Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia 12/12 Systeem Onder 400W Cree Cobs Leds

Recommended Posts

Ziet er lekker uit man :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten inmiddels op 5 weken bloei. Dames gaan lekker door met bouwen en een paar zijn al een heel eind met afrijpen.

 

EC heb ik nu zo rond de 1.3.

 

Geur begint er ook in te komen. Ik had het filter eruit gehaald omdat ik daar geen plaats meer voor had en het viel nog wel mee met de geur, maar afgelopen dagen begon het echt te ruiken in huis. Kon alleen het verloop niet meer vinden van uitgang afzuiger naar filter en de lokale growshop leverde het niet meer (illegaal meneer!) en de bouwmarkt moest er 12 euro voor hebben (dacht dat 4 a 5 euro redelijker was).

 

Dus zelf even wat gefabriekt met de 3D printer. In roze natuurlijk:

gallery_37858_19441_11590.jpg

 

Verder weinig aan toe te voegen. Dus snel door naar de foto's.

 

Overzichtje:

gallery_37858_19441_273937.jpg

 

Selectie aan toppen:

gallery_37858_19441_77977.jpg

 

gallery_37858_19441_123275.jpg

 

gallery_37858_19441_182481.jpg

 

gallery_37858_19441_10217.jpg

 

gallery_37858_19441_147077.jpg

 

Twee planten zijn al vrij ver. Zie her en der al wat amber zitten. Daar zal ik maar eens mee gaan beginnen met macro foto's.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen gaan meer de hoogte in dan de breedte inderdaad. Net als vorige keer. Ze moeten overigens wel nog 4 tot 6 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, zal wel zijn dat alles voor klimaat behandeling "illegaal" is?

 

Is sowieso een beetje vreemde winkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heel vreemd.

 

Sommige producten zou ik begrijpen maar dat.

 

Zijn ze fluffy? Want ik zie het niet namelijk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, luchtfilter kan ik begrijpen, maar een luchtslang of verloop lijkt me toch ook overdreven. Maar goed, ze doen altijd heel zenuwachtig als ik daar kom. Zal wel teveel op een politieagent lijken ofzo :)

 

Ik vind ze er ook niet fluffy uit zien nee. Hooguit een enkeling. Die middelste can de drie op de voorste rij is wat lichtig inderdaad, maar de rest is vrij gesloten dacht ik. Al zijn het ook geen hele dikke toppen ofzo. Het zijn meer knuppels dan knotsen.

 

Hopelijk krijg ik weer zoiets:

gallery_37858_18978_186157.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja die nagellak foto ken ik nog :lol:

 

Misschien trek je er nog meer af deze ronde...

Het gaat mooi toch tot dusver?

 

Haha echt?

Je hebt die verloop zelfs in je favo kleurtje gemaakt.... crea bea !

ik heb gewoon moeten dokken bij de bouwmarkt,i.d.d. een euro aan plastic,kost je 13,95 :huh:

Relaxed opgelost met die 3d print.

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verloopje kan je ook bij warmteservice ofzo halen toch?

Wat doen hun er dan moeielijk over, het hoort ook gewoon bij bijv. Centrale afzuiging

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks fluffy aan in mijn optiek. Ze zijn pas net begonnen met het betere bouwwerk volgens mij.

Mooie foto´s Wietefras, een genot om naar te kijken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen.

 

Ja dat verloop had ik vast ook wel elders kunnen krijgen of bestellen, maar in de paar zaken waar ik geweest was hadden ze niet degene die ik nodig had of ik vond dat ze oplichters prijzen vroegen. Bij bestellen had ik het ding dan dinsdag in huis gehad ofzo. Dat duurde me gewoon te lang.

 

Ik zou ook zweren dat ik het gewoon ergens moet hebben liggen, maar na een paar keer de hele zooi heen en weer verhuizen (CV monteurs) kan ik het ook niet meer zo goed terug vinden

 

Effe printen is dan wel zo snel. Al duurt dat printen ook nog 14 uur :)

 

Dat roze filament is een rol die ik een keer in de aanbieding gekocht heb voor halve prijs. Is prima voor de kweek attributen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kerel ook.. is mij te duur en ik mot nog wachten ook?! Ik print het zelf wel uit!

