Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Die planten zijn voor de niet-vegetarische rooker & beetje thrips erin, maakt het smeuïg :icecream:

En voor de rest gewoon gesellie

 

giphy.gif

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durft iemand hier nog kritisch te zijn in meneer Dilago zijn topics? Of heeft men de moed opgegeven? Welke week bloei is dit überhaupt? 1 gore tot op de bovenste nerfen aangetaste tripsenbende is wat ik zie. En dit mag ook gewoon gezegd worden op dit forum, het hoeft hier niet altijd een zoetsappelig theekransje te zijn, hoe kun je jezelf anders nog verbeteren?

 

Zou je deze foto's op enig willekeurig ander wietforum posten zonder de gebruikersnaam 'Dilago' erbij, dan had je exact hetzelfde commentaar gekregen namelijk.

Kritisch? Welke kritiek? Of dacht je dat ik die paar trips niet gezien had? Graag niet reageren in mijn topic met dergelijke berichten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie de trips niet waar moet ik kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten wel een paar trips op de planten. Dat is eerder ook al ter sprake gekomen waardoor de discussie zaad versus stekken ontstond.

 

Voor de volgende ronde zal ik mijn stekken behandelen met Vertimec. Daarmee heb ik ze in het verleden weg gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tripsen zijn n beetje jammer, oke, maar verder vind ik dit wel m mooi veldje hoor.

Hoop mooie pluizebolletjes :)

Zag er hier ook n paar van die kutbeestjes op mn testplantjes lopen helaas.

 

Enig idee van welke dag/week je nu zit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, trips komen nou eenmaal nogal vaak voor op cannabis planten en zeker met dit weer telen ze als konijnen. Leuk is anders maar geen reden voor mij om de kweek af te breken noch in dit stadium nog ergens mee te spuiten. De volgende ronde zal ik weer Vertimec inzetten tegen de Californische trips. Hiermee heb ik ze eerder al weg gekregen, doch komen ze altijd weer terug.

 

We zitten ergens begin week 5 van de bloei, Scirocco en deze Amnees kan wel staan tot 12 weken als alles goed gaat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen mijn goede vriend Huff, spint mijten laten zich hier niet meer zien, ze zijn allergisch voor trips! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tweetal Super Skunk moeders heb ik buiten in light-mix gezet, aangezien de Californische trips niet van ons klimaat houden en spoedig huiswaarts keren naar verluid. Dit is een biologisch zeer verantwoorde methode en het kost niks!

 

gallery_19153_5931_64837.jpg

En anders maakt mijn poes de planten wel trips vrij!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar zit zo geen blaadje meer aan :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrij van spint, vrij van trips en vrij van eh.... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt het een Harvey soortje :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar kiekjes van de trips en let niet op de Super Skunk! ;)

 

gallery_19153_5931_318807.jpg

 

gallery_19153_5931_154018.jpg

 

gallery_19153_5931_346019.jpg

 

gallery_19153_5931_280573.jpg

 

Vanavond hebben de dames Canna Flores A + B gehad (ec 1.5) en daar bovenop volgens het kweekschema van Canna 150ml pk 13/14 op 100 liter water (ec 1.8 was het toen) en de pH was 5.6. dus daar hoefde ik niks meer aan te doen! :)

 

Dat was 'm weer.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjee de thrips zijn wel aan het trippen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dilago, ben weer trots op je,,,,,,dit belooft weer wat.

Ik wens je succes verder met onze hobby.........

Tof zoals je altijd weer bezig bent op dit forum.... :spliff:

 

mzzzl, wsteb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint hier een beetje saai te worden, met alleen maar foto's van mooie toppen......

Laat die pindaplukker lekker piepen, hydro-bio wordt de nieuwe hit ;) :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie door de skunk de thrips niet meer,maar dat vinnik alleen maar mooi.

 

Je kunt ze altijd nog neer knuppelen met die harde toppen bro !

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reactie!

 

Ik zou graag van de trips afkomen, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Volwassen trips uitroeien is het gemakkelijke gedeelte, maar het lastige is om van de eitjes af te raken. Daar is letterlijk geen kruid tegen gewassen, zelfs Vertimec niet schreef de leverancier mij die ik via Marktplaats heb gevonden. Eerder heb ik met een combinatie van Vertimec en Nissorun wel succes gehad, maar toch kan ik nergens bevestigen dat het effectief zou zijn tegen eitjes van trips. Als iemand hier meer over weet hoor ik dat graag. En het middel Karate waar Collie goeie resultaten mee behaalde lees ik helaas ook wisselende resultaten over. Hoe is het nu met jouw planten die je ermee behandeld hebt? Heeft het middel de eitjes ook gedood van de tripsen?

 

Wederom de kweekruimte onder handen nemen is zeker een optie, maar geheel steriel kweken is in de praktijk een utopie. Derhalve heeft mijn voorkeur een middel vinden waarmee je ze uitroeit wat voor aanvang van elke kweek preventief ingezet kan worden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je kweek klaar is, spoelen met peroxide. of is dit op aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dil heb je jou kratjes op een verhoging staan ?

Nee, het zijn 11 literpotten die direct op de grond staan.

 

als je kweek klaar is, spoelen met peroxide. of is dit op aarde?

Dat ga ik doen. Nee, ik kweek niet op aarde. De Amnezen staan in 50/50 kokos en perliet en de Super Skunk planten in rfx/mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwaar geen kratjes dan ?

 

btw dat rfx is nog best aan de prijs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ze wel uitroeit dilago. heb ook wel eens trips gehad maar nooit een plaag die steeds terug kwam. 100 ml op elke 100 liter water (35%)

 

valt wel mee toch capitano? op hetgeen wat je verdient ;) en je hoeft zeker 3 jaar geen nieuwe meer te kopen. af en toe een doosje om wat aan te vullen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind rfx echt heerlijk spul, zeer goed her te gebruiken, de één gaat rechtstreeks over van bloeivoeding weer naar groeivoeding einde ronde, de ander (waaronder ik) spoelt het grondig uit, pot in pot vocht eruit drukken en even opschudden. Per pot een handje nieuw er doorheen, omdat je met je ouwe plant toch altijd een kluitje mee weggooit.

 

Laatste twee weken enzymen meegeven helpt naar mijn mening om het spul makkelijker los te krijgen nadien.

 

Ook hiermee zul je, net als slabs, moeten 'leren' werken. Ga je eb/vloed, alleen vloed, van boven met lans etc, iedere wijze zal een andere opbouw EC in de pot geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...