Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Collie('s) Weed Is What We Need.

Recommended Posts

@ Dilago : P'cies wattik bedoel bro !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed ga je nog beginnen aan die Cheese XXL van dinafem? Ben erg benieuwd, wil hem zelf eg graag ook zetten, maar helaas uitverkocht :thumbsdown:

 

Edit: Op Dinafem nog wel beschikbaar zie ik nu, maar wietzaadjes moet ze even in voorraad krijgen, want dan kan ik mijn bestelling combineren en krijg ik lekker veel gratis zaadjes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In huize vakman leeft de genetica van Collie ook door :dribble:

gallery_18039_5812_64824.jpg

 

Een Loki's male :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vakman : Mooi hoor,een echte :wub:-boy......lekker stuifuh!

 

 

 

@ Kachel : Yup,deze staat op het programma na de Darkdevils.

Als het goed is zijn het dikke stinkerds,dus moet het binnen met een filter erboven.

Maar eerst staan de darkdevils op het programma die vermeerderd gaan worden.

 

En daarbij staan nog 1 maxigom 1 Jockhorror en 1 Ducksfoot wortel te schieten die met de darkdevils gekruist gaan worden.

Dan krijgen we de Auto Darkwing Duck F-1 voor Macerror :likken: en nog 2 andere experimentele brouwsels.

 

 

@ Topic: De executie van de Auto Amnezen gebeurd over 2 watergiften,het spoelen is al halverwege.

Uiteraard volgt hiervan een foto. :whistle:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan krijgen we de Auto Darkwing Duck F-1 voor Macerror :likken:

 

Darkwing_Duck_%28animation%29_title_card.jpg

 

Geweldige naam voor een wietplant :rofl

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CrimsonFart : Dankjewel voor de beeldvorming maatje,da's dus precies wat ik bedoel.

De bedoeling van deze kruising is dat Macerror er zaden van krijgt,en er lekker mee verder gaat klooien.

Kunnen we gelijk zien hoe sterk het paars door ver-erft binnen de darkdevils.

 

 

@ Topic:

Helaas door omstandigheden had ik mijn fototoestel niet mee toen ik de auto amnees moest oogsten.

Op de opbrengst afgaande lijkt alles goed gegaan te zijn,ze ruiken lekker en zijn mooi compact.

De fluffmeister pheno staat klaar in de rij voor extractie van bho.

De fluff plantjes zijn volgens mij samen nog geeneens 30 gram,dus met 2 van die rakkers krijg ik niet eens de extractor vol met materiaal :thumbsdown:

Dus zullen er ook wat gewone amnees toppen bij gegooid worden.

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees blijft een lekker wietje.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

ik weet niet in hoeverre deze Auto Amnesia Haze in de buurt komt van jouw amnees qua smaak/genetica.

Ik denk dat ik je later wel een kruimeltje opstuur,dan kun je zeggen of het erop lijkt.

Zou leuk zijn als het een beetje overeenkomt,maar dat zal vast wel niet.

Er zijn zoveel verschillende Neesjes op de markt,en 1 is maar de echte en dat is deze niet geloof ik.

 

 

@ Topic:

Ik heb ook nog 4 gewone fotosensitieve Amnees stekken,die mooi groen zijn en best willen groeien nu.

Ze staan te wachten tot de RPP stekken klaar zijn om te gaan bloeien,en behoren tot de ronde daarna.

Ze worden dan 1 op 1 gefeminiseerd,met nog 2 andere soorten als extra stuif vangers erbij.(nog nader te bepalen)

 

De ICE zaadplanten gaan best mooi nu en stinken al redelijk vroeg lekker zoetjes,de F-3 zaden zie je mooi zitten.

Er is precies voldoende bestoven,dus ze maken nu nog vrolijk topjes.

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kleine visualisatie van de Ice zadenkweek. :whistle:

gallery_22295_10617_1606372.jpg

gallery_22295_10617_380002.jpg

De topjes lijken wat mager,en dat is ook zo vanwege de vroege bevruchting geloof ik.

gallery_22295_10617_3748945.jpg

Sinds de HPS tent weg is uit deze kamer is de temperatuur wel een paar graden lager in het algemeen.

Mooie rooie bladsteeltjes zijn daardoor een gegeven.

En in combinatie met de zaden erin maakt dat een magere opbrengst qua rookmateriaal. :lol:

 

 

Maar de plant rechts achterin is de plant waar het om draait,een 3 takkige pheno bestoven met stuifmeel van een 3 takkige kerel.