Lekkere update Wietefras..

Denk je dat ze iets meer freaky er uit zien dan je vorige santa's door het medium of born 12/12 systeem?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik tel de bloei maar vanaf de zichtbare bloei. Het heeft een week of 4 geduurd voordat ze van ontkiemen in bloei stonden.

 

We zitten inmiddels op 5 weken bloei.

 

Ze moeten overigens wel nog 4 tot 6 weken.

 

Begrijp ik hier nou goed,

dat je ze 9 tot 10 week zichtbare bloei gaat geven?

 

Als ze idd nog wel gaan "dikken" dan gaat het wel een hele mooie ronde worden..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het medium er ook wel wat mee te maken heeft. Het probleem is dat dat Santenesia zaad nogal een breed scala aan pheno's geeft. Het uitselecteren en stabiliseren is nog bezig.

 

Er zit nu nog een groot verschil in qua bloeiduur (tussen de 6 en 12 weken oid), maar ook in voedingsbehoefte. Die strekkers met dat klauw blad hebben veel minder voeding nodig dat de kortere planten.

 

Vorige ronde stonden ze in samen in een bak water en dan was ik qua EC er een beetje tussen gaan zitten. Nu staan ze ieder in hun eigen pot met perliet en is het veel lastiger om de EC goed te compenseren op basis van één voedingsvat. Ik heb de EC er wel een beetje "tussenin" gekozen, maar dat heeft dan nog steeds als gevolg dat de EC oploopt in het perliet bij de planten die minder voeding gebruiken. Terwijl de EC daalt bij de planten die wel meer honger hebben.

 

Bij de hongerige planten daalt de EC richting de 1 en bij de planten die juist minder voeding willen schiet het richting een EC van 2. Precies verkeerd om dus. Ik moet heel veel spoelen om dat weer recht te trekken en dat is gewoon geen doen.

 

Zit dus te twijfelen of ik dat drain to waste maar niet gewoon moet laten varen. Als ik gewoon blijf circuleren met het water dan blijft de EC in die bakken ook meer gelijk aan elkaar. Of gewoon weer terug naar DWC. Dat is toch wel een stuk eenvoudiger voor dat soort dingen.

 

Eigenlijk zou je gewoon stekken moeten zetten van één pheno of de planten individueel (of op zijn minst per groep) moeten voeden. Dat laatste wil ik ook nog wel proberen. In ieder geval dat ik twee groepen kan hebben.

 

dat je ze 9 tot 10 week zichtbare bloei gaat geven?

Ik denk aan 6 tot 10 (of misschien zelfs wel 12) weken. Vermoed dat de eerste twee planten er volgende week al uit kunnen terwijl die plant uit de 3e foto (met die rode steeltjes) eruit ziet alsof die net in de bloei staat.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nog wat foto's met de macrolens gemaakt. Eerste amber trichoompjes beginnen te komen namelijk.

 

Dit is één van de twee planten die al vrij ver is:

gallery_37858_19441_100988.jpg

 

plus een uitsnede op 100%:

gallery_37858_19441_151644.jpg

 

Deze heeft nog wat langer te gaan:

gallery_37858_19441_71405.jpg

 

met ook een uitsnede op 100%:

gallery_37858_19441_78554.jpg

 

En deze heeft nog nauwelijks oranje pistils:

gallery_37858_19441_129219.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot jan dikkie,

wat zijn dat toch mooie foto's..

 

Bij gelegenheid toch maar eens zon lens voor mijn 7 edge oppikken..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's, moet ook maar eens op zoek naar een macro voor mijn Canon. Ik zie alleen nog geen amber..... wel heel veel paddestoeltjes... Mooi!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is leuk speelgoed zo'n macro lens, maar het is wel een stuk lastiger om daarmee goede foto's te maken.

