudolf hillebrand is een patient die het voor elkaar heeft gekregen bij het gerecht om te mogen kweken ten behoeve van zelfmedicatie. Google maar op zijn naam. 51 planten geloof ik. Daar doet de woningbouw ook moeilijk, maar tot nu toe zit ie nog.

 

Als je kan aantonen dat je het echt medisch nodig hebt zijn er volgens mij wel wegen te bewandelen om je gelijk te halen. En ga inspreken in je gemeente. Kaart de problematiek aan bij de politiek. Zoek de publiciteit op.

 

Het is heel belangrijk dat je nu de juiste advocaat vind en naar mijn mening zijn de bovenste twee de enige twee advocaten met echte expertise op dit vlak.

 

Ik had Dhr veldman al gemaild vorige week,deze doet helaas geen huurrecht,

 

Ik heb nu barbalique peters ,die de zaak van rudolf heeft gedaan,

ik heb goede hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houden zo.

Ik denk dat mevr. Peters prima op de hoogte is van wat ik postte.

 

Zou wel tof zijn als jij mocht kweken gezien de bijzondere aard en omstandigheden :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine Update!

 

Ik heb een huurcontact uit 2000,

Daarin staat verder niks over wietkweek vermeld,

ik heb nooit een nieuw huurcontact gehad,ik weet niet of dat meetelt.

 

Het nadeel is dat ik weinig weet of rechten en contracten,ik ben nooit met de politie in aanraking geweest en ben voor de rest een brave burger en nette huurder geweest

 

Gister heb ik contact gehad met mijn advocaat,

 

Op 15 november heb ik een afspraak in amsterdam met haar om dingen te bespreken,

Ze wil met de woningbouw om de tafel voor een gesprek,

Ook wil ze dat ik de boete niet betaal,de lampen terugkomen en de inbeslaggenomen wiet,

Daarna wil ze zorgen dat ik 5 planten mag kweken in mijn woning,

 

Lijkt beetje op de zaak van rudolf hillbrand.

 

Verder heb ik een afspraak met maatschappelijk werk as maandag,

en dinsdag met de pastor van de sint jan.

 

Ik hoop maar dat het goedkomt allemaal

 

Grtzzz Jonkofied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes

 

Waarom sluit egomaniac af met jonkofied?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scherp over Jonkoefied.

 

Of moet ik zeggen.... Rechercheur Jonkoefied? :D

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het al vaker gelezen hier maar wordt men tegenwoordig je woning uitgezet (in Ned.)voor een aantal planten;

wtf is daar gaande bij jullie :huh:

 

Hopelijk komt alles in orde voor je, veel sterkte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine Update!

 

Ik heb een huurcontact uit 2000,

Daarin staat verder niks over wietkweek vermeld,

 

 

Wietkweek hoeft natuurlijk niet expliciet genoemd te worden in een huur contract.

Wellicht staat er iets in ten-aanzien van illegale activiteiten in de woning.

 

Misschien handig, om te weten op basis van welke bepaling in je huurcontract, de verhuurder van mening is over te kunnen gaan tot uitzetting..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verhaal dat Lost Child citeert, staat dus precies wat ik al de hele tijd betoog.

En spreekt tegen wat Lost Child eerder betoogde.

 

De mediwiet verklaring is zeker van belang.

Alle andere zaken zul je moeten onderbouwen en niet zomaar als een mening ten berde te brengen.

Dat wiet uit de shop of de apotheek bijvoorbeeld niet voldoet.

Mr. Veldman zegt bijvoorbeeld Hij moet over goede medische verklaringen beschikken die duidelijk maken dat cannabis als medicinaal gebruik geïndiceerd is. Voorts moet duidelijk zijn dat de cannabissoorten uit de apotheek niet de gewenste werking hebben of anderszins onbruikbaar zijn.

Het moet dus duidelijk zijn. Duidelijk houdt in dat je een document hebt van een geaccepteerde deskundige.

Niet omdat je dat vindt.

 

Er staan een paar interessante voorbeelden in het stuk. Van de man bijvoorbeeld die ook in zware psychische nood kwam door de dreigende uitzetting en zelfs in het ziekenhuis belandde. Maatschappelijk werk en de huisarts onderschrijven dit. Toch moet hij er uit omdat hij zijn huis aan derden verhuurde en er 140 planten stonden. Dat is ook niet handig van die meneer.