Deze zaden gaan een F-3 worden,de zaden van de andere 2 planten ga ik (waarschijnlijk) niet meer gebruiken voor vermeerdering.

Ice had eerder altijd wel een goede zoete smaak,toen kweekte ik nog zonder guano :lol:(10 jaar geleden)

Dus ik verwacht veel van de smaak,eindelijk is ie zoals hij hoort te smaken :icecream: ik kan het al ruiken aan de plant.

 

Tot volgende keer maatjes,en geen rare fratsen uithalen in de tussentijd :rtfm:

Edited by Collie Weed
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi rood is niet lelijk! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijskoude ballen :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : Klopt maatje,het gaat toch alleen om de zaden :P

 

@ Vakman : Haha ja.... :lol: ice-koude tiger nuts !

 

 

 

@ Topic : Omdat jullie de laatste foto's v/d amnesia haze nooit hebben gekregen gaat Collie Weed zijn schuld inlossen.........

Hier een foto v/d gedroogde toppen in een lege bier-tray :whistle:

gallery_22295_10617_1904717.jpg

Even wat dichterbij....

gallery_22295_10617_992453.jpg

Maar genoeg wiet gezien vind ik,da's bijzaak vandaag :likken:

 

Maar nu start de meekijksessie BHO maken met StonerJohn en Collie Weed,want daar gaat het om vandaag.

Foto's done by StonerJohn,productieproces done by Collie weed. ;)

gallery_22295_10617_505583.jpg

Men neme hars-rijk plantmateriaal, en geen crappy fanleafs of mannetjes(zonde van je butaangas en tijd)

Ik gebruik dit keer fluff toppen van Auto Amnesia Haze,ongeveer 30 gram gortdroge fluff,echt gortdroog.

Het kan ook met hele goede sugar leafs,maar is altijd minder van kwaliteit.

Zoals de foto hierboven laat zien druk ik het door de elektrische koffiemolen/blender.

Er komt altijd wat THC poeder in de deksel in het maalproces,waar ik een beetje van wegzet voor later.

gallery_22295_10617_1758354.jpg

Als het bijna poeder is zoals hierboven weet je zeker dat de butaan overal kan komen en alles kan oplossen.

Dan pak je vervolgens je Honeybee extractor buisje en legt daar een schoon filtertje in de dop.

gallery_22295_10617_2202301.jpg

De buis pack je lekker tight maar niet TE tight,en dan druk ik het na elke 5 cm aan met een pollepel tot ie vol is.

Mooi glad afstrijken en RANDEN SCHOONMAKEN COLLIE !!! :thumbsdown: (tegen lekkage)

gallery_22295_10617_277324.jpg

Dan gaat hierna de dop er weer op,weet je nog?? die met het schone stukje koffiefilter aan de binnenkant netjes zelf op maat geknipt zonder rafels.

 

Maar ik moet ook nog vertellen welke gas....

Nou.....deze silvermatch : near zero inpurities...

gallery_22295_10617_1487049.jpg

Deze Butaangas is de beste wat mij betreft,zero stinkeyness.

Dus ik had de waterkoker al aangezet en mijn buisje gevuld met lekkers,butaan uit de kast gepakt.

 

Hoofdregels risicobeperking bij extractie>>>>

 

Deze extractie vindt plaats in een tuinhuisje met open deuren,zonder statische kledingtypes.

Goede ventilatie is een vuistregel,geen nylon/synthetische kleding wat kan ontladen.

Geen open vuur of peuken(duh)

Geen elektrische lichtschakelaars/thermostaatschakelaars of ander spanningsboog gerelateerde shit gebruiken tijdens extractie/purgen.

Geen stekkers in/uit stopcontacten halen en geen elektrische kookplaatjes toegestaan om mee te purgen!

Geen pottenkijkers die er niets van weten,dus licht de overige bewoners eerst in wat je precies waar gaat doen.

Liever niet denken dat je dit ook zomaar even snel kunt,ik doe dit letterlijk al jaren op dezelfde veilige manier en bereid mezelf altijd goed voor.

Butaangas is zwaarder dan lucht,houd daar ook rekening mee.

 

Nu je dit weet gaan we verder de schuur in >>>

Ik heb 2 pyrex schalen die in elkaar passen,de kleinste zet ik dwars bovenop de grote anders vriest ie vast aan de tafel hehehe :P

Klaar??

