Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drrr

Stekken! Wat Is Jullie Ervaring Met?

Recommended Posts

Dan kom ik wel op 50-60, maar niet veel hoger.

Nu mn droogruimte en mn tenten leeg zijn is lv in de ruimte nog maar 34%, en dan staan de potten met aarde er zelfs nog.

Denk dat als die weg zijn 30% al veel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak water met een pc-fan erachter die over je water blaast, schiet je LV omhoog ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kom ik wel op 50-60, maar niet veel hoger.

Nu mn droogruimte en mn tenten leeg zijn is lv in de ruimte nog maar 34%, en dan staan de potten met aarde er zelfs nog.

Denk dat als die weg zijn 30% al veel is

Probeer de tip van Vakman maar eens of anders twee emmers water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga eerst maar eens grote schoonmaak houden... alles gaat de container in op de ledlampen na.

Volgend jaar frisse start, met nieuwe planten, genetica, hokken en wat ik nog meer verzinnen (lees: betalen) kan.

 

Ga nu een serieuze poging doen om een optimale start te maken, ipv al die halfbakken grappenmakerij van afgelopen kweekseizoen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er nog bruikbaar spul bij? ;) :wOOt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 85% kom ik hier nooit aan... of ik moet de hele stekkenruimte continu zeiknat sproeien, of luchtbevochtiger erbij plaatsen oid.

Mn droogruimte kreeg ik nieteens op 60% met 26 drogende planten en afzuiging nagenoeg uit.

 

Gaat hier ook op, ik ventileer goed en heb het liever zo dan dat ik wel hoge scores haal op de LV schaal.

Bevochtigers, bakken water tov een kap of anderzins de LV ophogen, veel gedoe.

Wat ik wel vaag vond was dat in de groeispurt bloei onder LED de lv makkelijk 55% bedroeg waar het de laatste weken

met afbloeien en niks veranderd in de ruimte waar tentje staat nu tussen 35-40 max komt (40% is bij regen).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen bladeren meer die wegrotten ondanks de hoge LV en op het moment van wortelen zijn de stekken nog nagenoeg groen. Kan me niet voorstellen dat er een kweker is die daar moeite mee heeft, of het moet een zeikerd zijn die zeikt om het zeken. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk ben heel goed in het omgooien van bakken water, of er dingen in te laten vallen.

Vd week 3x nog met een maatbeker precies die bezemsteel weten te raken die stukje boven tafel uit komt waar DP90 op staat :jump:

Echt feest hier soms en daarom ook maar geen DWC want dat is nog meer water :phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel herkenbaar... ik heb ook geregeld van dat soort acties.

 

S'avonds voor t eten nog ff planten water geven omdat t er s'ochtends niet van kwam, tussendoor ff naar wc gaan, gebeld worden en vergeten dat de tent nog open staat en t licht in de ruimte nog brand... oeps dag van 36 uur midden in de bloeiperiode... not good...

Of al lopende met emmer voedingswater struikelen over rondslingerende zooi, ruik de guano nog steeds in de ruimte :D

 

Die tip van niet de stekken natsproeien heeft t vergelen en verrotten van de bladeren bij mij vrijwel gestopt.

Volgend jaar ga ik lekker verder als altijd, zodra ik wat te snoeien heb ga ik die vergelijking doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja of 100L voeding aanmaken en dan vergeten of je a of b al hebt toegevoegd.. :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

erger dan 500 liter water aanmaken en de ph op 2.9 krijgen lukt jullie vast niet haha :P

was wel de eerste keer dat ik water aanmaakte haha xD

 

of een nachtkast lampje tegen de zijkant van je schakelbordwaterspatkap leggen,

en dan gek vinden als die er na een aantal minuten bijna doorheen smeult xD

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, mijn tip, gebruik wel een kap, maar leg er een opengeknipt diepvries zakje van de Appie (huismerk) overheen. Die zijn namelijk blauw van kleur en dat geeft zo het perfecte licht voor stekken. 100% succes hier, altijd, zomer of winter, koud of warm.

 

Het licht mensen, zo belangrijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan geen blauw licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CFL die ik gebruik geeft al blauw licht, but thnx :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan geen blauw licht?

 

Plastic zakje 0,01 cent, blauw licht (je moet trouwens 9500k hebben) eh, geen idee, €50 of zo? Daarom. Als je het zo doet kun je de stekken ook gewoon bij andere planten in een voorgroeihokje zetten, of er een simpel led lampje van de philips bovenhangen, maakt allemaal niets uit, iedereen kan zo stekken maken. Als ik hier al die dingen lees snap ik gewoon niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om ze NIET te laten wortelen, echt niet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik hier al die dingen lees snap ik gewoon niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om ze NIET te laten wortelen, echt niet.

Dat is lastiger dan ze wel te laten wortelen inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic zakje over je kap?

Je zit niet meer in de jaren '90 dat er niks te krijgen was ^_^

865 in je Tneon of een T8/5 uitvoering doen de hobbyisten, een hobby mag best de prijs van een 865 bulbje kosten hier waar paars (9500) er niet in komt want daar wortelen ze helemaal niet zo geweldig onder :(

 

Ik stek met om het even wat voor licht, op oude adres in een keukenkastje op een plankje met een 8W 827 spaarlamp erboven, na 9dgn worteltjes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet een bak water bij de verse stekken die ik in natte steenwol heb te staan zonder voeding en zonder pH min, boek een vakantie naar een warm oord en bij terugkomst heb ik 70 groene gewortelde stekken die meteen op 12/12 kunnen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste stekken maakte ik ook voor ff ruim n knaak alles bij elkaar.

Action coolwhite spaarlampje, , kartonnen doos afgedekt met glasplaatje, en merkloze steenwolblokjes.

Werkte perfect...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was er zo klaar mee, de couveusezakjes eraf gehaald. Gewoon weer in de lege aquarium net als de vorige rondes met mijn zaadjes... Staan er na 1 nachtje al veel florisanter bij

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik smeet laatst een paar planten uit het raam, ging op wereldreis en wat lag er bij terugkomst beneden in het plantsoen onder m'n raam? Jawel! Perfect geworteld stekken! Zelfs een door oorlog verscheurde Vietnam-veteraan kan op deze manier nog stekken maken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes! Op die manier krijg je niet zo snel schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond ze de laatste paar dagen al aardig groeien en warempel daar is de eerste ;-)

 

gallery_45735_19171_1508.jpg

 

gallery_45735_19171_1687707.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik smeet laatst een paar planten uit het raam, ging op wereldreis en wat lag er bij terugkomst beneden in het plantsoen onder m'n raam? Jawel! Perfect geworteld stekken! Zelfs een door oorlog verscheurde Vietnam-veteraan kan op deze manier nog stekken maken.

Hahaha, als je nog een paar maandjes langer was weggebleven had je meteen kunnen oogsten. :dope:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...