Dat is bij Egomanic niet het geval volgens mij. Al is 10 planten wel meer dan de magische grens van 5.

Ook het verhaal van de moeder met zoon met psychische problemen. Zij werd niet uitgezet omdat dit te ingrijpend voor de jongen zou zijn. De zogenaamde hardheidsclausule werd met succes toegepast.

Ik denk dat met een brede inzet van verklaringen van diverse deskundigen Egomanic hier op zou kunnen beroepen.

 

Uit het hele verhaal van de advocaat blijkt dat de verhuurder vaak gelijk krijgt. Behalve als de verdediging dus met succes de hardheidsclausule kan onderbouwen en de rechter er in mee gaat.

Uit het stuk van de advocaat blijkt nergens dat 'geen geld' of 'wiet van de apotheek vind ik niet tof' hier onder vallen.

 

Egomanic, ook als het niet expliciet in je huurcontract staat vermeld, kan de verhuurder zich beroepen op het feit dat het - zoals ze dat zo mooi noemen - gevoegelijk bekend is dat dit niet toegestaan is.

Dus wellicht dat het ietsjes helpt, maar ik denk dat de rechter je aan zal kijken van 'he, ik ben gekke henkie niet' als je je erop beroept.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat je onnodig ontust veroorzaakt Kees A.

Met een zekere toon sabel jij zaken neer, die er alleen maar van getuigen dat je niet op de hoogte bent van de bestaande jurisprudentie.

Barbalique gaat gelukkkig uit van het mensenrecht. en gaat daar vervolgens het civiel,straf of huurdersrecht over heen leggen.

En zoals je in de zaak hillebrand kunt zien, hebben "wij" ons juist terdege voorbereid om aan te tonen dat feitelijk( en soms analytisch) kan worden aangetoond dat eigenteelt beter,goedkoper en veliger kan tav de leef en woonomgeving.

 

Je zou ook kunnen proberen om vanuit bestaande hiaten meer oplossingsgericht te denken,

wellicht heeft egomaniac daar ook wat meer aan?

Terwijl je heel juist beredeneert dat onderbuik en andere gevoelens vaak eerder in het nadeel dan in het voordeel van de "verdachte" zal werken.

greetz Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egomaniac heeft niets aan speculatie en de laatste keer dat ik hier kwam waren wij allemaal kwekers en geen juristen :-) Ik denk dat met Advocate Barbalique, Egomaniac geen betere advocaat had kunnen wensen. En als je hard kan maken dat je cannabis nodig hebt voor je kwaal, je al een heel eind op weg bent. Weet niet of hij een dokters verklaring heeft, en zo niet, begin daar dan mee. Voor de rest kan niemand hier iets doen, wat Barbalique niet kan doen lijkt mij.

 

Het enige wat wij kunnen doen is een kruisje slaan dat we zelf niet getroffen zijn, en hopen op de tijden dat we ons vak, wat wij met liefde uitvoeren, legaal en in vrijheid kunnen uitoefenen.

Edited by bruinevingers
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf vooral ook pro actief denken bruinevingers,

niet alleen het kruisje slaan maar ook vakmanschap en expertise dragen bij aan juridische stappen.

 

Zo was gister een elelctromonteur wel ernstig positief verrast

toen hij tijdens de controle van een kweekruimte

het schakelbord zag

niet wetende dat deze zich in de bouwdoos heeft ontwikkeld

zo zie ook dat WF een directe bijdrage heeft geleverd in de zaak Hillebrand deels op deze manier. :yummy:

En Barbalique was daar maar wat blij mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ego

wel handig als je ook de apotheek wiet probeerde zodat je aan kunt geven wat jij er niet uit haalt (of juist wel) ipv alleen naar een Canadees onderzoek te verwijzen, je huisarts kan je hierbij helpen.

 

@Kees A

zullen we 1st eens afwachten wat de advocate, voordat de woningbouw een procedure in gang zet ipv alleen de aankondiging te doen, allemaal kan bereiken voor Ego?

 

Hoe vaak zou het voorkomen dat een woningbouw zijn voornemen tot een procedure intrekt?

Lees je daar ooit over?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb jaren geleden de bedrocan wiet gehad van mijn huisarts,vond deze wiet zelf minder voor mij en ben er snel vanaf gestapt.