 

3

 

 

2

 

 

1

 

 

LIFT-OFF!

gallery_22295_10617_1269700.jpg

Mooi gezicht altijd die eerste olie die eruit knalt als een cryogene geiser, old faithful for sure.

Na de hele bus erdoor geknald te hebben druppelt ie altijd nog wat na,houd dat zo lang mogelijk vol door de bus erin gedrukt te houden.

Als je nu de kleine schaal met de oplossing van de grote afhaalt,en de grote met heet water vult kunnen we gaan purgen.

Nu plaats je de schaal met de oplossing in grote schaal met heet water,de butaan gaat nu afkoken.

Dit is nog steeds een explosieve situatie,houd controle!

gallery_22295_10617_369656.jpg

Kijk hoe de Butaan afkookt,sappig he?

Dit doe je totdat je de harsen op de bodem overhoud probeer genoeg te verhitten,maar niet teveel want in dit stadium kan het daardoor te donker worden en da's smerig.

gallery_22295_10617_1817199.jpg

gallery_22295_10617_1222943.jpg

Zie je die bellen? mooie hoopjes extract,mooie honingkleur.

Nu gaan we het bij elkaar schrapen met een scheermesje,aan 1 kant afgeplakt met tape want dat scherpe vind ik niet zo lekker vasthouden.

gallery_22295_10617_1104511.jpg

Dan krijg je een smerig poeltje met veel butaan resten erin,en nog veel THC-zuren die ook nog omgezet moeten worden naar de delta 9 die we willen,het was namelijk kraakvers extractiemateriaal.

Maar nu gaan we Decarboxyleren,dus gewoon de (hetelucht) oven op 120 graden voorverwarmen en het poeltje erin schuiven voor 20 Min.

Dan kookt het recept precies goed door en krijg je dit>>

gallery_22295_10617_1579288.jpg

gallery_22295_10617_94203.jpg

Lekkere BHO olie,gelijk veilig te gebruiken.

Beter is even te curen,maar daar ben ik meestal te bourgondisch voor.......ik wil genieten....

gallery_22295_10617_153972.jpg

De olie schraap ik uit de schaal,en doe ik in bakpapier mooi dichtgevouwen als enveloppe.

Zo hoef ik niet met een schaal van 2 kilo over straat te lopen :lol:

We gaan de volgende keer joints draaien met olie erin,omdat het wel wat toelichting kan gebruiken voor sommigen.

De geur is zwaar kruidige Haze-bom,en geen hash tonen te bespeuren.

 

We all love the sweet trichomes!

 

 

Tot volgende keer&stay safe :whistle:

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen makker! Ben benieuwd naar het BHO verslag!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collie je doet me kwijlen met die laatste honingbrij foto :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag en schitterende foto's! Maar voor mij als noob zijn er nog wel wat missing links. Zoals, waar blijft het gas en waarmee verwarm je het extract in de pirex?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je het nog purge nadat je de bus erdoor heen heb gespoten? Een kwart of halve bus is voldoende, eenmaal op druk hoef je niet door te spuiten, door de druk vliegt het er meteen doorheen.

 

Als je het purged dan blijft er nagenoeg geen butaan over.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Alkaline : Dank u broeder,het ruikt zoals het eruitziet echt lekker haze dus.

 

 

@ CrimsonFart : Ja, ik dacht ik laat het een keertje zien :whistle:

 

 

@ Dilago :

Na de geiser scene heb je in de kleine schaal met de koude oplossing/vloeistof(butaan+harsen)

Dan giet je gekookt water uit de waterkoker,in de grote pyrex schaal.

Dan leg je de kleine schaal als een bootje te drijven in het hete water v/d grote schaal,en kookt de butaan af.

Dan blijft er nagenoeg niets aan butaan over,maar ik moest toch nog decarboxyleren en dan vervliegt toch 100% v/d butaan.

 

 

@ Poldergrower :

Ik blijf er gas ingooien totdat het er niet meer geel groenig uit komt,vaak is de bus dan al leeg.

Zelfs de laatste drupjes zien nog best geel.

 

Ik heb altijd de waterkoker gekookt&wel bij de hand,en purge daarmee gelijk au bain marie tot het stopt met bubbelen.

Bij elkaar schrapen.....

Daarna decarboxylatie van de harsen op 120 graden voor 20 minuten,dan is alle butaan echt wel weg.