 

@CaveDave, Op die 2e foto zie je toch wel wat verkleurde trichomen? Inderdaad slechts een enkele her en der, het begint wel te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik eerst maar eens een brilleke kopen in plaats van een macrolens want ik zie ze echt niet..... Misschien is het de lichtinval

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wattafack man.. foto 2 zie je nog maar iets van 25% groen... de rest is wit!!

Krijg sterk de neiging om die trichs van de foto te likken..

Heerlijk om alleen al te zien op een schermpje.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige foto's!

 

Als drain to waste je niet bevalt, misschien eens eb en vloed overwegen? Het bevalt mij zo goed dat ik (voorlopig) niet weer anders wil.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaveDave, Ik zie rechts op de foto toch een stel amber trichomen en elders her en der ook wat wat aan het verkleuren is.

 

@knetterhenkie, Ja die trichomen zien er lekker uit he :) Altijd wel jammer dat je op het forum maar zulke kleine plaatjes kan uploaden. Het is toch een heel ander gezicht als je hele monitor vol staat met die glimmende trichomen.

 

@dilago, Eb en vloed heb ik overwogen, maar ik heb liever niet zo'n groot reservoir. Ik kan nu met een reservoir van 10 liter een vierkante meter aan planten voeden. Voor eb en vloed zou ik minimaal 100 liter nodig hebben lijkt me. Plus dan ook lagere potten, want anders zou ik 200 liter nodig hebben om de hele pot vochtig te krijgen.

 

Of eb en vloed met een kleiner reservoir waarbij dan alleen de onderkant van de pot nat wordt. Dat lijkt me ook zonde. Daarom wilde ik ook geen standaard "Hempy bucket" maar in plaats daarvan de hele boel van boven doorspoelen/druppelen. Bij Hempies blijft onderin de pot wat water staan. Dan krijg je daar in dat kleine laagje water dus 90% van je wortels en de rest van de pot doet nauwelijks mee. Dan doe ik liever DWC waarbij de hele kluit in het water hangt. Of nu dus juist geen laagje water onderin en dan hou ik de hele pot wel vochtig.

 

Op zich bevalt het systeem zoals ik het nu heb me eigenlijk prima. Ik had alleen niet ingeschat dat het verloop in de EC per pot zo groot zou zijn bij pheno verschillen. Maar goed, dat is op te lossen met circuleren. Ik laat nu de drain gewoon weer terug lopen in het voedingsreservoir en dan laat ik de pomp wel wat vaker en langer draaien. Dan kan ik de boel in het reservoir vervangen of corrigeren. Het is ergens haast een soort NFT geworden waar het water langs de wortels sijpelt.

 

Vraag me wel nog af of DWC niet toch gewoon handiger/makkelijker is. Grote voordeel van dit systeem met potten is wel dat ik de planten er gewoon uit kan pakken en dat ze ook makkelijk wat anders over het oppervlak kan verdelen als er planten uit moeten. Plus dat ik geen herrie van bubbels heb.

 

Andere variant waar ik ook aan gedacht heb is om een "DWC eb en vloed" te doen. Gewoon mijn systeem met DWC bakken en dan periodiek het water uit de DWC pompen en dan weer terug laten stromen. Die beweging geeft dan de zuurstof in het water en zorgt ook dat er geen "dode plekken" ontstaan tussen de wortels. Dan heb ik geen zuurstof pomp en bubbels meer, maar als nadeel zitten de planten dan wel nog steeds vast op hun plek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water terug pompen is optioneel, je kan ook de planten in 11 of 18 literpotten gewoon vloeden zoals Bosrand deed en gigantische knotsen mee kweekte.

 

Als je zo'n 2 cm in de bak pompt wordt het hele medium wel nat en dat laat je de planten opzuipen in 2 dagen tijd waarna je er weer vers water in kiept.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, zal er nog eens naar kijken. Heb zelf slechte ervaring met hoe ver het water in een pot omhoog komt, maar dat was met potgrond. Wellicht dat iets anders wel beter werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...