Maar volgens mij mag ze daar geen recept meer voor geven tegenwoordig,had het haar ook gevraagd vorige week.

 

Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten hier in brabant qua zaak en uitspraak ,of hoe sterk of zwak ik sta,

Dat vreet aan me ,

 

Heb aankomde week afspraak met maatschappelijk werk,

misschien kunnen hun iets voor me doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het jaren geleden al geprobeerd hebt uit de apotheek is alleen maar beter voor je onderbouwing.

Ik zou het bij de 1st volgende gelegenheid even melden aan je advocate, zal ze vast blij me zijn.

Wees tegen haar zo volledig mogelijk, het komt je zaak alleen maar ten goede.

 

Hoe shit het ook is allemaal, veel meer dan het advies van je advocate op volgen kan je niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Ik heb vandaag een persoonlijk gesprek gehad met Barbalique, En heb er het volste vertrouwen in dat ik wel sterk sta.

Zelf ben ik ondertussen een wrak ,

aan de antidepressiva en loop bij de psycholoog.

 

Deze week had ik een gesprek met maatschappelijk werk ,wat via de woningbouw was afgesproken nogal raar,

 

Dit was niet echt een geweldig gesprek,het leek alsof ze meer achter de woningbouw stond als achter mij,

Verwijten maken,afzeiken en in een hoek trappen en mij antwoorden uitlokken was mijn gevoel bij het gesprek,

Ze wilde ook gelijk me bij de crisisdienst aanmelden voor opvang,

dus dat was geen succes,ga daar zeker niet mee verder.

 

 

Van de advocaat had ik vernomen dat de woningbouw bezig is om klachten over mij te verzamelen,

als tegenoffensief heb ik handtekeningen verzameld van veel bewoners en ze laten opschrijven dat ze nooit overlast van me hebben gehad.

Ook bij de woningbouw nooit meldingen gehad in die 17 jaar

Geen politierapport niks,

wat dat betreft ben ik brandschoon.

 

Tot zover,

 

Later meer,

 

Grtzzz

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft een lastig parket, zeer stressvol ook.

 

Zolang als de woningbouw de ontbinding contract nog niet in gang heeft gezet blijft het bij dreigen en bang maken...

Jammer dat mwerk zich zo voor karretje laat spannen/ vooringenomen is :thumbsdown:

 

Komt er nog een gesprek tussen advocate en de woningbouw?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De menselijkheid is ver te zoeken helaas met die instanties,

 

De woningbouw wilde geen gesprek aangaan met de advocaat en mij,de reden,

Het komt van hoger hand ,en ze kan er niks aan veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag eens aan de advocate of het niet slim is de plaatselijke wethouder sociale zaken van de hooghartigheid vd woningbouw op de hoogte te stellen mbt de weigering in gesprek te gaan :search:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De woningbouw wilde geen gesprek aangaan met de advocaat en mij,de reden,

Het komt van hoger hand ,en ze kan er niks aan veranderen.

Wat een bureaucratie en dat de cannabisplant an sich van hoger hand komt houdt ze ook niet tegen ons te vervolgen. :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er nog nieuws ?, hoe gaat het met de zaak en hoe gaat het met jouw ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vroeg ik me sinds een tijdje ook al af, hoe het met ego zou zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er nog nieuws ?, hoe gaat het met de zaak en hoe gaat het met jouw ?

 

Tot nu toe is er weinig nieuws van de woningbouw,

 

Ik heb ondertussen wel een brief ontvangen voor het aanvechten van de 250 boete die ik van de politie kreeg,

dat komt 1 maart 2018 voor de rechter,

 

En net voor de kerst kreeg ik een brief van de gemeente/burgemeester met de mededeling dat als ik binnen 3 jaar wiet kweek,mijn woning voor 3 maanden word gesloten,

Vage en rare brief,soort waarschuwing,

mijn advocaat vertelde me dat ik dat naast me neer kon leggen omdat het niet van toepassing is op mijn zaak.

 

Met mij gaat het een beetje op en neer,

Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken,maar het blijft aan je vreten,

Mijn gezondheid is flink achteruit gegaan en zonder mijn eigen medicijn word het er ook niet beter op,maar ik houd moed!

 

2018 word hoop ik het jaar dat het voor ons als mediwietkwekers een hoop dingen gaan veranderen ,in positieve zin.

 

Groetjes en een mooi uiteinde allemaal!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...