 

Zou zonde zijn om vervuilde producten te moeten consumeren,zo'n mooi spulletje moet je wel 100% goed hebben toch? :icecream:

Leuk dat je ook even langskwam P.G. :specool

 

* Ik had het er verder allemaal wel instaan toch?? :huh:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke bijdrage C!!! Maar hier ga ik toch maar niet aan beginnen :dribble: , ben niet zo van het ontploffingsgevaar :likken:

Het ziet er wel verrekte lekker uit, hoe is de werking van zo'n oliejoint, K.O? :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, dat ziet er erg smakelijk uit man :yummy: sweet!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vakman : Als je je hoofd op je schouders hebt zitten en niet knetterhigh bent,wil het prima hoor. :likken:

Zo'n olie joint is niet te vergelijken met een gewone,ik moet er tabak bijdoen want anders hoest ik al mijn organen uit m'n lijf haha :lol:

Het blijft zo'n 5 uur hangen het effect deze olie :innocent: iets meer trippy dan je gewend bent.

 

 

 

@ Redman : Ja het lijkt net honing,voor door de Griekse yoghurt. :icecream:

 

 

 

 

@ Topic : De olie die eergisteren is gemaakt zit ik nu lekker te blazen tijdens mijn wake&bake,hoe dan vragen jullie?

 

 

Nou men neme vloeitjes,die doorzichtige vinnik stevigere textuur en beter smaken.

Die stevigheid ben ik wel nodig met die kleefbende.

Boekje erbij als verhoging en oppervlak om op te smeren :whistle:

gallery_22295_10617_2383719.jpg

gallery_22295_10617_2865292.jpg

Zien jullie de doorzichtige vloei ?

Gewone vloei KAN scheuren met smeren,en ik vind het maar naar verbrande krant smaken. :lol:

Dus voor mij alleen nog Zero vloei.

 

 

Zo, nu pak ik het mesje en schraap wat lekkers v/h papier af......

Geen bakpapier mee schrapen a.u.b. :withstupid:

gallery_22295_10617_1742284.jpg

gallery_22295_10617_1609575.jpg

Mooi een streepje olie aan het snijvlak,om mee te smeren.

 

 

 

gallery_22295_10617_484588.jpg

Voorzichtig een anderhalve centimeter onder de lik-rand aanbrengen anders kleeft de inhoud aan de bovenrand en dat draait moeilijk.

Goed vast houden en afsmeren met beleid,en niet in je vloeitje snijden met het snijvlak want dan ben je klaar en mag je overnieuw.

Wat een rimpelige worstjes van vingers heb ik hier trouwens..... :lol: (niet realistische weergave van Collie's vingers)

gallery_22295_10617_607545.jpg

Met wat gesmeer krijg je dit hierboven:

Zie je hoe de bovenrand nog mooi vrij is?

Als je zo'n draai orgel bent als Collie fix je dit wel ffies tot een jointje toch?

gallery_22295_10617_2198503.jpg

Dit was de meest simpele/snelle manier van olie in een jointje stoppen.

Op de vape is het ook wel weer subliem.

Olie op de puurpijp of bong vind ik afdoen aan de smaak,een no go voor mij dus.

 

De smaak is Hash-achtig met een dikke knipoog v/d Haze,Chemdawg zit als wietje in de joint en komt als laatst over de tong rollen.

Prima te doen,kriebelt wel wat minder aan de keel.... voor een olie is dat prima want ik word er helemaal kapot-stuk van als ik er teveel opsmeer.

StonerJohn legt hem gewoon weg op de helluft v/d joint,verder komt ie niet :likken:

Dus ik ben meer dan tevreden met maar 1 busje gas van 2 euro,en een hoopje fluff van 30 gram.

 

 

Denk eraan: niet zomaar gekke dingen doen zonder risico inventarisatie. :rtfm:

Be generous to those around you,send blessings to all,even to your bad-minded neighbour -_-

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diavoorstelling begint NU,geen kaartjes nodig alleen eigen wiet en vreten.

Bier heb ik al opgezopen

 

 

Enjoy!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik geen cursus bij je volgen C? :innocent: :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vakman : hahaha , BHO cursus?

of alleen het oproken ervan? :icecream:

Het maken van Rosin met een stijltang past wel in jouw straatje Vakman,lekker veilig maar toch goede olie :whistle:

Zijn meer mensen die het zo even doen tussendoor met oude wiet een stijltang en bakpapier.

 

 

@ Topic :

O jeetje,gaan we weer met zo'n power wake&bake......... ik pak de olie er alvast bij .......

Even report maken en plaatsen,dus heel eventjes geduld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide tegelijk, maar dat knalt zo hard :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...